abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (64%)
     (9%)
     (15%)
     (12%)
    Celkem 100 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník

    Google kupuje On2

    Podle této zprávy od On2 Technologies. A této od Googlu Google koupil firmu On2 Technologies stojící mimo jiné za video kodeky VP3, VP6, VP7 a VP8. Na VP3 je postaven například Ogg Theora. Dá se předpokládat že budoucnost tagu video v html5 a youtube bude zajímavá.

    5.8.2009 23:55 | mimi.vx | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jendа avatar 5.8.2009 23:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Že by už dál nechtěl v USA platit patenty na x264 v Chromu a tak si chce vylepšit svůj formát?

    (teď mi určitě vynadá Grunt, že jsou v té větě nejméně 4 faktické chyby - omlouvám se :-))
    Grunt avatar 6.8.2009 15:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Proč by ti měl Grunt nadávat? Až na to x264(H.264 - formát, x264 - kodek) je to fakticky zcela v pořádku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 6.8.2009 15:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Ano, právě u toho x264 jsem váhal a pak jsem ještě opravoval na konci kodek na formát :-).
    6.8.2009 16:09 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    No, nevím co by v Chromu dělalo x264, to je enkodér a ne dekodér. Pokud by ho tedy google nepoužíval pro komprimaci videa z vaší webkamery, když vás šmíruje :)

    saly avatar 6.8.2009 00:01 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    To by mne zajímalo, zda ta první věta nemá být souvětím s větou další :-) Ještě bych možná hodil link i na "této".

    6.8.2009 07:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    jo , ma byt .... nekdy mam celkem problem s rodnym jazykem ...
    USE="-gnome -kde";turris
    6.8.2009 13:03 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    Kdyz mas problem s cestinou, tak nepis do novin. Ach jo...

    Ja bych vsechny ty internety nejradsi zrusil. ;-)

    saly avatar 6.8.2009 17:26 saly | skóre: 22 | blog: odi_et_amo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    to já stále, ale zprávičkáři by to měli opravit, že Davide, Leoši, Roberte, ... :-D

    Grunt avatar 6.8.2009 15:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Kurňik, když se daří, tak se daří.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 6.8.2009 15:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Teda, až na to:
    Today video is an essential part of the web experience, and we believe high-quality video compression technology should be a part of the web platform
    Kdo ví co tím chtěl říct.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 16:13 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    Legrace jak to lidi berou. Většina komentátorů/posterů očekává, že to Google otevře pro dobro všeho lidstva, aby "zatočil se stávajícím ekosystémem videa na netu"...

    Źe by mohli aspoň poprosit!

    Grunt avatar 6.8.2009 16:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Vždyť já se také zarazil. $100 melounů, sliby že se bude vydělávat a uvolňování? No v jednom měl autor pravdu, zajímavé to bude určitě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 16:30 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Je možné, že uvoľnia len dekódovanie (a prípadne, za veľmi obmedzených podmienok, aj to kódovanie). Pravdepodobne by niečo také uvítalo dosť firiem, keďže teraz je situácia, okolo videa v prehliadačoch, dosť nejasná.

    A možno len nechcú platiť licenčné poplatky iným firmám a nič iné ich nezaujíma. :)
    Grunt avatar 6.8.2009 16:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Je možné, že uvoľnia len dekódovanie (a prípadne, za veľmi obmedzených podmienok, aj to kódovanie)
    A to jako technicky jak? Navíc v HTML5 specifikaci chtějí formát a o jeho vlastnostech se Ian Hickson vyjádřil dost jasně.
    Pravdepodobne by niečo také uvítalo dosť firiem, keďže teraz je situácia, okolo videa v prehliadačoch, dosť nejasná.
    Situace je IMHO docela jasná.
    A možno len nechcú platiť licenčné poplatky iným firmám a nič iné ich nezaujíma
    No právě, můžou nastat dvě situace:
    • Google donutí On2 Technologies otevřít VP8(nebo něco jiného, bůh ví co si tam kutí pod pokličkou). To by byl vrchol blaha a po patentovaném H.264 by neštěknul už ani pes. Formát by se zařadil do HTML5 specifikace a všichni až na RedHat, Mozillu,Nokii a Apple by byli spokojeni.
    • Google nic nepustí a VP8(či cokoliv jiného) si implementuje do trojice YouTube, Google Chrome a Android a situace se zamotá ještě víc. Jediný kdo na tom vydělá bude Google, protože ušetří peníze na licencích za H.264 a ještě si bude moct licencovat nový formát a vydělávat na něm jakkoliv peníze.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 17:02 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Jenomže k tomu, aby si dovolil dát na YouTube VP8, bude potřebovat podporu prohlížečů (nebo Flashe nebo čehokoli, v čem to bude mít v budoucnu implementované). A ta asi nepřijde, pokud si to bude držet jako svoje proprietární stříbro. Takže nějak pustit to asi bude muset. Jde jenom o to jak, do jaké míry. Jestli třeba to dá jenom pro volné použití na web a pro ostatní účely to zůstane komerční...
    Grunt avatar 6.8.2009 17:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Jenomže k tomu, aby si dovolil dát na YouTube VP8, bude potřebovat podporu prohlížečů (nebo Flashe nebo čehokoli, v čem to bude mít v budoucnu implementované). A ta asi nepřijde, pokud si to bude držet jako svoje proprietární stříbro.
    Vždyť jsem řekl, Google Chrome. Google je obyčejná firma jako jakákoliv jiná, takže bych se tomu vůbec nedivil. Malé prachy to nejsou určitě. A na to teprve řeknou inženýři z On2?
    Takže nějak pustit to asi bude muset.
    A to je vcelku dobré pro mě. Ať už udělá cokoliv, tak z toho s největší pravděpodobností budu profitovat já.
    Jde jenom o to jak, do jaké míry. Jestli třeba to dá jenom pro volné použití na web a pro ostatní účely to zůstane komerční...
    Jak jsem řekl, Ian Hickson si stanovil pro HTML5 specifikaci vcelku jasná pravidla. A royalty-free format je jedním z nich.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 17:57 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Ian Hickson si stanovil pro HTML5 specifikaci vcelku jasná pravidla.
    Hixie pracuje pro Google… :-)

    Ne, jenom vtip, nemyslím si, že by se zrovna na tomhle mělo něco změnit.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Grunt avatar 6.8.2009 18:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Aha, no tak to je teda docela podpásovka.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 18:08 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Vždyť jsem řekl, Google Chrome.
    V čem si Google pomůže, když to dá do Chrome? Chrome má zanedbatelný tržní podíl. Pokud chce, aby to třeba na YouTube bylo reálné, musí usilovat o to, aby to podporovala i konkurence. A tu nenaláká tím, že si to bude držet jako svoji proprietární věc.
    Jak jsem řekl, Ian Hickson si stanovil pro HTML5 specifikaci vcelku jasná pravidla. A "royalty-free format" je jedním z nich.
    Může být royalty-free pro všechny účely, ale může být royalty-free pro použití na webu, a to je to, co Hickson ne upřesnil. Jestli bude stačit to vydat jako omezeně royalty-free za určitých podmínek.
    Grunt avatar 6.8.2009 19:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    V čem si Google pomůže, když to dá do Chrome? Chrome má zanedbatelný tržní podíl. Pokud chce, aby to třeba na YouTube bylo reálné, musí usilovat o to, aby to podporovala i konkurence.
    Chcete YouTube? Nainstalujte si prohlížeč Chrome. Právě dostupné pro vaši architekturu. Jedna rána, dvě mouchy.
    A tu nenaláká tím, že si to bude držet jako svoji proprietární věc.
    Já znám jeden subjekt, který si svoje monopoly získal zrovna tak. Nemusím blíže specifikovat, že?
    Může být royalty-free pro všechny účely, ale může být royalty-free pro použití na webu, a to je to, co Hickson ne upřesnil.
    No pokud vím, tak si určil pouze jako jeden z bodů open and royalty-free format(A takové jsou zatím jen tři o kterých vím). O žádném bližším určením nevím. Můžu požádat o zdroj?
    Jestli bude stačit to vydat jako omezeně royalty-free za určitých podmínek.
    Pak ovšem potřebuje definice jednoho z článků mírně poopravit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.8.2009 20:27 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Chcete YouTube? Nainstalujte si prohlížeč Chrome. Právě dostupné pro vaši architekturu. Jedna rána, dvě mouchy.
    Ne, Google opravdu není takhle naivní, aby si tohle dovolil. To by byl rychlý konec YouTube.
    Já znám jeden subjekt, který si svoje monopoly získal zrovna tak. Nemusím blíže specifikovat, že?
    Ten jiný subjekt si je nezískal jednou akvizicí a jedním rozhodnutím, ale mnoha lety vytrvalého prodeje svých produktů. Je naprosto naivní si myslet, že když si Google umane, všichni začnou používat jeho produkt. Konkurenčních video webů je dost, když krachne YouTube, žádný problém, lidi se přesunou na jiný.
    No pokud vím, tak si určil pouze jako jeden z bodů "open and royalty-free format"(A takové jsou zatím jen tři o kterých vím). O žádném bližším určením nevím. Můžu požádat o zdroj?
    Právě že žádné bližší určení tam nebylo (mezi ne a určil nemá být mezera) a o to mi jde. Že to Google může vydat pod částečně otevřenými termíny,. Jako třeba volné použití, ale jen pro web. A o to mi, jak znovu opakuji, jde. Jestli tohle stačí, nebo ne.
    Pak ovšem potřebuje definice jednoho z článků mírně poopravit.
    Kdepak, tu definici si stačí jenom přečíst a pochopit. Vypíchnu klíčová slova:

    once the content is licensed under a set of guidelines

    Jaké guidelines? No prostě nějaké, jaké si autor určí. třeba royalty-free for web use...

    Royalty Free does not mean a user is free to take and use whatever content they find available to them. It only refers to a specific licensing contract between two entities.

    Něčím specifický, Jak, čím, to se dozvíme...

    Each licensing contract is different. Some may allow reselling of items that include that content, such as a t-shirt or calendar with an image, and others do not. The terms of the license should be researched, to be assured if the license includes the rights desired by the license.

    Neboli, konkrétní podmínky závisí na konkrétní licenci, každou tu konkrétní licenci je třeba si proštudovat zvlášť. Volnost může být absolutní, nebo nějak specificky vymezena jen pro nějakou oblast. Třeba pro webové použití...
    Grunt avatar 7.8.2009 22:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Ne, Google opravdu není takhle naivní, aby si tohle dovolil. To by byl rychlý konec YouTube.
    Proč? Stejně se musí stahovat Flash. A týkat se toto Microsoftu tak to vidím docela živě.
    Ten jiný subjekt si je nezískal jednou akvizicí a jedním rozhodnutím, ale mnoha lety vytrvalého prodeje svých produktů.Je naprosto naivní si myslet, že když si Google umane, všichni začnou používat jeho produkt.
    No tak někde se začít musí, že? Zatím žádný podobný krok Google snad ještě v historii neučinil, ale i přesto je to jen obyčejná firma a IMHO je to jen otázka času.
    Konkurenčních video webů je dost, když krachne YouTube, žádný problém, lidi se přesunou na jiný.
    LOL, kolikrát já už toto slyšel. Asi tak jako s alternativama k Windowsům, že? Jak to bylo s Google Videos? Lidi si na YouTube zvykli tak, že existuje už jen z historických důvodů. Chtěl bych vidět jak by se přesouvali jinam.
    Právě že žádné bližší určení tam nebylo (mezi ne a určil nemá být mezera) a o to mi jde. Že to Google může vydat pod částečně otevřenými termíny,. Jako třeba volné použití, ale jen pro web. A o to mi, jak znovu opakuji, jde. Jestli tohle stačí, nebo ne.
    Netuším. Ale pokud se dobře pamatuju, tak ani MPEG-1 se Ianovi moc nelíbilo. No, můžeme jen spoléhat na Hixieho, že neudělá nějakou koninu.
    Kdepak, tu definici si stačí jenom přečíst a pochopit.
    Dobře, budiž. S největší pravděpodobností by to ještě chtělo vytvořit nějakou Don't Fucking License agreement.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.8.2009 00:14 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Proč? Stejně se musí stahovat Flash.
    Za prvé, Flash is stahovat nemusí, mají jej většinou už stáhnutý (nebo se jim stáhne sám), za druhé, Flash mohou používat v libovolném prohlížeči. Ve svém porohlížeči. V tom, který používají. Nějaký Flash je pro ně neviditelná věc, o které ani neví. Změna prohlížeče je něco úplně jiného. Vždyť většina běžných návštěvníků YouTube by si ten Chrome snad ani neuměla nainstalovat...

    Je to jako říkat, že když lidi přešli z IE na Firefox, tak to už klidně můžou přejít z Windows na Linux. To je změna řádově úplně někde jinde.
    A týkat se toto Microsoftu tak to vidím docela živě.
    Microsotu ano, protože ten má jiné strategie a jiné zájmy. Jeho business je založen na tom, že musí prosazovat svá řešení, na tom je závislý. (Ovšem v Evropě už si na tyhle věci musí dávat čím dál větší pozor, takže nevím nevím, jestli by si to vůbec mohl dovolit.)

    Kdežto Googlu je de facto jedno, jaký prohlížeč člověk používá – pokud v něm používá Google. I ten Chrome OS pro něj bude jen brána ke službám Googlu, ne nějaký samostatně výdělečný produkt.
    LOL, kolikrát já už toto slyšel. Asi tak jako s alternativama k Windowsům, že? Jak to bylo s Google Videos? Lidi si na YouTube zvykli tak, že existuje už jen z historických důvodů. Chtěl bych vidět jak by se přesouvali jinam.
    Já bych zase chtěl vidět tu masu lidí (stamiliónů?), jak ze dne na den přejdou na Chrome. To mi přijde jako skoro stejně šílené, jako když přes noc přejdou na Linux.
    No, můžeme jen spoléhat na Hixieho, že neudělá nějakou koninu.
    Co jsem z jeho e-mailu vyčetl, tak on hlavně nic moc dělat nemůže. Protože když si Mozilla, Microsoft, Apple nebo kdokoli usmyslí, že něco nepodpoří, tak prostě smůla, je to neprůchodné.
    6.8.2009 17:28 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    Po patenotvaném h.264 určitě pes štěkne, protože kvalita bude vyšší (pokud nepoužijou mizerný enkodér) a HW podpora v ipodech, televizích atp. VP3-8 zdá se vznikaly tak, aby nepoužívaly technologie které by bylo třeba licecovat zvenku, ale problém je, že když přijde na video, je prakticky každý nápad patentován. Čili VP kodeky jsou často z tohoto důvodu mrzáčci...

    Grunt avatar 6.8.2009 17:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Po patenotvaném h.264 určitě pes štěkne, protože kvalita bude vyšší (pokud nepoužijou mizerný enkodér)
    No právě že na stránkách se chlubí, že překonává H.264. Ale pravda, můžou to být marketingové kecy a dokuď neuvidím na vlastní oči(ne jen nějakou ukázku), tak neuvěřím. No na druhou stranu, zatím nikdy On2 Technologies nezklamalo a co slíbilo to dodrželo.
    HW podpora v ipodech
    :-), myslím si, že lepší je Apple ignorovat a ještě je srát. Měl bych z toho neuvěřitelnou radost.
    televizích
    Eh?
    ale problém je, že když přijde na video, je prakticky každý nápad patentován. Čili VP kodeky jsou často z tohoto důvodu mrzáčci...
    Přesně. Vybít něm ****** okna!
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    7.8.2009 00:32 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    On2 slíbilo, že natře h.264 už s VP7 (a nedodrželo, je konkurencí ještě tak xvidu). A zatím je po letech i VP8 technologicky zastaralejší (to je známo z informací které jsou zveřejněné je jasné že je to vp7 s pár drobnými změnami a adaptivním loopfilterem), snad má dokonce i pomalejší dekodér než h.264! (protože ho psala jen mateřská firma a bez konkurence není optimalizace, což spolehlivě platí jak pro rychlost kodeku, tak pro kvalitu komprese). Co se týče slibů, tak pozor na to, že on2 kodeky se snaží podvádět postprocerem a preprocesorem... třeba odšumění před kódováním a přiostření v dekodéru hodně lidí oblafne. Jenže to není čisté a lze to puužít pro každý kodek. Slyšel jsem, že tyto praktiky se dokonce objevily v jejich firemních testech, které taky nejsou zrovana validně provedené. A dva miniaturní obrázky jako demonstrace (z nichž konkurenční je nepravděpodobně mizerný), tchh.

    Ono není těžké porazit h.264 když se budete srovnávat s mizerným enkodérem jako je apple nebo googlův vlastní enkodér. Jenže síla formátu se ukáže u enkodéru dobrého (x264 samozřejmě!), a tam se ukáže, že ty hory patentů nepřišly vniveč :)

    Grunt avatar 7.8.2009 22:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    to je známo z informací které jsou zveřejněné
    Existují vůbec nějaké rozsáhlejší informace než ty bláboly na jejich stránkách?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    8.8.2009 02:12 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2

    Ne... ale podle vývojářů x264 (lehce podjatých, že) všecky nové fíčury, které ohlásili, patří do kategorie "ostatní používají +- od poloviny devadesátých let" (on2 zkrátka chce mít asi kodeky nezávislé na cizích patentech). Berte to tedy jako takový přibližný ukazatel toho, jak moc se to může dostat před VP7. (Ten jinak můžete na windows otestovat, má volně stažitelnou verzi (vfw). Je dost pomalý. Stáhněte parametr sharpness na minimum a doporučuje se při přehrávání stáhnout na minimum i - velmi agresivní - post processing, jinak to bude vypadat uboze. Defaultní hodnoty jsou zrkátka mozková smrt :) v tomhle kodeku)

    h.264 nabízí komplexnější techniky, takže žádný div že se z něj dá vymáčknout víc.

    6.8.2009 22:58 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Hledisko kvality je podružné a diskutovat o tom, jestli jeden nebo druhý kodek potřebuje o 10 nebo 20% vyšší datový tok pro stejnou subjektivní kvalitu než jiný, je debata o nesmrtelnosti chrousta. Primární je, aby to každý přehrál a nemusel pokud možno nic doinstalovávat. Viz prehistorický formát mp3, který v některých případech dosahuje na stejném bitrate až řádově horších výsledků, než jiné moderní formáty, ale přes to se všude stále používá.
    Grunt avatar 7.8.2009 23:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Google kupuje On2
    Přílohy:
    No tak s tím bych si teda dovolil velice silně nesouhlasit. Včera jsem se pustil do aktuální revize trunk branche z SVN(což se v současné době =Theora 1.1=Theora 1.1beta1=Thusnelda) a…no a vůbec, posuďte sami(konečně two-pass). Koho zajímá, že si to Franta z Dolní lhoty nespustí dvojím kliknutím? Formát, to je jen pouhopouhá nezajímavá formalita se kterou se dá vždycky něco udělat. Taková kravatí práce. S náročností na prostředky (a to jak výpočetní kapacitu, tak její komplexnost)už je to trošku horší, ale pořád tady existují všelijaké možnosti optimalizace, silnějšího HW a úpravy formátu pro jednoduší zařízení. No bohužel, s efektivitou kódování už to je většinou bledé a také je to věc která půjde vidět na první pohled. Dle mého názoru je právě ta ze všeho nejdůležitější. A zmiňovaná Theora je toho jen důkazem. Na druhou stranu, lepší než drátem do oka.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.