Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Google před dvěma týdny v příspěvku na svém blogu věnovaném výzkumu popsal, jak učí své neuronové sítě rozpoznávat, co je na obrázcích, a že proces rozpoznávání lze obrátit a říct neuronové síti, že na obrázku je například banán a ať ho na obrázku nalezne a dokreslí. Začala vznikat zajímavá "umělecká" díla. Včera Google uvolnil zdrojové kódy (deepdream) pro generování těchto "uměleckých" děl.
Tiskni
Sdílej:
autori nepoznaju niektore zakladne poznatky z oblasti AI. Napr. Univerzálnu aproximačnu teorému , ktora hovori ze na klasifikaciu stacia max 3 vrstvy , takze spominanych 10-30 vrstiev je zbytocny overkillJa bych rekl ze znaji dost dobre. To ze neco jde udelat s prostredky X neznamena ze je idealni to tak delat. Muzu nejaky program napsat v brainfucku (proste to jde), ale efektivita takoveho pristupu bude proti treba Ccku zoufala. Stejne tak neuronka na rozpoznavani obrazu muze mit *teoreticky* jednu skrytou vrstvu (s kdovi kolika stovkami tisic neuronu), ale je otazka jak dobre to pujde natrenovat a jak dobre to bude fungovat. Popravde bych se nedivil kdybysme se za cas dostali jeste k hlubsim sitim.
Matematická analýza celého problému v práci [3], ktorá znela NN s jednou, resp. max dvoma skrytými vrstvami je schopná aproximácie ľubovoľnej funkcie s dostatočnou presnosťou. Je zrejme, že viac ako 2-vrstvové NN to vedia tiež, ale za cenu vyššej zložitosti NN. Existuje tzv. Univerzálna aproximačná teoréma popísaná tiež v [5], ktorá tvrdí, že stačí jedna skrytá vrstva na aproximáciu ľubovoľnej funkcie. Z praktického hľadiska, však nehovorí koľko neurónov má mať táto jediná skrytá vrstva.http://neuron-ai.tuke.sk/cig/source/publications/books/NS1/html/node46.html
A dokonce bude i jezdit.
Tak nevim, jestli brzdeni rozkrokem je to prave orechove
Vyskusajte si viac vrstiev napr. na SNNS a zistite k comu je dobre mat viac vrstiev ..Jasne, jenze v tomhle simulatoru nejde nic komplexniho. Pohraju si az budu u stroje s poradnym GPU. A ten citat neni v rozporu s tim co pisu ja - teoreticky ti jedna skryta vrstva staci. Prakticky muze byt vyhodnejsi tech vrstev pouzit vic.