abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 02:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 26.2.1. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 02:11 | Komunita

    Volí se dvě místa v Radě openSUSE. Seznamte se se čtyřmi kandidáty. Členové projektu openSUSE mohou hlasovat od 1. do 8. března. Výsledky budou oznámeny 9. března.

    lkocman | Komentářů: 0
    včera 19:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI uzavřela dohodu s americkým ministerstvem obrany o poskytování technologií umělé inteligence (AI) pro utajované sítě americké armády. Firma to oznámila několik hodin poté, co prezident Donald Trump nařídil vládě, aby přestala využívat služby společnosti Anthropic.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | IT novinky

    Technologická společnost Anthropic v noci na dnešek oznámila, že se obrátí na soud kvůli rozhodnutí ministerstva obrany označit ji za bezpečnostní riziko dodavatelského řetězce poté, co nevyhověla jeho požadavkům týkajícím se používání umělé inteligence (AI). Prezident Donald Trump krátce před tím uvedl, že nařídil federálním úřadům postupně ukončit využívání jejích AI technologií. Spor mezi firmou vyvíjející chatbot Claude a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    28.2. 15:44 | Upozornění

    Zemřel Rob Grant, spolutvůrce kultovního sci-fi seriálu Červený trpaslík.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    27.2. 17:33 | IT novinky

    Apple oznámil, že iPhone a iPad jako první a jediná zařízení pro koncové uživatele splňují požadavky členských států NATO na zabezpečení informací. Díky tomu je možné je používat pro práci s utajovanými informacemi až do stupně „NATO Restricted“, a to bez nutnosti instalovat speciální software nebo měnit nastavení. Žádné jiné běžně dostupné mobilní zařízení tak vysokou úroveň státní certifikace dosud nezískalo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    27.2. 13:00 | IT novinky

    Americký provozovatel streamovací platformy Netflix odmítl zvýšit nabídku na převzetí filmových studií a streamovací divize konglomerátu Warner Bros. Discovery (WBD). Netflix to ve čtvrtek oznámil v tiskové zprávě. Jeho krok po několikaměsíčním boji o převzetí otevírá dveře k akvizici WBD mediální skupině Paramount Skydance, a to zhruba za 111 miliard dolarů (2,28 bilionu Kč).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    27.2. 12:44 | IT novinky

    Americká společnosti Apple přesune část výroby svého malého stolního počítače Mac mini z Asie do Spojených států. Výroba v závodě v Houstonu by měla začít ještě v letošním roce, uvedla firma na svém webu. Apple také plánuje rozšířit svůj závod v Houstonu o nové školicí centrum pro pokročilou výrobu. V Houstonu by měly vzniknout tisíce nových pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    27.2. 12:11 | Zajímavý článek

    Vědci Biotechnologické společnosti Cortical Labs vytvořili biopočítač nazvaný CL1, který využívá živé lidské mozkové buňky vypěstované z kmenových buněk na čipu. Po úspěchu se hrou PONG se ho nyní snaží naučit hrát DOOM. Neurony přijímají signály podle toho, co se ve hře děje, a jejich reakce jsou převáděny na akce jako pohyb nebo střelba. V tuto chvíli systém hraje velmi špatně, ale dokáže reagovat, trochu se učit a v reálném čase se hrou

    … více »
    karkar | Komentářů: 10
    27.2. 01:55 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (17%)
     (6%)
     (0%)
     (11%)
     (27%)
     (2%)
     (5%)
     (2%)
     (13%)
     (26%)
    Celkem 985 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    ICANN schválil rozšíření doménového prostoru

    Na setkání organizace ICANN v Singapuru bylo dnes schváleno rozšíření doménového prostoru o nové generické domény nejvyšší úrovně. Ondřej Filip z CZ.NIC, který je přímým účastníkem setkání, k tomu dodává: „Formální schválení pravidel je vyvrcholením šestiletého složitého procesu. Jednání byla do poslední chvíle nesmírně dramatická a vládní výbor GAC si ještě v neděli vynutil některé změny.“

    Organizace ICANN brzy spustí globální kampaň, jejímž cílem bude informovat o této významné změně. Současně s tím chce celosvětový správce internetu zvýšit povědomí o příležitostech, které nové generické domény nejvyšší úrovně nabízejí. Žádosti o nové top level domény přijímá organizace ICANN od 12. ledna příštího roku.

    V současnosti existuje 22 generických domén nejvyšší úrovně. Mezi ně patří například populární .com, .net nebo .org, ale i .travel, .mobi a další.

    20.6.2011 13:30 | Vilem Sladek | Upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.6.2011 15:18 rastos | skóre: 63 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    A čo si Ondřej Filip z CZ.NIC myslí? Bol to správny krok?
    20.6.2011 19:18 Ondrej Filip
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Dobry den! Ja jsem byl v tomto procesu vzdy hodne skepticky. Zatimco Fasttrack (ccTLD dotIDN) jsem podporoval, mam obavu, ze tento krok prinese v prvni chvili spise chaos. Par silnych firem si zaregistuje sva jmena, ale nejsem si jisty, jestli to uzivatele nejak presvedci k jejich pouzivani. Lide reaguji na zmeny pomalu, spise budou v klidu dale psat .com nakonec.

    Mestske domeny (nebo obecne geograficke) na tom mohou byt o neco lepe. Uvidime, kolik patriatismu dokazi v lidech vzbudit. Ale u techto projektu se asi take nikdo nebude divat na prijmovou stranku.

    O neco lepsi to muze byt s etnickymi TLD, zde mame priklad celkem uspesne .cat, ktera ma desetitisice registraci. Celkem verim .kurd nebo .eus. Obdobne mohou dobre dopadnout nektere komunitni, pokud si take udrzi kontrolu nad obsahem. Velkou sanci ma dle me treba .gay.

    Ale toto vsechno byly domeny, u kterych komercni stranka nemusi byt tou nejdulezitejsi. U specializovanych domen, jako .music, .sport, .real, .skate a podobne si skutecne nejsem jisty. Jiste nektere preziji, ale mnohe potka stejny osud jako .travel, tedy bankrot.

    No a nejvetsim vitezem teto bitvy budou dle me vyhledavace. Lide prestanou psat URL rucne, protoze si budou cim dal tim mene jisti spravnou domenou.

    20.6.2011 15:31 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Zajímavé. Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    Není mi jasné, k čemu taková doména bude - bude ji mít jen jeden subjekt, tedy jde čistě jen a pouze o značku (aneb vypadá to cool, a hlavně ať nám .apple nevyfoukne někdo přes ovoce). A vůbec, jak se pozná, kdo má nárok vlastnit jedno krátké slovo unikátně na celém světě - u státu to moc jinak nejde, ale firem je mnohem více? (Podle počtu nul?)
    20.6.2011 15:40 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    > Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    Ne.

    Aneb již dříve jsme měli gTLD a sTLD.
    20.6.2011 16:23 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Ale stld je něco trochu jiného, né? Prosím příklad domény, vlastněné nějakou firmou. Myslíte třeba, že Apple by měl mít nárok vlastnit doménu .apple ?
    20.6.2011 22:14 Foo Bar | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Jasně, že jsou sTLD něco jiného, ale jsou rozhodně blíže newTLD než ccTLD.

    Třeba zrovna správce .aero je asociace leteckého průmyslu (za čímž se schovávají v podstatě normální komerční firmy): http://www.iana.org/domains/root/db/aero.html
    20.6.2011 16:33 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Něco jiného, pokud by stld mělo přednost před tímhle...

    (S nadsázkou - kdyby stld nebyly, Apple by si určitě rád zabral .apple a .jobs, Microsoft zase .microsoft, .windows a .aero - kdyby to bylo možné, nejspíš ne. Čímž by si přivlastnili názvy hned několika odvětví) :)

    21.6.2011 15:33 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    Zajímavé. Nadnárodní korporace se dostávají na úroveň států.

    No a co? Pokud jde obyčejné lidi, jsou ty korporace mnohem prospěšnější než mnohé státy.
    Quando omni flunkus moritati
    21.6.2011 09:08 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru

    Bude i .linux? Ta by se mi líbila.

    Tedy, ve skutečnosti tyhle nové TLD považuji za kravinu a za způsob, jak chce ICANN nadělat prachy. Nejsou oni mimochodem neziskovka?

    21.6.2011 11:30 frr | skóre: 34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ICANN schválil rozšíření doménového prostoru
    V oboru se pár let nepohybuji, takže odpusťte laické dotazy...

    Že by to zrovna ICANN dělal kvůli prachům, tomu moc nevěřím. Bude to pro ně spíš opruz / ouřad. Technicky jsem hodně zvědav, co to bude znamenat pro kořenové servery - doteď servírovaly kořenovou zónu obsahující 22 kratičkých domén, teď ta zóna může dost nabobtnat. Možná to technicky není až takový problém... chtělo by to nějakou analýzu zátěže, kde jsou úzká hrdla apod. Zvětší se index zóny (btree/hash?), ale pokud neporoste moc, tak se s trochou štěstí nadále vejde do L2 cache moderních CPU, a počet DNS dotazů za vteřinu tahle novinka zřejmě přímo nezvýší, takže zátěž ve smyslu paketů / interruptů za vteřinu patrně nevzroste. Každopádně mi přijde, že takovéhle drbání do systému kořenových DNS serverů má mít VELMI šikanózní cenovku, z čistě technicky preventivních důvodů. Pokud by si to mohl dovolit plebs, kořenové servery mohou snadno zkolabovat. DNS je hierarchické z velmi dobrých technických důvodů.

    Kdo to konkrétně prolobboval, o tom by snad mohl něco utrousit nějaký insider - mě by to taky zajímalo. Líbila se mi poznámka O.Filipa, že na tom nakonec vydělají hledače (Google). Mimochodem to jak Firefox dohledává další možnosti při chybně zadaném URL, to dělá sám nějakou interní heuristikou, nebo se ptá Googlu? Každopádně moc nevěřím, že by samotný Google zlomil ICANN k tomuto kroku (nebo třeba dva-tři velké hledače společnými silami). A "obvyklí podezřelí" ve všelijakém tom rozšiřování DNS, kterými jsou komerční registrátoři, ti jsou taky tentokrát ze hry, ne? Ledaže by ICANN zadal praktickou realizaci někomu konkrétnímu (ehm Verisign) nebo že by to opět nějak "distribuovali"?

    Mimochodem, mám-li komentovat text zprávičky, ono se bude jednat pořád ještě o "generické" domény? To snad ne? Mě přijdou poměrně soukromé a proprietární :-)

    A ještě jeden kuňk: včera se o tom mluvilo snad ve všech rádiích (ČRO/BBC/MDR), tak jsem se chtěl poinformovat, co je to za žvást, a třeba na Lupě ještě dneska není ani čárka... přemejšlím, jestli zaspala Lupa, nebo jestli jsem zaspal já o pár měsíců :-) Aspoň že na Ábíčku vykvetla zprávička, že si má člověk kde poflejmovat...
    [:wq]

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.