Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.
Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.
Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.
Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.
1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].
Tiskni
Sdílej:
Vidim to stejne, z vnejsku to vypada jak skupina slepych, poblaznenych lidi, kterym nekdo nakukal, co tento rok zrovna pofrci.
Jasně, asi je to dobré na telefénu, kde nemá dotyčný jinou možnost, než na to šmatat prstem, ale proč na desktopu?Tak to mne osobne az tak nevadi - na mobile je to plytvanie miestom zdovodnene tym ze to clovek ovlada prstom, na desktope mas zas viac miesta takze si plytvanie mozes dovolit. A ono to ani na desktope nie je podla mna uplne zbytocne plytvanie. Mys je mozno presnejsia ako dotykova obrazovka, ale stale to vyzaduje nejake usilie vizualne nieco na obrazovke najst a potom tam prejst a trafit kurzorom. Clovek to vidi hlavne ked sleduje ludi, ktori s PC nie su az tak "doma" a nepoznaju dany program, ale ono je to do istej miery o kusok vacsia kognitivna zataz aj pre ludi, ktori presne vedia co robia. Samozrejme vsetko s rozumom. S tym browserom je to cele zle, ale to ani tak nie je chyba material designu, ale proste zla implementacia. Jednotlive taby su zle vizualne oddelene a to umiestnenie zatvaracieho tlacidla vpravo je proste zly napad, pretoze jednak clovek logicky spaja veci, ktore su vizualne blizsie a navyse je to v rozpore so zatvaranim okna, ktore je zas vpravo..
Preferuji minimalisticky design a nikdy nemel rad skeumorfismus, takze pro me je material design posuv dobrym smerem.Material design je strašně přeplácaný animacema, což mi úplně minimalistické nepřijde...