abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Bezpečnostní upozornění

    V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 14:00 | IT novinky

    Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 12:33 | Zajímavý software

    Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 18:11 | Nová verze

    Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    7.10. 16:33 | IT novinky

    Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.10. 15:55 | Nová verze

    Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.10. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.10. 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (46%)
     (15%)
     (17%)
     (21%)
     (15%)
     (17%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 198 hlasů
     Komentářů: 13, poslední včera 07:41
    Rozcestník

    Linspire přechází na Ubuntu

    Linspire a Canonical (sponzor Ubuntu) vydaly společnou tiskovou zprávu, ve které oznamují "Technology Partnership". Podstatou jejich dohody je to, že následující verze Linspire již nebudou založeny na Debianu, ale na Ubuntu.

    8.2.2007 17:27 | Lumír Jasiok | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.2.2007 18:09 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linspire přechází na Ubuntu
    No ja nevim, ale Ubuntu je zalozeny na Debianu, takze rici ze Linspire uz nebude zalozena na Debianu kdyz bude zalozena na Ubuntu, ktere je zalozeno na Debianu je trochu mimo misu, ne? A vubec, jdete uz do hajzlu s tema pseudodistrama. Debian rulezzzz! :-)
    8.2.2007 18:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linspire přechází na Ubuntu
    Souhlas! Ať se Ubuntu Linux Přejmenuje na Ubuntu Debian. Ubuntu Debian Rulezzzzz!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.2.2007 12:07 pingu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linspire přechází na Ubuntu
    No, co jsem zaslech fámy, tak pro serverové věci a nějaké sofistikovanější nastroje stejně potřebujete repozitáře od debiánu... Ono to zabrždění Debiánu není jen tak pronic zanic, když je to nejobsáhlejší distribuce... Taky, vzít jen desktopový věci hodně práce odbourá...
    8.2.2007 18:11 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše "Proc?" ve zkratce
    Linspire prechazi kvuli rychlejsimu versovani a kvuli CNR (instalace sw jednim klikem).
    8.2.2007 19:19 Lukas | skóre: 24 | blog: onemj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    Ach jo.. Arch (a Gentoo) rulezzz???
    freshmouse avatar 8.2.2007 20:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    Arch jo...
    8.2.2007 20:44 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    A gentoo určitě taky ;).
    Baník pyčo!
    8.2.2007 20:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    Arch možná. Časem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    8.2.2007 20:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    Arch možná. Časem.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.2.2007 08:38 Tomas Vesely
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    A proc? V soucasnosti pouzivam obe distribuce(arch i gentoo) a obe pokladam mezi nejlepsi. Na stejnou funkci uroven radim snad jen Debian a Slackware(ale ten uz jsem hodne dlouho nezkousel). Jedine co mohu Archu vytknout je mene balicku v urcitych oblastech, nez v Gentoo. S nekterymi dalsimi distribucemi je to ale srovnatelne.

    A v Archu(ale i v Gentoo) funguje rozhodne mnohem vic veci, nez v Mandrake, Ubundu a podobnych distribuci, ktere maji byt "pro nezkusene uzivatele". No flame - pokud nekdo na problemy nenarazi, je s temito distribucemi jiste spokojen.
    9.2.2007 10:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    Používám jenom Arch, vedle Ubuntu a Debianu. V3echno jsou desktopy. Gentoo zavrhuji už z definice. Arch jsem poprv0 nainstaloval na stroj, který v té době potřeboval nejnovější jádro (Core 2 Duo), a tohle mi přišlo jako nejsnažší cesta s tím že až bude v Ubuntu, tak Arch hned nahradím. Arch mě ale mile překvapil svojí jednoduchostí a teď ho mám i doma (vedle Ubuntu) a zkouším si na něm nejnovější verze programů, se vší nestabilitou, kterou to přináší. \begin{imho}Ubuntu rozhodně není jenom pro nezkušené uživatele. Vůbec se nebrání, když k němu chce člověk chce přistupovat jako k Debianu. Navíc v něm funguje skoro všechno jako v Debianu a se správným nouhau úplně všechno. To spíš Arch je pro nezkušené, kteří hledají zkušenosti. Arch je to hodně mladá distribuce, která až uzraje, bude fakt o co stát. Potřebuje uživatele a asi budu jedním z nich.\end{imho}
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    9.2.2007 10:39 filo | skóre: 22 | blog: FiloBlog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    ... Ubundu a podobnych distribuci, ktere maji byt "pro nezkusene uzivatele". No flame - pokud nekdo na problemy nenarazi, je s temito distribucemi jiste spokojen.
    Trochu to popřu, na problémy jsem narazil a spokojen jsem taky :)
    9.2.2007 11:30 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: "Proc?" ve zkratce
    A v Archu(ale i v Gentoo) funguje rozhodne mnohem vic veci, nez v Mandrake, Ubundu a podobnych distribuci, ktere maji byt "pro nezkusene uzivatele".
    V Archu např. nefunguje Skim (a zdá se, že komunita nemá o tento SW zájem - žádný ohlas na bugy ani ve fóru), v Kubuntu, SUSE, Gentoo atd. naproti tomu bez problémů. Častěji než v jiných distribucích se také stává, že právě uvolněný balíček je plný elementárních bugů, takže následují do jednoho či dvou dnů např. 2 i 3 opravy za sebou. Leckteré balíčky také nejsou tuším z časových důvodů maintainerů včas aktualizovány (momentálně třeba OpenOffice.org)... zkrátka:

    No flame - pokud nekdo na problemy nenarazi, je s temito distribucemi jiste spokojen.
    Totéž platí o Archu ;-)
    8.2.2007 20:41 Theo
    Rozbalit Rozbalit vše Lindows
    Pokiaľ sa pamätám, Linspire ktorý sa voľakedy volal Lindows, musel pre spor s Microsoftom zmeniť svoj názov. Jeho filozofia bola čo najviac sa podobať systému Windows, aby mali potencionálny užívatelia možnosť čo najjednoduchšieho prechodu na systém Linux. Už len z toho dôvodu že Linux má úplne odlišnú filozofiu operačného systému, sa mi vždy javili tieto snahy za smiešne. Doplatil som na to aj ja, keď som pod ikonou na akú som bol zvyknutý vo Windows, našiel odlišné správanie čo je logické. Preto sa mi akékoľvek snahy o podobanie Windowsu zdajú kontraproduktívne. Neviem ako je to teraz, snáď to len vypadá že neúspech ktorý Linspire sprevádza, sa snaží zachrániť na mene stále populárnejšieho Ubunte.
    Jindřich Pozlovský avatar 8.2.2007 21:19 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    Nejsem si jist, ale myslím, že třeba v USA je Linspire docela populární. (Ale v Evropě nic moc.. to je pravda.)
    8.2.2007 21:33 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    Podle me Linspire nejde o to, aby usnadnili prechod na Linux. To je jako tvrdit, ze MacOS usnadnuje prechod na Unix. Pro usnadneni prechodu je nejlepsi nejake livecd distro (popr vmware).
    emorjino avatar 8.2.2007 22:16 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    Linspire je poměrně úspěšná distribuce, hlavně v USA, ale už se začíná prosazovat i v Evropě. Od Ubuntu si vezmou pravidelný vývojový cyklus, který je pro ně výhodnější než systém bude hotový, až bude hotový jak je tu čistokrevného Debianu. Ubuntu oplátkou dostane C'n'R. A to je velmi povedený systém instalace software, hlavně pro BFU.
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    8.2.2007 22:20 knizmi | skóre: 27 | blog: Blog | Kosmonosy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    No, me Synapic v Debianu taky prijde jako "Click n Run" - instalaci cehokoli provadim na par kliknuti...
    emorjino avatar 9.2.2007 10:18 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    Důležité je to na pár kliknutí v *spire to funguje na jedno kliknutí. Navíc je to prý pro BFUčka přehlednější, nevím, nedovedu to posoudit, na Synapticu nebo Adeptu mi taky nepřijde nic složitého. Podle tohoto kritéria asi už nejsem BFU
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.
    9.2.2007 02:30 kreten | skóre: 10 | blog: SUXLINUX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    no nevim jestli je dobré převzít pravidelnej vývojovej cyklus... Prostě myslím si že to je tak jednodužší pro managery a FUCKING USERY, ale pro soft to dobré prostě není, pak jsou tam kopance protože lidská bytost je trvořík omylný... :-)
    emorjino avatar 9.2.2007 10:16 emorjino | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Lindows
    Já s tebou souhlasím, ale pravidelný vývojový cyklus komerčním distribucím vyhovuje víc. I když to nebývá ku prospěchu věci viz suse 10.2
    Mám rád Kubuntu, KDE (AmaroK obzvlášť), Firefox, Jabber, Wikipedii, Last.fm, Frozen Bubble.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.