abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Komunita

    Byly publikovány výsledky průzkumu mezi uživateli Blenderu uskutečněného v říjnu a listopadu 2025. Zúčastnilo se více než 5000 uživatelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:33 | Bezpečnostní upozornění

    V dokumentově orientované databázi MongoDB byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická bezpečností chyba CVE-2025-14847 aneb MongoBleed.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:11 | IT novinky

    Při úklidu na Utažské univerzitě se ve skladovacích prostorách náhodou podařilo nalézt magnetickou pásku s kopií Unixu V4. Páska byla zaslána do počítačového muzea, kde se z pásky úspěšně podařilo extrahovat data a Unix spustit. Je to patrně jediný známý dochovaný exemplář tohoto 52 let starého Unixu, prvního vůbec programovaného v jazyce C.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Komunita

    FFmpeg nechal kvůli porušení autorských práv odstranit z GitHubu jeden z repozitářů patřících čínské technologické firmě Rockchip. Důvodem bylo porušení LGPL ze strany Rockchipu. Rockchip byl FFmpegem na porušování LGPL upozorněn již téměř před dvěma roky.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    včera 15:44 | Zajímavý software

    K dispozici je nový CLI nástroj witr sloužící k analýze běžících procesů. Název je zkratkou slov why-is-this-running, 'proč tohle běží'. Klade si za cíl v 'jediném, lidsky čitelném, výstupu vysvětlit odkud daný spuštěný proces pochází, jak byl spuštěn a jaký řetězec systémů je zodpovědný za to, že tento proces právě teď běží'. Witr je napsán v jazyce Go.

    🇨🇽 | Komentářů: 1
    včera 15:33 | Zajímavý software

    Yazi je správce souborů běžící v terminálu. Napsán je v programovacím jazyce Rust. Podporuje asynchronní I/O operace. Vydán byl v nové verzi 25.12.29. Instalovat jej lze také ze Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 18:44 | Komunita

    Od soboty do úterý probíhá v Hamburku konference 39C3 (Chaos Communication Congress) věnovaná také počítačové bezpečnosti nebo hardwaru. Program (jiná verze) slibuje řadu zajímavých přednášek. Streamy a záznamy budou k dispozici na media.ccc.de.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    26.12. 13:22 | Zajímavý software

    Byl představen nový Xserver Phoenix, kompletně od nuly vyvíjený v programovacím jazyce Zig. Projekt Phoenix si klade za cíl být moderní alternativou k X.Org serveru.

    🇨🇽 | Komentářů: 7
    26.12. 13:11 | Nová verze

    XLibre Xserver byl 21. prosince vydán ve verzi 25.1.0, 'winter solstice release'. Od založení tohoto forku X.Org serveru se jedná o vůbec první novou minor verzi (inkrementovalo se to druhé číslo v číselném kódu verze).

    🇨🇽 | Komentářů: 0
    26.12. 03:33 | Nová verze

    Wayback byl vydán ve verzi 0.3. Wayback je "tak akorát Waylandu, aby fungoval Xwayland". Jedná se o kompatibilní vrstvu umožňující běh plnohodnotných X11 desktopových prostředí s využitím komponent z Waylandu. Cílem je nakonec nahradit klasický server X.Org, a tím snížit zátěž údržby aplikací X11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kdo vám letos nadělí dárek?
     (34%)
     (1%)
     (23%)
     (1%)
     (2%)
     (1%)
     (11%)
     (12%)
     (16%)
    Celkem 182 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 24.12. 15:29
    Rozcestník

    Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA

    Britský soud včera rozhodl, že zakladatel WikiLeaks Julian Assange nemůže být vydán do USA. USA mají 14 dní na odvolání. Dění lze sledovat na WikiLeaks.

    5.1.2021 07:00 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.1.2021 12:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    No tak aspoň nějaká dobrá zpráva, aspoň to tak zní.

    Ví někdo jaký jsou tl;dr implikace, jako co s nim bude dál a tak?
    5.1.2021 12:56 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    doživotí v Británii
    5.1.2021 13:52
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Četl jsem, že v Británii mu hrozí maximálně pár let.
    5.1.2021 13:04 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Rek bych, ze tu zpravu blbe ctes. To je jen takova vyzva pro amiky, aby hodili do placu neco zajimavyho, co za nej vymenej - trebas obchodni dohodu. On samo pokud k tomu dostane ted prilezitost bude chtit GB opustit, ale to jeste neznamena, ze bude mit kam.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    5.1.2021 15:14 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Mexiko mu uz ponuklo politicky azyl.
    xxxs avatar 5.1.2021 16:01 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    ti by ho vedeli zobchodovat celkom svizne.
    |🇵🇸 avatar 5.1.2021 14:07 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Zajímavý je důvod, proč ho nevydali: kvůli duševnímu zdraví, hrozilo by mu mučení a v důsledku pravděpodobný pokus o sebevraždu.

    Neboli: Američané jsou příliš velcí barbaři.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    AsciiWolf avatar 5.1.2021 16:54 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Neboli: Američané jsou příliš velcí barbaři.
    Stejně jako ostatní velké mocnosti.
    6.1.2021 18:32 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Sotva se něco šustne na východ od nás, naposledy třeba při Turecké agresi v Sýrii, náš stát neváhá okamžitě protestovat a uvalovat ekonomické sankce jako bychom byli globální velmoc strážící světový mír. Když Američané zavraždí občana jiného státu a následně jim jejich prezident vyhrožuje „zničením kulturních a historických památek“, neodvážíme se ani k té nejmírnější formě diplomatického odporu, předvolání a sdělení nesouhlasu do rukou amerického velvyslance.

    A nezůstává bohužel jen u tichého ignorování, a společně s nimi posíláme po zuby ozbrojené vojáky na „mírové mise“ do Afghánistánu i jinam. Ba dokonce jsou ty mise natolik mírové, že naši kluci tu a tam umučí nějakého zajatce a když zahynuli tři naši vojáci, náčelník generálního štábu Armády ČR plánoval odvetu. Ta původně měla být nenásilná, ale nějak se to zvrtlo:
    České speciální síly zabily v Afghánistánu jednoho z organizátorů srpnového útoku, při němž zahynuli tři čeští vojáci. [...] Podle deníku Češi vypátrali teroristy, kteří u přípravy útoku asistovali, na základě zpravodajských informací od aliančních spojenců. Na pachatele poté zaútočila 601. skupina speciálních sil generála Moravce z Prostějova.
    Jeden z těch padlých vojáků byl kamarádův bývalý spolužák. Kdo ho tam poslal? Za jakým účelem? Jak jeho oběť prospěla bezpečnosti České republiky? Budeme doufat, že to Američané zaregistrují a budou připraveni recipročně obětovat jednoho svého vojáka na podporu našich zájmů? A mezitím budeme vojensky okupovat jinou zemi a vraždit jejich občany?

    Argumenty (urážky), že tam jezdí dobrovolně, neberu. Vláda dává armádě za úkol tu misi vést. Jestli na to kývnou kvůli penězům, kvůli kariérnímu růstu, kvůli vlastnímu přesvědčení nebo kvůli tomu, že je tam potřeba zrovna jejich specializace a jsou pod nátlakem, už není až tak podstatné. Zadat armádě úkol a pak se divit, že ho plní… WTF.

    Velmi zásadně s tím nesouhlasím. Názor bych změnil pouze v případě, že by si tam někdo syslil zbraně hromadného ničení, byl odhodlán je proti nám použít a neexistovala proti tomu rozumná obrana.

    S jinými mocnostmi to v principu lepší není, to máš pravdu. Z hlediska rozsahu a globálních dopadů už bych si ale tak jistý nebyl. Především mi ale vadí ta asymetrie. Za Skripala jsme vyhošťovali diplomaty, za Sulejmáního nic. Tak nějak bych chtěl doufat, že alespoň třeba tajné služby a vrcholní vládní představitelé dostali nějaké detailnější vysvětlení těchto kroků, ale moc tomu nevěřím. Jak se to ale může nezdát divné veřejnosti až do té míry, že jakmile si někdo dovolí Američany mírně zkritizovat, je okamžitě považován za proruského a pročínského trolla, to fakt nechápu.
    7.1.2021 13:34 Fixa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Britský soud rozhodl, že Julian Assange nemůže být vydán do USA
    Neboj, však se toho multipolárního světa dočkáš.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.