abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 30
    včera 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    15.10.2009 09:01 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    To je blbé doporučení, protože CD nikdo neaktualizuje, když se najde chyba. Možná je jich v Linuxu méně než v MS Windows a jsou méně často terčem útoků, ale existují. Ovšem změnit OS na OpenBSD by asi bylo příliš radikální...
    15.10.2009 09:06 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    A co tak live openbsd? :-)
    unknown_ avatar 15.10.2009 10:53 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    15.10.2009 09:11 obrys | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Nesouhlasím. LiveCD třeba nejde aktualizovat, ale jde tu spíš o spyware chytnutý v průběhu běžné práce. Když bude mít někdo i hodně staré livecd a jde přímo na stránky bankovnictví, tak nemá kde chytnout trojana a transakci provede z čistého.
    multi avatar 15.10.2009 10:07 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    i kdyz to neni dokonale, tak proti windous to je dokonale reseni
    pushkin avatar 15.10.2009 09:20 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Nehraničí už tohle s paranoiou?
    15.10.2009 09:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Pro nás linuxáky možná, ale ve Windows je to velmi rozumné opatření - pro běžného uživatele je neskonale jednodušší nabootovat LiveCD než zabezpečit Windows na takovu úroveň, aby si byl opravdu jistý, že tam neběží žádný spyware, keylogger či jiná breberká, co může odchytit zadávaná hesla nebo nezabezpečenou síťovou komunikaci či stáhnou a odeslalt pryč bezpečnostní certifikáty.

    Už jenom zjistění, co který proces čí služba ve Widnows dělá, jestli má běžet nebo nemá a jestli je to opravdu to, co to o sobě tvrdí, že to je, může znamenat hezkých pár hodin googlení, obzvlášť tehdy, když uživatel neovládá angličtinu a odborné výrazivo ...
    15.10.2009 09:42 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Když si představím, že lezu do internetové kavárny někde v Rumunsku, když potřebuju něco narychlo zaplatit, asi bych byl nervozní z toho co tam píšu a to nejen do internetového bankovnictví, ale i heslo do mailu. Případně kouknout do firemní pošty ...
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Prcek avatar 15.10.2009 10:42 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Ale řekl bych, že zrovna v kavárnách nebo ve škole apod. ti asi nedovolí restartnout compa, abys mohl nabootovat livecd.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    15.10.2009 11:44 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Po vysvětlení důvodů by mohli nechat, pokud to jsou profesionálové. A pokud nenechají, kavárna většinou ve městě není jediná :) Asi to někdy zkusím.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    15.10.2009 15:50 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    No práveže v škole mi bez problémov dovolia. :) aj keď ako dôvod je zvyčajne pripojenie cez ssh na môj PC kde mám dáta kt. používam na učenie :) - predsa len doma je doma...
    15.10.2009 09:25 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    To je přesně ono!

    1. Bankou autorizované live CD s platnými cerifikáty banky očesané o věci nesouvisící s bankovní aplikací.

    2. Na data flash disk s truecrupt (žádné jiné montování lokálního disku)

    3. Autorizace kalkulačkou (vč. částky a čísla účtu), žádné zadáváni klíčových údajů přes klávesnici PC.

    Stačila by distribuce typu Puppy-LINUX a copy to RAM.
    A... mužete mít internetové bankovnictví i v kávárně v Bangladéši. :-D

    Není to odolné jenom proti fyzikému násilí na klientovi banky a šmírovacím kamerám v kombinaci se zloději kalkulačky + CD. :-(

    15.10.2009 09:28 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Paranoia to docela je, ale fakt je, že v neznámém a podezřelém prostředí by se to mohlo hodit. Možná líp než live CD si udělat LiveUSB z Ubuntu, nabíhá mnohem rychleji :)
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    15.10.2009 09:34 A
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Ale pre moj pokojny spanok by som chcel po zapisani Ubuntu na USB flashdisk aby sa ten dal zamknut iba na citanie :-)
    15.10.2009 09:46 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Kličenka PQI 4GB typ: U339 (mám teď v ruce :-) )
    má mechanický přepínač na blokování zápisu.
    15.10.2009 09:52 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Dobré by bylo aby taková distribuce měla do 100MB, t.j. aby se vešla celá do RAM.
    Jendа avatar 15.10.2009 14:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Puppy, DSL, možná i Debian Live, kdyby se očesaly nepotřebné balíčky…
    Nicky726 avatar 15.10.2009 09:44 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Problém v neznámém prostředí bývá, že se tam často nedá nabootovat nic jiného, než co je nainstalováno.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    15.10.2009 09:43 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking

    A... mužete mít internetové bankovnictví i v kávárně v Bangladéši.


    A už tě někdy nechali v internetové kavárně nabootovat vlastní systém ?
    15.10.2009 09:49 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Kde nenechají ani za "bakšiš" tam nejdu.
    15.10.2009 09:53 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Napadlo mě, jestli by v tom případě nešlo použít portable VirtualBoxu a aby se předešlo keyloggerům, tak mít v nabootovaném distru nějak upravený "ovladač" klávesnice (přehozená písmenka). Nekamenujte mě za terminologii, čistě teoreticky ... šlo by to ?
    15.10.2009 10:08 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Proti HW keylogeru nefunguje :-( . (pokud ukradnou to CD nebo by to bylo standardní bankovní liveCD).
    15.10.2009 10:19 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    ale naopak, ta upravená klávesnice by fungovala právě proti HW keylogerům nejlíp - kdyby se při každém nabootování zobrazil náhodný layout, a uživatel by psal podle toho namísto podle popisků na klávesnici, nemá keylogger šanci, pokud uživatel nenapíše kilobajty textu, který by se dal nějak statisticky analyzovat apod. ... samozřejmě předpokládá to ještě nemožnost sejmout obrazovku s tím layoutem (to se dá obejít jinak, layout klávesnice nemusí zobrazovat ta virtuální mašina, ale může k tomu být párová aplikace pro mobilní telefon, který to zobrazí, apod.)
    15.10.2009 12:01 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    ale naopak, ta upravená klávesnice by fungovala právě proti HW keylogerům nejlíp - kdyby se při každém nabootování zobrazil náhodný layout, a uživatel by psal podle toho namísto podle popisků na klávesnici, nemá keylogger šanci
    JJ, přesně tak jsem to myslel, akorát by to nemusel být úplně náhodný layout, stačilo by mít napevno prohozených pár znaků, abych se s tím naučil psát rychle a bez překlepů.
    15.10.2009 12:45 phax7 | skóre: 34 | blog: PhaX_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Tak to je už fakt paranoia:)
    15.10.2009 13:49 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Napadá tě nějaká jiná ochrana proti keyloggerům, když nemůžeš přebootovat ?
    15.10.2009 15:54 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    alebo obrázok klávesnice a klikať naň myšou - to by už musel byť "mouselogger" kombinovaný so screenshotmi :)
    15.10.2009 20:28 Marek`` | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    poštová banka vo francuzsku zobrazí klávesnicu a ty podržiš len na dve sekundy nad klávesou myš... teda nemusíš ani klikať.
    Michal Fecko avatar 15.10.2009 20:44 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Juuj to už rovno nech banka podrzi ten kod za mna :-D
    17.10.2009 17:16 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Vyborna myslienka - viac takych bank!
    Jendа avatar 17.10.2009 18:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    To je takový problém napsat „keylogger“, který kromě zachytávání kláves na začátku screenshotne obrazovku a potom bude každou sekundu poolovat pozici myši?
    15.10.2009 22:40 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Nebolo by uz jednoduchsie pouzit jednorazove heslo ? To sa mi zda rozumnejsie riesenie ako nejake prehadzovanie mapovania klavesnice :o)
    15.10.2009 22:49 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Jednorázové heslo kam ? Do internetbankingu ? Mám účty u tří peněžních ústavů a ani jeden to neumožňuje.
    16.10.2009 09:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Ani tak, že vám banka pošle jednorázové heslo nezávislým bezpečným kanálem (šifrovanou SMS)? To bych řešil spíš změnu banky, než bezpečné bankovní LiveCD.
    16.10.2009 11:29 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    No so sice pošle, ale až u autorizace platby, nikoliv u přihlášení do internetbankingu.
    16.10.2009 16:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    V tom případě stejně platí druhá věta...
    16.10.2009 22:18 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    A můžu se zeptat, která banka posílá heslo pro přihlášení do internetbankingu přes SMS ? (čirá zvědavost, tohle pro mě není parametr kvůli kterému bych měnil bankovní ústav ;-))
    17.10.2009 10:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Dřívější eBanka, nyní [raifeisenbank] či jak se to píše a vyslovuje (sorry, banko, rád bych ti udělal reklamu, ale to bych si to jméno musel nejdřív zapamatovat). Operace se ověřují jednorázovým heslem, které vám buď spočítá „kalkulačka“ (samostatné zařízení, které vypadá jako kalkulačka, zadáte tam PIN a potřebné údaje,a dostanete jednorázové heslo platné pro daných asi 15 minut), nebo přijde šifrovanou SMS, kterou rozšifruje aplikace na SIM kartě. Heslem musíte potvrdit přihlášení, příkaz k úhradě, nastavení trvalého příkazu atd.
    17.10.2009 17:22 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Dík.
    17.10.2009 19:53 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    No tak to je blbe :o) v tom pripade by som rozmyslal o zmene ... Ja mam ucet v Tatra Banke (SK) a mozem si vybrat z dvoch sposobov (aktualne sa snazia postupne prejst na ten silnejsi)

    - 1. prvotna autentifikacia: meno/heslo + jednorazovy kod doruceny cez SMS, autorizacia platby: jednorazovy kod z tabulky vydanej na pobocke
    - 2. prvotna autentifikacia: meno/heslo + jednorazovy kod vygenerovany generatorom na platobnej karte (treba k tomu citacku + pin), autorizacia platby: ten isty generator na karte ale prepnuty do ineho rezimu.

    TB uz dlhsiu dobu vydava platobne karty nielen s magnetickym pruzkom, ale aj s cipom, ktory okrem autorizacnych info obsahuje aj generator jednorazovych hesiel. Tie hesla sa daju pouzivat na dodatocne overenie platieb a prihlasenia. Co je celkom pekne spravene je ze na patby sa pouziva v trosku inom rezime ten generator a treba ho nakrmit cislom, ktore stranka doda a na zaklade toho sa vygeneruje cislo, ktore autorizuje platbu.
    Jendа avatar 17.10.2009 19:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Co je celkom pekne spravene je ze na patby sa pouziva v trosku inom rezime ten generator a treba ho nakrmit cislom, ktore stranka doda a na zaklade toho sa vygeneruje cislo, ktore autorizuje platbu.
    Je z toho čísla poznat částka a číslo účtu? Jestli ne, může pořád útočník podvrhnout to číslo…
    18.10.2009 10:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Z eBanky přijde SMS, kde je číslo odchozího účtu, číslo účtu příjemce, částka a měna, a pod tím vším certifikační kód. Navíc je SMS šifrovaná klíčem na SIM kartě, ke kterému by také měla mít přístup jenom omezená skupina lidí (při výrobě a distribuci). Dnes už by to šlo myslím technicky bez problémů udělat tak, že se klíč vytvoří přímo v mobilu a veřejný klíč předám bance, ale nevím o tom, že by tohle nějaká banka v ČR umožňovala. Což je docela škoda, eBanka v tomhle žije z toho, co udělala dříve – sice je pořád ještě napřed, ale je škoda, že elektronické bankovnictví už nerozvíjí. Přitom zrovna teď, když se tak rozvíjí trh s „chytrými“ mobily, je prostor pro další inovace.
    Jendа avatar 18.10.2009 11:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Ano, toto je skutečně dobré zabezpečení.
    15.10.2009 09:58 HB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Časem, pokud by se bakovní live CD ujmulo, mohlo by se bootování v kavárně mohlo stát běžnou praxí (konkurenční výhodou). Minimálně v civilizovaných krajinách.
    15.10.2009 12:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    A jak v té kavárně dokážete, že jde o ověřené bankovní CD, a ne CD, které v jednom vlákně přepisuje všechny nalezené pevné disky náhodnými daty a v druhém s pokouší poslouchat provoz na síti?
    15.10.2009 12:59 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Treba tak ze by prave pro tyto ucely meli vyhrazeny pc kde by ty disky ani nebyly ;-)
    15.10.2009 16:16 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Poznáš takú vec ktorá sa volá MD5? (resp. sha1, sha2...) :D
    15.10.2009 16:47 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    to je ale spatna otazka :)
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    15.10.2009 16:57 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Už si živě představuju, jak při OSN vzniká Úřad pro bankovní LiveCD, LiveUSB a bootovací diskety, kterou jednou za čtvrtletí vydává seznam MD5 otisků ověřených médií. Uživatel pak přijde do kavárny, počká si 10 minut, než se otisk celého CD spočítá, a může začít pracovat. S nástupem LiveDVD pak kavárny začnou v ceníku uvádět, že doba, po kterou probíhá kontrola otisku DVD, se zákazníkovi účtuje jako doba strávená na internetu.
    17.10.2009 17:10 Habo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Hmm pozor na to - dlzka kontroly nezavisi od velkosti disku ale od velkosti dat na nom zapisanych - to by mohlo byt dost malo v pripade ocesanej distribucie a DVD by nebolo treba, navyse sa rychlosti medii zvysuju takze to v sucastnosti trva chvilu. Samozrejme keby tych distier bolo privela bolo by to blbe... a ako tu uz bolo spomenute dalo by sa riesit vyhradenym PC alebo fyzickym odpojenim diskov (hmm suhlasim s tym ze to je trochu pritiahnute za vlasy)
    17.10.2009 18:46 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Nějaké to KDE nebo Gnome by tam stejně být muselo… Hlavně je nesmyslné tahat s sebou celé prostředí pro pohodlné zadávání transakcí, když potřebujete jenom prostředí pro bezpečné získání hesla, kterým může být mobil. Nepoužíval bych internetové bankovnictví chráněné jenom heslem nebo certifikátem ze souboru, a to ani z bezpečného LiveCD – stejně chci, abych přihlášení a transakce potvrzoval jednorázovým heslem, které mi spočítá „kalkulačka“ nebo mobil, nebo které přijde nezávislým kanálem (problém trochu je, že jak jsou mobily čím dál chytřejší, brzo ani to nebude bezpečný kanál). A pak už nepotřebuju žádné bezpečné prostředí pro zadávání transakcí – stačí maximálně volba při přihlašování do internetového bankovnictví „nezobrazuj žádné identifikační údaje, jenom přijmi příkaz k úhradě“. Pak můžu klidně údaje zadávat na sebevíc zavirovaném PC, a je mi to jedno (pokud se smířím s tím, že někdo jiný možná zjistí částku a účet, kam jsem dal příkaz k úhradě).
    multi avatar 15.10.2009 10:11 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    na komentar je to promyslenej projekt, mel bys ten napad prodat bankam
    15.10.2009 14:19 miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Taková snaha už tu byla. Ale nevypadá to, že by to někoho zaujalo. Škoda.
    Jendа avatar 15.10.2009 14:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Toto řešení je limitováno na architekturu, pro kterou bylo vydáno CD, a také se musí kvůli každé platbě restartovat (nebo alespoň bootovat ve virtualizaci).
    23.4.2021 13:08 torst
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučení používat live CD pro e-banking
    Mám v podstatě tentýž problém. Nejsem si jistý svými Win 7, tak bankuju po nabootování CD Linux Slax 9.11.0. z tohoto OS. Je to bezpečná cesta? Děkuji za názory.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.