abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Nová verze

    Radicle byl vydán ve verzi 1.6.0 s kódovým jménem Amaryllis. Jedná se o distribuovanou alternativu k softwarům pro spolupráci jako např. GitLab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Upozornění

    Zemřel Scott Adams, tvůrce komiksových stripů Dilbert parodujících pracovní prostředí velké firmy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 13:00 | Nová verze

    Sdružení CZ.NIC vydalo novou verzi Knot Resolveru (6.1.0). Jedná se o první vydanou stabilní verzi 6, která je nyní oficiálně preferovanou a doporučovanou verzí, namísto předešlé verze 5. Více o Knot Resolveru 6 je možné se dočíst přímo v dokumentaci.

    VSladek | Komentářů: 1
    včera 01:22 | Nová verze

    Byl vydán Linux Mint 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    13.1. 21:33 | Nová verze

    Wine bylo po roce vývoje od vydání verze 10.0 vydáno v nové stabilní verzi 11.0. Přehled novinek na GitLabu. Vypíchnuta je podpora NTSYNC a dokončení architektury WoW64.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.1. 16:11 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 147.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Firefox nově podporuje Freedesktop.org XDG Base Directory Specification. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 147 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.1. 13:22 | Humor

    Asociace repair.org udělila anticeny těm nejhorším produktům představeným na veletrhu CES 2026. Oceněnými jsou například šmírující kamery Amazon Ring AI, chytrý běžecký pás od společnosti Merach, která otevřeně přiznává, že nedokáže zabezpečit osobní data uživatelů, případně jednorázové lízátko, které rozvibrovává čelisti uživatele a tak přehrává hudbu. Absolutním vítězem je lednička od Samsungu, která zobrazuje reklamy a kterou lze otevřít pouze hlasovým příkazem přes cloudovou službu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 11
    13.1. 12:00 | IT novinky

    Íránští protirežimní aktivisté si všímají 30% až 80% ztráty packetů při komunikaci se satelity služby Starlink. Mohlo by se jednat o vedlejší důsledek rušení GPS, kterou pozemní přijímače Starlinku používají k výpočtu polohy satelitů a kterou se režim rovněž snaží blokovat, podle bezpečnostního experta a iranisty Amira Rashidiho je ale pravděpodobnější příčinou terestrické rušení přímo satelitní komunikace Starlinku podobnou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 13
    13.1. 00:55 | IT novinky

    Evropská komise (EK) zvažuje, že zařadí komunikační službu WhatsApp americké společnosti Meta mezi velké internetové platformy, které podléhají přísnější regulaci podle unijního nařízení o digitálních službách (DSA). Firmy s více než 45 miliony uživatelů jsou podle DSA považovány za velmi velké on-line platformy (Very Large Online Platforms; VLOP) a podléhají přísnějším pravidlům EU pro internetový obsah. Pravidla po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    13.1. 00:44 | IT novinky

    Tržní hodnota technologické společnosti Alphabet poprvé v historii přesáhla čtyři biliony dolarů (83 bilionů Kč). Stalo se tak poté, co Apple oznámil, že bude na poli umělé inteligence (AI) spolupracovat s dceřinou firmou Alphabetu, společností Google.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (5%)
     (0%)
     (8%)
     (19%)
     (3%)
     (6%)
     (3%)
     (11%)
     (45%)
    Celkem 432 hlasů
     Komentářů: 12, poslední včera 21:12
    Rozcestník

    EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy

    Evropská komise potrestala Google ze skupiny Alphabet pokutou 2,95 miliardy eur (71,9 miliardy Kč) za porušení antimonopolní legislativy. Podle EK, která mimo jiné plní funkci antimonopolního orgánu EU, se Google dopustil protisoutěžních praktik ve svém reklamním byznysu. Google v reakci uvedl, že rozhodnutí považuje za chybné a hodlá se proti němu odvolat. EK ve věci rozhodovala na základě stížnosti Evropské rady vydavatelů. Podle komise Google upřednostňoval své vlastní služby v technologií zobrazování online reklamy na úkor konkurence a online vydavatelů. Od roku 2014 do současnosti tak podle EK zneužívá svého postavení na trhu.

    5.9.2025 23:44 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.9.2025 07:19 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    A inkasovat bude kdo? Ti postižení zadavatelé reklam?
    6.9.2025 07:38 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jak prijemne je v eurosojuzu podnikat... Nemuzete uprednostnovat vlastni sluzbu na vlastni sluzbe... Opravdu? :-D
    6.9.2025 09:15 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Je slobodou podnikať keď zákazníkom dáš prirážku aby si vykryl rovnakú službu pre seba, aj keď to má takto zlacnené síce tvoja, ale nesúvisiaca a iná právnická osoba (firma) s oddeleným účtovníctvom?
    6.9.2025 11:14 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    nekŕmiť trolla
    6.9.2025 15:57 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jak nekŕmiť, keď sa tak sám zamotá do vlastných lží v ktorých žije len preto že jeho svet je mimo reality?
    8.9.2025 09:28 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jen mu nasyp, ale věz že nežije ve lžích, ale v dostatku si kulačí na svých latifundiích...
    8.9.2025 16:56 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Ako že by bol sebestačný a dokázal by si dopestovať a dochovať dostatok jedla na latifundiách? To by vysvetľovalo jeho sedliacky rozum a neochotu platiť dane a iné povinné poistenia (socka/zdravotka/clo).

    Zaujímali by ma ale dve veci:
    1. Ako zaplatí za zdravotné ošetrenie keď mu praskne žilka alebo stúpi na hrdzavý kliniec.
    2. Čo plánuje pri odchode do dôchodku, ani ten už dávno nie je štátom dotovný.
    9.9.2025 12:15 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Ako že by bol sebestačný a dokázal by si dopestovať a dochovať dostatok jedla na latifundiách?
    Pri dostatecne mire skromnosti jsem po urcitou dobu sobestacny :-D Ale proc bych vubec mel byt? Vzdyt volnotrzni spolecnost se preci nevylucuje se spolecenskou delbou prace, ktera mimochodem je daleko starsim principem nez ten tvuj stat a vznika i v malych kolektivech. A proc? Protoze je proste oboustranne vyhodne. Naopak delba prace a vzajemna smena (i za penize) je prerekvizitou kapitalismu.
    Ako zaplatí za zdravotné ošetrenie keď mu praskne žilka alebo stúpi na hrdzavý kliniec.
    Jak? Soukromou pojistkou a soukromymi penezi. Pojisteni je samozrejme racionalni, ale musi byt dobrovolne, soukrome a pocitane na zaklade rizik. Statni pojisteni je dan a nic jineho. Fyzicka osoba ji plati dle vyse prijmu!
    Čo plánuje pri odchode do dôchodku, ani ten už dávno nie je štátom dotovný.
    Nevim, co znamena dotovany duchod ci jak si to definujes. Jsou to penize od lidi, ktere stat nasilim vybere od lidi a na zaklade nejakeho sveho rovnostarskeho klice prerozdeli. Pokud jsi nizkoprijmovy, trochu z toho benefitujes na ukor vice prijmovych. Pokud jsi vysokoprijmovy, dostanes smesnou castku - smesnou v porovnani s vysi odvodu, ktere jsi platil 40 let! Na statni duchod nespoleham a nikdy jsem nespolehal. Jsem zajisten svymi investicemi a majetkem. Pokud bych vzal penize, ktere jsem odvedl statu, mel bych z nich jiz obrovsky vynos... Vice, nez kdy vycerpam na starobnim duchodu.
    10.9.2025 17:05 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Ty používáš peníze nějakého státu? Neměl bys právě ty nejvíc odmítat?
    11.9.2025 07:53 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Samozrejme je odmitam, ale pouzivat je musim, pokud chci fungovat na pozemcich, na kterych hospodarili jiz moji predci pred staletimi. Nejsem srab jako ty, abych utekl ze sve rodne zeme (mam na mysli uzemi, ne stat a jeho aparat).
    9.9.2025 12:02 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Ano, svobodou je nastavit si cenu za svou sluzbu tak, jak sam chci a to treba i na zaklade zakaznika.
    6.9.2025 11:12 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Můžete nás odkázat na praktické příklady rozbití existujících monopolů z rozhodnutí EU, najít takové příklady pro USA není vcelku problém?

    https://www.fjc.gov/history/spotlight-judicial-history/breakup-ma-bell

    https://en.wikipedia.org/wiki/Breakup_of_the_Bell_System

    https://en.wikipedia.org/wiki/Standard_Oil_Co._of_New_Jersey_v._United_States

    6.9.2025 20:37 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    To pořád všichni nechápete prostou unifikaci, že byznys je válka a válka je byznys?

    Trump se Evropě krutě pomstí, o tom nepochybuji.
    6.9.2025 21:25 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Za jak dlouho myslíte, že bude hotov se svou pomstou vůči USA?
    7.9.2025 01:39 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    7.9.2025 10:40 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Google a ostatní by měly poskytovat své služby firmami registrovanými v EU a zpracovávaná data by měla být umístěna v Evropě také. USA vyžadovalo dtto samé (dokonce včetně amerického vlastnictví) po TikToku, tak by s tím neměla mít problém.
    xkucf03 avatar 7.9.2025 12:37 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Útok na svobodu vlastních občanů
    Zkus se na to podívat i z druhé strany: jinými slovy akorát říkáš, že bys mně, občanovi ČR, zakázal nakupovat zboží nebo služby ze zahraničí. Tzn. omezuješ práva českých občanů, jejich svobodu.

    (a to říkám jako někdo, pro koho je Apple nebo TikTok odpad a komu by tyhle věci rozhodně nechyběly)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.9.2025 13:05 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    A vyhlášení jednostranných cel na dovoz zboží z jiných států snad není omezením svobody?

    Uvědomte si, že jsme v probíhající obchodní válce s USA, ve které má každá strana k dispozici jiné "zbraně". Pro kritickou infrastrukturu/banky apod. bych zcela zakázal používání služeb poskytovaných mimo EU. Dodavatelé mimo EU poskytující služby přímo na území EU by jako minimum museli splnit podmínku, že podléhají pouze a jen jurisdikci příslušného státu EU (což se dá prakticky splnit pouze podnikáním dceřinou společností registrovanou v rámci zemí EU). Jen tak se dají účinně vymáhat pravidla EU (GDPR atd.). Samozřejmě se také mohou svobodně rozhodnout zcela se trhu EU vyhnout.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 7.9.2025 14:32 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů

    uplně zaprvý, ty trumpovy cla nejsou jednostranný ale reciproční vuči bruSSelskejm skrytejm daním jako sou různý nesmyslný zejmena zelený regulace a nesplnitelný požadavky na bohatý zahraniční firmy by je pak bylo možný pokutovat a plnit kapsy bruSSelský oligarchie, noa takový pokuty kuli nesmyslnejm zakonum šitejm na miru sou v poctatě jakoby nepřimou formou cel :O ;D

    noa zadruhý, cla nutně nemusej vomezovat svobodu vobyvatel svý země, vobecně je de chapat jako antagonickej a defenzivní nastroj vuči offenzivní dotačně-nárokový přerozdělovací ekonomice bruSSelskýho střihu. Když ňáká cizí země začne třeba dotovat svý zemědělství noa ty máš pro ni votevřenej volnej přistup na svuj trch, tak se domácí zemědělci stanou nekonkurenceschopnejma. Noa ty buďto mužeš taky začít roztáčet inflaci a jet socializmuz, tedy začít dotovat stejný vodvětví by si ten rozdil srovnal, noa nebóóóó mužeš tu nepřátelskou dotační vyhodu negovat zavedením cel a tak vyrovnat síly :D ;D

    A neni moc těžký si vodpovědět na votazku co jako nadělá míň škod, jestli nesmyslná proinflační dotační válka, noa nebo jeji definitivní zařiznutí zavedenim cel. Vosobně by sem byla proti jakejmkoliv clům v ramci hranic euroatlantický civilizace ale to neni možný dokavaď budou existovat dotace. Připomínám že vstupem do eu a schengenu sme se možnosti zavadění cel vzdali takže nemužeme efektivně branit náš vlastní trch proti napřiklad dovozu žrádla vodpadní kvality z reichu, pšónie a francouzskýho chalífátu, navic nemame nejmenčí šanci vyhrat dotační valku napřiklad proti velkoryse dotovanejm francouzskejm jezeďákům. Zavedení cel proti evropský unii by pomohlo našemu trhu, by se nemuselo tolik přerozdělovat na dotacích, zvyšilo naši nezavislot a konkurenceschopnost, takže by sem ten nastroj jakože vůůbec nezatracovala aspoň co de vo vobranu země proti dotačně narokový ekonomice našich zahraničních nepřátel :O ;D

    ....a zatřetí, že cla mužou bejt dobrej nápad vostatně potvrzuje i to, že se vuči nim tady vymezujou lidi který schvalujou cenzuru a zatykání za vtip :P :P :D ;D

    7.9.2025 21:30 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Jak si vysvětlíte, že Trump nastavil 10% cla i na země. které žádná cla vůči importu z USA nemají a USA má s nimi pozitivní obchodní bilanci? Šlo v těchto případech podle Vás o reciproční cla?

    Bailouty farmářů Trumpem snad nejsou dotacemi? https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_administration_farmer_bailouts
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 11:48 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Jak si vysvětlíte, že Trump nastavil 10% cla i na země. které žádná cla vůči importu z USA nemají a USA má s nimi pozitivní obchodní bilanci? Šlo v těchto případech podle Vás o reciproční cla?

    pokud ty země maj zavedenou nějakou formu nepřímejch cel jako sou různý nesmyslný normy a regulace, nebóó pokud ty země na americkej trch přímo utočej dotovanim svý produkce tak ano, jednalo se vo reciproční krok :O ;D

    nemyslim si že ekonomickej team donalda trumpa sou takový vomezenci by narušovali mezinarodní vobchod jenom z ňákýho plezíru, neřikám že s těma clama souhlasim ale pusoběj racionalně a davaj mi smysl :O ;D

    Bailouty farmářů Trumpem snad nejsou dotacemi? https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_administration_farmer_bailouts

    čteš ty věci který sem vodkazuješ???? hnedka v prvnim vodstavečku se piše že ty dotace americká administrativa zavedla v reakci na číncký, evropský a jiný bolševický cla, tudiž američani nebyli ti kdo dal první ranu :O ;D

    8.9.2025 12:03 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Tu válku začal v roce 2018 Trump zavedením cel, ČLR na to reagovala ze své strany zavedením cel na dovoz zemědělských produktů z USA.

    https://en.wikipedia.org/wiki/China%E2%80%93United_States_trade_war

    V současnosti se situace opakuje, akorát že peníze (bailout) farmáři neuvidí díky BBB dříve než později napřesrok. Očekává se, že do té doby jich cca 1/3 zkrachuje. Zajímalo by mne kolik z nich to bere jako karmu za jejich hlas D.T.

    https://www.youtube.com/watch?v=PqK21LfqnGw

    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 12:43 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Tu válku začal v roce 2018 Trump zavedením cel, ČLR na to

    takže tvrdiš že v čině nejsou žádný státem a stranou kontrolovaný firmy anebo (polo)znárodněný podniky dotovaný nejenom prací děckejch votroků, který diky těmdlectěm čínckejm vládním subvencím utočej na euroatlantickej trch?? :P :P

    kdyby si chrěl s činou držet krok, musel by si tady zavíst ten jejich druch komunizmusu vč. těch děckejch votroků etc. Neni krasný, jak de takovýdle a podobný svinctvo uplně nadherně negovat zavedením cel?? :O ;D

    Očekává se, že do té doby jich cca 1/3 zkrachuje

    to vočekávaj libtardi páč si to přejou a protože ty voliče trumpa uplně irracionalně psychopatologicky nenaviděj, relalně to čislo bude zandebatelný a postihne to jenom par čistejch exporteru. Noa pokavaď si někdo založil podníkání na čerpání dotací a ty dotace pak nepřijdou tak se jedná vo podnikatelský riziko, noa vlastně i ten tvuj jakejsi karmickej trest zato že se jakože dali do holportu se statem :O ;D

    žradlo je jedna z komodit vo kterou bude poptavka furt děj se co děj, zemědělství se technologicky posunulo děsně dopředu a imo je zlatým dolem. pokud tě nějaká úúúúnie nenutí pěstovat řepku, jetel nebo zabijet kravikčy kuli zelenýmu naboženctví nebo ti dotoho nějak jinak nekecá, tak se na zemědělství nedá skoro prodělat, imo to je zlatej dul :O ;D

    Glee avatar 8.9.2025 06:00 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Pro kritickou infrastrukturu/banky apod. bych zcela zakázal používání služeb poskytovaných mimo EU. Dodavatelé mimo EU poskytující služby přímo na území EU by jako minimum museli splnit podmínku, že podléhají pouze a jen jurisdikci příslušného státu EU (což se dá prakticky splnit pouze podnikáním dceřinou společností registrovanou v rámci zemí EU). Jen tak se dají účinně vymáhat pravidla EU (GDPR atd.).

    Takze EU si neni schopna udelat vlastni IT zazemi??! Klidne pouze na ouredni veci, neco jako nakej EU Star OS, nebo porad lepsi aby nase data byla dosazitelna v zasade bez omezeni Amikum, nasim skvelym partakum?

    Az si proamericti libtardi* vyndaj hlavy z tech der, tak uz to (It) nikdy nesmejou.

    *I'm getting to like this...

    p.s. Kdybys nepochopil, s tou tvoji pasazi souhlasim. Na sachovnici ser a nech ji bejt... ;-)
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 11:56 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Takze EU si neni schopna udelat vlastni IT zazemi

    neni :D :D neumi si vyrobit počitače, čipy, rakety, google, socialni sitě etc, umi dotoho akorát kecat těm co to uměj :P :P :D ;D

    kdyby bruSSelisty skutečně tak moc trapily tydlecty monopoly googlu a jinejch technologickejch firem tak jejich uplně prvním krokem by mělo bejt snižení regulací a buzerací by vytvořili vhodny podminky pro tendlecten druch podnikaní. Každej si xkrát rozmyslí rozjet v eu nějakou vobrovskou technologickou firmu s bambiliónovým vobratem pokavaď se na něm furt budou moct vozit nějaký přitroublý poloretardovaný bruSSelský uřednici vod relality vodtržený a ze dne na den si vymejšlet kraviny jako DSA, chat control, uhlikovou neutralitu etc a tak ten jeho bizniss furt narušovat :O ;D

    Klidne pouze na ouredni veci, neco jako nakej EU Star OS, nebo porad lepsi aby nase data byla dosazitelna v zasade bez omezeni Amikum, nasim skvelym partakum?

    ppppššššššššššššššš ti prozradim tajemství, když zredukuješ byrokracii na uplný minimum, snižiš pravomoci uřadů a zrušíš všecky ty různý daně na dotace, dotace na daně, daně na daně a dotace na dotace a všecku tu absurdní agendu socialistický unie, všecky ty zmiňovaný DSA, chatcontroly etc, tak nebudeš jako stát muset disponovat skoro žádnejma zneužitelnejma vosobníma datama poddanejch vobčanů noa tudiž se nemusíš vobávat ňákýho zneužití :O ;D

    jinak s tim žeby statni it infrastruktura měla bejt na vlastnim uzemí by sem normálně souhlasila, potiž je vovšem v tom že se bruSSel neštítí těch dat zneuživat, furt vymejšlí jak se na ně dostat noa naši tuzemský vlezdobruSSelisti se ani neštitili narušovat siťovou neutralitu cenzurou vopozičních webů a pořadat psyops cvičení na vovlivňování vysledku voleb, nóó takže v tudle danou chvili spíš víc věřim američanum že by ty naše data pohlidali, než současnýmu evropskýmu režimu :D

    navic až to tady pude do kopru, bude protirežimní revoluce, bude se střilet a stavět barikady, ulice budou hořet a vlezdobruSSelisti viset, nóó tak předpokladám že během tý vobčanský valky mužou bejt datacentra poškozený takže by bylo vhodný kdyby byly umištěný někde v bezpeční dááááleko mimo uzemí eu :P :P :D ;D

    8.9.2025 12:09 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Architektura v současnosti nejrozšířenějších procesorů na světě vznikla v EU.
    8.9.2025 12:17 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Vznikla davno pred EU. V EU vznikla akorat technologie neodstroubitelnych vicek.
    8.9.2025 12:23 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    EU je pokračovatelem ECC, architectura ARM vznikla v roce 1985 a UK vstoupila do ECC 1976. Arch64, která je v současnosti nejrozšířenější architekturou vznikla v roce 2011.
    8.9.2025 13:18 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    EU, zejmena po Lisabonu, neni ani zdaleka podobna ECC.
    10.9.2025 16:34 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Ale samozřejmě, dnešní Německo je také pokračovatelem nacistické Říše, že...
    8.9.2025 12:25 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Chceš říct, že v EU vznikl dyzajn AMD Ryzen 7 9800X3D? V současnosti nejrozšířenější procesor, co má 2% na trhu? :-)
    8.9.2025 12:42 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Od roku 2003 do roku 2023 bylo vyrobeno přes 230 mld ARM chipů, Intel vyrobil 1 mld CPU mezi za roky 1978 až 2003.
    10.9.2025 16:32 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Prosím o upřesnění:

    Od roku 2003 do roku 2023 bylo v EU vyrobeno přes ..... mld ARM chipů.

    A pro srovnání kolik Intelů přímo v USA.
    10.9.2025 17:46 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Šlo o reakci na Karkara, který je z neznámého důvodu přesvědčen, že současnou nejrozšířenější CPU architekturou je x86_64(AMD64).

    Myslím, že GlobalFoundries Fab1 v Drážďanech ARM SoCy nevyrábí, počet Ryzenů na 12nm a předchozích generací v daném období určitě souhrně dosahoval desítek miliónů kusů.
    10.9.2025 18:49 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    :-) dodal jsem relevantní statistiku, takže nikoli ze neznámých důvodů :-) Ty army jsou podle mě jenom takový šmrdlátka do zábavní elektroniky, a nikoli plnohodnotné procesory k nějakýmu pořádnýmu užitku, třeba gamesení :-)
    10.9.2025 19:07 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    To, že je x86_64 k užitku (rozuměj ke gamesení) je jen díky tomu, že jsou kombinovány s dGPU. Bez nich, zavisejíc pouze na svých iGPU (až na vyjímku APU Strix Halo) by na tom byly v gamesení hůř než ARM Apple Silicony Mx v emulaci Rosettou 2.
    10.9.2025 23:45 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    No až bude nějakej ten arm fungovat se RX 9060 XT a pujde na něm hrát poslední AAA tituly, tak budu ochotnej je vzít na milost. Jinak ale každej ví, že apple neni na hraní, takže ať má hw sebelepší je to prostě jenom šmrdlátko tentokrát pro hipstry. :-)
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 12:45 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Architektura v současnosti nejrozšířenějších procesorů na světě vznikla v EU.

    ARM procesory byly vymyšlený davno před vznikem evropský unie, vyraběli je navzdory bruSSelskejm regulacím a ta země kde je vymysleli už dávno neni uzemim EU, takže asi takle s těma vohromnejma přinosama bruSSelskejch uředniků světu :P :P :D ;D

    8.9.2025 13:24 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    To nic nemění na tom, že největšího rozmachu tato architektura doznala v době kdy UK bylo členem EU. Podle současných průzkumů většina obyvatel UK Brexit již několik let považuje za chybu. https://yougov.co.uk/politics/articles/51484-how-do-britons-feel-about-brexit-five-years-on
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 17:58 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    To nic nemění na tom, že největšího rozmachu tato architektura doznala v době kdy UK bylo členem EU

    ....bruSSelskejm regulacím a buzeracím navzdory, rozhodně jako ne diky nim :P :P

    většina obyvatel UK Brexit již několik let považuje za chybu

    až se to tady v eu bude eště víc drolit rozpadat a sypat tak myslimže vostrovani poctatně změněj nazor, současnej upadkovej trend týdle kontinentalni čtvrtý říše je celkem jasně viditelnej :D ;D

    8.9.2025 15:31 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Platim nemale dane a za to od statu ocekavam silne regulace a jejich vymahani.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 18:01 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    8.9.2025 15:19 gjfhb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    bez EU by zadne poradne pocitace vubec nebyly
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 18:00 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Glee avatar 9.9.2025 03:57 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    navic až to tady pude do kopru, bude protirežimní revoluce, bude se střilet a stavět barikady, ulice budou hořet a vlezdobruSSelisti viset, nóó tak předpokladám že během tý vobčanský valky mužou bejt datacentra poškozený takže by bylo vhodný kdyby byly umištěný někde v bezpeční dááááleko mimo uzemí eu :P :P :D ;D

    Popletenejch dementu tu sice mame take dost, ale nejsme Ukrajina v roce 2014 (v tom Srbsku maj ale lepsolidi sakra taky vydrz! Gruzinci jsou koukam hadr, a Cesi max udelaj piknik). Aspon verim, ze se ta nekompetentni sorta lidi ve vedeni EU casem odstrani demokraticky.
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 9.9.2025 11:53 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Aspon verim, ze se ta nekompetentni sorta lidi ve vedeni EU casem odstrani demokraticky

    nic tomu nenasvěčuje :D ze zavádění různejch těch DSA, chat controlů, budování euroarmády a federalizace eu de navopak tušit že se na žádný poklidný předání moci zrovna jako moc nechystaj :D

    8.9.2025 17:44 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    1) EU ma cla na sve z USA odjakziva ;-) - tak cop se EU rozciluje ? 2) V USA neni DPH, bud je dan z prodeje, coz je radove 1-4% vyjimecne vyssi - mozna nekde i 12% ale pak se neplati dan ze zisku a nebo ze dan z prodeje neplati, ale plati se dan ze zisku ... v EU platis jak dan ze zisku tak DPH - coz je efektivne dalsi clo - proto jsou v USA levnejsi ceny prave o nejakych 20-18% podle toho, jak vysoke DPH staty maji.

    Cili Trump niz nezavadi, Trump zcela logicky srovnava pravidel na ferovou uroven - proto jsou cla 0% z USA - nebot US firma plati doma dan ze zisku a v EU plati DPH - coz oni neznaji a je to pro ne clo
    9.9.2025 12:42 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    DPH musí odvádět všichni k dani registrovaní(k dani povinní) plátci. A to bez ohledu na původ zboží. Jak to může někdo dávat na roveň se clem, které se vztahuje pouze na importované zboží/služby je mi těžko pochopitelné.

    Je v současnosti větší než nulová šance, že Nejvyšší soud prohlásí Trumpem vyhlášená cla za zákonu odporující.
    10.9.2025 08:06 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    DPH je dan na cely svet.

    Clo je dan na cely svet krom vlasti.

    Co z toho je pro obcany lepsi nevidi jen slabomyslni jedinci.
    10.9.2025 17:52 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Cla jsou ve skutečností daní domácích spotřebitelů či firem (kombinací, podle promítnutí cla do nákladů/ceny), nikoli zbytku světa. S možným důsledkem růstu cen domácí produkce alternativy (pokud tato existuje).
    8.9.2025 15:04 ghbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    nikdo te v Evrope nedrzi
    8.9.2025 17:49 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Útok na svobodu vlastních občanů
    Drzi, jako jedine misto na svete, kde mas garantovany pobyt ;-) Jasne nikdo me nedrzel v CR, tak jsem odesel a dostal vysranze vyssi plat, jasne muzu jit do Asie a asi taky pujdu - ale tam uz garantovany pobyt nemam ;-)
    7.9.2025 07:47 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Msta je výhradně nástrojem slaboduchých jedinců. To by pprezidenti, kteří reprezentují vyspělý národ, neměli být.
    7.9.2025 13:13 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Ano pro vyspělou společnost to možná platí, ale zde je řeč o USA. Společnost, která nevyspěla k tomu aby zajistila zdravotní péči, vzdělání, placenou dovolenou, placenou mateřskou dovolenou maximu svých občanů. USA nejsou "rich country", ale "country of rich".
    7.9.2025 18:22 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jedině bych dal pokutu Googlu, že nelze platit kartami s custom rom s root :-) A omezování svobody člověka si zvolit.
    7.9.2025 19:23 jbv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jen houst. Ankapove, konzervy a jiny nackove bulej jak maly holky :-)
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 8.9.2025 11:57 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: EK udělila Googlu pokutu 2,95 miliardy eur za porušení antimonopolní legislativy
    Jen houst

    souhlasim, čim víc a čim věčí chyby jako je třeba právě tadle budou bruSSelisti dělat, tim dřív se ojrosajuz rozpadne a tim dřív se my vosvobodíme :P :P :D ;D

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.