abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Komunita

    Vývojáři svobodného 3D softwaru Blender představili (𝕏, Mastodon, Bluesky) nejnovějšího firemního sponzora Blenderu. Je ním společnost Anthropic stojící za AI Claude a úroveň sponzoringu je Patron, tj. minimálně 240 tisíc eur ročně. Anthropic oznámil sponzorství v tiskové zprávě Claude for Creative Work.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 03:55 | Nová verze

    VNC server wayvnc pro Wayland kompozitory postavené nad wlroots - ne GNOME, KDE nebo Weston - byl vydán ve verzi 0.10.0. Vydána byla také verze 1.0.0 související knihovny neatvnc.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání Fedora Linuxu 44. Ve finální verzi vychází šest oficiálních edic: Fedora Workstation a Fedora KDE Plasma Desktop pro desktopové, Fedora Server pro serverové, Fedora IoT pro internet věcí, Fedora Cloud pro cloudové nasazení a Fedora CoreOS pro ty, kteří preferují neměnné systémy. Vedle nich jsou k dispozici také další atomické desktopy, spiny a laby. Podrobný přehled novinek v samostatných článcích na stránkách

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    David Malcolm se na blogu vývojářů Red Hatu rozepsal o vybraných novinkách v GCC 16, jež by mělo vyjít v nejbližších dnech. Vypíchnuta jsou vylepšení čitelnosti chybových zpráv v C++, aktualizovaný SARIF (Static Analysis Results Interchange Format) výstup a nová volba experimental-html v HTML výstupu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.6 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Komunita

    Jon Seager z Canonicalu včera na Ubuntu Community Hubu popsal budoucnost AI v Ubuntu. Dnes upřesnil: AI nástroje budou k dispozici jako Snap balíčky, vždy je může uživatel odinstalovat. Ve výchozím nastavení budou všechny AI nástroje používat lokální AI modely.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    27.4. 23:11 | IT novinky

    Nový ovladač Steam Controller jde do prodeje 4. května. Cena je 99 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    27.4. 14:22 | Komunita

    Greg Kroah-Hartman začal používat AI asistenta pojmenovaného gkh_clanker_t1000. V commitech se objevuje "Assisted-by: gkh_clanker_t1000". Na social.kernel.org publikoval jeho fotografii. Jedná se o Framework Desktop s AMD Ryzen AI Max a lokální LLM.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    27.4. 04:44 | Komunita

    Ubuntu 26.10 bude Stonking Stingray (úžasný rejnok).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    26.4. 22:22 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.3.0. S experimentální podporou FLTK 1.4. S příkazem dilloc pro ovládání prohlížeče z příkazové řádky. Vývoj prohlížeče se přesunul z GitHubu na vlastní doménu dillo-browser.org (Git).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (2%)
     (13%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (15%)
     (25%)
    Celkem 1448 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    GeeXBoX - linuxové multimediální centrum

    GeeXBoX je drobná živá distribuce, která váš počítač promění v multimediální centrum. Zvládne přehrávat audio i video - z disku, ze sítě i z televizního vysílání. Linux.com se této distribuci podíval na zoubek.

    1.8.2007 07:07 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý software


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.8.2007 10:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    GeeXBoX je super!
    Kdyz sem ho prvne nabootoval prekvapilo me, ze narozdil od ostatni distrobuci vubec nemel problemy s mym sata ovladacem a sata hdd, narozdil od ostatnich distro.
    Hardwarova podpora je opravdu dobra a i prehravani si poradi se vsema moznejma formatama...
    freshmouse avatar 1.8.2007 10:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Hmm, multimediální centrum z živé distribuce se mi moc nepozdává...
    Ilfirin avatar 1.8.2007 11:32 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    A proč ne?
    1.8.2007 14:21 User
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Protože to není based on blbuntu.
    freshmouse avatar 1.8.2007 14:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Když máš multimediální centrum, obvykle ho máš proto, že máš nějaká multimédia.

    Máš-li multimédia, obvykle je přechováváš na něčem, co uchovává data -- jinak bys je neměl, že ano.

    Data nejčastěji uchováváš na pevném disku nebo vyměnitelných médiích (CD, DVD, USB paměti).

    Máš-li možnost spustit GeeXbox, musíš mít CD mechaniku (dobře, nebo třeba USB paměť) a další komponenty počítače schopné GeeXboX spustit.

    Pakliže máš komponenty schopné spustit živou distribuci, jsou obvykle součástí něčeho, čemu se říká počítač.

    Počítač má typicky pevný disk.

    Výsledek:

    a) Je-li to tvůj počítač (můžeš-li s ním manipulovat), je výhodnější si operační systém nainstalovat na disk -- stejně jako multimediální soubory.

    b) Není-li to tvůj počítač a nemůžeš-li používat pevný disk, a v CD mechanice máš CD (na erárních počítačích nebývá tolik RAM, aby do ní šla distribuce zavést), je zde otázka, kde jsou ty multimediální soubory.

    - a) Jsou na CD, DVD atd., což je k ničemu, protože v mechanice je GeeXboX.

    - b) Jsou na USB paměti.

    - c) Jsou na síti.

    Pouze poslední dvě možnosti vytvářejí prostor pro použití GeeXboXu. Jak časté tyto možnosti jsou?
    1.8.2007 15:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Nevím jakou máš představu o 'erárních počítačích' a nárocích takovéto jednostranné live distribuce. Nicméně i na erárních počítačích v mém okolí je >= 512MB RAM.
    freshmouse avatar 1.8.2007 15:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    No, jo, jenže vy si v Ově žijete jako vepři v žitě! Já jsem chudý Pražan a sám mám jen 256 MB RAM; erární počítače, čímž myslím ty v e-kavárnách atd., jsou rády, že vůbec jsou.
    1.8.2007 15:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Že ty si na tu Ovu vždy něco najdeš...
    freshmouse avatar 1.8.2007 15:17 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Ano. Musel jsem se na někom zahojit po tom, co měl ten trumbera o pár příspěvků výše kecy na Ubuntu! Tím to je! )))))))
    1.8.2007 15:24 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Asi tím, že jsi Ubuntu uřvanec.
    freshmouse avatar 1.8.2007 15:25 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Jo.
    pavlix avatar 6.8.2007 08:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Erm... fuj.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Ilfirin avatar 1.8.2007 15:30 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Jupí, zas ti mohu oponovat :-D

    GeeXboX se nahraje do paměti a mechaniku poté uvolní. Media jsou i na disku. Dále je to ideální mít s sebou, když někdo nemá kodeky, nemá rozvirované Windowsy a vy jste si chtěli pustit film atd. Zkrátka multimediální centrum při ruce.

    Mě to přijde jako šikovná věc
    freshmouse avatar 1.8.2007 15:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Já neříkám, že se to nikomu nehodí!

    Tu paměť jsme probrali už s Markem, takže k tomu se nebudu vyjadřovat. Jestli máš média na disku, pak je otázkou, proč tam nemáš i OS, viz bod a). Kodeky mají skoro všichni, a ti, kteří je nemají, obvykle nemají ani ty filmy. Čemu vadí při přehrávání filmu zavirování, to nevím (dejme tomu, že tam není nic typu každých deset sekund vyskakovací okno...).
    1.8.2007 15:40 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Ano 9 z 10 windowsáků má v počítači Theora dekodér. :D Spíš to bude tak 1 z 10.
    freshmouse avatar 1.8.2007 16:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Jo, a kolik filmů je kódováno v tom kodeku? Jeden ze sta? :-D
    1.8.2007 16:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    To záleží na podmínkách, já v tom mám asi 100GB různých přednášek. Video v Theoře, Audio ve Vorbisu.
    freshmouse avatar 1.8.2007 17:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Ano, tvých 100 GB přednášek dělá tu jedno setinu.
    1.8.2007 15:50 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Případ, kdy máš notebook od zaměstnavatele, nemůžeš si tam nic instalovat, ale data tam můžeš mít libovolná, je podle mě dost běžný. Nicméně já sám velký smysl geexboxu nevidím.
    freshmouse avatar 1.8.2007 16:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Ano, to je celkem běžné. Nicméně: pokud tam dáš to živé CD, už nemůžeš příliš pracovat, což je u služebního notebooku smutné. To by snad bylo lepší si požádat, jestli by tam těch pár kodeků nemohl někdo z IT oddělení (nebo někdo, kdo na to má pravomoc) instalovat (musejí-li se vůbec instalovat).
    1.8.2007 16:21 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Však tu někdo psal, že to cd jde po bootu vyndat, ne? A kdóvi jestli to nemůže bootovat z flashdisku, kde by ostatně mohla být i ta data, docela velké flashdisky jsou dneska za pár kaček. Jinak na disk notebooku přístup snad máš, není-li to nějak šifrované nebo tak něco, pro multimédia by asi stačil i read-only přístup.
    pdp7 avatar 1.8.2007 19:49 pdp7 | skóre: 33 | blog: Mravenec_v_LCD_monitoru | Zákupy u České lípy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Nejenom ze jde vyndat, ale vynda se samo automaticky!
    9.8.2007 14:49 ed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    asi ste si nikto nevsimli ze pri bootovani staci zapisat "install" a prskne sa vam na hdd....
    4.8.2007 14:11 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum

    Sice se to už s něčím kryje, ale když jsem se s tím psal, dám to sem, něco to docela upřesňuje.

    GeeXBoX má na CD asi 8 MB, když se natáhne do operační paměti, tak přibližně kolem padesáti (záleží na přidaných ovladačích, tématech, kodecích...), takže i na 128MB ramce pojede bez problémů.

    CD jde samozřejmě vyndat - automaticky se vysune/vysouvání tlačítkem, dá se nastavit v závislosti na tom, jestli třeba máte film, který chcete spustit, na stejném CD nebo zvlášť.

    Další výhodou je menší náročnost na energii, než třeba u regulérního operačního systému s Xkama, takže se hodí i na notebooky. Ale asi největší využití je v situaci, kdy přijdete ke známým a chcete jim něco pustit a najednou zjistíte, že na tom novým počítači se skvělejma Woknama nejde vůbec nic pustit, internet není nakonfigurovanej, abyste něco stáhl, takže jste v pasti. Když ale s sebou máte náhodou GeeXBoX, je po problému...

    4.8.2007 14:15 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    Z flashdisku bootovat umí, není to automatické, musí se standardním způsobem vypálit na CD a z něj nainstalovat na flashdisk (na stránkách GeeXBoXu - minimálně v diskuzi - jsou bližší postupy).
    8.10.2007 07:50 Mach4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GeeXBoX - linuxové multimediální centrum
    pokud Vád zajímá HTPC podívejte se na specializovaný portál http://www.mach4.cz/

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.