Ubuntu pro testování nových verzí vydává měsíční snapshoty. Dnes vyšel 1. snapshot Ubuntu 26.04 LTS (Resolute Raccoon).
Zástupci členských států EU se včera shodli na návrhu, který má bojovat proti šíření materiálů na internetu zobrazujících sexuální zneužívání dětí. Nařízení známé pod zkratkou CSAM a přezdívané chat control mělo množství kritiků a dlouho nebyla pro jeho schválení dostatečná podpora. Pro schválení byla potřeba kvalifikovaná většina a dánské předsednictví v Radě EU se snažilo dosáhnout kompromisu. Návrh nakonec po dlouhých týdnech
… více »Britské herní studio Facepunch stojící za počítačovými hrami Garry's Mod a Rust uvolnilo svůj herní engine s&box (Wikipedie) jako open source. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Herní engine s&box je postavený nad proprietárním herním enginem Source 2 od společnosti Valve.
Vývoj programovacího jazyka Zig byl přesunut z GitHubu na Codeberg. Sponzoring na Every.
Stejně jako GNOME i KDE Plasma končí s X11. KDE Plasma 6.8 poběží už pouze nad Waylandem. Aplikace pro X11 budou využívat XWayland.
Poslanci Evropského parlamentu dnes vyzvali k výraznému zvýšení ochrany nezletilých na internetu, včetně zákazu vstupu na sociální sítě pro osoby mladší 16 let. Legislativně nezávazná zpráva, kterou dnes odsouhlasil Evropský parlament poměrem 493 hlasů pro ku 92 proti, kromě zavedení věkové hranice 16 let pro využívání sociálních sítí, platforem pro sdílení videí či společníků s umělou inteligencí (AI) vyzývá také k zákazu … více »
Doom v KiCadu nebo na osciloskopu? Žádný problém: KiDoom: Running DOOM on PCB Traces a ScopeDoom: DOOM on an Oscilloscope via Sound Card.
Po AlmaLinuxu byl v nové stabilní verzi 10.1 vydán také Rocky Linux. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Open source reimplementace počítačových her Tomb Raider I a Tomb Raider II spolu s dalšími vylepšeními a opravami chyb TRX byla vydána ve verzi 1.0. Jedná se o sloučení projektů / enginů TR1X a TR2X do jednoho TRX. Videoukázka na YouTube.
Společnost Seznam.cz spouští konverzační nástroj založený na umělé inteligenci Seznam Asistent. Asistent využívá vlastní jazykový model SeLLMa a dočasně i komerční modely od OpenAI provozované v evropských datacentrech prostřednictvím Microsoft Azure. Dlouhodobým cílem Seznamu je provozovat Asistenta výhradně na interních jazykových modelech a ve vlastních datových centrech.
1. ledna byl představen projekt Liri (GitHub). Jedná se o spojení projektů Hawaii, Papyros a původního projektu Liri s cílem vyvíjet operační systém (linuxovou distribuci) a aplikace s moderním designem a funkcemi. Včera byl představen Fluid 0.9.0 a také Vibe 0.9.0. Jedná se o toolkit a knihovnu pro vývoj multiplatformních a responzivních aplikací podporující Material Design (Wikipedie) a volitelně také Microsoft Design Language (designový jazyk Microsoft) [reddit].
Tiskni
Sdílej:
Vidim to stejne, z vnejsku to vypada jak skupina slepych, poblaznenych lidi, kterym nekdo nakukal, co tento rok zrovna pofrci.
Ať si to nechají na telefonech...
Jasně, asi je to dobré na telefénu, kde nemá dotyčný jinou možnost, než na to šmatat prstem, ale proč na desktopu?Tak to mne osobne az tak nevadi - na mobile je to plytvanie miestom zdovodnene tym ze to clovek ovlada prstom, na desktope mas zas viac miesta takze si plytvanie mozes dovolit. A ono to ani na desktope nie je podla mna uplne zbytocne plytvanie. Mys je mozno presnejsia ako dotykova obrazovka, ale stale to vyzaduje nejake usilie vizualne nieco na obrazovke najst a potom tam prejst a trafit kurzorom. Clovek to vidi hlavne ked sleduje ludi, ktori s PC nie su az tak "doma" a nepoznaju dany program, ale ono je to do istej miery o kusok vacsia kognitivna zataz aj pre ludi, ktori presne vedia co robia. Samozrejme vsetko s rozumom. S tym browserom je to cele zle, ale to ani tak nie je chyba material designu, ale proste zla implementacia. Jednotlive taby su zle vizualne oddelene a to umiestnenie zatvaracieho tlacidla vpravo je proste zly napad, pretoze jednak clovek logicky spaja veci, ktore su vizualne blizsie a navyse je to v rozpore so zatvaranim okna, ktore je zas vpravo..
Ale přesto opravdu neodvozuji "minimalistický" od "miniaturní" (ne, že by prostředí miniaturní být neumělo, zvlášť na HiDPI displeji, co mám na nb
).
Preferuji minimalisticky design a nikdy nemel rad skeumorfismus, takze pro me je material design posuv dobrym smerem.Material design je strašně přeplácaný animacema, což mi úplně minimalistické nepřijde...