abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    Bylo oznámeno vydání nové verze 8.1 "Hoare" kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Doprovodný příspěvek na blogu Khronosu rozebírá kódování a dekódování videa pomocí Vulkan Compute Shaders v FFmpeg.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:33 | Zajímavý projekt

    Byl představen open-source a open-hardware prototyp nízkonákladového raketometu kategorie MANPADS, který byl sestaven z běžně dostupné elektroniky a komponent vytištěných na 3D tiskárně. Raketa využívá skládací stabilizační křidélka a canardovou stabilizaci aktivně řízenou palubním letovým počítačem ESP32, vybaveným inerciální měřicí jednotkou MPU6050 (gyroskop a akcelerometr). Přenosné odpalovací zařízení obsahuje GPS,

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    včera 14:22 | IT novinky

    Vědci z univerzity La Sapienza v Římě vyvinuli systém, který dokáže identifikovat jednotlivce pouze na základě toho, jak narušují signály Wi-Fi. Autoři tuto novou technologii nazvali WhoFi. Na rozdíl od tradičních biometrických systémů, jako jsou skenery otisků prstů a rozpoznávání obličeje, nevyžaduje tato metoda přímý fyzický kontakt ani vizuální vstupy. WhoFi může také sledovat jednotlivce na větší ploše než kamera s pevnou polohou; stačí, je-li k dispozici Wi-Fi síť.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 04:22 | Nová verze

    SuperTux (Wikipedie), tj. klasická 2D plošinovka inspirovaná sérií Super Mario, byl vydán v nové verzi 0.7.0. Videoukázka na YouTube. Hrát lze i ve webovém prohlížeči.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 03:11 | Zajímavý projekt

    Ageless Linux je linuxová distribuce vytvořená jako politický protest proti kalifornskému zákonu o věkovém ověřování uživatelů na úrovni OS (AB 1043). Kromě běžného instalačního obrazu je k dispozici i konverzní skript, který kompatibilní systém označí za Ageless Linux a levné jednodeskové počítače v ceně 12$ s předinstalovaným Ageless Linuxem, které se chystají autoři projektu dávat dětem. Ageless Linux je registrován jako operační

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 9
    15.3. 15:33 | Humor

    PimpMyGRC upravuje vzhled toolkitu GNU Radio a přidává alternativní barevná témata. Primárním cílem autora bylo pouze vytvořit tmavé prostředí vhodné pro noční práci, nicméně k dispozici je nakonec celá škála barevných schémat včetně možností různých animací a vizuálních efektů (plameny, matrix, bubliny...), které nepochybně posunou uživatelský zážitek na zcela jinou úroveň. Témata jsou skripty v jazyce Python, které nahrazují

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 3
    15.3. 14:33 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    15.3. 12:33 | Zajímavý projekt

    FRANK OS je open-source operační systém pro mikrokontrolér RP2350 (s FRANK M2 board) postavený na FreeRTOS, který přetváří tento levný čip na plně funkční počítač s desktopovým uživatelským rozhraním ve stylu Windows 95 se správcem oken, terminálem, prohlížečem souborů a knihovnou aplikací, ovládaný PS/2 myší a klávesnicí, s DVI video výstupem. Otázkou zůstává, zda by 520 KB SRAM stačilo každému 😅.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 5
    14.3. 22:55 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa by měla dostat zhruba deset miliard dolarů (asi 214 miliard Kč) za zprostředkování dohody o převzetí kontroly nad aktivitami sociální sítě TikTok ve Spojených státech.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    14.3. 21:33 | Nová verze

    Projekt Debian aktualizoval obrazy stabilní větve „Trixie“ (13.4). Shrnuje opravy za poslední dva měsíce, 111 aktualizovaných balíčků a 67 bezpečnostních hlášení. Opravy se týkají mj. chyb v glibc nebo webovém serveru Apache.

    |🇵🇸 | Komentářů: 2
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (16%)
     (7%)
     (0%)
     (11%)
     (29%)
     (2%)
     (5%)
     (1%)
     (13%)
     (24%)
    Celkem 1096 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 12.3. 08:56
    Rozcestník

    KDE na Apple M2

    Asahi Lina se pochlubila, že KDE běží už i na Apple M2. S GPU akcelerací a současně s Xonotic, glmark2 a eglgears.

    25.11.2022 21:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.11.2022 22:38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    GNOME taky. ;-)
    26.11.2022 09:59 Tê pic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ono je to k nevire ale nakonec nejlepsi desktopovy zazitek na linuxu prinese nakonec Apple! Ladit to na uzkou mnozinu CPU & GPU ma proste nesporne vyhody.
    26.11.2022 10:20 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Akorat je otazka proc? Proc si kupovat jepko kdyz muzu mit linuks plne funkcni na vsem ostatnim? Navic tim prijde clovek o nejvyspelejsi os na svete. Jako pokus hele zkusim to asi dobry, ale nikdo jinej to nejspis nebude pouzivat.
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    26.11.2022 10:32 mrtvy muz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Nikdo jiný, krom Linuse (a dalších v Américe).
    26.11.2022 12:16 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    jepko si kupujes, kdyz pak nechces pul roku / rok cekat, nez nejaka bastlirska parta ve volnym case doportuje nejakej bastl, aby to bylo aspon ze 60% funkcni - ale kdyz to chces realne denne pouzivat jako nastroj

    linux neni plne funkcni na vsem ostatnim, to je naprosta utopie
    26.11.2022 12:43 VoDo | skóre: 12 | blog: Archi3mini
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    na lenovu je plne funkcni
    btw I use Archi3 :) Someday you will own nothing and be happy
    26.11.2022 18:20 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Nejen na Lenovu. Ale vyzkoušený hw má rozhodně smysl , jinak to může být dost pakárna..
    28.11.2022 16:13 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    nefunguje to v pohode ani na tech laptopech, co maji od vyrobce nejakou "oficialni certifikaci", ze na tom linux jede..

    tohle je a bude konstanta navzdy
    26.11.2022 19:38 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    K3d4r by te hnal :D
    28.11.2022 15:38 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    lenovo, tim myslis VSECHNY vyrobky firmy lenovo?

    aha

    ne, neni
    26.11.2022 18:35 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    To píšeš pod zprávou o tom, jak bastlířská parta na jepku něco rozběhala neoficiálně v alfa verzi po půl roku, takže jenom pro blbce jako mě - to byla iroině, však?
    28.11.2022 15:40 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    pro blbce jako tebe dodam - kup si jepko s M2 a pak si na nej nainstaluj linux a svet bude v rovnovaze, svy k svemu
    28.11.2022 22:35 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Používám jedině skládačky PC a notebook mám Acer s se starším AMD (2018), strč si M2 do roláku:)

    Ale pracuju furt na W10 nebo W11, teď už mám dlouho "Linux PC" na todo listu protože vyrobit virtualizaci se mi nějak nechce a ten desktop/sadu aplikací a dat holt člověk potřebuje jenom jednu, takže mít dvě prostředí holt nasilu. Snad jedině mít na desktopu okna, na notesu tučňák. Třetí OS už fakt ne, ještě nedejbože macos TVL.
    29.11.2022 11:00 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    jestli delas cokoli, cemu se da rikat prace a lze to provozovat na Windows, tak te to automaticky diskvalifikuje z jakykoli debaty o tehcnologiich..

    ten MacOs je prave jako kdybys mel linux a k tomu UI, ktery nestoji za hovno a just fungovalo ti vsechno ocekavatelne
    29.11.2022 13:39 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    +10
    29.11.2022 17:15 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Díky za uznání, ale vzhledem k tomu, že všechny tvoje posty tady jsou buď shitposting nebo "I was only pretending to be retarded", tak tohle budu taky brát dost s rezervou, prostě, no
    26.11.2022 21:53 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Kdo chce tichý pasivně chlazený notebook, tak v dnešní době není kromě Macbooků a dražšího Lenova se Snapdragonem asi nic jiného na výběr.
    Max avatar 28.11.2022 07:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    K čemu pasivně chlazený? Dnešní ntb mají vesměs mini větráčky, jen aby tam nestál vzduch a bylo tam nějaký flow, nejsou slyšet.
    Bavíme se ale o lowcost třídě do 13kkč. Všechno více dražší je pak problém, ale to proto, že všechno dražší je prostě výkonnější a člověk si na tom i zapaří :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.11.2022 09:04 lumpik66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Protože mít noťas co vydrží několik dnů realného provozu je prostě o něčem jiném. Vypadá to nějak, nehřeje se to, nic nehučí, prostě to jen jede a jede to opravdu rychle. A hlavně to má poloviční spotřebu při stejném výkonu.
    Max avatar 28.11.2022 09:22 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    A který MacBook vydrží několik dní? A který je tedy pasivně chlazený? Já jen vím, že MacBook má naopak větráky dva.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.11.2022 10:12 nezadam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    MacBook Air s M1 i M2 je pasivne chlazeny a realne vydrzi pres 6 hodin moji prace (C++ vyvoj, konkretne na M1). Pokud neprogramuju, ale projizdim web nebo cumim na filmy, vydrzi pres 10 hodin.
    Max avatar 28.11.2022 11:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Já se ptal na notebook, který vydrží několik dní v reálném provozu a je pasivně chlazený. Aspoň tak zněl argument předřečníka. Vím, že Air je pasivně chlazený, ale zase Air není plnohodnotná náhrada za notebook, tím je až čistokrevný MacBook / MacBook Pro.
    Jinými slovy, někdo si tady vymýšlí hlouposti jako argumenty. To pak nelze brát vážně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.11.2022 11:32 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ja nejsem lopata, 2-3 hodinky kodeni denne mi staci abych pokryl tasky :-) Takze mne ten Air vskutku vydrzi nekolik dni bez nabijecky hehe. Ale vazne, samozrejme neni vsechno s Macy ruzove, ale co se technickeho zpracovani tyce a stability OS taky tak nemaji u developeru konkurenci. Par maniku u nas frci Arch-klony na Dell nebo Lenovu a znacnou cast casu musi venovat ladeni a udrzbe systemu. K tomu nejake perlicky typu "zas nejde VPN, co zas domrdali v update?", "vybil se mi cestou do prace notas, protoze nejak nezaspal" atd.. Ne, dekuji, nechci. No a pro adminy a sitare Macy taky moc nejsou, oni chteji masiny s desitkou der, cim vetsich tim lepsich a taky potebuji Windows pro svoje tooly.

    Long stroy short, pro developery nemas lepsi masinu nez Macbook ci Mac Studio (az nechteji notas).
    Max avatar 28.11.2022 12:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    O tom diskuse ale není. Diskuse začala o tom, že si tu někdo vymyslel neexistující specifikace. Tvůj argument, že když uspáváš, tak se dostaneš na výdrž několika dní, je docela zvláštní. Tento argument platí pro všechny výrobce a nic to neříká o výdrži baterie. Co komu a jak vyhovuje je pak vždy věcí toho jedince nehledě na to, jaké pocity z toho máš ty ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.11.2022 15:48 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    neexistujici specifikace je laptop zcela funkcni s linuxem
    28.11.2022 13:18 nezadam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Vím, že Air je pasivně chlazený, ale zase Air není plnohodnotná náhrada za notebook, tím je až čistokrevný MacBook / MacBook Pro.
    S 16 (nebo 24) GB RAM a dostatecne velkym diskem je to urcite plnohodnotny pracovni stroj pro hodne velkou cast uzivatelu. Vykon M1 je hodne vysoky a buildy probihaji velice rychle.

    Mimochodem, nic jako MacBook se nevyrabi a neprodava uz X let a i tehdy to byla spis kalkulacka (mensi nez Air, s jednim USB-C portem a extremne slabym procesorem). Podle me si pletes prave Air a MacBook.
    Max avatar 28.11.2022 15:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Aha, a co je pak MacBook, který nabízí Apple na svých stránkách jako super novinku? Viz: MacBook Pro 14 a 16?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.11.2022 16:49 Jarda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Jsou to tri bratri:
    • MacBook - momentalne se nevyrabi, byl to takovy entry level pro skolaky
    • MacBook Air - nejlepsi ultrabook bez vetraku v Mlecne Draze, ale strihat 8K tam nechces protoze pri prehrivani se zacne procak throtlovat, na devel ale v pohode
    • MacBook Pro - high end, procaky nejsou throtlovany a tudiz s vetraky
    28.11.2022 14:10 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Kolegyně má Thinkpad x13s a při provozu cca 5 hodin denně to nabíjí jednou za 3 - 4 dny. Měla jsem to teď v ruce a je to krásný stroj s celkem překvapivým výkonem.
    28.11.2022 15:46 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    macbook air stoji polovic, vydrzi opravdu tech 10 hodin "normalniho" pouzivani, o neco mene intenzivniho (nonstop pustenej build system a dalsich 10 veci k tomu..)

    vykonove bude tem M1/M2 nekde uplne jinde
    28.11.2022 15:56 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Air se pokud vím nedá koupit s 32 GB RAM, což je třeba pro mě nepoužitelné. Geekbench nám na x13s vyšel jen neznatelně slabší než můj Thinkpad s 8 Core Ryzen 4600U, což je pro mě dost i na vývoj v Rustu.

    Můj pracovní stroj je M1 Macbook Pro 14", chvilku jsem zvažovala přechod na Mac i na soukromém PC, ale po pár měsících zkušenosti mi to ovládáním zdaleka nevyhovuje jako Fedora s Gnome, takže by tam nejspíš šel Asahi. A tu výdrž navíc opravdu využiju.
    28.11.2022 16:10 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Pouzivas produkt aplu, ciny hovori za slova.

    K tomu nadupanymu Ryzenu a x13s: https://nanoreview.net/en/cpu-compare/apple-m1-vs-amd-ryzen-5-4600u

    Air za ani ne 30 tisic ma vetsi vykon uplne ve vsem a vydrzi dyl.
    28.11.2022 16:34 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ano, používám Apple v práci, takže mám slušné porovnání pro rozhodnutí že to pro soukromou potřebu nechci.

    To srovnání je pěkné, ale nikde netvrdím že je ten Ryzen nadupaný - jen že mi v laptopu stačí. Air by byl pro mě naopak citelně pomalejší, protože při 16 GB RAM bych musela limitovat počet threadů při kompilaci. To že je levnější je fajn, ale 16 GB RAM je pro mě prostě nepoužitelné.
    28.11.2022 17:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    v praci ti ho nutej, predpokladam, cili prijmi mou soustrast, ze musis pracovat na nejakem takovem miste
    28.11.2022 17:41 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ne, byl výběr mezi P14s a 14" M1 Pro. Rozhodla jsem se vyzkoušet Apple. Pro práci je to v pohodě stroj, na soukromé použití mi ten OS nevyhovuje. A btw, minimum je pro mě opravdu 32 GB RAM, takže se bavíme o cenovém rozdílu 14" Pro vs x13s.
    28.11.2022 21:31 Nate
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ze ty tam poustis virtualy s linuxem ty potvorko! :)
    vlk avatar 29.11.2022 21:49 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    nedokazem si predstavit kod, ktoremu by pri kompilacii nestacilo 16GB pre viac threadov - tie su limitovane aj tak poctom jadier, ale co do RAM, tak vzdy sa jedna skorej o desiatky - stovky MB. kazdopadne ku GB to ma daleko.

    na rychlost kompilacie ma viac vplyv rychlost disku, a procesora..

    M2 ma 8 jadier - little-big, a ked to pusti na tom big, tak je to makacka a rozdrti to vacsinu x86, na ktorych mozem po chvili grilovat.

    z mojho pohladu zmysel velkej RAM (>16GB): praca s videom, spustanie virtualnych pocitacov, kartografia, umela inteligencia aj nejake mega velke databazy no a asi hry, ale to nehrajem, ta neviem

    osobne mi na pocitaci najviac pamate vyziera prehliadac, a to asi preto, ze uz mam otvorenych mozno 100 tabov ,-)
    You don't exist, Go away !
    Max avatar 30.11.2022 08:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Mě překvapilo, kolikd ram sežere jen hloupý malý projekt v javascriptu. 2GB ram tomu pro kompilaci nestačí.
    Jak jsou na tom rozsáhlejší projekty netuším.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.11.2022 13:41 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    nedokazem si predstavit kod, ktoremu by pri kompilacii nestacilo 16GB pre viac threadov
    LibreOffice, Firefox/Chromium...
    na rychlost kompilacie ma viac vplyv rychlost disku, a procesora..
    Cely build tree je pochopitelne v tmpfs, kdy by to proboha tahal z pomalych ulozist... Coz ti dal navysuje potrebnou kapacitu RAM.

    Navic nechces mit na pocitaci jen a pouze build, ale paralelne behem cekani delat neco uzitecneho, treba psat dokumentaci.
    28.11.2022 17:01 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ta delší výdrž je sporná.

    Každopádně, naklikáno v e-shopech:

    M2 Air 24 GB RAM, 512 GB SSD - 2.189,00 € (a k tomu 229 € za tříletou AppleCare+ záruku, Lenovo má rozšířenou záruku v ceně)

    x13S 32 GB RAM, 1 TB SSD - 1.706,32 €

    28.11.2022 17:26 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    httpx://www.czc.cz/apple-macbook-pro-13-touch-bar-m2-8-core-24gb-256gb-10-core-gpu-stribrna-m2-2022_4/348177a/produkt

    M2 / 24GB ram / 256GB SSD / 40 000,-

    realna nejnizsi cena toho x13s s 32GB RAM na ceskym eshopu je kolem 58 000,- ale klidne sem hod link jako jsem to udelal ja
    28.11.2022 17:57 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Nevím proč se limitovat na český e-shop.

    Zapomněla jsem na daň, takže cena cca 50k https://www.lenovo.com/de/de/laptops/thinkpad/x-series/ThinkPad-X13s-13-inch-Snapdragon/p/21BXCTO1WWDEDE0/customize?

    256 GB SSD je pěkný vtip. Když to dáme na rozumné minimum, hned je to 45k, při přidání AppleCare to přeskočí ten Thinkpad. S menší RAM která je pod limitem toho co potřebuju, s menším diskem, podle všeho menší výdrží na baterku, s rychlejším CPU. Které zas až tak nepotřebuju. Takže jaký že je tam přínos?
    28.11.2022 19:53 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    dik za link, ted to maji i ve sleve, za tu slevovou cenu slusny parametry, zajimalo by me, jak na tom bezi linux a jaky tam jsou gotcha, kdyz to nema intel compatible cpu, neco k tomu?

    28.11.2022 21:37 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Před kernelem 6.0 to potřebovalo out of tree patchset, teď už to běhá mnohem líp. Pokud chápu dobře, na podpoře Linuxu částečně spolupracují i lidi z Lenova, rozhodně víc než Apple, který jen neháže klacky pod nohy. Něco ještě nefunguje ideálně (konkrétně si nepamatuju), ale pracovat na tom jde v pohodě, funguje i power management. Ta uváděná třídenní práce před nabitím byla s Arch Linuxem, to samé zmíněné benchmarky vs Ryzen.

    Jinak hodně zajímavý je tam i ten skok z Gen2. Jestli Qualcomm neusne na vavřínech, mohl by mít Intel i AMD brzo problém.

    29.11.2022 11:03 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    na vavrinech neusnul ten apl, proto je pro pracovni stroj intel i amd irelevantni, je to jen otazka penez, best of best je jasny

    poustis na tom windows? ty jedou jak? ve smyslu zda ti chybi nejaky obvykly aplikace

    vlk avatar 29.11.2022 21:53 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    som nevedel ze apple hadze linuxu klacky pod nohy, ja myslel ze ho ma len u z....
    You don't exist, Go away !
    k3dAR avatar 2.12.2022 04:06 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    to "který jen neháže klacky pod nohy" chapu jako ze klacky NEhaze ;-) protoze co sem zahlidl, tak vychazi i vstric upravou BIOSu kterou nevyuzije macOS ale prave Linux... nicmene ten kde jen nehaze klacky dela treba i to ze poskytne dokumentaci a/nebo se zapoji i do vyvoje...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.11.2022 15:44 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    "vim, ze Air neni plnohodnotna nahrada za notebook" .. mels napsat "myslim si, ze", neznel bys jak freetard

    Air je plnohodnotnej stroj s vykonem na urovni laptopu s top intel cpu.. a pasivne chlazenej k tomu.
    28.11.2022 18:04 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Až budu někdy potřebovat nedotykové zařízení, throtlující v dlouhodobé vysoké zátěži, bez jakékoli možnosti rozšíření, s limitovanou kompatibilitou, s pouze dvěma porty, omezeným výkonem CPU/GPU, s maximem 24GB RAM, bez možnosti OLED displeje, nepodporující nativně Linux/Windows s úžasnou výdrží na akumulátor, určitě MacBook Air ve výběru nepominu.
    28.11.2022 19:59 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    nebo klidne i jinej MacBook, vsechno to jsou dobry volby, dik
    vlk avatar 29.11.2022 22:02 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    haha, prudi z teba zavist ,-)

    dotykovy displej na laptope? staci ze mam opatlany displej na mobile

    ak chces viac pamate tak mas MB-PRO, myslim ze tych 64GB uz by mohlo stacit, a to nehovorim o vykone CPU/GPU

    Windows? si robis srandu? a naco Linux ked mas vyborne odladeny Unix?
    You don't exist, Go away !
    k3dAR avatar 2.12.2022 04:10 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    to je jak tvrdit ze s "staci ze mam opatlany mobil" z tebe mluvi zavist ze nemas moznost touch na nb ;-)
    a naco Linux ked mas vyborne odladeny Unix?
    treba kvuli UI/UX ktere ma macOS ve vzoru "vime co je pro tebe nejlepsi a nemuzes to zmenit"
    nebo o SW ktere nekdo pouziva na Linuxu a nechce nebo nemuze je pres nejake *brew "berlicky" zprovoznovat na macOS
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Max avatar 29.11.2022 09:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Tak to bohužel je, lidé nedokáží příjmat kritiku a když nejsou argumenty, zbývají jim jen urážky a vulgarity...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.11.2022 11:05 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    mas pravdu, freetarde
    29.11.2022 13:47 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Nebud vztahovacny Maxi. Ale macisti krome faktu frci i na svate vire, ta je ale ziskana zkusenostmi. Vesmes spatnymi s widlema a katastrofalnimi s linuxem. Takze kdyz se tady budes stavet na zadni a branit se faktu ze macOS je nejlepsi desktop tak si nepomuzes a bude ti vynadano do slepych freetardu. Neni to nic osobniho jen se svym jednanim zarazujes do toho stada.
    28.11.2022 08:44 lumpik66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Az se to odladi, urcite vymenim OSX za Linux. OSX je fajn a proste funguje. Ale aby tam nefungoval zapis na Flash disk s NTFS tak to je spatny. To je na hlavu.. V Linuxu je ma prace daleko rychlejsi a to znam OSX roky. Hlavne platit Applu za kazdy prd, abych mohl vubec vyvijet... Hardware maji super, ale SW a politika se mi vubec nelibi. Proto je tento pocin super a jsem za nej opravdu rad.
    Petr Maleček avatar 28.11.2022 12:21 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Tak aktualizuj na MacOS a budeš překvapen :-) OS X už má něco za sebou, no.
    LinMuck, WinFuck :-P
    28.11.2022 15:15 lumpik66
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Noo, ono je to ten stejný systém. Nemám potřebu měnit název každých 5 verzí, jen proto, že to Apple řekl.
    k3dAR avatar 29.11.2022 15:13 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Tak aktualizuj na MacOS a budeš překvapen :-) OS X už má něco za sebou, no.
    to ti nevyslo... MacOS je predchudce OSX, asi si myslel macOS ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    28.11.2022 15:53 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    V OSX nefunguje zapis na NTFS. Ve Windows nefunguje zapis ani cteni APFS. Prekvapeni.
    29.11.2022 19:28 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Ja si koupil jednorazove paragon v akci za 20€ a mam Ntfs se zapisem snad 8let. A neuverite zapis bezi rychleji nez na windowsu (ten samy externi hdd).
    29.11.2022 19:30 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Jo a jde to i zadara pres fuse ale pomalu.
    26.11.2022 11:23 nameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    to tazko, zato vsak pre malu cast uzivatelov m1 moze byt asahi najmenej bolestivy desktopovy zazitok na m1 https://ledstrain.org/d/1854-mac-eyestrain-not-the-panel-macos-asahi-linux-great-please-try
    28.11.2022 15:59 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    cetl jsem changelog

    v soucasne verzi Asahi asi neprodukuje zvuk, neumi totiz regulovat hlasitost reproduktoru tak, aby nedoslo k jejich poskozeni, ale slibuji, ze maji postup, jak toho dosahnout a ten pry bude lepsi nez ten od aplu, to je realita a zaroven sarkasmus

    kdybych nebyl sarkastickej, tak bych napsal plusminus ty stejny technicky duvodu, ktery tomu branej, jaky jsou v tom changelogu, ve vysledku ale Asahi porad neumi pustit zvuk do repraku

    vo jaky nejmensi bolestivosti je kurva rec???
    28.11.2022 16:29 nameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    nekurvi a precitaj si to
    28.11.2022 17:28 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    neklikam zmrde a ctu jenom svy posty
    28.11.2022 17:38 nameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    neklam, nezmrd, nekurvi a precitaj si to
    28.11.2022 19:59 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    jeslti si myslis, ze jsem klikl, tak si to myslis spatne, ty zmrde!
    28.11.2022 20:42 nameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    lol ukludni sa jeslti-zmrde, evidentne ti to preblikavanie ide na mozog
    28.11.2022 21:32 Tim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    To preblikavani je vyvracenej hoax.
    28.11.2022 22:13 nameno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Preblikavanie je snad na kazdom oled dispeji.
    26.11.2022 12:14 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    "nejlepsi desktopovy zazitek na linuxu" to je neco jako nejlepsi rapper z Brna, ze?

    nabizi se otazka, proc si nekdo kupuje kavovar, aby na nem provozoval Emacs, nebo proc si nekdo koupi krasnej diamantovej naramek, aby pak ty diamanty vyrval a nacpal misto toho zapeceny hovna zizkovskejch psu
    26.11.2022 14:38 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Je to GNU/Kávovar.
    26.11.2022 18:18 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    +1 :-D
    26.11.2022 19:43 -=@^@=-
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    Nepodcenuj masochistickou komunitu. Kdyz si koupi nejaky pojebany Leninovo tak ten maso "zazitek" z linux deskopu nebude tak zjevny. Ale kdyz si koupi Macbook a ma moznost porovnat odladeny, bleskovy a o generaci avantgardnejsi nej desktop na planete macOS s tou KDE srackou tak musis uznat, ze ten maso zazitek je mnohem lepsi!
    26.11.2022 21:42 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    rap je z definice sracka, nejlepsi rapper z brna je stejne spatny, jako nejlepsi rapper odkudkoliv jinde
    29.11.2022 22:44 Hip Pong
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    To zavisi od stavoveho prostoru. Treba v poezii je nekde nad dadaismem i lidovou tvorivosti. Mnoho lidi dela chybu, ze rap resi jako muziku. Jde o podobne nedorozumeni jako linux povazovat za vhodny pro desktopove nasazeni.
    k3dAR avatar 2.12.2022 04:13 k3dAR | skóre: 63
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE na Apple M2
    tvuj nazor nepusobi duverihodne, kdyz ho zprznis tim zakoncenim ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.