Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Blíží se konec roku a tím i všemožná vyhlášení slov roku 2025. Dle Collins English Dictionary je slovem roku vibe coding, dle Dictionary.com je to 6-7, …
Cloudflare Radar: podíl Linuxu na desktopu dosáhl v listopadu 6,2 %.
Chcete vědět, co se odehrálo ve světě techniky za poslední měsíc? Nebo si popovídat o tom, co zrovna bastlíte? Pak doražte na listopadovou Virtuální Bastlírnu s mikrofonem a kamerou, nalijte si něco k pití a ponořte se s strahovskými bastlíři do diskuze u virtuálního piva o technice i všem možném okolo. Mezi nejvýznamnější novinky patří Průšovo oznámení Core One L, zavedení RFID na filamentech, tisk silikonu nebo nový slicer. Dozvíte se ale i
… více »Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.50.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Komunita kolem Linux Containers po roce vývoje představila (YouTube) neměnný operační systém IncusOS speciálně navržený pro běh Incusu, tj. komunitního forku nástroje pro správu kontejnerů LXD. IncusOS poskytuje atomické aktualizace prostřednictvím mechanismu A/B aktualizací s využitím samostatných oddílů a vynucuje zabezpečení bootování pomocí UEFI Secure Bootu a modulu TPM 2.0. Postaven je na Debianu 13.
Mozilla začne od ledna poskytovat komerční podporu Firefoxu pro firmy. Jedná se o podporu nad rámec stávající podpory, která je k dispozici pro všechny zdarma.
V Bolzanu probíhá konference SFSCON (South Tyrol Free Software Conference). Jean-Baptiste Kempf, zakladatel a prezident VideoLAN a klíčový vývojář VLC media playeru, byl na ní oceněn cenou European SFS Award 2025 udělovanou Free Software Foundation Europe (FSFE) a Linux User Group Bolzano‑Bozen (LUGBZ).
Open-source minimalistický trackball Ploopy Nano byl po modelech modelech Classic a Thumb Trackball také aktualizován. Nová verze Nano 2 používá optický senzor PAW3222 a k původně beztlačítkovému designu přidává jedno tlačítko, které ve výchozí konfiguraci firmwaru QMK přepíná režim posouvání koulí. Sestavený trackball nyní vyjde na 60 kanadských dolarů (bez dopravy a DPH).
V připravovaném GNOME 3.0 zřejmě bude chybět applet Hamster pro sledování času stráveného nad různými projekty. Rozhodnutí padlo z důvodu neexistence cesty převodu appletů do nového systému. Než aby uživatelé dostali narychlo udělaný hack, budou muset počkat, až se najde rozumný způsob. Měla by ale vyjít opravná verze 2.34.
Tiskni
Sdílej:
Rozhodnutí padlo z důvodu neexistence cesty převodu appletů do nového systému.Appletů hamster nebo všech? v posledním Gnome co vyšlo na těch LiveCD Fedory jsem si žádné obdoby appletů nevšiml.
Btw vybavuji si, že když měl Red Hat cca před rokem na VUT FIT prezentaci týmů z Brněnské pobočky, tak jsi tam říkal něco o tom, že se pokusíte (pokusíš) udržet při životě původní Gnome co nejdéle. Tak doufám, že se bude dařit, protože na Gnome Shell se mi moc nechce
V Unity je tam název aplikace/menu, při maxmimalizaci i tlačítka okna. Nakolikanásobně úsporné na vertikální výšku (od pasu střelím, že se nejvíce prodavají notebooky s rozlišení 768p na výšku, kde je GNOME 3 naprostá prasára, už jenom ten megahustě širokej metacity motiv, co jsem viděl na screenech
), všechno na jednom místě (tlačítka na panelech aplikace, ovládání okna, menu, spoštěče) vlevo nahoře. Ano není to svoboda, ale alespoń to není hloupé návrhem...
+ indicatory v Unity, které s půlky mohou nahradit klasické GNOME 2 panel applety, ten Hamster applet určitě ;)
Why no window list or dock? The Shell is designed in order to minimise distraction and interuption and to enable users to focus on the task at hand. A persistent window list or dock would interfere with this goal, serving as a constant temptation to switch focus. The separation of window switching functionality into the overview means that an effective solution to switching is provided when it is desired by the user, but that it is hidden from view when it is not necessary. The omission of a window list or dock also reduces the amount of screen space occupied by the Shell, and therefore makes it better suited to devices with smaller screens.http://live.gnome.org/GnomeShell/Design/FAQ
A fakt. Oni sa s tým netaja, že majú ambície vedieť lepšie než ja, čo potrebujem. Prvý krát v živote to vidím takto rovno napísané (ale verím, že v mailing-listoch toho budú mať asi plno).
Čo sa o sebe človek nedozvie: že mám constant temptation to switch focus, a že keď ONI povedia, že it is hidden from view when it is not necessary, tak to ku*va bude not necessary!
neznám nikoho komu se to líbí a považuje změny za něco praktického.To jen proto, že neznáš mě
1. Plochu chci mít stále vázanou na nějakou složkuVytvoř klidně složku "Plocha" v /bin, v tom ti nikdo bránit nebude
2. Správce oken chci mít na panelu tak jako je to dnesPanelů je spousta, nevyhovuje-li ti způsob GNOME 3, nainstaluj si jiný
3. Žádné variace na Expose nechci.Nepoužívej
4. A dřív než to bude použitelné musí být možné přidat alespoň současné appletyTo je nějaké všeobecné programátorské pravidlo, které mi jen uniklo? A kdo jsi ty nebo já, aby jsme určili pojem použitelné? Já si myslím, že se neshodneme, to bych asi uzavřel.
gsettings set org.gnome.desktop.background show-desktop-icons truekterym jsem do Gnome3 vratil bordel na plose, aspon jedno male vyteztvi.
K tomu teda jeste dat nautila jako autostart, to se take odstranilo by default.