abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    1.5. 15:11 | IT novinky

    Evropská komise naléhavě vyzvala členské státy EU, aby kvůli ochraně nezletilých na internetu urychlily zavádění unijní aplikace pro ověřování věku a zajistily její dostupnost do konce roku. Členské státy mohou zavést aplikaci EU pro ověřování věku jako samostatnou aplikaci nebo ji integrovat do takzvané evropské peněženky digitální identity.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    30.4. 23:33 | Nová verze

    Richard Biener oznámil vydání verze 16.1 (16.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 16. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 23:11 | Nová verze

    Zulip Server z open source komunikační platformy Zulip (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 12.0. Přehled novinek v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 12:11 | IT novinky

    Před 30 lety, tj. v úterý 30. dubna 1996, byl spuštěn Seznam.cz.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    30.4. 11:44 | Komunita

    Byly zpracovány a zveřejněny všechny videozáznamy, které stojí za zveřejnění, z konference FOSDEM 2026.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 01:11 | IT novinky

    Od úterý 28. dubna musí nově uváděné notebooky v Evropské unii podporovat nabíjení přes USB-C. Jednotná nabíječka byla schválena Evropským parlamentem v říjnu 2022.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 57
    29.4. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

    Byly publikovány informace o kritické zranitelnosti CVE-2026-31431 pojmenované Copy Fail v Linuxu, konkrétně v kryptografii (AF_ALG). Běžný uživatel může získat práva roota (lokální eskalaci práv). Na všech distribucích Linuxu vydaných od roku 2017. Pomocí 732bajtového skriptu. V upstreamu je již opraveno. Zranitelnost byla nalezena pomocí AI Xint Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    29.4. 17:44 | Nová verze

    Textový editor Zed dospěl do verze 1.0. Představení v příspěvku na blogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.4. 04:44 | Komunita

    Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili (𝕏, Mastodon, Bluesky) nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Anthropic stojící za AI Claude a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 240 tisíc eur ročně. Anthropic oznámil sponzorství v tiskové zprávě Claude for Creative Work.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    29.4. 03:55 | Nová verze

    VNC server wayvnc pro Wayland kompozitory postavené nad wlroots - ne GNOME, KDE nebo Weston - byl vydán ve verzi 0.10.0. Vydána byla také verze 1.0.0 související knihovny neatvnc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (25%)
    Celkem 1472 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Francouzská vláda přechází na Linux

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    10.4. 23:33 | MakeIranBombedAgain❗ | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.4. 06:51 pche, to jeste nic neni :D
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    11.4. 11:59
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Ano, pokud si nemyslejí, že to automaticky znamená nižší náklady. A pokud pamatují na to, že by měli podporovat open source projekty.
    11.4. 14:42 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Takže podľa teba to nie je kvôli tomu že MS negarantuje bezpečnosť európskych dokumentov? To je zaujímavý názor, skús ho rozviesť aspoň do súvetia.
    11.4. 17:03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Čekám, až mi prozradíš, jaká je pravda.

    A nezapomeň se zmínit také o tom, co se používá v Evropské komisi, parlamntu a ve slovenských a českých úřadech.
    11.4. 17:09 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Podateľňa žiadostí štátnych úradov sídli na inej adrese. Skús tú tvoju žiadosť preformulovať, opatriť kolkom a doručiť na správnu adresu. Odpovedia ti.
    11.4. 18:13 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení. - ne, nemigrovala, par samosprav implementovalo videokonferenci. Duvod? Typicky francouzsky - plati pratelske firme za udrzovani coz se snadnej nakupuje nez sw licence. Ve FR jsem chvili zil a uplaceni je na urovni africkych statu. Kdyz jsem poprve sel na meeting k dodavateli tak prvni vec co mi rekli byla v podstate nabidka na % z dodanych sluzeb. Tuhle snahu vidim podobne, na verejnosti se to odprezentuje jako neco pozitivniho "zle US, hodna Francie" mimo verejnosti se domluvi par hracu a rozhodujici urednici budou mit nejakou tu vilku u more a par desitek M EUR k tomu. Uplne legalne, ten system jak ochcavaji system maji vymakany ze by jim Babis mohl zavidet.
    11.4. 21:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    já na rovinu nikdy nepochopil jak francie může fungovat - mám francii fakt rád, jejich tartiflette, víno, sýry, tartifleette, památky, příroda, tartiflette jsou skvělý až fantastický

    co se týká byrokracie a naproti tomu lásce ke stávkování a "protisystémovému" myšlení je to jiná planeta

    příklad je třeba marineland v Antibe - to je příklad zkurvené byrokracie kombinované s ekodemencí v její nejčistší formě...

    kdykoli si na to vzpomenu, tak se mi otevírá Opinel v kapse...

    ps už jsem Vám říkal o tartiflette? To je něco fakt geniálního

    12.4. 02:32 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    tartiflette je genialni, souhlas!
    12.4. 09:38 Want
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Tzv. francouzské brambory jsou poměrně běžné jídlo i v naší kuchyni.
    12.4. 11:18 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Ano, ale tartiflette jsou něco jiného

    Jo je jako by si o dauphinois řekl že jsou to zapečné brambory

    Technicky ano, na talíři ten rozdíl poznáš hned

    Podívej se na recepty třeba tady

    12.4. 12:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    jako by si o dauphinois řekl že jsou to zapečné brambory
    Ne asi: Gratin Dauphinois – brambory zapečené se smetanou
    12.4. 12:31 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    A ted si přečteme co jsem k tomu psal dál:
    Technicky ano, na talíři ten rozdíl poznáš hned
    Radovan to zatím zkusím po písmenkách, jsou to trochu složitější slovíčka
    12.4. 13:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Jestli jsou brambory zapečené se smetanou nebo brambory zapečené bez smetany, nehraje roli. Jsou to zapečené brambory. Dochutit si je můžeš libovolně.

    Když udělám lančmít se sýrem, přestane to být lančmít?
    12.4. 13:32 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Proto jsem u obou jídel napsal přesný název, který míří na +- konkrétní recept

    A ani jedno z těch jídel nemá kromě hodně obecných základů s tím co vám nosí Bláža v kantýně k obědu nic společného

    Jak je to přísloví? Ďábel je ukrytý v detailu?

    12.4. 16:20 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    to mas jako s japonskym hajzlem a ruskym hajzlem, oboji je ve finale to same, akorat ten japonsky hajzl ti ohreje sezeni, umyje prdel, vysusi a podekuje zatimco ten rusky hajzl je dira v zemi...
    Glee avatar 13.4. 02:18 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Kdyz odecteme zname firmy, tak tu byla vlastne moc hezka anti-propagandisticka diskuze, nez jsi dropnul tu "dnesni" 40kg+ bombu. :-D
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    13.4. 06:55 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Ty máš radši ty banderovské zlaté :-D
    13.4. 07:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    ach ty tvoje sebeprojekce do ostatních
    13.4. 10:40 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    tak radsi budu sedet na vyhrivanem prkynku nez abych drepel nad dirou...
    13.4. 12:06 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Pouzivaji zazracne suroviny, treba MASLO ;-) - hodne MASLA
    12.4. 16:21 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    i spageti jsou bezne jidlo v ceske kuchyni, s kecupem a sejrem za 2kc/10kg a presto ty italske jsou jine....
    12.4. 17:16 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Nejsou. Echt italský nudle z itaskýho obchodu chutnaj pořád jako nudle z Lidlu. Prostě nudle. Co kdo v tom vidí jinýho je maximálně placebo efekt. ;-)
    12.4. 17:30 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Řekl bych, že RJ to myslel jako já - celé hotové jídlo - ne jednotlivé suroviny

    A to pak nemá s placebo nic moc společného - stejně jako ve Francii ti průměrná babička asi neuvaří na první dobrou super svíčkovou, tak tady u nás v běžné domácnosti asi nedostaneš správný a dobře udělaný carbonara.
    12.4. 21:05 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    no když uvařený obyčejný lidl nudle kydnu do panvice s oliváčem, orestovanou pančetou, česnekem, zakydnu vajcem, nasypu pekoríno a parmazán, zamrdlám s tim, nikdo nepozná že to nedělal italskej šéfkuchař pampalíny. Ale kdo by se yebal s pančetou, když tam může vrazit uzený a slaninu a zasypat ajdamem, a místo oliváče to udělat na sádle. Noa mě osobně třeba ty úplně italský těstovinový jídla moc nechutnaj, ani echt italský rizoto, páč to dělaj aldente a mě to příde nedovařený.
    |🇵🇸 avatar 12.4. 21:43 |🇵🇸 | skóre: 94 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    To zní jako kultúra vařilek z mimibazaru, i když ne úplně ten největší bizár (ty tam jebnou kečup a čvachtaj si).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.4. 03:56 JZD | skóre: 15 | blog: Na_dvorku
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Tak jestli vařej podle Jirky Babici, tak se není čemu divit. ;-)
    Víra znamená vyznávat to, o čem člověk dobře ví, že to není pravda. Mlčeti platina, mluviti v gajzu, býti v hajzlu.
    13.4. 08:48 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Ne to je originál recept na ty italský ulířský špagety, od originálu se liší jenom tim že místo echt italskejch špaget dáš echt lidl špaghetty.
    13.4. 10:34 spageta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    co jsou pro tebe echt spagety italiano?
    13.4. 14:49 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Co já vim namátkou třeba tady to Garantuju, že když si doma uděláš nějaký špagetový jídlo, tak rozdíl v chuti bude minimální.
    13.4. 14:50 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    hlavně teda pokud to uvaříš aldente, tak to bude hnus jedno jak druhý...
    13.4. 11:15 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Nevím, jestli v Itálii někdy slyšeli o uhlířskejch špagetách, ale pokud to mají být carbonara, tak tam přijde guanciale, ne pancetta. A zrovna carbonara jsou technologicky trochu náročnější recept, tam bys asi poznal, že to vařil profík.
    13.4. 14:52 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Co asi tvl znamená carbonaro....
    13.4. 16:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    1. Pravé italské Spaghetti alla Carbonara

    Složení: Guanciale (sušený vepřový lalok) nebo pancetta, vejce (žloutky), sýr Pecorino Romano (ovčí) nebo Parmigiano-Reggiano, čerstvě mletý pepř. Omáčka: Krémová konzistence vzniká pouze smícháním horkých těstovin s vejci, sýrem a trochou vody z těstovin mimo přímý oheň. Smetana: Nikdy se nepoužívá. Charakteristika: Intenzivní chuť sýra a pepře, křupavá slanina.

    2. České „Uhlířské“ špagety (varianta Carbonara)

    Složení: Uzená slanina (běžná v ČR), vejce, často smetana ke šlehání, tvrdý sýr (často eidam nebo parmazán), česnek (volitelně). Omáčka: Krémovitost je zajištěna smetanou, která se vaří na pánvi. Smetana: Je klíčovou ingrediencí pro české „smetanové“ uhlířské špagety. Charakteristika: Jemnější, smetanová chuť, méně výrazná než italský originál
    děkovat nemusíš, rádo se stalo

    ps když tak tady bod 7

    co bych pro tebe neudělal
    13.4. 21:40 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Dyť to pišu, tvoje Pravé italské Spaghetti alla Carbonara jsou ouplně stejný jako to co sem postnul. Nevim proč to opakuješ. Carbonara = žena uhlíře bo tak něco... proto sou to uhlířské špagety. čao, bejby.
    13.4. 16:10 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    a ještě tady
    13.4. 07:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    když tam může vrazit uzený a slaninu a zasypat ajdamem, a místo oliváče to udělat na sádle.
    ano - a právě (přeneseně) místo tartiflette uvaří francouzský brambory
    13.4. 01:48 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    nepopisujejete jak byste to uvarily vy dva a Blaza z kantyny? ano, pokud se dela neco poprve nemusi to hned vyjit jako u vseho
    Tartiflette je bramborový kastrol se sýrem Reblochon.Navzdory image Savoyard není tartiflette tradičním jídlem. Kolem roku 1980 byla receptura vytvořena Syndicat interprofessionnel du Reblochon, organizací, která zastupuje zájmy výrobců sýra Reblochon.
    takze staci koupit Reblochon a nepotrebujes jezdit do Francie
    13.4. 02:01 ..
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Reblochon je jemně ochucený sýr z kravského mléka z francouzské oblasti Hochsavoy a Savoie. Od roku 1958 nese označení AOC "Appellation d'Origine Contrôlée" jako „Reblochon de Savoie“ a „Reblochon“. Od roku 1996 jsou „Reblochon de Savoie“ a „Reblochon“ chráněná označení původu v celé EU
    13.4. 02:05 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    13.4. 02:13 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    13.4. 12:04 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Ziji diky kolonilizmu,, stejne jako Nemeci, postavi si otrokarny v zemich jako CR, aby se doma mohli flakat ;-)
    13.4. 01:33 beleblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Typicky francouzsky - plati pratelske firme
    a ktere?
    13.4. 10:42 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    az to zacnou nasazovat tak si to klidne dohledej...
    11.4. 18:57 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Francouzská vláda přechází na Linux
    Bohužel podle mě to není nic systémového, přijde mi to jako pošahaná, hysterická reakce na současný ami establišment. Nedávám tomu moc šancí, ale uvidíme, kam to frantíci dotáhnou. :-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.