abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:00 | Humor

    Agent umělé inteligence Claude Opus ignoroval uživatelovu odpověď 'ne' na dotaz, zda má implementovat změny kódu, a přesto se pokusil změny provést. Agent si odpověď 'ne' vysvětlil následovně: Uživatel na mou otázku 'Mám to implementovat?' odpověděl 'ne' - ale když se podívám na kontext, myslím, že tím 'ne' odpovídá na to, abych žádal o svolení, tedy myslí 'prostě to udělej, přestaň se ptát'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 4
    dnes 00:44 | IT novinky

    Po 8. květnu 2026 už na Instagramu nebudou podporované zprávy opatřené koncovým šifrováním. V chatech, kterých se bude změna týkat, se objeví pokyny o tom, jak si média nebo zprávy z nich stáhnout, pokud si je chcete ponechat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 00:33 | IT novinky

    V lednu byla ve veřejné betě obnovena sociální síť Digg (Wikipedie). Dnes bylo oznámeno její ukončení (Hard Reset). Společnost Digg propouští velkou část týmu a přiznává, že se nepodařilo najít správné místo na trhu. Důvody jsou masivní problém s boty a silná konkurence. Společnost Digg nekončí, malý tým pokračuje v práci na zcela novém přístupu. Cílem je vybudovat platformu, kde lze důvěřovat obsahu i lidem za ním. Od dubna se do Diggu na plný úvazek vrací Kevin Rose, zakladatel Diggu z roku 2004.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:33 | Zajímavý projekt

    MALUS je kontroverzní proprietarní nástroj, který svým zákazníkům umožňuje nechat AI, která dle tvrzení provozovatelů nikdy neviděla původní zdrojový kód, analyzovat dokumentaci, API a veřejná rozhraní jakéhokoliv open-source projektu a následně úplně od píky vygenerovat funkčně ekvivalentní software, ovšem pod libovolnou licencí.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 17
    včera 03:55 | Bezpečnostní upozornění

    Příspěvek na blogu Ubuntu upozorňuje na několik zranitelností v rozšíření Linuxu o mandatorní řízení přístupu AppArmor. Společně jsou označovány jako CrackArmor. Objevila je společnost Qualys (technické detaily). Neprivilegovaný lokální uživatel se může stát rootem. Chyba existuje od roku 2017. Doporučuje se okamžitá aktualizace. Problém se týká Ubuntu, Debianu nebo SUSE. Red Hat nebo Fedora pro mandatorní řízení přístupu používají SELinux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.3. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 19 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. Podrobný přehled novinek v changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 03:44 | Nová verze

    Bitwig Studio (Wikipedie) bylo vydáno ve verzi 6. Jedná se o proprietární multiplatformní (macOS, Windows, Linux) digitální pracovní stanici pro práci s audiem (DAW).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    12.3. 02:11 | Komunita

    Společnost Igalia představila novou linuxovou distribuci (framework) s názvem Moonforge. Jedná se o distribuci určenou pro vestavěné systémy. Vychází z projektů Yocto a OpenEmbedded.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:44 | Nová verze

    Google Chrome 146 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 146.0.7680.71 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 29 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.3. 00:22 | Nová verze

    D7VK byl vydán ve verzi 1.5. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 3 (novinka), 5, 6 a 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (12%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1076 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    30.5.2024 19:02 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Pouziva to tady nekdo?
    30.5.2024 23:09 PHP rulez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8

    Vlákno bylo přesunuto do samostatné diskuse.

    31.5.2024 08:23 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Ano, používám už nějaký ten rok. Perfektní webserver s jednoduchou konfigurací.
    31.5.2024 12:16 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Proc zrovna tohle a ne treba httpd?
    31.5.2024 12:38 Luniks
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Protoze httpd nema jednoduchou konfiguraci. Je to neparsovatelny bastl, protoze si kazdy modul muze delat co chce.
    31.5.2024 12:40 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    • Je to celkem moloch, který zrovna nevyniká rychlostí
    • Moderní webový backend je často psaný v jazycích a frameworkách, které mají vlastní HTTP server. Pak je potřeba jen reverzní proxy, kde httpd opět zrovna nevyniká
    • Osobně mi nikdy nesedla konfigurace.
    Caddy proti tomu funguje velmi dobře jako reverzní proxy, má opravdu triviální konfiguraci, a pomáhá i fakt, že má integrovanou podporu LetsEncrypt, takže i získání a obnovování certifikátů je v běžných případech naprosto effortless.

    Osobně používám převážně Nginx, ale F5 poslední roky dost zanedbává vývoj open source verze a většina novinek jde do komerční, takže přesun soukromé infra z Nginx do Caddy dost zvažuju.
    31.5.2024 13:23 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Přesně jak píše Kate. Pro mě jsou killer featury reverzní proxy a jejich failovery a automatické obstarávání Let's Encrypt TLS certifikátu pro domény. Plus ta triviální syntaxe konfigurace. Stačí mrknout do dokumentace a mám nastaveno. Předtím jsem používal Nginx a to bylo nekonečné kolečko studování dokumentace, zkoušení a případné dohledání řešení na ServerFault a ohnutí pro své potřeby... S HAProxy, Apache ani HttpD nemám zkušenosti.
    31.5.2024 23:24 Forward P
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Wake up. Kdokoli co v roce 2024 potrebuje reverse proxy dela neco hodne hodne spatne…
    1.6.2024 09:15 Bugsa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Nějaké argumenty by nebyly? Provozuji za tím hlavně .NET aplikace (Kestrel).
    1.6.2024 10:18 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Reverse proxy se dneska používá víc jak kdy jindy. Kubernetes ingress controller? To je doslova reverse proxy. Webové aplikace v Pythonu? WSGI jako http server a před tím reverse proxy. Moje soukromá infrastruktura? Sada podman kontejnerů a před tím reverse proxy, která zařizuje virtual hosting.

    Naopak, samostatný http server se používá čím dál tím míň. Aplikace v Go? Řeší si http server samy. Aplikace v Rustu? Řeší si HTTP server samy. Java? Nedělám v tom, ale pokud vím je to většinou Tomcat a před tím reverse proxy.
    1.6.2024 10:51 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Aplikace v go a ten jejich vlastni web server si nezaslouzi nic jineho nez zemrit straslivou smrti. Jo, na vyvoj je to fajn ale do produkce je to pruser. Tak nejak furt doufam ze go jiz umrelo a je nahrazeno necim jinym.
    1.6.2024 12:56 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Nějaký konkrétní důvod proč je to v produkci problém? Osobně Go nemusím jako jazyk, ale jiný problém tam skutečně nevidím.
    1.6.2024 15:19 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Protoze spousta aplikaci v go nejaky webserver realne nepotrebuje ale ma ho a pokud tu aplikaci vyrobce prestane udrzovat mas o starost s bezpecnosti navic. No a ze zkusenosti ti mohu rict ze spousta firem v zapalu nadseni nasadila neco napsaneho v go co ma funkcionality o ktere nikdo nestal. Jazyk samotny za to nemuze, to idioti kolem.
    1.6.2024 22:22 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Pořád nechápu v čem je problém. Popsaný problém řeší věc jménem firewall
    1.6.2024 23:53 Vibe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Problem bude nejspis v tom ze ten http server v ty go apce neni na paradu ale dela z apky mikroservicu a tudiz ti nepomuze fw ani
    2.6.2024 02:42 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Kate, prosim, nedelej nic v oblasti security... firewall resi vsechny derave aplikace a zpusoby jak se k te derave funkcionalite dostat treba z lokalniho stroje? Privilege escalation je tady s nami od doby kdy praclovek nasel kamen a prastil nim vudce smecky aby povysil...
    2.6.2024 07:52 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Caddy 2.8
    Jo, já vím, sorry za trochu blbý komentář. Ale popravdě by mě reálně zajímalo jaká aplikace to dělá. Narazila jsem na pár věcí co tak řešily IPC, ale to nebylo specifické pro Go apps.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.