Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnost CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Samsung představil svůj nejnovější chytrý telefon Galaxy Z TriFold (YouTube). Skládačka se nerozkládá jednou, ale hned dvakrát, a nabízí displej s úhlopříčkou 10 palců. V České republice nebude tento model dostupný.
Americká pobočka automobilky Ford pracuje na vývoji autnómneho riadenia pre svoj model Fusion (budúce európske Mondeo). Systém beží na Ubuntu, tak ako aj niektoré projekty európskej pobočky.
Tiskni
Sdílej:
..a k tomu autu, bude radit, nebo ridit za nas?S rucnim razenim se pomalu zacnete loucit.
Pokud se necítíte na řízení vozu a potřebujete být hlídán nějakým systémem tak vám nikdo nebrání vzdát se řízení vozu a použít MHD či vlak.Přečtěte si můj příspěvek o kousek výše. Tohle celé je o nečekaných situacích a chybách. Jestli si myslíte, že se vám nikdy nemůže nic takového stát a coby "cítící se" šofér jste na všechno připraven a vždy ve střehu, tak vám ten hřejivej pocit přeju, ale... no prostě jste na omylu.
no ještě kdyby auto vypustilo air-bag tak netuším co by se pak dělo. No já jsem před nějakou dobou jel ve vrcholném provedení A6 a na můj vkus až moc elektroniky. No já jsem jel s tím do servisu (známý kterému to patřilo měl čapu v sádře) a tam byl nějaký problém s tím jejich HUDem. Něco tam stále blikalo a nedalo se to vypnout.
I pri rucnim rizeni letadlo ve skutecnosti ridi pocitacTo je politika airbusu, Boeing 737 zatim jeste ma i klasickou trasu rizeni pomoci lan a tahel. Kazdopadne IT-retardace se dostava uz i do Boeingu. Na yt je video o B747-8, kdyz se objevil flutter (nebezpecny aeroelasticky jev) tak misto zmeny konstrukce ponechali spatnou konstrukci a doplnili rizeni slozitym systeme, ktery pomoci vychylek kormidel ma zajistit, ze k flutteru nedojde.
Spravicka v Anglictine tu este asi ani nebola.