abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 00:22 | Nová verze

Po třech a půl letech od vydání verze 016 byla vydána nová verze 017 alternativní linuxové distribuce GoboLinux. Podrobnosti v představení nové verze a v poznámkách k vydání. GoboLinux nedodržuje standardní hierarchii souborového systému (FHS), nýbrž jsou jednotlivé programy instalovány do vlastních adresářů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:22 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 6.0 multiplatformní digitální pracovní stanice pro práci s audiem (DAW) Ardour. Přehled novinek i s náhledy v oficiálním oznámení.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Zajímavý projekt

Sxmo aneb Simple X Mobile je uživatelské rozhraní pro mobilní telefon PinePhone vycházející z projektu suckless aneb "softwaru, který štve méně". Využívá dlaždicového správce oken dwm, dynamické menu dmenu, emulátor terminálu st nebo webový prohlížeč surf. Videoukázky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 11
včera 08:00 | Nová verze

Krita, tj. svobodný program pro skicování, malování a úpravu obrázků, je nově k dispozici (Google Play) také pro operační systémy Android a ChromeOS. Zatím se jedná o beta verzi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 02:00 | Komunita

Roy Schestowitz se na blogu Techrights dlouhodobě zabývá kauzami Microsoftu souvisejícími s open source a Linuxem. V současné době upozorňuje na četnost článků o Microsoftu v sekci Linux na webu ZDNet nebo že web Softpedia opustil Marius Nestor, který psal o linuxových novinkách, a příslušnou sekci po něm převzal „Microsoft Editor“ Bogdan Popa. Připomíná také dřívější podobné případy.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 7
23.5. 09:00 | Nová verze

Po dvou letech od vydání verze 2.94 byla vydána nová major verze 3.00 multiplatformního BitTorrent klienta Transmission (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Zdůraznit lze například vylepšenou podporu IPv6.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
23.5. 07:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 13.0 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.5. 02:44 | Zajímavý článek

Článek Backstabber's Knife Collection: A Review of Open Source Software Supply Chain Attacks analyzuje celkem 174 útoků v podobě zákeřných balíčků v repozitářích balíčkovacích systémů npm, PyPI a RubyGems.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
22.5. 08:00 | IT novinky

Programovací jazyk Java slaví 25 let. Představen byl 23. května 1995. Ve středu proběhla online párty. Na sociálních sítích běží kampaň #MovedbyJava. Příští týden se bude vybírat (pdf) to nejlepší z JDK.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
22.5. 07:00 | Zajímavý software

V září 2018 Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy verzí 1.25 a 2.0 operačního systému MS-DOS. Včera zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy s MS-DOSem dodávaného programovacího jazyka GW-BASIC. K dispozici jsou pod licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
Kdy přecházíte na nové vydání distribuce/OS?
 (13%)
 (12%)
 (23%)
 (7%)
 (4%)
 (41%)
Celkem 300 hlasů
 Komentářů: 0
Rozcestník

Electron 9.0.0

Byla vydána verze 9.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 83, V8 na verzi 8.3 a Node.js na verzi 12.14. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

20.5. 08:00 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

20.5. 11:21 Pepa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Tahle technologie celkem hybe svetem, koukam - instalovane aplikace s webovou technologii uvnitr (electron fw). Nehlede o narustu vyznamu Node.js na serveru. Kdyz se k tomu pripocita pouziti js v klasickych webovych aplikacich, zbyva jen rict JS everywhere...

20.5. 13:09 Michal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
... a výrobci RAM si mnou ruce :-)
k3dAR avatar 20.5. 14:34 k3dAR | skóre: 58
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
a CPU, mainbordu, disku, zdroju... :D
porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
20.5. 14:36 abc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
a konzumenti z nasledneho tlaku na vyvoj hardware take
20.5. 15:03 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Ach jo... No jo, svět se zbláznil...
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
20.5. 17:32 /dev/urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
JS nahradi vsetko!
20.5. 18:14 Martin F.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Apku nemusis psat v JS. Klidne v C nebo Rust, compile target WASM a to spustis v Electronu nativne. Vyznam Electronu je, ze jako vyvojar nemusis resit cely ten bordel od kernelu, pres drivery az po X11, to uz za tebe udelali chudaci v Chromiu. A jeste ti to pobezi stejne na windowsu i macu.
20.5. 18:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Apku nemusis psat v JS. Klidne v C nebo Rust, compile target WASM a to spustis v Electronu nativne.
Pokud vim, tak to teoreticky jde, ale stále to není ono. IIRC je potřeba JS glue code a je to celé takové v plenkách...
Vyznam Electronu je, ze jako vyvojar nemusis resit cely ten bordel od kernelu, pres drivery az po X11, to uz za tebe udelali chudaci v Chromiu.
Což o to, bordel od kernelu až po X11 řeší i tradiční toolkity. Co IMO má Electron (resp. obecně browser enginy renderující HTML) navíc je etrémně flexibilní a na featury bohatý layout engine. Běžné toolkity nabízí nějakou sadu widgetů a možností layoutu a když chceš cokoli mimo to (a nestačí ti jen skládat a ohýbat existující widgety), tak musíš jít pěkně low-level na nějakej canvas a kreslit (a layoutovat!) si to sám pixlík po pixlíku jak ve středověku...

Výjimkou je (asi) QML, ale přiznám, že layoutovací schopnosti QML do detailu neznám...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 19:19 Tomáš Roll
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Běžné toolkity nabízí nějakou sadu widgetů a možností layoutu a když chceš cokoli mimo to (a nestačí ti jen skládat a ohýbat existující widgety), tak musíš jít pěkně low-level na nějakej canvas a kreslit (a layoutovat!) si to sám pixlík po pixlíku jak ve středověku...
Proč lžeš? GUI komponenty se v toolkitech jako Qt, GTK, Java/Swing atd. běžně skládají dohromady. Ze základních prvků (tlačítka, formuláře, labely, panely, scrollpanely atd.) skládáš větší a větší celky, nastavuješ jim okraje, dáváš do layoutů případně si píšeš layouty vlastní. Kreslit nějaké pixely do canvasu v drtivé většině případů nepotřebuješ. Pracuješ na úrovni komponent/objektů.
20.5. 19:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Ano, vim, jak to funguje, vždyť to tam zmiňuju, v čem je tvoje pointa?
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 19:45 BoneFlute
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
V tom, že toužil po tom napsat to "proč lžeš?" :-P Víc bych v tom neviděl.
20.5. 20:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Ok, abych byl konkrétnější, dám příklad: Budu chtít udělat GUI pro git repozitáře a budu chtít, aby tam byl aspoň nějakej graf. Třeba něco jako je tady (program GitAhead). Jak to udělám? IMO ze standardních komponent a layoutů se tohle prostě neposkládá. Co dělá GitAhead? Kreslí pixklíky. A když si grepnu ty zdrojáky, tak toho paintingu tam je dost.

Jakmile chceš něco víc než GUI á la daňové přiznání, zejména pokud chceš zobrazení nějakých netriviálních dat, nedejbože ještě třeba interaktivně, tak to s běžnými toolkity je naprostý utrpení...

Já nejsem kdovíjaký fanda Electronu. Je to takový prasopes, navíc žravý. A třeba HTML fakt není žádná krásná technologie. Ale bohužel realisticky Electron dokáže nabídnout možnosti, na které tradiční toolkity nemají (kloudnou) odpověď.
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 20:41 BoneFlute
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
V čem je Electron lepší? Ptám se co kdybych náhodou chtěl dělat GUI Toolkit :-)
20.5. 21:41 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 33 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Tak nevím, jak by mi zrovna Electorn měl v tomhle pomoci?

A jinak se určitě nekreslí pixlíky, Ani v tom vašem odkazovaném zdrojáku se nekreslí pixlíky. A třeba např. v JavaFX máte k dispozici libovolné grafické prvky, které můžete rozšiřovat, animovat, dynamicky napojovat a o kreslení pixlíků se stará engine.

Takže například rozhraní ve stylu Blenderu se dá udělat docela dobře - někde jsem viděl screencast jak kdosi dělal prototyp podobného UI v javaFX a vypadalo to pocela schůdně (bohužel nemám odkaz, možná to bylo od Adama Biena, teď nevím...). Koukněte https://openjfx.io/#fh5co-work nebo http://vworkflows.mihosoft.eu/. A pro jiné toolkity bude nejspíš pro tento typ úloh hotových widgetů ještě podstatně víc. Takže neexistence specializovaného widgetu v základní sadě celkem o ničem nevypovídá...
-- OldFrog
20.5. 22:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Tak nevím, jak by mi zrovna Electorn měl v tomhle pomoci?
Pravděpodobně by nebylo těžké napsat transformaci z dat commit grafu do nějakého SVG, ke které by pak jako bonus šlo stylovat přes CSS (takže např. přepínání light vs dark mode by asi nebyl problém) a do kterého by nebyl problém dodat nějakou interaktivitu. Viz též d3js (což ale není jediný a ani neříkám že nejlepší způsob).
A jinak se určitě nekreslí pixlíky, Ani v tom vašem odkazovaném zdrojáku se nekreslí pixlíky.
Jasný, ale musíš tam počítat s fyzickými pixely. Mně na tom nejvíc vadí, že to je imperativní kód. Udělat v tom nějakou změnu bude hrozná práce, muselo by se to celý projít a upravit ty výpočty, řešit co se kde rozbije atd. Podobný kód jsem několikrát musel psát nebo upravovat. Je to kód, který je zdlouhavý napsat a když je hotový, tak se v něm o 2 týdny později už nikdo nevyzná a nedá se snadno měnit.

Oproti tomu pěkná vlastnost třeba toho HTML a SVG nebo dalších webových technologií je, že jsou deklarativní. Uznávám, že mají taky svoje problémy, např. SVG saje co se týče layoutingu textu (ale v prohlížeči se to afaik dá řešit).
A třeba např. v JavaFX máte k dispozici libovolné grafické prvky, které můžete rozšiřovat, animovat, dynamicky napojovat a o kreslení pixlíků se stará engine.
JavaFX moc neznám. By byl někde příklad kódu, kde je implementovaná nějaká custom komponenta? Z těch stránek mi přijde těžký se na něco takovýho proklikat (nebo jsem možná jen unavenej).

No nicméně ve chvíli, kdy se vytahne Java, tak je otázka, jestli má cenu nějak brojit proti Electronu, vzhledem k tomu, že UI v Javě typicky mají podobný nevýhody co se týče pomalosti a žravosti paměti...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 22:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Koukám sem a připadá mi to webovým technologiím dost podobný...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 23:31 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 33 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Přesně, webové a desktopové technologie se ovlivňují a v tom lepším případě si od sebe berou to lepší. Je to opravdu dost podobné, akorát mi osobně java sedne víc než javascript (*). V fxml je definice UI, které se dá stylovat a oživit z java kódu. Lze libovolně tvořit vlastní widgety (např. kompozicí nebo děděním z existujících widgetů - takže máte vlastní fxml a java kód, své vlastní UI prvky pak používáte normálně v tom SceneBuilderu), je tam podpora pro canvas, animace, port pro mobilní telefony, máte k dispozici embedovaný prohlížeč s možností skriptování z javy nebo js (Chromium nebo Webkit) apod.

Proti Electronu nebrojím, naopak má smysl porovnávat konkurující si technologie s podobnými vlastnostmi a případně i nešvary. Osobně mi přijde že je relevantní srovnávat třeba QT a JavaFX, na druhé straně pak runtime Electronu a Javy+JavaFX.

___

(*) Dělal jsem třeba v Sencha ExtJS což je hodně podobné desktopovému vývoji, ale v případě první chyby se to nesmírně komplikuje - hledat chybu v stacktrace minifikovaném js knihovny třetí strany je peklo, podpora pro refaktoring špatná a chybějící typovost mi obecně nesedí. Tíhnu k silné typovosti a pozdní vazbě, které tomu dodá dynamičnost. Java samozřejmě není zdaleka ideální, bohužel i ostatní jvm jazyky jsou omezené třeba type erasure, což dost limituje generika atd. Ale jako kompromis existujícího a kvalitního to ujde.
-- OldFrog
21.5. 00:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Ok, cool...
Dělal jsem třeba v Sencha ExtJS což je hodně podobné desktopovému vývoji, ale v případě první chyby se to nesmírně komplikuje - hledat chybu v stacktrace minifikovaném js knihovny třetí strany je peklo, podpora pro refaktoring špatná a chybějící typovost mi obecně nesedí. Tíhnu k silné typovosti a pozdní vazbě, které tomu dodá dynamičnost.
Jo, s tim souhlasim. Kdybych měl teď dělat něco v Electronu, určitě bych chtěl minimálně TypeScript...
Java samozřejmě není zdaleka ideální, bohužel i ostatní jvm jazyky jsou omezené třeba type erasure, což dost limituje generika atd.
Heh, zrovna o tom byla debata o kus vedle...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
21.5. 03:04 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Historicky kontext. Kolem roku 2010 vsichni chteli hybridni aplikace, ktera pojedou na webu, ale budou to neco jako desktopove aplikace (nebo opacne, to je vcelku jedno). Vznikl koncept Rich Internet Applications (RIA). Na tomto poli se zacalo hodne angazovat Adobe s Flashem, Microsoft se Silverlightem a Sun s JavaFX. "Nastesti" se to ukazalo jako slepa vetev vyvoje a na misto toho se prosadilo HTML5 a nasledne Electron. :-/ Nasledne byla platforma JavaFX pridana do Javy jako moderni toolkit pro tvorbu aplikaci, aby ji z tama Oracle ve verzi 11, vyhodil.

Tim, ze JavaFX byla delana jako prima konkurence flashi a desktopovym aplikacim, da se tam velice pekne pracovat s grafikou, animacemi i delat klasicke formularove aplikace. Ke vsemu je to vsechno hezky propojene (ortogonalni), takze cokoliv muzes delat s grafickymi prvky jako je obdelnik nebo kolecko, muzes delat i s ovladacimi prvky jako jsou tlacitka nebo vstupni pole, takze aplikovat transformace, efekty, animace.

Navrh aplikaci je hodne inspirovan webovym workflow. Scenu/formular jde popsat pomoci XML jazyka a stylovat pomoci CSS.

Vyhodou oproti electronu je, ze vykreslovaci jadro je navrzeno na grafiku a GUI, ne na zobrazovani stranek, ktere se tvari jako GUI, to umoznuje mit kod znacne jednodussi, rychlejsi a uspornejsi. Co do vykonu je u me Java+JavaFX vyrazne rychlejsi a uspornejsi na pamet.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
21.5. 07:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Vyhodou oproti electronu je, ze vykreslovaci jadro je navrzeno na grafiku a GUI, ne na zobrazovani stranek, ktere se tvari jako GUI, to umoznuje mit kod znacne jednodussi, rychlejsi a uspornejsi.
No, prohlížeče používaj afaik na vykreslování knihovnu Skia, což je prostě grafická knihovna. Ale to je vespod, samozřejmě nad tim je věc, která počítá s html "dokumenty", což ano, má svoje problémy.
Co do vykonu je u me Java+JavaFX vyrazne rychlejsi a uspornejsi na pamet.
Hm, já jsem nikdy neměl příležitost nějakou JavaFX aplikaci používat a ani z hlavy o žádný nevim. Co se týče Java GUI aplikací na desktopu, zkušenost mam předevšim s IDE případně nekolika menšími aplikacemi a vždycky mi to GUI přišlo šílené pomalé, hnusné a bloated. Ale je pravda, že nic z toho nebylo JavaFX.

Co se týče Electronu, čekal bych, že s tim zahejbe WASM, až bude konečně někdy mít podporu pro managed jazyky a bude víc first-class citizen.

No jinak ale existují i další příbuzný technologie, zmiňoval jsem třeba QML nebo existuje taky Flutter (který ale bohužel zabíjí nutnost používat Dart).
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
Josef Kufner avatar 21.5. 11:48 Josef Kufner | skóre: 69
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
QML by bylo docela hezké, kdyby se ho povedlo vestavět do webu. Nativní Qt toolkit naskriptovaný v JavaScriptu či WASM s online kontextem a workflow by mohl být zajímavý. I když mozillí XUL se nějak nechytil.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
21.5. 12:37 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
No, prohlížeče používaj afaik na vykreslování knihovnu Skia, což je prostě grafická knihovna. Ale to je vespod, samozřejmě nad tim je věc, která počítá s html "dokumenty", což ano, má svoje problémy.
Coz je presne to, na co narazim. V JavaFX, Qt a podobne mas pro tvorbu layoutu nachystane komponenty, coz jsou ve skutecnosti velice male a primitivni objekty. Vedle toho v Electronu na to slouzi brutalni engine, ktery musi pocitat s tim, ze bude delat layout pro vsechny typy objektu (text, obrazky, tabulky) a se vsemi zbesilymi vlasnostmi pozicovani.
Co se týče Java GUI aplikací na desktopu, zkušenost mam předevšim s IDE případně nekolika menšími aplikacemi a vždycky mi to GUI přišlo šílené pomalé, hnusné a bloated.

To je dane tim, ze u starsich programu je jako toolkit pouzita knihovna Swing, ktera je komplet v Jave, tj. JIT prekladac typicky nedostane dost casu, aby kod zkompiloval a neni k dispozici akcelerace. JavaFX je v jave pouze castecne a jde to poznat.
Co se týče Electronu, čekal bych, že s tim zahejbe WASM, až bude konečně někdy mít podporu pro managed jazyky a bude víc first-class citizen.
Ze je Electron postaveny na JS, je podle me jen cast problemu, ta mensi. Z meho pohledu je nejvetsi zverstvo to, ze na vykreslovani se pouziva kompletni prohlizec a mas tam dva JS runtimy, ktere si spolu vykladaji (nekdy i po HTTP).

Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
22.5. 09:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Coz je presne to, na co narazim. V JavaFX, Qt a podobne mas pro tvorbu layoutu nachystane komponenty, coz jsou ve skutecnosti velice male a primitivni objekty. Vedle toho v Electronu na to slouzi brutalni engine, ktery musi pocitat s tim, ze bude delat layout pro vsechny typy objektu (text, obrazky, tabulky) a se vsemi zbesilymi vlasnostmi pozicovani.
Ten přístup á la Qt mi přijde dost příšerný. Ty toolkity v podstatě obsahují sadu několika malých "layout enginů", který se daj trochu naparametrizovat, ale víceméně jsou spíš fixní, a musíš vybírat, který je v které chvíli vhodný. Typicky to skončí tim, že je musim nějak obehjbat a hledat, jakou kombinací se docílí toho, co chci, případně přidávat custom kód, který tomu pomůže. Samozřejmě i v HTML/CSS musí člověk hledat a ohejbat, ale má to mnohem lepší granularitu IMO a v dnešní době s flex layoutem etc. už to není zdaleka takový utrpení jako ~2009. Navíc layout v 'tradičních tookitech' se blbě debuguje / blbě se zjišťuje, co který layout kde udělal. Oproti tomu browser dev console ti zobrazí přesně co se děje, hranice objektů nebo celých stromů, vlastnosti, vypočtené i nastavné, můžeš si s tim naživo šibovat, měnit vlastnosti...

Ten přístup v browseru mi přijde mnohem lepší - jeden layout engine, který je možný velmi flexibilně parametrizovat, takže můžeš udělat co chceš a kde chceš. Nemyslim si, že by zrovna v tomhle bylo nebo mělo být výkonově úzký hrdlo. IMO ten výkonový problém je v tom, že browsery nenabízejí dobré API pro práci s DOMem, konkrétně to API nemá žádný batching / transakční zpracování. Což je průser jak kráva. Tradiční toolkity od začátku obsahují API, kde mu řekneš "teď nepřekresluj, aktualizuju obsah" a "dobrý, můžeš zase překreslovat", bez toho by to taky bylo hrozně pomalý. Tvůrci JS toolkitů a uživatelé musí tohle řešit v JS, odtud různé virtual DOM [1, 2], fastdom a podobně. A samozřejmě řešení v JS nad DOM API sice pomáhá, ale nějak dramaticky výkonné nikdy nebude. Dát tohle přímo do DOM API by IMO zvedlo výkon dramaticky.
Ze je Electron postaveny na JS, je podle me jen cast problemu, ta mensi. Z meho pohledu je nejvetsi zverstvo to, ze na vykreslovani se pouziva kompletni prohlizec a mas tam dva JS runtimy, ktere si spolu vykladaji (nekdy i po HTTP).
Jo, ta kombinace node.js a browseru je hrozná, s tim souhlasim a to je to, čemu říkám prasopes...
Přidej se k odporu proti eko-fanatismu! Konzumuj prémiové informace plné zdravého rozumu a vyhýbej se těm nevhodným!
20.5. 23:14 Martin Mareš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
V životě jsem už debugoval jak hromady imperativního kódu, tak hromady CSS a kdybych měl na výběr, vždycky bych si vybral to první :)
skunkOS avatar 21.5. 09:05 skunkOS | skóre: 26 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Kernel, driver, X11 nemusím řešit třeba ani v takovém Qt. Electron je objektivně šílenost.
http://martinrotter.github.io
22.5. 14:11 Vinicius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Electron je naopak dobrý nápad. Umožní rychle vytvořit obstojné desktopové aplikace i tomu, kdo třeba jinak ovládá jen "webové" technologie (HTML, CSS, JS). To zní spíše užitečně než šíleně. Ano, není to zadarmo. Aplikace v Electronu nejsou super výkonné, ale dostatečně výkonné.
23.5. 01:36 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Z aplikaci, ktery jsou na tom seznamu znam jen Skype (for Business) a to je aplikace ze ktery jsem nestastnej. Uz nekolikrat jsem rebootoval pocitac jen kvuli tomu, ze to zobrazilo neviditelne pop-up/dialog okne krere na sebe presmerovalo vsechny eventy.

Prosne nemuze na nic kliknout, neuzete prepnout focus na jinou aplikaci, a cele to ceka az kliknete na "ok"/"cancel" v nejakem pitomem okynku, ktery ale neni videt.

Klasicky Dialog okna ve windows jsou v vzdy "On-top" takze se vam nic podobneho nestane.
Josef Kufner avatar 23.5. 15:15 Josef Kufner | skóre: 69
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Skype a Skype for Business jsou velmi odlišné aplikace. Ta první funguje v pohodě, to druhé je naprostý odpad.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.5. 18:24 gungnir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Vlastně by mohl. Neříkám, že jsem toho fanda, ale Javovské Write Once, Run Anywhere se tady docela vyplnilo. V JS může člověk psát jak frontend, tak backend, tak i nativní appky, které pak běží na různých systémech bez nutnosti (většího) portování.
20.5. 18:26 gungnir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Hmmm, to jsem úplně nedomyslel... frontend a backend toho asi moc sdílet nebudou, ale základní definice vzájemného rozhraní by (asi?) mohly.
20.5. 19:53 BoneFlute
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Překvapivě budou. Samozřejmě vzhled a tyhlenty věci ne. Ale bussines logika, různé validace, helpery, sanitace. V extrémním případě doménové objekty/entity (i když tady už se to zvrhává a dá se to řešit jinak a líp).
21.5. 10:26 lazywriter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Nevím jak brát názory od "odborníků" na Javu, kteří si myslí, že s ní má Javaskript něco podobného. Kromě části názvu, který si autoři zvolili z čistě marketingových důvodů.
21.5. 13:02 gungnir
Rozbalit Rozbalit vše Re: Electron 9.0.0
Pokud se jedná o reakci na komentář výše, tak je mi jasné, že Java != JavaScript. Java ale měla jako jeden z marketingových tahů slogan "Write once, run anywhere". Což se jim povedlo (od JavaCardu nebo J2ME po servery), ale JavaScript je na tom prakticky podobně (možná i lépe, Java v prohlížeči je mrtvá).

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.