Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Ubuntu nově pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 4. snapshot Ubuntu 25.10 (Questing Quokka).
Řada vestavěných počítačových desek a vývojových platforem NVIDIA Jetson se rozrostla o NVIDIA Jetson Thor. Ve srovnání se svým předchůdcem NVIDIA Jetson Orin nabízí 7,5krát vyšší výpočetní výkon umělé inteligence a 3,5krát vyšší energetickou účinnost. Softwarový stack NVIDIA JetPack 7 je založen na Ubuntu 24.04 LTS.
Americká pobočka automobilky Ford pracuje na vývoji autnómneho riadenia pre svoj model Fusion (budúce európske Mondeo). Systém beží na Ubuntu, tak ako aj niektoré projekty európskej pobočky.
Tiskni
Sdílej:
..a k tomu autu, bude radit, nebo ridit za nas?S rucnim razenim se pomalu zacnete loucit.
Pokud se necítíte na řízení vozu a potřebujete být hlídán nějakým systémem tak vám nikdo nebrání vzdát se řízení vozu a použít MHD či vlak.Přečtěte si můj příspěvek o kousek výše. Tohle celé je o nečekaných situacích a chybách. Jestli si myslíte, že se vám nikdy nemůže nic takového stát a coby "cítící se" šofér jste na všechno připraven a vždy ve střehu, tak vám ten hřejivej pocit přeju, ale... no prostě jste na omylu.
I pri rucnim rizeni letadlo ve skutecnosti ridi pocitacTo je politika airbusu, Boeing 737 zatim jeste ma i klasickou trasu rizeni pomoci lan a tahel. Kazdopadne IT-retardace se dostava uz i do Boeingu. Na yt je video o B747-8, kdyz se objevil flutter (nebezpecny aeroelasticky jev) tak misto zmeny konstrukce ponechali spatnou konstrukci a doplnili rizeni slozitym systeme, ktery pomoci vychylek kormidel ma zajistit, ze k flutteru nedojde.