abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 0
    včera 18:44 | IT novinky

    Vojenské zpravodajství (VZ) se v březnu zapojilo do mezinárodní operace proti aktivitám hackerské skupiny APT28, která je spojovaná s ruskou vojenskou zpravodajskou službou GRU a která přes slabě zabezpečené routery prováděla kybernetické útoky na státní a další organizace v ČR i zahraničí. Operaci vedl americký Federální úřad pro vyšetřování (FBI) a jejím cílem bylo odebrat útočníkům přístup k napadeným zařízením a ty následně … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 16:44 | IT novinky

    Tvůrcem nejpopulárnější kryptoměny bitcoin, který se skrývá za pseudonymem Satoši Nakamoto (Satoshi Nakamoto), je britský kryptograf Adam Back. Na základě vlastní investigativní práce to tvrdí americký deník The New York Times (NYT). Několik indicií podle autorů jasně ukazuje na to, že Back a Nakamoto jsou stejný člověk. Jde mimo jiné o podobný odborný a osobnostní profil či totožné chyby a manýry v psaném projevu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 14:44 | Nová verze

    Google Chrome 147 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 147.0.7727.55 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Přehled novinek v Chrome DevTools 145 až 147 také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Nová verze

    Vývojáři z Laboratoří CZ.NIC vydali nové verze aplikací Datovka (Datovka 4.29.0, Mobilní Datovka 2.6.2). V případě desktopové verze přibyly možnosti projít všechny uložené zprávy, zkontrolovat časy expirací časových razítek a přerazítkovat datové zprávy, které lze v ISDS přerazítkovat. Novinkou je také možnost vytahovat myší ze seznamu ZFO soubory datových zpráv, tento úkon jde udělat i pomocí tlačítek Ctrl+C. Nová verze Mobilní Datovky přináší jen drobné úpravy.

    VSladek | Komentářů: 0
    7.4. 21:55 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.28.0. Z novinek lze vypíchnout novou třídu machine.CAN.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.4. 10:22 | Komunita

    Michael Meeks, CEO společnosti Collabora, na apríla oznámil, nebyl to ale apríl, že nadace The Document Foundation zastřešující vývoj kancelářského balíku LibreOffice vyloučila ze svých řad všechny zaměstnance a partnery společnosti Collabora, tj. více než třicet lidí, kteří po mnoho let přispívali do LibreOffice. Nadace The Document Foundation po několika dnech publikovala oficiální vyjádření. Přiznává pochybení při zakládání

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    6.4. 05:33 | Pozvánky

    Protože je už po aprílu, můžou strahováci opět zveřejnit program další Virtuální Bastlírny, aniž by připravená témata působila dojmem, že jde o žert. Vězte tedy, že v úterý 14. dubna (změna!!!) od 20:00 proběhne VB, kde se setkají bastlíři, technici, učitelé i nadšenci do techniky a kde i vy se můžete zapojit do družného hovoru, jako by všichni seděli u pomyslného piva. Co mají bastlíři tento měsíc na srdci? Pravděpodobně by nás musel zasáhnout

    … více »
    bkralik | Komentářů: 3
    5.4. 23:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 26.1 aneb čtvrtletní aktualizace open source počítačového planetária Stellarium (Wikipedie, GitHub). Vyzkoušet lze webovou verzi Stellaria na Stellarium Web.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (7%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (23%)
    Celkem 1249 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8

    Free Software Foundation, nezisková organizace podporující svobodu ve světě výpočetní techniky, apeluje na Google, aby uvolnil špičkovou kompresní technologii VP8 zakoupenou před několika dny. Kdyby Google nasadil kompresi VP8 na YouTube a zpřístupnil ji pod pod bezplatnou licencí, mohl by tím vyřešit složitou situaci kolem značky video z nového standardu HTML5. Ta zatím naráží na nejednotnou podporu kodeků a pomalu se přiklání na stranu technologie H.264, jejíž využití je problematické nejen ve světě free softwaru.

    23.2.2010 09:09 | zoul | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.2.2010 11:00 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    No vzhledem k tomu, že už starší VP7 mělo údajně (vyčteno z materiálů a srovnávacích testů od On2, takže brát radši s rezervou) lepší kompresi než MPEG-4 AVC (H.264) a VC-1, tak by uvolnění VP8 mohlo být opravdu hooodně zajímavé! Google, pochlap se! ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    23.2.2010 12:09 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    S těmi prezentacemi přehánějí si myslím docela dost. Mám tu např. video 640*480 z foťáku v MPEG4 AVC proměnlivý bitrate např 1800kbps 30fps a rozhodně vypadá líp jak obě jejich prezentace. Teď by mi asi argumentovali, že jim to kóduje rychleji.
    23.2.2010 12:47 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Současné x264 je rozhodně (a to dost podstatně) lepší než VP7, ale VP7 je už dost starý kodek, v té době to tak markantní rozdíl nebyl (VP7 se narozdíl od x264 dál nevyvíjelo). A oproti proprietárním implementacím H.264 (jako třeba ta naprosto tragická od Applu) bylo VP7 rozhodně lepší. VP8 sice asi nebude na úrovni současné x264 se všemi psy optimalizacemi, ale klidně bych se vsadil, že proprietární implementace H.264 strčí do kapsy.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    elenril avatar 23.2.2010 14:26 elenril | skóre: 21 | blog: Raziel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Blogpost hlavního vývojáře x264 o situaci kolem VP8, obsahuje i pár komentářů ke kvalitě VP7.
    23.2.2010 20:00 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    http://multimedia.cx/eggs/on-open-sourcing-on2/

    Na stejné téma od vývojáře ffmpegu (na jeho blogu k tomu ož pár vyjádření bylo).
    23.2.2010 20:46 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Google, pochlap se?

    Vlastně mi docela vrtá hlavou jedna věc. Není trošku neslušné/neotesané, že lidi pokládají za normální požadovat od cizích lidí, aby jim bezplatně poskytli vlastní majetek? Navíc v tomhle případě by ještě nejspíš čelili dalším nákladům se zpřístupněním tohoto majetku, kromě oněch sto miliónů, za které ho pořídili.

    "Koukej Google, já bych chtěl mít šlapací autíčko, ale nebudu ho platit a stavět si ho, nejsem blbej! Myslím ale, že je tvojí morální povinností koupit mi autíčko, vybalit ho, zkontrolovat, opravit všecky nedostatky, a jestli na něm něco nesedí, tak prosím spravit. Jo, a záruka a další problémy v budoucnosti, kdyby byly, půjdou přes tebe. A pojištění, nebo kdybych se s ním přizabil, nebo někomu něco udělal, tak prosím za to taky ručit. Sice to vypadá, že dotírám, ale ve skutečnsoti je to ohromná možnost prospět mojí maličkosti. A co víc, natřít to tomu klukovi v Adobové ulici co ho nemám rád, to by ho totiž zcela znemožnilo!"
    Grunt avatar 23.2.2010 20:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    bezplatně
    Bylo řečeno kde?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.2.2010 20:56 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    No, myslíte, že FSF to chce vykoupit?
    Grunt avatar 23.2.2010 21:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8

    Just think what you can achieve by releasing the VP8 codec under an irrevocable royalty-free license and pushing it out to users on YouTube?

    Free VP8, and use it on YouTube!

    O ceně nikde ani slovo. Teda aspoň z úst FSF.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 23.2.2010 21:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Ale jinak souhlasím. Kdyby se tak stalo, tak by to byla pěkná ostuda. A ještě větší pokud VP8 není standardizováno.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.2.2010 21:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Problém by byl, že ten formát by určitě nebyl zralý, možná by trvalo i víc jak rok než by se dal ostře nasadit, a celá věc by se jenom dál dostala do skluzu. Ono tedy html5 video o sobě je dost alpha, jestli vůbec.
    Grunt avatar 23.2.2010 21:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    že ten formát by určitě nebyl zralý, možná by trvalo i víc jak rok než by se dal ostře nasadit
    Vyspělejší než Theora? No pak je to IMHO docela jedno a furt lepší než nic. A že by se to muselo odladit? No aspoň nějaký přínos pro Google by to uvolnění mělo. Nemusel by ladit sám.
    Ono tedy html5 video o sobě je dost alpha, jestli vůbec.
    Když už nic, tak je to aspoň standard (a ne standard).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.2.2010 23:17 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Když už nic, tak je to aspoň standard (a ne standard).
    Není to náhodou zatím jenom návrh? Osobně se mi "faktické standardizování" návrhů prostřednictvím toho, že to protlačím do browseru a začnu tak dělat weby, vůbec nelíbí. Kór když ty implemetace v browserech jsou dost rozpačité.
    23.2.2010 22:13 Brainless
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    > Není trošku neslušné/neotesané, že lidi pokládají za normální požadovat od cizích lidí, aby jim bezplatně poskytli vlastní majetek?

    Otevrenim kodeku umozni Google nekomplikovany pristup v nejvetsimu videoarchivu na svete (YouTube) vsem zarizenim (nejen PC, ale hlavne mobily a televize). A kdo ze to vlastni ten zminovany nejvetsi videoarchiv? Aha, Google. Vice uzivatelu, vice shlednutych reklam, vice penez pro ... Google. FSF vlastne dela Googlu dobrou sluzbu, kdyz mu radi, jak vydelat vice penez. Ne ze by to Google nevedel. Osobne si myslim, ze to je hlavni duvod, proc ten kodek koupil. Souhlasi s tim prakticky vsechny technologicke servery.

    Google nepochybne udela nejake pocatecni upravy kodu, nez to predhodi vyvojarum na siti. Tezko konkurovat mnozstvi a kvalite programatoru, kteri zrovna pro Google nepracuji. Stejny postup zvolil Google uz drive pro sve jine projekty, ktere pozdeji otevrel.
    23.2.2010 23:25 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Otevrenim kodeku umozni Google nekomplikovany pristup v nejvetsimu videoarchivu na svete (YouTube) vsem zarizenim (nejen PC, ale hlavne mobily a televize).
    Uvědomujete si, že to co jste řekl platí *zrovna* v případě, že se použije h.264? A v případě VP8 naopak ne? Nebo snad mobily a televize mají ASICy na VP8 (které ještě nebylo zveřejněno btw, jde o typický vaporware). Podporuje ho nějaký stolní přehrávač, gpu, ipod/ jiná stupidní hračka? Settopbox?
    A kdo ze to vlastni ten zminovany nejvetsi videoarchiv? Aha, Google.
    Nepodceňujte ostatní weby a nepřeceňujete youtube, který je sice mezi lidmi nejznámější, ale také nevydělává. Zejména nepodceňujte facebook (h.264 btw).
    Stejny postup zvolil Google uz drive pro sve jine projekty, ktere pozdeji otevrel.
    No, ten vývojář ffmpegu, kterého jsem citoval výše: "Take a good look at this lengthy list of companies that Google has acquired. Can you name 3 instances where Google acquired a company with proprietary software technology and promptly released said technology as open source? I guess Etherpad counts as 1. That’s not exactly a trend."
    23.2.2010 23:26 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Oh, unikl mi odkaz toho seznamu googlových akvizic: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_acquisitions_by_Google
    Grunt avatar 23.2.2010 23:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Uvědomujete si, že to co jste řekl platí *zrovna* v případě, že se použije h.264? A v případě VP8 naopak ne? Nebo snad mobily a televize mají ASICy na VP8 (které ještě nebylo zveřejněno btw, jde o typický vaporware). Podporuje ho nějaký stolní přehrávač, gpu, ipod/ jiná stupidní hračka? Settopbox?
    I když z bezmozkem téže nesouhlasím, tak toto jako argument brát nemůžu. Schválně, jak dlouho by tak asi trvalo, než se ASICy na trhu objeví jednak v případě, že by VP8 měl RD lepší než H.264 a druhak v případě, že by se stal oblíbeným? Je stejný argument jako proč nepoužívat něco jiného než MP3. MP3 používají všichni a integrované obvody co ho dovedou dekódovat jsou levnější než krabička od sirek.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    24.2.2010 01:10 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    H.264 přišlo na jaře roku 2005 (ale návrhy byly již dříve, a vznikl podle nich například rv30/rv40 a VSS). Roku 2006 pokud si pamatuji standalone přístroje s podporou vůbec neexistovaly, kromě HD-DVD a Bluray mašin. I dedikovaným dekodérům na grafikách to trvalo - HD2400/2600 a GF8600/8400 (zcela jistě díky používání v BD/HD-DVD). Intelu to trvá prakticky dodnes (má to jen v některých grafikách). Popcorn hour jakožto výhodný "stolní" přístroj ("standalone") byl tuším až v roce 2008. Drtivá většina settopboxů na trhu před rokem (vánoce 08) podporovala pouze mpeg2. ATD ATD.

    Takže se ptám, jak rychle se asi může VP8 (neuveřejněný, není to standardizovaný formát, nestály za ním MPEG/ITU, doteď nikdo netušil, že by mohl být důležitý) prosadit v širokém spektru zařízení (čímž myslím všechno kromě softwareového dekódování na počítačích se standardním OSem)? Já bych tipoval minimálně dva roky za podmínky, že by udělalo ohromnou díru do světa, ale to se nestane :D
    Bilbo avatar 24.2.2010 15:12 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Pokud to chce google kvuli youtube, kterezto klipy se na "stolnich videoprehravacich" stejne neprehraji (obvykle nemivaji webovy prohlizec), tak by ho nemuselo zas tak mrzet ze to zvladnou jen pocitace se SW dekodovanim (problem muze byt s ruznymi pidizarizenimi typu netbook/PDA s malym vykonem ale nejakym cipem na akceleraci prehravani videa, kde by to rozdil byt mohl (pri vyssich rozlisenich), ale holt na nich to pujde nejaky cas o neco hure nez se vyrobci prizpusobi ...).
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    23.2.2010 12:10 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Nehledě na to, že při větším bitrate ty výsledky můžou být úplně jiné.
    stativ avatar 23.2.2010 18:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Nevěřím tomu, že by VP8 bylo možné uvolnit. Určitě jsou tam nějaké věci licencované třetími stranami.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    23.2.2010 20:29 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    Tomu zas nevěřím já, On2 si hodně stavěla na tom, že všechny své kodeky vyvíjela sama a měla k nim veškeré "intelektuální vlastnictví" (fuj, to je hnusné a nesmyslné slovní spojení, ale co už). A to včetně patentů (jistě, vždycky se mohou najít nějaké skryté patentové miny, ale to je hrozba v libovolném software či kodeku - prostě softwarové patenty jsou čiré zlo).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Grunt avatar 23.2.2010 18:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: FSF apeluje na Google, aby otevřel VP8
    A nebo si to také může patentovat, licencovat, nacpat do YouTubu a Chrome jakožto video tag a teprve ta pravá sranda začne.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.