Bylo vydáno Eclipse IDE 2025-09 aneb Eclipse 4.37. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.
T-Mobile od 15. září zpřístupňuje RCS (Rich Communication Services) zprávy i pro iPhone.
Společnost ARM představila platformu Arm Lumex s Arm C1 CPU Cluster a Arm Mali G1-Ultra GPU pro vlajkové chytré telefony a počítače nové generace.
Unicode Consortium, nezisková organizace koordinující rozvoj standardu Unicode, oznámila vydání Unicode 17.0. Přidáno bylo 4 803 nových znaků. Celkově jich je 159 801. Přibylo 7 nových Emoji.
Apple představil (YouTube) telefony iPhone 17 Pro a iPhone 17 Pro Max, iPhone 17 a iPhone Air, sluchátka AirPods Pro 3 a hodinky Watch Series 11, Watch SE 3 a Watch Ultra 3.
Realtimová strategie Warzone 2100 (Wikipedie) byla vydána ve verzi 4.6.0. Podrobný přehled novinek, změn a oprav v ChangeLogu na GitHubu. Nejnovější verzi Warzone 2100 lze již instalovat také ze Snapcraftu a Flathubu.
Polské vývojářské studio CD Projekt Red publikovalo na Printables.com 3D modely z počítačové hry Cyberpunk 2077.
Organizátoři konference LinuxDays 2025 vydali program a zároveň otevřeli registrace. Akce se uskuteční 4. a 5. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích, kde vás čekají přednášky, workshopy, stánky a spousta šikovných lidí. Vstup na akci je zdarma.
Uživatelé komunikátoru Signal si mohou svá data přímo v Signalu bezpečně zálohovat a v případě rozbití nebo ztráty telefonu následně na novém telefonu obnovit. Zálohování posledních 45 dnů je zdarma. Nad 45 dnů je zpoplatněno částkou 1,99 dolaru měsíčně.
Server Groklaw, zaměřený na kauzy jako právní spory SCO týkající se Linuxu, skončil před 12 lety, resp. doména stále existuje, ale web obsahuje spam propagující hazardní hry. LWN.net proto v úvodníku připomíná důležitost zachovávání komunitních zdrojů a upozorňuje, že Internet Archive je také jen jeden.
Firefox má nové logo (en), do aplikace se dostane v jedné z příštích aktualizací. Oranžová liška i zeměkoule zůstala zachována, celé logo se ale výrazně zjednodušilo, aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu.
Tiskni
Sdílej:
aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu
Flat UI Elements Attract Less Attention and Cause Uncertainty:
Flat interfaces often use weak signifiers. In an eyetracking experiment comparing different kinds of clickability clues, UIs with weak signifiers required more user effort than strong ones.
The popularity of flat design in digital interfaces has coincided with a scarcity of signifiers. Many modern UIs have ripped out the perceptible cues that users rely on to understand what is clickable.
Nereagoval jsem až tak na logo, jako spíš na to obecné prohlášení:
stále více používaného tzv. „flat“ designu
používaný sice je, ale nemyslím, že by to bylo zrovna šťastné. Na webových stránkách a mobilech to částečně/místy smysl dává, ale třeba na desktopech nebo pracovních stanicích je to vyloženě zlo.
...aby odpovídalo požadavkům na moderní ikony a zapadalo do stále více používaného tzv. „flat“ designu.Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?
Určitá přirozená touha po nových věcech samozřejmě existuje, ale na druhé straně, spousta uživatelů (zejména na Windows) nové verze odmítá a pokud možno by rádi používali to samé – často říkají, že budou rádi, když to bude fungovat pořád stejně, ať se radši nic nemění, protože z minulosti mají se změnami špatné zkušenosti. K upgradu je většinou donutí až nekompatibilita s okolím (formáty a protokoly, které s původní verzí nemůžou používat).
V případě GUI hrají jistou roli módní trendy i snaha o samoúčelné změny, aby se nová verze lépe odlišila i díky vzhledu – ale tuto „potřebu změny“ lze uspokojit třeba skrze změny barev nebo nějakých nepodstatných detailů, tak aby to nenapáchalo větší škody. Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout, tak je to objektivně špatné GUI bez ohledu na módní trendy a spor mezi „konzervativci“ a „inovátory“.
Pokud ale v GUI není poznat, který prvek je nahoře a který dole nebo na co se dá kliknout...Teď jsem byl na webu paypalu - to je úplně přesně ten případ.
Nejlepší je, když je ten posuvník skrytý a zobrazuje se až při najetí myší – jenže ty v zrovna nechceš posouvat, ale chceš kliknout na nějaký prvek, který ti to zakrylo (např. ikonu/tlačítko v krajním sloupci tabulky).
Flat design už tady jednou byl. Říkalo se tomu Windows 1.0. Pak se dloooouuuuuho ladilo 3D GUI na to, abychom se k němu vrátili? Není to hloupost?Problém není ve flat designu nebo 3D designu, problém je, že návrháři stepují mezi těmito dvěma pozicemi a nějak nejsou schopni se z toho vymanit a přitoupit na ten skutečně správný styl - RPG.