sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.
Kaspersky pro Linux je nově k dispozici také pro domácí uživatele.
Společnost Avalonia UI oznámila, že pracuje na .NET MAUI pro Linux a webový prohlížeč. Vyzkoušet lze demo v prohlížeči. Když bude backend stabilní, bude vydán jako open source pod licencí MIT.
Byl vydán Mozilla Firefox 145.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Ukončena byla podpora 32bitového Firefoxu pro Linux. Přidána byla podpora Matrosky. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 145 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
Lidé.cz (Wikipedie) jsou zpět jako sociální síť s "ambicí stát se místem pro kultivované debaty a bezpečným online prostředím".
Byla vydána nová verze 4.4 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
ASUS má v nabídce komplexní řešení pro vývoj a nasazení AI: kompaktní stolní AI superpočítač ASUS Ascent GX10 poháněný superčipem NVIDIA GB10 Grace Blackwell a platformou NVIDIA DGX Spark. S operačním systémem NVIDIA DGX založeném na Ubuntu.
Desktopové prostredie Trinity Desktop vyšlo vo verzii R14.1.5. Je tu opravená chyba v tqt komponente spôsobujúca 100% vyťaženie cpu, dlaždice pre viac monitorov a nemenej dôležité su dizajnové zmeny v podobe ikon, pozadí atď. Pridaná bola podpora distribúcií Debian Trixie, Ubuntu Questing, RHEL 10 a OpenSUSE Leap 16.
Grafická aplikace Easy Effects (Flathub), původně PulseEffects, umožňující snadno povolovat a zakazovat různé audio efekty v aplikacích používajících multimediální server PipeWire, byla vydána ve verzi 8.0.0. Místo GTK 4 je nově postavená nad Qt, QML a Kirigami.
Na YouTube lze zhlédnout Godot Engine – 2025 Showreel s ukázkami toho nejlepšího letos vytvořeného v multiplatformním open source herním enginu Godot.
Vkládat komentáře do zdrojových kódů programů psaných v programovacím jazyce C lze několika způsoby. Překladači jazyka C je jedno, který ze způsobů je použit. Kolega nebo kolegyně v týmu může mít ale s některými způsoby zápisu komentářů problém. Jaké způsoby zápisu komentářů [reddit] ve zdrojových kódech Linuxu doporučuje Linus Torvalds?
Tiskni
Sdílej:
.
Ale třeba boxing se hodí v lilo.conf, snižuje mi to riziko toho, že si rozbiju konfiguraci bootloaderu.
I really don't understand why the networking people think that their particularly ugly styles are fine. They are the most visually unbalanced version of _all_ the common comment styles, and have no actual advantages.
To je zrovna dost očividné z některých jiných specifik síťového stacku. Zatímco Linus ujíždí na vizuální vyváženosti a estetice, David Miller na ušetřených řádcích.
.
(a) je default, (c) je default, (b) snad generujou automaticky některý editory, navíc můžeš smazat řádek bez zničení otevírací nebo uzavírající sekvence. U (d) by teotericky mohl nastat problém s odsazením + komplikovaně se mažou řádky. (no) má nejspíš rozbité odsazovaní a (no-no-no) má jen hvězdičku navíc u nedoporučováného (d).
Ty hvězdičky fungujou jako vodící linka souvislého bloku (git diff, email klient ti nemusí vybarvovat komentáře), co není kód a když to jsou ty /* a */ na samostatných řádcích, tak to vypadá prostě tak nějak lépe.
#if 0 obarvuje jako komentář.
a vzhledem k tomu, ze už ho používám téměř 20 let, tak si na nic jiného už zvykat nemíním. Jasně, mohl bych si v elispu dopsat zvýraznění pro #if 0, ale proč bych to dělal když Emacs má podporu pro korektní blokové komentování/odkomentování pro všechny jazyky které používám.
M-x hide-ifdef-mode
#if 0 ... #endif není komentář, ale podmíněný blok pro překladač. Proto ho Eclipse (a každé slušné IDE) taky zvýrazňuje, ovšem pochopitelně jinak než komentář.
#if 0 může být cokoliv kromě procesorových direktiv a kompilátor to ignoruje.
#if 0 se samozřejmě nemá nikdo dostat do commitovaného kódu. Řeší se tím, jak při ladění zakomentovat část kódu tak, aby jakékoliv zapomenuté zakomentování neprošlo přes checkpatch.
Dufam, ze nepovolia C++ // komentare. Pouzivam ich pri testovani a vyvoji na oznacenie nedokoncenych veci. Checkpatch mi ich potom pripomenie pri vytvarani finalnej verzie patchu.Na tohle používám
// FIXME, // TMP et al., což se grepuje bez problému...
//@no-format tohle v zadnem pripade neformatuj. //@end-no-format