abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:00 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 19:33 | IT novinky

    Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 15:33 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Bezpečnostní upozornění

    NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:00 | IT novinky

    Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:33 | Komunita

    Dle analytics.usa.gov je za posledních 90 dnů 6,2 % přístupů k webových stránkám a aplikacím federální vlády Spojených států z Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    20.7. 17:44 | Zajímavý článek

    Jak si zobrazit pomocí Chrome a na Chromiu založených webových prohlížečích stránky s neplatným certifikátem? Stačí napsat thisisunsafe.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    20.7. 00:33 | Bezpečnostní upozornění

    V repozitáři AUR (Arch User Repository) linuxové distribuce Arch Linux byly nalezeny a odstraněny tři balíčky s malwarem. Jedná se o librewolf-fix-bin, firefox-patch-bin a zen-browser-patched-bin.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    20.7. 00:22 | Komunita

    Dle plánu by Debian 13 s kódovým názvem Trixie měl vyjít v sobotu 9. srpna.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    19.7. 13:22 | Komunita

    Vývoj linuxové distribuce Clear Linux (Wikipedie) vyvíjené společností Intel a optimalizováné pro jejich procesory byl oficiálně ukončen.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (27%)
     (24%)
     (4%)
     (6%)
     (5%)
     (3%)
     (4%)
     (28%)
    Celkem 79 hlasů
     Komentářů: 11, poslední dnes 20:35
    Rozcestník

    Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot

    Matthew Garrett popisuje, na jakém hardwaru (přesněji na jakých značkách) budete mít problémy s UEFI Secure Boot. Kromě zmiňovaného Samsungu, kde vám hardware přestane fungovat úplně, jsou problémy i u Lenovo a Toshiba. U Toshiby to zvrtali tak, že tím porušují i certifikační pravidla Microsoftu. U Lenovo dodali speciální kontrolu operačního systému, kterým může být pouze RHEL nebo Windows - zatím se neví, jakou část řetězce s názvem systému kontrolují.

    1.2.2013 11:13 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.2.2013 12:01 Pali
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Na jakém HW jsou problémy? Se Secure Boot.
    xkucf03 avatar 1.2.2013 21:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Ano. Lepší by bylo udělat seznam Secure Boot hardwaru, se kterým problémy nejsou.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Ravensun avatar 1.2.2013 13:09 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    A já si chtěl v budoucnu Lenovo koupit... takže si asi budu muset svůj stávající notebook pěkně hýčkat, aby vydržel co nejdéle, když už pro něj konečně se podařilo zprovoznit uspávání do paměti po těch 6 letech :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    Jendа avatar 1.2.2013 15:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    No tak si pak koupíš nějaké Leninovo dneška (x220) repas.
    Ravensun avatar 1.2.2013 16:24 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Jo a trefím zrovna verzi kterou to začalo při mém štěstí :)

    Ale máš pravdu, proč si nekoupit osvědčený stroj od někoho kdo si bude chtít pořídit lepší :).
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    1.2.2013 13:54 allstar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Nevíte někdo jestli podobné problémy má i Lenovo EDGE E420? Ubuntu na něm provozuju už rok (instalováno z CD) i když je pravda, že po měsíci chcípnul a museli mu měnit základní desku. Dík.
    1.2.2013 14:25 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    No, jestli od té doby rok jede, tak šlo zřejmě o výrobní závadu a teď už to bude v poho. (Pokud tedy vývojáři jádra nebo distribucí časem někde nezanesou nějakou nekompatibilitu.)
    1.2.2013 16:04 Darkhunter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Mám samsung 535U a naštěstí jsem si stáhnul ovější bios, než jsem instaloval ubuntu. Ale stejně spolstu problém mám s tím...
    coder avatar 1.2.2013 18:17 coder | skóre: 4 | blog: lINUKS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Jak jsem rád, že nemám secure boot ;-)
    3.2.2013 12:07 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Tak já jej sice mám, ale vypnutej. Proč bych ho měl zapínat?
    little.owl avatar 1.2.2013 18:39 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Tak problemem UEFI neni Secure Boot, ale jeho konkretni implementace od vyrobcu.
    A former Red Hat freeloader.
    2.2.2013 12:52 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    konecne to nekdo rekl. problem neni v SB jako takovem, ale v tom, ze HW vyrobci jsou vrtalove, co spatlaj co muzou. SB neni vubec zla vec, naopak velmi dobra. Samozdrejme majitel/uzivatel musi mit moznost spravovat klice.

    Bohuzel, spousta (vsichni?) vendoru sou curaci, a prodavaji vam zarizeni, kde tohle nejde, deje se to uz uzplne bezne s mobilama. to neni ale problem SB, ale toho, ze vyrobci sou zmrdi, co se svyma vlastnima zakaznikama neuveritelnym zpusobem vyjebavaj, a ti jim jeste podekuji a reknou si o nasup...

    trochu me merzi, ze napr FSF to takhle neprezentuje, ale misto toho se trefuje so SB jako takoveho...
    little.owl avatar 3.2.2013 22:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Ano, je to tak.
    A former Red Hat freeloader.
    2.2.2013 12:56 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot

    A to mě jako budou buzerovat, i když si koupím notebook bez OS s tím, že tam dám GNU/Linux? Mně to připomíná blokování GSM telefonů na určitého operátora.

    4.2.2013 10:20 Karel Zak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    Matthew blog je o problemech UEFI na Linuxu a vubec ne jen o Secure Bootu (ktery je malou podmnozinou vlastnosti UEFI). Drahe abclinuxu, tadle zpravicka je hromada sracek...
    little.owl avatar 4.2.2013 12:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Na jakém HW jsou problémy se Secure Boot
    On pise hlavne o prasacke implementaci UEFI od vyrobcu.
    tadle zpravicka je hromada sracek...
    Tady jste na serveru UEFI/Secure Boot hateru, trochu tolerance.
    A former Red Hat freeloader.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.