abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:33 | Nová verze

    Desktopové prostředí KDE Plasma bylo vydáno ve verzi 6.5 (Mastodon). Přehled novinek i s videi a se snímky obrazovek v oficiálním oznámení. Podrobný přehled v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 13:55 | IT novinky

    Rodina jednodeskových počítačů Orange Pi se rozrostla (𝕏) o Orange Pi 6 Plus.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | IT novinky

    Na Humble Bundle běží akce Humble Tech Book Bundle: All Things Raspberry Pi by Raspberry Pi Press. Se slevou lze koupit elektronické knihy od nakladatelství Raspberry Pi Press a podpořit Raspberry Pi Press, Raspberry Pi Foundation North America nebo Humble.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 11:44 | Humor

    Přidaný režim autonomního řízení vozidel Tesla Mad Max je dostupný pro vybrané zákazníky v programu EAP (Early Access Program). Nový režim je na silnici agresivnější, častěji mění pruhy a ne vždy dodržuje rychlostní limity. Agentura JPP spekuluje, že v Česku by se mohl nový režim namísto Mad Max jmenovat Mad Turek...

    karkar | Komentářů: 17
    dnes 04:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.18 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Nově také pro NanoPi R3S, R3S LTS, R76S a M5. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:22 | Nová verze

    bat, tj. vylepšený cat se zvýrazňováním syntaxe a integrací s gitem, byl vydán ve verzi 0.26.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 19:33 | Nová verze

    Byla vydána první verze 0.0.1 [Mastodon] multipatformního renderovacího jádra webového prohlížeče Servo (Wikipedie). Vývoj Serva započal v roce 2012 v Mozilla Corporation. V roce 2020 bylo Servo předáno nadaci Linux Foundation. Servo je napsané v programovacím jazyce Rust.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | IT novinky

    Cloudovou službu Amazon Web Services (AWS) americké firmy Amazon dnes postihl globální výpadek. Omezil dostupnost řady aplikací a webů, například populární platformu Snapchat nebo aplikaci s prvky umělé inteligence (AI) Perplexity. Podle webu Downdetector hlásily problémy také uživatelé obchodu Amazon, streamovací platformy PrimeVideo nebo platební služby PayPal.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 13:33 | Zajímavý software Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    Od 3. do 16. listopadu proběhnou Dny AI 2025. V úterý 11. listopadu proběhne Open source AI day v Red Hatu v Brně.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (37%)
     (47%)
     (20%)
     (20%)
     (23%)
     (18%)
     (21%)
     (18%)
     (18%)
    Celkem 250 hlasů
     Komentářů: 14, poslední 14.10. 09:04
    Rozcestník

    Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Senát včera opětovně nepřijal návrh ústavního zákona, který měl do Listiny základních práv a svobod zakotvit právo občanů platit v hotovosti nebo být off-line. Návrh předložila skupina senátorů již v roce 2023. Senát dnes návrh neschválil, ale ani nezamítl. Pokud by ho přijal, dostala by ho k projednání Sněmovna a vyjádřila by se k němu vláda.

    17.10. 12:00 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.10. 12:17 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Co treba zrusit statni monopol na menu i s centralni bankou? ;-) To by meli dat do ustavy!!!!
    17.10. 12:42 ...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    a co zrusit statni monopol na ustavu :-D
    17.10. 12:47 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Samozrejme, ze v ramci odinstalovani statni hydry dojde i ke zruseni ustavy! Patrne vsak ke konci procesu. ;-) Kazdy krok k omezeni statu je dobry, takze ja bych zacal tou menou, zdravotnictvim, skolstvim, pohrebnictvim, policii, armadou, atd. ;-)
    Max avatar 17.10. 13:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Pěkná partička stihomanů...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.10. 13:50 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Niekto má rád kľud (nechce byť furt online), a niekto má rád keď má svoje financie v rukách (nechce platiť pridelenými elektrónmi). A hneď je označený biľagom ako stihonam pretože je nemoderný a nevysiela svoje súkromie do celého sveta.
    17.10. 13:56 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Nekdo chce svobodu pro podnikatele, aby si mohl rozhodnout, jakou menu a v jake forme bude prijimat. A svobodu lidi, aby si rozhodli, jakou menu a v jake forme budou pouzivat. Je potreba zrusit statni monopol na menu.
    17.10. 17:49 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Lokálne meny ešte existujú? Čo si pamätám, tak sa pri platbách s takou menou ani neplatila DPH. U nás to reprezentoval napr. Živec.
    17.10. 21:07 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Lokálne meny ešte existujú? Čo si pamätám, tak sa pri platbách s takou menou ani neplatila DPH. U nás to reprezentoval napr. Živec.
    Ovšem, existují. Například Jurovalsar ve Valašském království. :-)
    17.10. 21:53 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    A to je dobre, to sa nezdaní.
    včera 20:01 Vidis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    , ze umis psat srozumitelne a k veci, jen chtit. Hned s tebou souhlasim.
    18.10. 17:12 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Já jsem pro schválení. Technika je ok, ale stáváme se pomalu otroky. V práci a nejen lidé jak posedlí. Čučí do mobilu pěkně v řadě :-)
    18.10. 19:50 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Když opravdu začne ta válka s Ruskem, na kterou se všichni těšíte a politici obzvláště, domníváte se, že třetí den uvedené války budou ještě fungovat elektronické způsoby úřadování a obchodování?

    Já si to nemyslím.

    Chápu, že v Senátu jsou jen samí úplní idioti, ale jak kdysi poznamenal Mahátma Gándhí (původním povoláním právník): "Když v demokracii vládnou hlupáci, tak ti, kteří je zvolili, jsou dobře reprezentováni."
    18.10. 20:32 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Stačí když bude přibývat výpadků elektřiny :-)
    Glee avatar 19.10. 04:47 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Když opravdu začne ta válka s Ruskem, na kterou se všichni těšíte a politici obzvláště

    Nic nebude. Ti co tohle rikaji jsou lide zpracovani Foltynem a pokud se prokaze, ze valka nebude, tak by meli jit sedet, prece za to sireni paniky a tak, ne? Ale to se na to divam prilisnou optikou OSN. :-D

    Chápu, že v Senátu jsou jen samí úplní idioti

    Divne, ze nam zrovna zprofanovali slovo Referendum, obvzlaste ted pred volbama, co?

    ale jak kdysi poznamenal Mahátma Gándhí (původním povoláním právník): "Když v demokracii vládnou hlupáci, tak ti, kteří je zvolili, jsou dobře reprezentováni.

    Mozna i ten Ghandi mel lepsi vyber, nez letos my...
    You say they call it NordStream? 1997 / We agreed today that these countries (UA & GE) will become members of NATO. 2008
    včera 14:47 Trsek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    "na kterou se všichni těšíte" Na na tu se nikdo netesi, ale existuji lide se zdravim rozumem co chapou ze musime byt pripraveni. Ne ty nemusis, muzes jit na vychodni ukrajinu vitat osvoboditele.
    jiri.one avatar 19.10. 11:37 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Problém vidím spíš v celém tom systému: o těchto věcech prostě nemá co rozhodovat kdokoliv jiný než já, natož stát. To čím platím, má být má osobní věc a věc protistrany, které já platím a naopak. Do našich transakcí je jakékoliv třetí straně absolutní prdlajz.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    19.10. 13:04 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    To je samozřejmě nesmysl.
    19.10. 13:01 koulyr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Nastěstí má Senát rozum. To bychom za chvíli mohli mít právo na psací stroj, benzínové auto, suchej hajzl nebo pouštění žilou. Zpátečníky reedukovat.
    19.10. 18:35 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ať do zákona o bankách dají povinnost poskytovat účet a kartu. V současnosti, je to zcela na libovůli banky. Takže když jste třeba smradlavý bezdomovec, tak vám místo smlouvy ukážou dveře. Pak nápady kraje, který platbu hotovostí trestá 50korunovou přirážkou, vypadá v úplně jiném světle.
    19.10. 20:57 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    V čechách nemáte legislatívne účty ktoré sú pre občanov zo zákona zdarma?
    19.10. 22:29 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Nebo právo na psaní rukou, místo povinné šmatlafounizace.
    včera 06:07 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    zpatecniky... ja chapu, ze vam transexualum nektere veci z princimu nedochazej, ale kurva kdyz chci platit nejake kurve za sex tak ji preci nebudu platit kartou...
    Max avatar včera 08:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Přesně tak, to by tě doma mohlo prozradit. Proto tu máš crypto :DDD. Problém vyřešen, další... :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 10:22 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Stat narizuje nasilim podnikatelum povinnost prijimat statni menu, vest v ni ucetnictvi a platit dane... At tedy laskave zachova vlastnost teto meny - cash. Kurvy zpravidla monero neprijimaji.
    včera 12:52 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    jj, crypto... vejdu do bordelu a cena je $100, svleknu se a cena je $5,000, radsi se tedy obleknu a cena je $20... tak ji rychle vojedu a u placeni je to $350... to se fakt vsem vyplati...
    včera 13:00 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Cena je porat stejnych dohodnutych XXX fufniku. Ze si to prepocitavas na nejaky obskurni fiat je tvuj problem.
    Max avatar včera 15:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jen ze sebe nedělej hrdinu, co do toho buší celý den :DDDD
    Když to padne, tak jsi win, když to za tu minutu vyleze, tak jsi štedrý a třeba bude i bonus :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 10:08 Jenda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Proc bys neplatil. kartou?
    Max avatar včera 10:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Důvodů je více, manželka, práce pro vládu (CIA apod.), kde by to třeba mohl být problém (vydíratelnost) apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    19.10. 18:07 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jsem pro schválení. Protože, když stát či obec nutí občany k online řešením, nutí občany platit předražený mobilní internet (a s tímhle oligopolem ani státní instituce nic nedělají) a mít smartphone a to ještě pouze se správným OS (Android nebo iOS), který musí být ještě ve správných verzích. Nebo ať aspoň online řešení služeb státu a obcí musí poskytovat vedle mobilní aplikace i responzivní web, možná i API.
    Max avatar včera 08:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Člověk by nevěřil, kolik se na odborném portále sejde lidí s vidlema, co chtějí tu zlou mechanizaci zničit, aby lidem nebrala práci...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 09:44 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Maxi, promin, ale toto neni pravda. Nejde o zadny odpor proti mechanisaci ci robotizaci. Nejde o zadnou lidskou praci. Jde o to nedavat data do rukou statu, nepodporovat velkeho bratra soucasnych a treba i daleko horsich budoucich vlad... Treba uvadet svou viru a narodnost u scitani lidu, to se muze hezky vymstit...
    Max avatar včera 09:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Tak bylo to nadnesné přirovnání k době minulé, kde taktéž padaly zvláštní argumenty.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 10:17 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jiste. Nadsazku jsem pochopil, ale jedna se o neco daleko dulezitejsiho... Proste nekdo nechce zverejnovat sve transakce pred statem, rodinou, atd... A ne vsichni berou ci chteji brat monero. Statni mena je v CR vymahana statnim nasilim, takze neni spravne, aby lidem byla uprena jeji killer feature - hotovost cash! Je to dalsi utazeni sroubu a omezeni svobody lidi. A prekvapuje mne, ze to nekteri zastanci svobodneho software a GNU/Linuxu snad chteji. Nekdo i rekne, pokud nedelas nic ilegalniho, nemas se za co stydet a nemas mit problem s tim, ze do toho stat uvidi. Ja s tim problem tedy mam!
    Max avatar včera 10:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Důležitějšího, než být bez práce a pomřít hlady? Nemyslím si, takže příměr byl správný.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 11:49 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Promin, ale to je naprosto subjektivni. Nekdo by radeji prisel o zivot nez o svobodu.
    Max avatar včera 12:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Tím, že jsou prachy jen elektronicky, o svobodu nepřicházíš. Ostatně crypto je tu prý také kvůli svobodě, což je také elektronická záležitost, kde každý vidí transakce každého.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 12:24 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Tím, že jsou prachy jen elektronicky, o svobodu nepřicházíš
    Prichazis. Nemas fyzicke penize u sebe. Jsi zavisly na provozu cele infrastruktury. Jako bonus je ti videt na transakce a nekdo ti muze tvuj ucet zablokovat. Prijde ti to, jako neomezeni svobody? Opravdu?
    Ostatně crypto je tu prý také kvůli svobodě, což je také elektronická záležitost, kde každý vidí transakce každého
    Neni crypto jako crypto, ze? U monera nevis nic! A bitcoin ma zase vyhodu, ze neni zavisly na statu a jeho tisknuti penez, statni bance, ktera provadi inflacni cilovani!!!
    Max avatar včera 12:55 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano přijde, co tam máš dál?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 13:07 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Zcela ignorujes brutalni kvalitativni zmeny, ktere by nastaly, pokud by ceska koruna byla bez hotovosti! Skoda, asi ses posunul nehezkym smerem od svobody.
    Max avatar dnes 09:10 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jaká koruna? Já chci EURO! Vyřešeno, dál :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 12:32 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    To je jeste horsi. Jak jsem psal, posunul ses. :-D
    Max avatar dnes 14:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Anarchokapitalista ze mně asi nikdy nebude, no. Ale třeba, když si mně vezmeš do učení, tak mně třeba zkonvertuješ :).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 13:28 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Hotovost muzes pujcit a dostat zpatky. Z pohledu financaku se nic nestalo. Bezhotovosti tohle udelat nemuzes, protoze budou obe transakce logovane a zapocitane jako prijem.

    To chces?
    včera 13:31 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano, treba tak... Nebo treba nefunkcni karetni terminal ci internet na benzinove pumpe... Nebo treba dalsi zeleny blackout... Ne, cash je cash :-D
    Max avatar dnes 09:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    To mi připomíná: "EV jsou na nic, když vypadne proud, tak nenabiješ a nikam nedojedeš. U spalováku ti tohle.... počkat, aha." :DDDD
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 11:17 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Leckdo ma v garazi 20l kanystr, s tim uz leckam dojedes. Cim dal vic lidi uvazuje o porizeni celeho 200l barelu paliva bez biosracek na horsi casy.

    Se spalovakem vyreseno, co tam mas dal?
    Max avatar dnes 11:48 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Je to tak, spousta prepperů to tak má. Já osobně neznám nikoho, kdo by to doma měl. Pamatuji si dávné časy, kdy zdražovalo palivo a lidi si brali do zásob a jeden z kolegů tak činil. Dnes už maximálně trochu benzínu pro sekačku, nic víc.
    Ale on je ti ten barel doma asi stejně k ničemu, když ti lehne elektřina po cestě. Takže ne, nevyřešil jsi nic :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 12:32 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Nefunkcni terminal ci nefunkcni pripojeni k internetu nemusi byt zpusobeno vypadkem elektriny! A ze je spalovak odolnejsi je snad zrejme. Kazdy druhy ma doma nekolik set ci tisic litru paliva pro pripad nouze.
    Max avatar dnes 13:50 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Je to tak, každý má doma obrovskou nádrž na palivo, nebo hafec kanystrů, kdyby náhodou byl problém s dodávkami. Je to naprosto běžná věc. Navíc každý sebou vozí minimálně dva dvacetilitrové kanystry v kufru, kdyby k výpadku došlo a on byl někde daleko na cestě.
    Takže se omlouvám, má chyba. Jsem jediný, kdo to tak nemá, takže jsem na to měl špatný náhled.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 14:00 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Mozna je u vas v praze jiny svet :-D Ja tedy s sebou benzin vozim. ;-) Skoda toho posunuti... Mej hezky den :-D
    Max avatar dnes 14:03 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    No, to se pleteš, já vyrůstal na stromu u kravína a stále na ten strom občas lezu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 14:19 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jizni cechy, co? :-D
    Max avatar dnes 14:47 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Samozřejmě. Ale reálně opět žiju na třech místech (je to pár let, co jsem zredukoval na dvě a zase se to nějak zvrtlo :D)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 15:01 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano, to znam :-D :-D
    Max avatar dnes 09:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Zatím jsem vždy půjčoval stovky tisíc bankovními převody. Kde problém? Cituji pohled finančáku "Půjčku od rodiny není třeba hlásit na finanční úřad, pokud je bezúročná a mezi blízkými příbuznými, jako jsou rodiče a děti."
    Best practices je nepůjčovat nikomu, kazí to vztahy. Proto mé půjčky nakonec byly dary (opět osvobozeno, netřeba řešit finančák). Nechtěl jsem riskovat, že se vztahy poserou. Známej půjčil nejlepšímu kamarádovi a kamarádství skončilo nadobro. Mimo rodinu je to osvobozeno do částky 50kkč myslím.
    Vyřešeno, co tam máš dál? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 11:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    stovky tisíc
    Bavime se o beznych castkach co se kolegove/kamaradi zalozi do druheho dne nebo vyplaty. Pokud to totiz udelas dostatecne casto (dostatecnost zavisi na babe na financaku), jedna se o soustavnou cinnost - mel bys mit ICO a priznavat ikdyz nula od nuly pojde.
    mé půjčky nakonec byly dary ... Mimo rodinu je to osvobozeno do částky 50kkč
    Jen aby se ti ty statisicove dary najednou nevratily s poznamkou pro prijemce "uhrada faktury". Uz vidim v zivych barvach jak ti pohadka o davnych darech projde.

    Me prijde ze se vsichni tresete na "na hajzly musi byt prisnost" ale vubec vam nedocvaklo ze jak se jednou otevre Pandorina skrinka totalniho ucetnictvi, tak spousta beznych veci bude na hrane legality. Prvni kolo se zaklekavaci Schillerovou nestacilo? nebo bylo v pohode, protoze dopadlo jen na ty druhe?
    Max avatar dnes 11:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jaká pohádka? :DD
    Jinak pokud máš v práci kolegy, se kterýma měsíčně točíš hafec půjček, tak ironická gratulace. My si v práci převádíme prachy mezi účty naprosto běžně, denně. Protože jeden kupuje (objendává a platí) jídlo a ostatní mu platí na jeho účet. No problemo. Stejně jako když ti někdo přispěje peníze za to, že ho někam svezeš (taktéž je to před finančákem čistá věc).
    Nevím, proč sem postuješ Schillerovku a EET, když o tom řeč vůbec nebyla.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 13:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    naprosto běžně, denně. Protože jeden kupuje (objendává a platí) jídlo a ostatní mu platí na jeho účet
    To je doslova definice soustavne cinnosti za ucelem zisku (nerikej ze jsi nikdy nezaokrouhlil platbu nahoru, pripadne "preplatek" vzdycky vratil). Takze uz ted porusujete zivnostensky zakon (pokud objednavajici nema ICO) a ty nepriznany zaokrouhleny korunky jen cekaji az babe na financaku znelibis.
    Stejně jako když ti někdo přispěje peníze za to, že ho někam svezeš
    Ano, na vozeni pamatuje krom zivnostenskeho zakona zakon o taxisluzbe.
    Schillerovku a EET, když o tom řeč vůbec nebyla
    Bures bude stejne ted jako tehdy hledat jak z lidi vytahnout prachy. A bude to delat o stamiliardy dluhu agresivneji.

    Opravdu fascinujici jak si predstavujes ze se babe na financaku nemuzes znelibit zrovna ty. Jak banky nebudou mit ani nahodou povinnost davat svodky ma dati/dal financaku pro krizovou kontrolu Priznani. Likvidace hotovosti tomu jen pomuze.
    Max avatar dnes 13:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    "soustavne cinnosti za ucelem zisku"

    To opravdu není, ani když ti někdo zaokrouhlí a dá korunu navíc. To by jsi na těch "přeplatkách" musel trhnout víc, jak 50kkč ročně (hranice zdanění příležitostních příjmů)

    "Ano, na vozeni pamatuje krom zivnostenskeho zakona zakon o taxisluzbe."

    Opět hloupos. Příspěvek na palivo není výdělečná činnost. Na této bázi funguje blablacar a další služby ohledně spolujízdy, které na to mají právní analýzy (příjem je jasný, ale jsou tam právní analýzy i ohledně pojištění apod.). Ty na tom prostě nevyděláváš. Oni ti přispívají na palivo na to, aby se ti snížily náklady.

    Píšeš tedy velké bludy. Nevím, zda z neznalosti, nebo naschvál.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    dnes 14:52 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Na palivu udelas pri dennim dojizdeni 50k rocne jak nic.
    Max avatar dnes 15:44 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Samozřejmě, ale na všechny cesty nebudeš mít plné auto lidí, aby jsi pokryl náklady. Navíc to, že pokryješ třeba 90% nákladů (reálně jsem se za rok na toto nikdy nedostal, spíše tak 70%) neznamená, že to je podnikatelská činnost. Ty znaky to nebude splňovat ani tak.
    Je to už ale dlouho, co jsem to řešil naposledy, protože Babiš to zrušil (dal důchodcům a studentům vlaky téměř zadarmo, takže o 30% levnější spolujízda se nakonec projevila jako o 50% dražší). Dnes už to tedy skomírá, lidé stále nějak jezdí, ale už to není jako kdysi, kdy jelo každým směrem hafec autv oblíbené časy :-/. Pamatuji si, že jsem jako spolujezdec najezdil asi 20kkm a jako řidič podobně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    |🇵🇸 avatar včera 10:17 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Frikulíni se při blackoutu nebo zmíněném kyberútoku poserou.

    Infrastruktura pro transakce bez internetů nebo i bez proudu je funkce národní bezpečnosti.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    včera 10:24 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ach jo. Kdyz uz se shodnu s tebou, je to pruser :-D
    včera 17:06 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Z toho si nic nedělej, na některých věcech se prostě shodneme, a o všech ostatních se tu pořádně pohádáme ;-)
    dnes 12:30 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Uz tomu tak bude. :-D
    včera 10:14 Pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    V idealnim svete by stat mel mit nejen prehled o vsech transakcich (omezeni cerneho trhu, danovych uniku), ale i moznost platby schvalovat a zamitat (zejmena pro zamezeni nadmerne a nevhodne spotreby). A to s hotovosti nepujde.
    včera 10:23 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Pokud chces zverejnovat sve transakce, funguj na transparentnim uctu. Ale nevnucuj to nasilim ostatnim, ty prase. To, co ty chces, nemaji ani v cine. Jinymi slovy chces absolutni totalitu a statni vladu nad lidskou svobodou :-(
    včera 12:14 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Jo me uz sikanuje EU i v Cine - EU zakazuje EU obcanum mit penize v depositu na wepay a alipay ;-) - ze pry vse musi jit pres kartu - aby mela EU prehled, nebot kdyz si tam dam deposit, nema prehled nikdo - vlastne ani cina ne, ale ta by si to od Wepay vyzadala - wepay ale neposkytuje info mimo cinu ;-) -- AliPAY naopak s EU spolupracuje. Wepay EU umyslne obchazi a bojkotuje ;-) Mam jeste super ucet, zalozeny Mailand Cina ;-) - nekolikrat jsme odsouhlasil, ze nic nechci mit v EU a to i u xioami ... Oppo cloud je dokonce jenm v Cine a nemi jej miot zadn6y jiny obcan, jim je to jedno, ale neposytuji nikomu data a EU to vadi - takze EU vam blokne kartni trasnakci ;-) az tak vazeni ;-)

    Ale wepay si stahne castku s karty k sobe a palk provede platbu depositem a to projde, AliPAY se to pokusi zprostredkoivat naprimo a tam to karetni spolecnost zamitne.
    včera 12:25 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Tak to je masakr :-( Smutne.
    jiri.one avatar včera 11:55 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Omlouvám se, každý může mít nějaký názor, ale tohle myslíš vážně? Jakože když se stát rozhodne, že někdo má třeba jen blbé kecy nebo se prostě jen nehodí do nějaké tabulky, tak mu zamítnou transakci? Uvědomuješ si, že něco podobného už tu bylo a dopadlo to katastrofálně? A to Ti jako vážně přijde v pořádku? To už vlastně ani nepotřebuješ banky, stačí Ti jeden velký bratr pro všechno. Doufám, že to byl vtip nebo záměrný trolling.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    |🇵🇸 avatar včera 12:26 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    To se děje (např. financování terorismu; kdo jsou „teroristé“ rozhoduje zase stát). Praktické (zne)užití nyní ve Velké Británii nebo Spojených státech amerických.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    včera 12:40 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Alespon vidis, co dela stat... proto slusni lide chteji volny trh!
    |🇵🇸 avatar včera 13:02 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Onehdá tu byla taková kauzička, že vydavatelé karet (všudypřítomné Visa, Mastercard) blokovali určité produkty. To asi taky nechceš, že?

    Jakože volný trh budiž, ale opravdu volný!

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    včera 13:11 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Za mne je blokace, odmitnuti ci neotevreni uctu v poradku, pokud banka ci karetni spolecnost ma ve smlouve (smluvnich podminkach ci nejak "includovanych" dokumentech) tuto moznost zakotvenu. Nechci nutit nikoho k necemu, co sam delat nechce. Ani nechci nutit banku, aby mela nejake smluvni podminky... Pokud to dela stat primo ci neprimo tlakem na banku/karetni spolecnost, je to za mne samozrejme spatne!

    Ano, volny trh. Bohuzel se my dva nikdy nemuzeme shodnout na definici volneho trhu.
    |🇵🇸 avatar včera 13:49 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Takový malý problém.

    Pro vymáhání těch smluv se používá právní systém – státní. OK, tak soukromé soudy, „bezpečnostní agentury“ atd. Takže se musíme shodnout, že půjdeme ke stejnému soudu… Pokud nějaký subjekt získá dostatečně velký podíl na trhu, tak ten trh přestává být volný, ta silová asymetrie je moc velká atd. atp.

    Rozdíl mezi tímto a státem je jenom na papíře.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    včera 13:56 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano, soukrome soudy a bezpecnostni agentury. Nemusime se shodnout, ke kteremu soudu se pujde. Muzeme mit dopredu ve smlouve stanoveno, jaky soud bude pripadne spory resit. Nebo si kazdy vybereme sveho arbitra, kteri mohou vybrat dalsiho, atd.
    jiri.one avatar včera 13:59 jiri.one | skóre: 19 | blog: Jiriho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Blbost, klidně může mít v nějaký okamžik jeden subjekt až 100% trhu a stále to bude volný trh. Vždy může vzniknout konkurence, pokud není konkurenci bráněno ve vstupu na trh násilím - a to zpravidla dělá jen stát. Tzn. rozdíl v tom, co jste popsal, je obrovský.
    www.jiri.one - Můj blog o Linuxu, hrách, životě, ...
    včera 14:02 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano. Nejhorsi monopol je ten, ktery drzi stat.
    |🇵🇸 avatar včera 14:49 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Cože? Nekalé konkurenční praktiky neexistují?

    Organizovaný zločin anyone?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    dnes 08:20 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Kdo rozhodl co je a neni "nekala" konkurencni praktika? Stat. Proc se ta "nekalost" lisi stat od statu? Protoze to neni objektivni metrika, ale jak se soudruzi zrovna vyspali.

    "Organizovany zlocin" dtto.
    |🇵🇸 avatar dnes 10:26 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Ty pojmy mají nějaké etické i ryze praktické pozadí.

    Většina lidí asi úplně netouží po lokální nadvládě např. mafie nebo návratu k feudalismu. Takže jde o to, jak to zařídit.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    dnes 11:11 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Bud neco lze objektivne kvantifikovat, nebo to nema v zakonech co delat. Rika se tomu predvidatelnost pravniho prostredi a pravni jistota.
    |🇵🇸 avatar dnes 13:09 |🇵🇸 | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil

    Není stát, nejsou zákony.

    Valžgrynd chce rušit stát.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    dnes 14:01 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Ano, Valgrind chce zrusit ten tvuj stat. A chce volnotrzni soudnictvi! Ale spokoji se i s minimalizaci statu. ;-)
    včera 14:51 TrSek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    "To se děje (např. financování terorismu; kdo jsou „teroristé“ rozhoduje zase stát)." No ted uvidme "Autiste sobe" uz pripavuji seznamy nepohodlnych takze staci kdyz na to daji nalepkuu teroriste a jsem vsichni v pytli.
    včera 14:11 Pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Platim dane a chci aby stat lidi kontroloval.
    včera 14:30 Valgrind | blog: ValgrinduvBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Kontroluj sebe. Ostatni nech byt! Co je ti do nas? Nic!
    včera 16:51 Pete
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Lide se navzajem ovlivnuju. Takze mi je do toho hodne.
    dnes 08:41 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Vyborne. Urcite jdes prikladem a uz mas vypilovane procesy. Chci se k tobe pridat, ale nevim jak. Prosim porad!

    1) Jak treba evidujes dysko pinglici? (Objem v penezence nesouhlasi s uctenkama -> manko! Nejde o zproneveru...?)

    2) Jak davas kapesne detem (jeste nemaji bankovni ucty)? Nebo se kontrola nema tykat vnitrorodinnych vztahu? Do kolikateho kolene je to rodina, pocita se i chozeni pred svatbou?

    3) Jak to delas v zahranici? Nekde ti uctenku nedaji ani kdyz si reknes, protoze vubec netusi co to je, nebo nema potrebne nalezitosti pro pouziti v CR.

    A to je jen financak...
    včera 12:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Hotovost ma kupu vyhod: 1) Neni online sledovatelnost - ale penize vas fyzluji taktez, banka i bankomat vam vyda penize a ty oscanuje a priradi do systemu, ze je mate ;-) - mozna to dela i hypermarket a benzinka pri casbacku - a hlavne velke retezce scanuji vsechny penize a davaji je do centralniho systemu - nedelaji to mali, takze kdyz rozmenite ve vecerce, stat se to dozvi az tehdy, kdyz penize odnese do banky, pokud je tam odnese

    2) Penize si muzete schovat, kdyz na vas stat zaklekne, obstavi vam ucty a pak nastava ta sranda

    3) Vypadky elektriny a systemu

    4) Jsem proti limitum, kaslu na udajne mafie atd. od toho si platim policii, ne abych vsechny sikanovali, aby par promile zlocincu melo tezsi zivot - btw o penezich se vi, odkud se vybraly.

    5) Zajimave je tez platit zlatem - coz je silene lidi si koupili 1kg zlata a jen za posledni rok jim to kazdy mesic naroste o 10k euro nahoru
    včera 12:21 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Návrh zakotvit právo platit v hotovosti a být off-line Senát neschválil
    Co potrebuje CR: 1) Znarodnit CNB - vypraskat z ni BlackROCK - zacit vysterovat kradeze zlata atd. 2) Zakon FARA 3) Zavrit Koudelku z BIS do vazby a obsadit BIS, zavrite vsechny 2jite agenty - vysetrit co vse se tam deje. 4) Uzakonit hotovost a vyrazne zvednout limity 5) Zridit ceskou rozvojovou banku + ceske stani dluhopisy bude moct nakupovat CNB naprimo. 6) Ceska rovojova banka bude koperovat s CNB a styat si bude pujcovat na nizku urok tam - bude tak dluzit sam sobe ;-) 7) CR splati veskere dluhy CR vcetne uroku, CNB na to ma penez dost a dalsi dluhy uz budou jen vuci CNB 8) CZ zlato se fyzicky vrati zpet do CNB

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.