abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | IT novinky

    Společnost Pebble představila (YouTube) prsten s tlačítkem a mikrofonem Pebble Index 01 pro rychlé nahrávání hlasových poznámek. Prsten lze předobjednat za 75 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 04:22 | IT novinky

    Společnost JetBrains v listopadu 2021 představila nové IDE s názvem Fleet. Tento týden oznámila jeho konec. Od 22. prosince 2025 již nebude možné Fleet stáhnout.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:22 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 146.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 146 bude brzy k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:00 | IT novinky

    Před rokem převzala Digitální a informační agentura (DIA) vlastnictví a provoz jednotné státní domény gov.cz. Nyní spustila samoobslužný portál, který umožňuje orgánům veřejné moci snadno registrovat nové domény státní správy pod doménu gov.cz nebo spravovat ty stávající. Proces nové registrace, který dříve trval 30 dní, se nyní zkrátil na několik minut.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 11:33 | IT novinky

    IBM kupuje za 11 miliard USD (229,1 miliardy Kč) firmu Confluent zabývající se datovou infrastrukturou. Posílí tak svoji nabídku cloudových služeb a využije růstu poptávky po těchto službách, který je poháněný umělou inteligencí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:55 | IT novinky

    Nejvyšší správní soud (NSS) podruhé zrušil pokutu za únik zákaznických údajů z e-shopu Mall.cz. Incidentem se musí znovu zabývat Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ). Samotný únik ještě neznamená, že správce dat porušil svou povinnost zajistit jejich bezpečnost, plyne z rozsudku dočasně zpřístupněného na úřední desce. Úřad musí vždy posoudit, zda byla přijatá opatření přiměřená povaze rizik, stavu techniky a nákladům.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    8.12. 18:44 | Komunita

    Organizace Free Software Foundation Europe (FSFE) zrušila svůj účet na 𝕏 (Twitter) s odůvodněním: "To, co mělo být původně místem pro dialog a výměnu informací, se proměnilo v centralizovanou arénu nepřátelství, dezinformací a ziskem motivovaného řízení, což je daleko od ideálů svobody, za nimiž stojíme". FSFE je aktivní na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 33
    8.12. 17:55 | IT novinky

    Paramount nabízí za celý Warner Bros. Discovery 30 USD na akcii, tj. celkově o 18 miliard USD více než nabízí Netflix. V hotovosti.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    8.12. 13:22 | IT novinky

    Nájemný botnet Aisuru prolomil další "rekord". DDoS útok na Cloudflare dosáhl 29,7 Tbps. Aisuru je tvořený až čtyřmi miliony kompromitovaných zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    8.12. 12:11 | Nová verze

    Iced, tj. multiplatformní GUI knihovna pro Rust, byla vydána ve verzi 0.14.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (34%)
     (48%)
     (19%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (24%)
     (16%)
     (18%)
    Celkem 450 hlasů
     Komentářů: 18, poslední 2.12. 18:34
    Rozcestník

    Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF

    Norsko se rozhodlo jít vstříc otevřeným formátům. Od prvního ledna 2009 tam budou muset všechny vládní úřady používat pro publikování informací HTML, PDF (pokud je nutné zachování rozvržení) a ODF (pokud je nutná možnost editace). Interně bude možné používat i formáty jiné, ale na veřejnost by se měly dostávat pouze tyto.

    21.12.2007 23:49 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    21.12.2007 23:54 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Tak to je super!!
    Pavel Půlpán avatar 22.12.2007 21:42 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    +1 :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    22.12.2007 11:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Nevěřil jsem tomu, ale zdá se, že MS utřel. Možná si někdo nevzal jejich prachy, nebo chtěl víc než mohli dát, nebo jim to v Norsku funguje.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    22.12.2007 12:18 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    ano, porovnavat sa s norskom vazne nemozeme
    22.12.2007 12:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Byl jsem tam jednou. Až na ty ceny a nepokrytý rasismus při hraničních kontrolách (černochy buzerovali naprosto nechutně) je to příjemná země. I stopaře berou docela rádi.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kyknos avatar 22.12.2007 12:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Pokud cestuješ do Norska od nás nebo z většiny ostatních evropských zemí, žádné hraniční kontroly bys zažít neměl. Jedině na letišti nebo v přístavu při cestách ze zemí mimo Schengen.

    Takže přinejmenším existuje workaround :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 12:40 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Pokud cestuješ autobusem který vyjel z Paříže a je v něm několik černých lidí, musíš někdy počkat než se svlečou, oblečou a než jim s pomocí psa prohrabou všechna zavazadla, a to i když mluví norsky. Aspoň my tohle zažili. A tohle, aspoń myslím, se opakovalo na vícero hranicích, protože ten autobus přijel do Kodaně, kde jsme uprostřed noci čekali, asi s tříhodinovým zpožděním.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luk avatar 22.12.2007 12:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Mám takový pocit, že Kodaň je v Dánsku a ne v Norsku (sice to býval kdysi dávno jeden stát, ale už dost dlouho není) :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2007 12:53 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Šmarjá, my přes tu Kodaň do toho Norska jeli.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Luk avatar 22.12.2007 14:00 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Pak tomu tím spíš nerozumím. Byla snad řeč o kontrolách na norských hranicích, ne?
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    22.12.2007 14:22 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Jasně, byla, o té Kodani jsem se zmínil, protože mám podezření, že ten autobus byl kontrolován už během z cesty Paříže, vzhledem k tomu zpoždění, což ale nevím jistě.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 22.12.2007 15:32 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Třeba tam byl před hodně dávnem. ;-)
    22.12.2007 15:53 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    A ten autobus byl maly a tahl ho kun, ne? :-D
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    kyknos avatar 22.12.2007 12:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    To je hodně divný, v Norsku jsem nikdy nebyl, ale mé zeměpisné znalosti mi říkají, že mezi Paříží a Norskem žádná hraniční kontrola není (pokud nejedeš přes Rusko :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 12:54 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Zpravidla není. To ale neznamená, že si nemůžou zastavit koho chtějí, odstavit ho do haly a kontrolu mu udělat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kyknos avatar 22.12.2007 12:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    No to policajti asi můžou bez ohledu na překračování nějakých hranic :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 13:04 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    To určitě. Tohle ale byli hraničáři a přímo na přechodu. Koukli do autobusu a když uviděli africké obličeje, zavřeli nás do haly. Koukal jsem na to jak puk.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kyknos avatar 22.12.2007 13:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Hodně divný :(
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 13:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    To je docela hustý. Dělo se to jenom v Norsku nebo v celé skandinávii? V každém případě by z toho měl mít někdo hodně velký průser, EU je na podobné věci dost citlivá.
    kyknos avatar 22.12.2007 13:20 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Norsko není v EU, ale je v Schengenu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 13:35 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Ale šlo o občany EU, pokud jsem to dobře pochopil.
    22.12.2007 13:36 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Nejspíš jo, aspoň u většiny.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 22.12.2007 15:34 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Řekl, že ti černoši měli (cituji) "africké obličeje". Z toho usuzuji, že ti černoši byli z některého státu v Africe. A pokud vím, tak žádný z afrických států není v EU. I když bych se tomu ani nedivil, "kdybychom" nějaký tak během roku vzali, když bereme i státy jako Turecko...
    22.12.2007 13:31 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Jenom v Norsku. Švédsko a Dánsko jsme projeli jen se zastávkami na vylučování. Cestou zpět už by nikdo nezdržoval, nebýt toho že nějaký Slovák neměl pas, protože mu v Kodani ukradli zavazadlo :-(. Němci si ho chtěli nechat, ale nakonec je ukecal.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kyknos avatar 22.12.2007 13:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Lol, to se mi také před pár lety stalo. cestoval jsem po západní Evropě, projel několik států a na zpateční cestě na českoněmecké hranici jsem zjistil, že jsem doklady nechal doma :) Také mě asi hodinu nebo dvě prudili, než mě pustili dál. Dlužno říci, že problémy dělali především češi.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    22.12.2007 12:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Dodávám, že to bylo loni.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Zdenek.Z avatar 23.12.2007 21:04 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    No, cestovat stopem jsem se tam už pokoušel. Docela neúspěšně. Na to, že jsme stáli na velice dobrém místě na zastavení stopaři, na frekventované silnici (na Norské poměry) na výjezdu z Oppdalu, tak nám až po 4 hodinách zastavil nějaký Islanďan, co v Norsku už pár let prý žije a říkal, že Norové jsou v tomhle hrozní a vůbec neberou.

    Ale když jsme jeli z Trondheimu do Oppdalu, tak se tam dvě kámošky co cestovaly stopem dostali dřív než my autem (měly půl hoďky náskok). Takže možná záleží na tom, jak vypadáte. :-)
    23.12.2007 21:20 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Teď mi došlo mi, že naše zkušenost možná nebyla úplně reprezentativní, protože my tam byli v řijnu (a byla sakra zima a vlhko, což se na nás náležitě podepsalo) a zaručeně v okolí moc jiných turistů s batohy nebylo.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Zdenek.Z avatar 23.12.2007 21:24 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Tak moje databáze říká, že jsme takhle cestovali vloni na konci září a v tu dobu jsme tam taky nepotkali jiné turisty.
    freshmouse avatar 22.12.2007 15:29 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Přestože mám Microsoft rád asi jako sudoku, nemohu si pomoci: úplatkářství je vážným zločinem. Máš-li nějaké důkazy (či jen podezření), měl bys informovat příslušné úřady. Ve všech ostatních případech jen kecáš, kecáš, kecáš. Tohle pivní kecání a obviňování nemá totiž žádnou cenu.
    22.12.2007 15:35 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Co to meleš?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 22.12.2007 15:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Že jsi obvinil MS z uplácení, aniž bys to nějak podložil.
    22.12.2007 15:38 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Použil jsem slovo "možná". Vzhledem k tomu, jak se MS chová v jiných, i těch sousedních, státech, řekl bych že to je oprávněná domněnka. Pokud řeknu "možná", nemusím nic dokládat.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    freshmouse avatar 22.12.2007 15:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Prdlajs. Řekl jsi, že si ty prachy možná někdo nevzal, ne že je MS možná nabízel.

    Takže nemusíš dokládat, jestli si je někdo vzal, ale měl bys doložit, že je MS nabízel. (Stejně jako chování MS v jiných státech.)
    22.12.2007 15:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Že je "možná někdo nevzal" neznamená, že je "určitě někdo nabízel", což říct nemůžu, protože důkaz nemám. Víc k tomu nemám co dodat, ani to není potřeba. Co se dělo ve Švédsku okolo OOXML a jak to dopadlo si laskavě najdi sám.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.12.2007 15:27 brum
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    no boze je tam toho, slovensko to uz ma viac ako 1,5 roka a aj tak na to vsetci seru
    Zdenek.Z avatar 24.12.2007 16:25 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Norsko volí otevřené formáty: HTML, ODF a PDF
    Pokud má určené formáty pro komunikaci s občany a používá jiné, tak si stěžujte. My, pokud vím, žádné formáty stanovené nemáme a když jsem napsal webmasterovi tuším min. vnitra, že by mohl místo/kromě formátu Excelu uveřejnit určité informace i v nějakém otevřeném formátu, tak to do pár hodin udělal. Ani to nebolelo. Pokud mají něco ze zákona nařízené, tak snad není tak velký problém to vynutit používat. (Co přesně v zákoně máte jsem nezjišťoval.)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.