abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:22 | Nová verze

    Raspberry Pi Connect, tj. oficiální služba Raspberry Pi pro vzdálený přístup k jednodeskovým počítačům Raspberry Pi z webového prohlížeče, byla vydána v nové verzi 2.5. Nejedná se už o beta verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1272 projektů (vývojářů) od 185 organizací přijatých do letošního, již jednadvacátého, Google Summer of Code. Plánovaným vylepšením v grafických a multimediálních aplikacích se věnuje článek na Libre Arts.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 565 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    IBM podpoří vývoj ODF

    IBM, které v minulosti vyjadřovalo značný nesouhlas s OpenXML, nyní podle LinuxWorld přislíbilo, že 35 vývojářů vyhradí pro vylepšování specifikace OpenDocument Formatu. Navíc chce do OpenOffice.org implementovat specifikaci IAccessible2 pro osoby se zrakovým postižením.

    11.9.2007 07:03 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 11.9.2007 08:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    To je rozdíl, co? Takhle se to má dělat, že Novell?
    11.9.2007 08:20 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Uživatelé Ubuntu by se měli nejprve mrknout na to, kolik práce na OO.org udělal Canonical, než se kvůli tomu začnou navážet do Novellu ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    freshmouse avatar 11.9.2007 08:30 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ehm, jak s mým komentářem souvisí Canonical? :-O
    11.9.2007 08:40 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    No s tím souvisíš ty jako užiavtel Ubuntu (tady si člověk nemůže už ani rýpnout :-D)

    Je mi jasné, že jsi narážel na Novell-MS-OpenXML, ale já myslím, že pokud bude OpenOffice.org kvalitně zvládat i Microsoftí formát dokumentů, bude to velké plus i pro uživatele Linuxu. Nebo ty jsi snad nikdy nedostal binární sajrajt z MS Office a který musí dnes vývojáři horko těžko luštit?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    freshmouse avatar 11.9.2007 08:58 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Já sice jsem v současné době uživatelem Ubuntu, ale nejsem na něj nikterak vázán. Pokud třeba zítra najdu produkt, který mi bude vyhovovat více, nemám žádný problém na něj přejít...

    A znovu upozorňuji, že možná reagujete (vy všichni) na něco jiného, než myslíte. viz můj komentář dole.

    P.S.: Koukám, že jsi Pražan. :-)
    11.9.2007 09:29 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Já sice jsem v současné době uživatelem Ubuntu, ale nejsem na něj nikterak vázán.
    An, to bylo jenom rýpnutí :-)
    A znovu upozorňuji, že možná reagujete (vy všichni) na něco jiného, než myslíte. viz můj komentář dole.
    Však ano, mluvíš o Novell-MS-OpenXML.
    P.S.: Koukám, že jsi Pražan. :-)
    Ano, už su taky z Prahy :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2007 10:34 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Tož ale to máte psát "tož su z Prahíííí", nebo ne? :-)
    freshmouse avatar 11.9.2007 10:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Hmm, nezdá se mi, že by se v Praze takhle protahovalo... Možna z pohledu Ostravaka.
    11.9.2007 10:48 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Reakce na: dnes 09:29 Michal Vyskočil | skóre: 53 | blog: miblog | Praha\Blansko
    freshmouse avatar 11.9.2007 10:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ale ano. Já jen reagoval na "Prahííí".
    11.9.2007 11:05 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    A prave proto by mel psat Prahííí, nebo aspon kolegove z moravííí to tak rikali :-)
    11.9.2007 13:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Slova jako Prahííí a Moravííí mi zrovna moravská nepřijdou. Chápal bych z Prahe, nebo z Morave (včetně klasického moravského širokého e), ale tohle by mi rvalo uši. Odkud vlastně ti kolegové jsou?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    11.9.2007 16:22 Peter Lehotsky | skóre: 26 | Prague
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Nekde od Brna, to bude nejaka mistni vesnicka vidlactina
    11.9.2007 08:21 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Novell se ve vyvoji OO angazuje jako jeden z velkych vyrobcu distribuce nejaktivneji. Nevim kam tim mirite? A pokud jde o IBM da sesnad jen rici HURA HURA HURA.
    freshmouse avatar 11.9.2007 08:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Mířím tím jen ke vztahu Novellu a OOXML.
    11.9.2007 08:30 Peto_MiG
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Zase aby sme nekrivdili Novellu. Koľko zamestnancov má IBM a koľko Novell? Aké hospodárske výsledky vykazujú? Predpokladám, že IBM ich počíta v $miliardách a Novell v desiatkach $miliónov.
    freshmouse avatar 11.9.2007 08:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ehm?
    11.9.2007 12:11 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Osle, tim chce asi rict, ze kdyz da nekdo 100 000 000 z 1 000 000 000, tak dal min(z biblickeho pohledu :), nez ten kdo dal 10 000 z 20 000.....
    freshmouse avatar 11.9.2007 12:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Vole, ale proč mi to chce říct?
    11.9.2007 12:17 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Asi ze stejného důvodu, proč tu komentuješ ty.
    freshmouse avatar 11.9.2007 12:19 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ale JAK to souvisí? Já o žádných penězích nemluvil, a oni mi tady cosi počítají... :-/
    11.9.2007 12:29 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Stejně tak nebyla řeč v původní zprávě o Novellu. Ano, samozřejmě existuje spojitost mezi IBM, OOXML, ODF a Novellem a pokud na základě ní chceš komentovat Novell v téhle zprávě tak by ses měl smířit s tím, že někdo bude na základě jiných souvislostí komentovat něco jiného.
    freshmouse avatar 11.9.2007 12:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    O Novellu ne, ale o ODF ano. Já jsem jen vyjádřil souhlas s krokem IBM a nesouhlas s Novellí podporou OOXML. To je celé, souvisí to se zprávičkou.
    11.9.2007 13:06 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ech, škoda slov :-) Vidím, že některým lidem leží Novell opravdu tak ukrutně v žaludku, že ho musí komentovat kde to jde a na jakékoliv odpovědi jsou hluchý (bylo to krásně vidět v reakci na to, že se Novell angažuje v OO pro změnu jinak).
    freshmouse avatar 11.9.2007 13:08 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Blbost. Jen jsem nepochopil, co mi chtěl sdělit ten první reagující...
    11.9.2007 13:37 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Nechtěl sdělit nic, jenom si rýpnout do Ubunťáka ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    freshmouse avatar 11.9.2007 13:40 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Ale ne, tebe jsem nemyslel... Myslel jsem tuhle "první" reakci.
    freshmouse avatar 11.9.2007 08:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Jinak, pánové, se nejspíš asi domníváte, že moje reakce se nachází pod jinou zprávičkou, konkrétně "IBM přispěje k OpenOffice.org", která je ale o odstavec níže...
    11.9.2007 10:05 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Trapný, trapný, trapný.
    11.9.2007 10:07 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Mimochodem, proč je tu ta zpravička 2x?
    11.9.2007 14:04 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Koukám že někteří jsou tady takoví strašní milovníci Novellu, že nemůžou přenést přes srdce když se o něm někdo zmíní jakkoliv negativně. Ano, Novell toho udělal pro Linux vskutku hodně, jeho zásluhy mu nikdo neupírá, ale to neznamená že bychom se proti němu nemohli a neměli ozvat, pokud dělá nějaké odpornosti.

    A to co Novell v poslední době předvádí skutečně odpornosti jsou - začalo to patentovou smlouvou s Microsoftem a nyní to vyvrcholilo když např. ve Švýcarsku hlasoval pro přijetí nechutného pseudo-standardu OpenXML. Místo aby se snažil více pracovat na ODF, snaží se prosazovat Microsoftí hnus-standard.

    Korunoval to teď Miguel de Icaza, když prohlásil:
    "OOXML is a superb standard and yet, it has been FUDed so badly by its competitors that serious people believe that there is something fundamentally wrong with it. This is at a time when OOXML as a spec is in much better shape than any other spec on that space.

    Besides, it is always better to have two implementations and then standardize than trying to standardize a single implementation."
    Nezlobte se, ale tohle co prohlásil "Vice President of Developer Platform, Novell Inc." je opravdu humus na n-tou a žádný soudný člověk (který nesedí na balíku peněz od Microsoftu) by tohle říct nemohl. I když pravda možná Miguel soudný není, jeho věčné zastávání se Microsoftu je všeobecě známé (viz třeba jeho aktivity okolo platformy Mono).
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    11.9.2007 14:46 Láďa | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Podle mě je to spíš obráceně - spousta lidí bere jako sport při každé příležitosti se do Novellu trefit. Prostě to berou moc vážně a uniká jim, že open source SW je business víc než kdykoliv dřív. Takže si tu můžeme přečíst o tom, jak je Novell nepřítel, jak ho začneme bojkotovat atd. atd. Semtam se vytáhne ona patentová smlouva, která kromě spousty křiku neměla vůbec žádný efekt. Zajímavý je, že například Linusu Torvaldsovi je ona smlouva vcelku ukradená a nikdy jí výrazně nekomentoval. Nemluvě o tom, že o žádnou patentovou smlouvu nejde - Novell a MS se zavázali, že si nebudou navzájem žalovat zákazníky. Tečka, žádná výměna patentů, žádné tahání patentovaných technologií do GPL SW a Novell se o ní na svých stránkách prakticky nezmiňuje. Takže komu tak hrozně vadí a proč?

    OOXML je to samý - nechci komentovat hlasování Novellu ve Švývarsku, ale říkat tomu nechutný hnus-standard jenom protože to je od Microsoftu? Jirka Kosek, který dělal pro ČNI analýzu OOXML se vyjádřil ve smyslu, že OOXML má technické nedostatky, ale po jejich odstranění půjde o dobrý formát, který není důvod nepřijmout. A za to že ho Microsoft prosazuje podplácením a manipulacemi by měl být obviňován MS a ne ostatní ne?

    Takže nejsem milovník Novellu ani Microsoftu, nic přímo od Novellu nepoužívám a asi jen tak nebudu. Nechápu jenom lidi, který vidí svět černobíle a za každou cenu se do někoho pouští. Microsoft je už ohraný, tak to změníme na Novell, má s ním přece jednu smlouvu, tak je to vlastně to samý.
    11.9.2007 14:46 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Jsem totálně znechucen. Evidentně se daří korumpovat i některé významné lidi v řadách vývojářů FS. Možná se takhle časem podaří celé Free Software/Open Source hnutí zmrzačit a potlačit. Začínám se bát.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kyknos avatar 11.9.2007 17:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: IBM podpoří vývoj ODF
    Poznal jsem řadu organizací, ale nikdy jsme neviděl jakoukoliv organizaci s více než deseti členy, ve ktgeré by nebyl alespoň jeden idiot. No a Novell není výjimkou. Je to tak všude.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.