abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:44 | Komunita

    Richard Hughes oznámil, že po společnostech Red Hat a Framework a organizacích OSFF a Linux Foundation, službu Linux Vendor Firmware Service (LVFS) umožňující aktualizovat firmware zařízení na počítačích s Linuxem, nově sponzorují také společnosti Dell a Lenovo. Do dnešního dne bylo díky LVFS provedeno více než 145 milionů aktualizací firmwarů od více než 100 různých výrobců na milionech linuxových zařízení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:22 | IT novinky

    Americké technologické společnosti Microsoft, Google a xAI souhlasily, že vládě Spojených států poskytnou přístup k novým modelům umělé inteligence (AI) před jejich uvedením na trh. Oznámila to americká vláda, která tak bude moci prověřit, zda modely nepředstavují hrozbu pro národní bezpečnost. Oznámení podtrhuje rostoucí obavy Washingtonu z rizik spojených s výkonnými AI systémy. Americké úřady chtějí v rámci předběžného přístupu

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Společnost Valve zveřejnila (GitLab) nákresy ovladače Steam Controller a puku. Pro všechny, kdo by jej chtěli hacknout nebo modifikovat, případně pro ně navrhnout nějaké příslušenství. Pod licencí Creative Commons (CC BY-NC-SA 4.0).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:44 | Komunita

    PHP bylo dlouho distribuováno pod vlastní licencí – s výjimkou částí spadajících pod licenci Zend Engine. Po několikaleté práci se povedlo PHP přelicencovat na 3bodovou licenci BSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 05:00 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube). Na Linuxu je vedle Qt frontendu nově k dispozici také GTK4 / libadwaita frontend.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    včera 20:22 | IT novinky

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 3.1 specifikace OpenCL (Open Computing Language). OpenCL je průmyslový standard pro paralelní programování heterogenních počítačových systémů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:11 | Nová verze

    Homebridge pro integraci chytrých domácích zařízení byl vydán ve verzi 2.0.0. Nově vedle protokolu HomeKit Accessory Protocol (HAP) podporuje standard chytré domácnosti Matter.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Omarchy je linuxová distribuce s dlaždicovým správcem oken Hyprland. Založena je na Arch Linuxu. Vydána byla v nové verzi 3.7.0 - The Gaming Edition. Z novinek lze vypíchnout příkaz omarchy a celou řadu herních možností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 03:11 | Nová verze

    CyberChef byl vydán v nové major verzi 11. Přehled novinek v Changelogu. CyberChef je webová aplikace pro analýzu dat a jejich kódování a dekódování, šifrování a dešifrování, kompresi a dekompresi, atd. Často je využívaná při kybernetických cvičeních a CTF (Capture the Flag).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 20:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.4.67 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešeno je mimo jiné 11 zranitelností.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (9%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (7%)
     (3%)
     (16%)
     (24%)
    Celkem 1515 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí

    Český úřad zeměměřický a katastrální zavedl u anonymního nahlížení do katastru nemovitostí novou CAPTCHA ve formě mapové puzzle: nepřihlášení uživatelé musí nově správně otočit devět dlaždic v 3x3 poli tak, aby dohromady daly souvislý obrázek výseče reálné mapy, přičemž na to mají pouze jeden časově omezený pokus. Test je podle uživatelů i odborníků příliš obtížný a na sociálních sítích pochopitelně schytává zaslouženou kritiku a vyvolává spekulace, zda se nejedná o snahu všechny uživatele ztotožnit a přimět za veřejnou službu platit i podruhé (pokud si chcete výpis koupit, stále se zobrazuje původní jednoduchá CAPTCHA). Úřad opatření hájí nutností omezit masivní aktivitu zahraničních botů, přesto se brzy objevil jednoduchý skript, který tuto captchu zvládl automaticky řešit během zlomku vteřiny (nyní už nefunguje).

    16.4. 15:44 | MakeIranBombedAgain❗ | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    16.4. 16:10 fidel forever
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    "zaslouženou kritiku"

    Nechceš to třeba nechat na čtenářích, jestli to považují za zaslouženou kritiku? Nevím proč mi má nějakej Franta Kučerů v převleku za blondýnu něco podsouvat.
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 16.4. 16:36 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    nechci páč lidi maj prej nárok na korigovaný informace :P :P

    ....ale jestli si myslíš že je ta kritika fakt jako nezasloužená nóó tak mi to ňák dokaž páč já si to nemyslim :D ;D
    Max avatar 16.4. 16:38 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Ten skript není funkční, ale na zive je ohledně toho pěkné vlákno :D. Vždy někdo updatne script, úřad udělá opravu/vylepšení a tak dokola. Poslední pokus úřadu byl, že captchu schovali za CORS, takže pořád to jde obejít, ale už ne tak uživatelsky přívětivě. Řešením by asi byl addon do prohlížeče. Nicméně stále je to pro boty otevřené a bijí tím jen uživatele. Ale chápu, někdo prohlásil, že pán s koženou brašnou nesmí projít. Některé věci se prostě nemění :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 17.4. 17:05 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí

    koukám hele na to :D :D

    Poslední pokus úřadu byl, že captchu schovali za CORS

    cors by bylo v pohodě, teďko tam je věčí problém koukám. Ten skript využival toho že na těch dlaždicích byly vidět tmavý vokraje na hranách kde dlaždice puvodně sousedila s vokrajem tý pucle. Teďko nově to chráněj tak že tam sice ten tmavej vokraj asi furt nechali ale do vygenerovanejch vobrázků přidávaj na kraje barevnej šum což ten skript už nedává, resp. dává stejně blbě jako člověk :D

    vencour avatar 16.4. 18:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Za mne fajn zábava skoro ... navíc ESR firefox to nežere ...
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 17.4. 17:09 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    jestli tě to baví nóó tak sem nahodou narazila na to že to někdo hele asi vyvíjí jako hru :D
    xkucf03 avatar 16.4. 18:27 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Podobná CAPTCHA je sice otravná a dneska často i neúčinná, ale na druhou stranu: proč by měl mít někdo právo vytěžovat informace z českého katastru nebo jiných databází a služeb? Zvlášť když to často budou zahraniční AI korporace?

    Jsou prostě služby u kterých má smysl aby si občan mohl sem tam zjistit nějakou jednotlivou informaci (jako to nahlížení do katastru), ale není žádoucí, aby si kdokoli mohl celou databázi okopírovat, přeprodávat z ní data nebo z nich jinak těžit.

    I když stát často kritizuji, tak tady bych ho zrovna nepodezříval, že je cílem vytahat z občanů pár korun na poplatcích. Spíš mi to přijde jako dobře míněný záměr realizovaný nešťastným způsobem.

    A obávám se, že to bude obecný trend – původní otevřený a všem dostupný internet končí, čím dál víc zdrojů se uzavře, omezí přístup, postupně se rozpadne i globální síť. Částečně je za tím snaha šmírovat, cenzurovat a těžit z identifikovaných návštěvníků, ale současně s tím je to i obrana před všemožnými parazity, kteří zneužívají původní prostředí, kde lidé v dobré víře sdíleli informace s lidmi, se svými návštěvníky nebo státy a instituce s občany.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Max avatar 16.4. 21:13 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    No, takhle, ta captcha tam je jen kvůli lidem, co se nechtějí ověřovat přes identitu občana. Kdo se přihlásí, captchu nemá.
    Takže kromě toho, že je ta implementace naprosto zbytečná, tak pláčou lidi, co posledních tak 10 let odmítají jít s dobou. Po státu chtějí automatizaci, digitalizaci, ale běda, jestli oni budou mít datovky, to by pro ně byl konec světa.
    Kdyby stát nařídil datovky a identitu jako povinou, spousta těhle vopičáren by se ušetřila a mohlo by se to celé locknout pro vnější svět/boty apod.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4. 05:26 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    a co je statu do toho ze se chci podivat na nejakou nemovitost?
    Max avatar 17.4. 08:22 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Stát se snaží bojovat úplně dementním způsobem proti vytěžování dat botama apod. Kdyby lidi nebyli dementní, tak to stát může locknout a všichni mohou neomezeně využívat přes identitu občana. Já bych zákonem nařídil povinnost datovek a identity občana a prostě to locknul. To mělo nastata už dávno (povinnost datovky pro lidi narozené od X), ale pak se někdo lekl. Všichni tlačí na stát s automatizací a efektivnější elektronizací, ale sami lidé to bojkotují.
    Takže se pak stává, že vznikají neúčinné ochrany proti botům, které spíše bijou uživatle, že koupíš nemovitost a než dorazíš domu, máš ve schránce šroty od spekulantů atd.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4. 09:11 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    povinnost datovky pro lidi narozené od X
    Jsem na spravnem portalu? Toto opravdu rekne zastance svobodneho software?
    Všichni tlačí na stát s automatizací a efektivnější elektronizací
    Vsichni opravdu ne. Automatizace a elektronizace v rukach tohoto statu je nebezpecim pro obcany.
    že koupíš nemovitost a než dorazíš domu, máš ve schránce šroty od spekulantů
    No a? Vezmu a vyhodim. Ze mi prijdou dve tri obalky po koupi nemovitosti? Neresim.
    Max avatar 17.4. 09:34 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Ano, jsem pro moderní technologie, minimalizaci papírování a někam chodit jak idiot.
    To, zda budu státu posílat "emaily" místo chodit na poštu a posílat papíry nevidím jako omezení svobody.
    Můžeš samozřejmě nadávat na naší elektronizaci, ale podívej se třeba do pekla v Německu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4. 10:17 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Cim mene elektronizace, tim lepe, jelikoz lockdownovy stat nebude mit v ruce data, ktera muze pouzit proti lidem. To se tyka i toho, ze jednou muze volby vyhrat nekdo, komu se ta data budou opravdu hodit... viz. prave Nemecko ve 30. letech, viz. Cesi nuceni slouzit v Nemecke armade, atd. Ale na tom se patrne neshodneme.

    V Nemecku je samozrejme situace specificka... Na druhou stranu tam na rozdil od nasi republiky funguje stavebni rizeni treba pro tak obrovske projekty jako jsou obycejne rodinne domy :-D :-D

    Nejlepsi modernizace je zrusit danou agendu spolu se vsemi souvisejicimi urady, lidmi a procesy.
    17.4. 11:00 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    no jo jeste si zahajluj blbecku
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 17.4. 17:12 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu

    od řeky až k moři herojům slava! ✋ ✋ ✋ ✋ ✋ ✋

    17.4. 18:03 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Jak mrzky musis byt dement, kdyz si dovolis toto napsat v reakci na prispevek, kde kritizuji nacisticke Nemecko. Dej si facku, hlupaku.
    17.4. 12:03 podlesh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Cim mene elektronizace, tim lepe, jelikoz lockdownovy stat nebude mit v ruce data, ktera muze pouzit proti lidem.
    Vsechna data o kterych je rec stat v rukou davno ma.
    Max avatar 17.4. 13:41 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Neschodneme, no. Ty jsi anarchista, já ne. Ale to jsme si už mnohokrát vysvětlili.
    Jinak ty data ten stát má tak jako tak, a dost často na víc místech.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4. 12:26 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    ta elektronizace jde delat i bez toho aby stat vedel o kazdem mem prdu... spoustu veci vyresim v US bez nejake datove schranky zatimco v CR i s datovou schrankou je to problem... me prijde, ze vse se v EU dela komplikovane proto aby se na tom mohli nabalit spratelene firmy a aby tam byla pro ne zachovana kontinuita...
    Max avatar 17.4. 13:49 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    No, má to dvě úrovně. Když máš datovky a identitu občana, tak téměř nemusíš nikam chodit a máš přehled, jaký systém kdy nakoukl do tvých osobních údajů ve státní správě. Tj. máš přístup k auditním logům.
    Pak máš třeba Němce, co ještě nedávno lpěli na faxech (fakt idioti) a třeba to USA, kde na jedné straně tvrdíš, že stát neví o každém prdu, ale na druhé straně ten stejný stát masivně skenuje otisky prstů a dělá scan lidí a má v tomto asi největší databázi na světě. A ten prd ten stát stejně ví, protože credit score a veškeré operace kolem toho.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.4. 00:02 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Zatimco o tobe v CR banky nevi? Co bankovni rejstriky? Skeny prstu? U cizincu/migrantu a u zlocincu, jinak se s tim nepotkas. Stejne tak to funguje i v CR. Logy ve statni sprave? Ta digitalni identita ti ukazuje jenom cast, dovolim si tvrdit ze 90% operaci s tvymi daty tam nejsou. Podani k soudu, potvrzeni o studiu,… k tomu abych nikam nemusel chodit nepotrebuji identitu obcana. Rozhodl jsem se adoptovat dite, potvrzeni z registru fbi a z child abuse registru mi dorazilo ten stejny den jak jsem zazadal do mailu, zadost k soudu elektronicky, platba kartou, rozhodnuti taky elektronicky. No a pak je tady vital records coz je obdoba matriky a tam jsou na tom stejne jako v roce 1700, vse papirove, vse husim brkem a vse trva nekolik tydnu. Kdykoliv mam tu cest neco delat a vital records tak si vzpomenu na rakousko uhersko a rikam si ze vital records musi ridit nejakej madar nebo cech. A nemci jsou idioti, ti budou resit totalni picoviny ale ty dulezite veci jim neprijdou vubec dulezite. Par let zivota v Mnichove a pracovni zkusenosti s nima mi nazor na ne jenom utvrdili.
    Max avatar 20.4. 08:49 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Pozor, já netvrdím, že o mně banky v ČR neví, já oponuji tvou údajnou svobodu v USA, která se reálně nijak neliší od té mojí.
    Co jsem koukal na ty logy, tak tam toho bylo dost. jelikož ten systém nespravuji, tak nemohu tvrdit, zda je tam vidět 100% věcí, ale podle toho, co mi to vypisuje, bych tomu i věřil.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.4. 06:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    17.4. 12:23 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Maxi, zkusenost z US - "katastr" je plne otevren a nikdo nema problem s "vytezovanim" dat. Proc by mel bot ztracet cas stahovanim toho co jiz ma...
    17.4. 09:13 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Presne tak... Tato idiotska snaha omezit lidi je opravdu smesna. Tim spise ve chvili, kdy sam stat umoznuje "zasmluvnenym" subjektum plny, pohodlny a automatizovany pristup...
    17.4. 09:12 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Proc by mel stat vubec vedet, kdo co a kde vlastni? Co je mu do toho? Kadaster i evidenci obcanu je potreba zrusit. A to rikam naprosto vazne. Cim mene informaci bude tento stat mit, tim mene bude nebezpecny pro sve vlastni obcany.
    17.4. 11:01
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    To víš, že jo. Tvůj dům je můj dům.
    17.4. 10:41 rad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    ale není žádoucí, aby si kdokoli mohl celou databázi okopírovat, přeprodávat z ní data nebo z nich jinak těžit.
    A proč ne? Pokud ta data dokáže někdo monetizovat, tak proč mu v tom bránit? Stát tady není od toho, aby bránil lidem v podnikání. Ta data existují, a neexistuje právní zájem na tom, aby nebyla veřejná (právě naopak).

    Pokud se bavíme o tom, že vytěžování těch dat zatěžuje infrastrukturu, pak je otázka, jestli optimální řešení není nabídnout ta data způsobem, který toto vytížení minimalizuje (např. možnost stažení průběžně aktualizovaných databází ve strojově čitelném formátu).

    Tenhle přístup bych koneckonců preferoval pro všechna data, kterými veřejné instituce disponují. Veřejné peníze, veřejná data. Stát např. nařizuje výzkumným organizacím ukládat získaná data ve veřejných repozitářích, nevím, proč by to mělo být tady jinak.
    17.4. 10:51 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Ne. Nejlepsi je, aby stat ta data vubec nemel!!! Nevim, proc by katastr nemovitosti mel obhospodarovat stat a davat data jen svym kamaradickum.
    MakeIranBombedAgain❗ avatar 17.4. 16:57 MakeIranBombedAgain❗ | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Podobná CAPTCHA je sice otravná a dneska často i neúčinná, ale na druhou stranu: proč by měl mít někdo právo vytěžovat informace z českého katastru nebo jiných databází a služeb?

    tomudle argumentu by sem rozuměla akorátže pak to maj řešit změnou zákonů a ne takovýmdle švejkováním že to jakože nechaj virtuálně veřejnosti furt přístupný ale prakticky se k těm datům přes tu nevyluštitelnou captchu skoro nikdo nedostane :D Ironicky je to právě stát kdo tě nutí dotoho katastru furt čučet, jestli si někdo na sebe bez tvýho vědomí nepřepsal tvuj majetek (hlídání uřad prodává jako zpoplatněnou službu :D), jestli puda co se chystaš koupit neni u ňáký tý akceleraní zony pro stavbu hladíkovejch 200m vysokejch tluček na ptáky, jestli se nezměnil uzemní plán, jestli ten hulvát co ti furt přelejzá plot a po lese rozhazuje vajgly má fakt jako u tebe věcný břemeno etc :D

    ale není žádoucí, aby si kdokoli mohl celou databázi okopírovat, přeprodávat z ní data nebo z nich jinak těžit.

    jenže temná strana síly už dávno kopii těch dat má a vesele ji používá, to sou pak ty různý dopisy z farmíta, farmář koupí půdu, zbavíme vás starostí a zdarma a bez starostí na vás převedem vaší půdu etc a další papírový vobdoby spamu vod spekulantů s půdou co normální lidi hnedka hážou do kamen, i ňákej informatik david ježek co se prej pustil do zemědělčení nám párkrát psal že jakože koupí půdu :D

    ikdyž tam těm spammerům dáš ňákou captchu tak to třeba furt bude dost velkej vejvar by si najali menčí indický město někde z východu slovenska kde by jim tu captchu lidi ručně prolamovali, připadně si zřídili ty edoklady. Data se v katastru se neměněj zase tak rychle takže by ti i pomalá pruběžná aktualizace tvý ňáký lokální kopie dat stačila, nebyla by sice uplně jedna ku jedný nicmeně furt použitelná. Pak tady existuje něco jako dálkovej a webovej přístup do katastru nemovitostí pro pravnický vosoby kde si mužeš vypisy automaticky kupovat v pdf/xml za nějaký drobný, parcela stojí 10 korun, parcel je v čechistánu podle chatu gpt 7.5M, nóó takže kopii si mužeš legalně koupit za 75 mega, pokavaď ti de třeba jenom vo volný stavební pozemky nebo jenom vo zemědělskou pudu tak asi pochopytelně za míň ale furt mi příde lacinější najmout si indiánskej kmen z udolí latorice :D

    I když stát často kritizuji, tak tady bych ho zrovna nepodezříval, že je cílem vytahat z občanů pár korun na poplatcích.

    nóó když někdo na webu provozuje dva vodlišný nastroje co ale dělaj uplně stejnou věc tak to je dycky plejtvání ....pokavaď to ňák nevede ke generování zisku :D když nutně ten vypis potřebuješ tak jim prostě zaplatíš než by si celej den neuspěšně luštil ňákou bebilní captchu, dost si myslim že hrajou spíš na todle :D

    A obávám se, že to bude obecný trend – původní otevřený a všem dostupný internet končí, čím dál víc zdrojů se uzavře, omezí přístup, postupně se rozpadne i globální síť. Částečně je za tím snaha šmírovat, cenzurovat a těžit z identifikovaných návštěvníků, ale současně s tím je to i obrana před všemožnými parazity, kteří zneužívají původní prostředí, kde lidé v dobré víře sdíleli informace s lidmi, se svými návštěvníky nebo státy a instituce s občany.

    no při setrvačnosti státní správy sou za timdlectim nápadem podepsaný eště digikomunisti bartoš se svým koaličním partnerem z dozimetru kulhankem, noa když vezmem v potaz DSA a e-turistu a další zasahy STANpiru do soukromí a svobod lidí nóó tak si ani vo tomdlectom si nejde myslet nic dobrýho :D

    byl to právě soudruch bartoš kdo tlačil různý ty edoklady, e-identitu z DIA agentury a další hovadiny. Nutit ňák lidi ty jeho nepraktický a neduvěryhodný blbosti ňák používat je logickej další krok při stavbě digitálního koncentráku :D

    Jendа avatar 20.4. 21:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Jsou prostě služby u kterých má smysl aby si občan mohl sem tam zjistit nějakou jednotlivou informaci (jako to nahlížení do katastru)
    Já vlastně nerozumím, proč máme katastr, kde se můžu podívat, komu co patří. U jiného majetku to nemáme - proč jsou nemovitosti/pozemky odlišné?
    xkucf03 avatar 21.4. 20:30 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vytěžování dat, AI, crawlery, CAPTCHA, stát, rozpad globálního internetu
    Přesně tak. Ostatní se taky nemůžou jen tak dívat, kolik máš jakých aut, nebo jaké akcie či kolik zlata vlastníš nebo kolik máš na bankovním účtu. Normální je, že informace o soukromém vlastnictví jsou důvěrné.

    U nemovitostí je z nějakého důvodu výjimka, asi kvůli řešení sousedských sporů nebo abys věděl, kdo bydlí kolem tebe. A tak je to potřeba brát – jako výjimku, jako úzce vymezené „nahlížení do katastru“ – nikoli právo okopírovat si celou databázi k sobě nebo ta data přeprodávat a dále zpracovávat. Tohle bohužel někteří nechápou a snaží se utrhnout celou ruku, když jim stát podal prst. Osobně bych neměl problém s tím, kdyby ta služba byla omezená ještě víc (ať už počtem dotazů nebo místem) a vyžadovala by přihlášení (tzn. musíš být prokazatelně občan ČR).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.4. 20:14 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Nemali by byť štátne webíki prístupné aj ovčanom so zrakovým alebo pohybovým postihnutím?

    Asi dostali nejakú výnimku, len by ma zaumňavlo kto im ju schválil.
    Max avatar 16.4. 21:14 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Stačí být přihlášen a captcha není třeba. Takže ten, kdo nadává na captchu, by nejdříve měl začít u sebe.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    17.4. 00:44 Míra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Evidentně ta captcha nefiltruje boty, ale lidi. Logickým řešním je přihlášením...
    17.4. 16:39 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Aha, takže prístupnosť webíkov štátnej správy je len po registrácii a prihlásení užívateľa.

    Kto takú blbosť schválil?
    19.4. 00:34 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    19.4. 10:48 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Ten český kataster porušil povinnosť sprístupniť webíky aj ľuďom so zdravotným obmedzením, keďže hentakú capchu nevyriešia ani ľudia so zrakovým obmedzením a ani ľudia so spomalenou motorikou.

    Ale to ti je škoda opakovať. Z tvojej reakcie je jasné že by si cez tú českú capchu neprešiel, ale z iného dôvodu.
    Max avatar 20.4. 08:53 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Však takový člověk si může zřídit datovku / identitu občana a nemusí captchu řešit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.4. 18:24 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Aha, takže prístupnosť webíkov štátnej správy je len po registrácii a prihlásení užívateľa.

    Kto takú blbosť schválil?
    Max avatar 20.4. 18:44 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Jak už jsem psal, podle mně je to nedostatečné, já bych to nařídil všem a nějakou captchu a další věci nemusel pak řešit.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    20.4. 21:00 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Čiže povinná registrácia, ideálne aj s prihlasovaním sa do internetu cez vládou pridelený občiansky identifikátor ako je to v Kimovej Kórei. A to namiesto splnenia povinnosti bezbariérového prístupu.

    Ďakujem za potvrdenie, a zasielam cenu za boj proti ochrane súkromia. Názor zhodný s tvojím má len jedna kasta obyvateľstva, a hackeri to niesú.
    Max avatar 21.4. 10:30 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Nemáš argument, tak jedeš nějaké vymyšlené pohádky? Nebo jsi si zapomněl zobnout prášky na stihomana?
    Uvědomuješ si, že kdokoli má dnes bankovní účet, má už přihlášení? V ČR můžeš do portálů použít bankovní identitu, což je dnes podporováno snad u všech bank.
    Pokud začneš mlejt nesmysly jako: "no, ale pak stát bude znát mé číslo účtu", tak věz, že to už dávno zná.
    Reálně tedy má snad každý vše potřebné pro přihlášení a zároveň tím státu neřekneme nic navíc.
    Nicméně chápu, že lízačům obálek a nemocným lidem toto vysvětlit nejde.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    21.4. 18:46 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Ty budeš ako pohrobok ŠTB tvrdiť že legislatívou zaručené základné práva sú podmienené legitimovaním.

    Ty by si kľudne aj vozíčkara legitimoval pred tým, ako mu autobusár vysunie rampu pre nástup a výstup. A nedovolil sadnúť človeku s barlami na miesto preňho určené ak sa ti nelegitimuje.

    Ty naozaj žiješ v starom režime ktorý skončil v minulom tisícročí.

    Áno, tak sa chováš a presne tak aj argumentuješ.
    Max avatar 21.4. 19:58 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    ...Nicméně chápu, že lízačům obálek a nemocným lidem toto vysvětlit nejde...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    xkucf03 avatar 21.4. 20:35 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Viz #46. To je tak těžké pochopit, že zjišťovat si informace o cizím majetku není samozřejmost, že to normálně nejde a jen u nemovitostí je určitá výjimka? Tzn. že do toho katastru může jen nahlížet za určitých podmínek.

    Jdou tu proti sobě dva zájmy – zjišťovat si informace o ostatních vs. ochrana tvého soukromí a majetku. Jak moc dobře stát tyhle dva zájmy balancuje, to je otázka. Určitě při tom dělá i spoustu chyb. Ale těžko můžeš chtít mít vše veřejné pro kohokoli.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.4. 17:23 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Bezbariérny prístup je samozrejmosť, ale len v civilizovaných krajinách.

    Ja chápem že také niečo nepoznáš lebo ty v takej krajine nežiješ.

    Ohľadne toho 46, tak obmedzenia na zisťovanie osobných informácií sa dajú zabezpečiť aj inak. Napríklad rozsahom zverejnených údajov, definíciou citlivých osobných údajov a iných, pre teba pre teba neznámych definícií.
    Max avatar 22.4. 21:33 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Já chápu, že když jste si 2x koupili národní doménu a nechali si ji 2x ukradnout a ve finále vložit do reklamní agentury, 1x jste odevzdali veškerá osobní data všech obyvatel neznámé třetí straně a jednou jste si nechali smáznout katastr, tak vám nezbývá nic jiného, než šířit, jak je zpřístupnění osobních dat obyvatel scammerům super :DDD
    V ČR se to prostě dělá jinak, no :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    25.4. 12:51 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Takže znova priznávaš že si proti zákonom nariadenému bezbariérovému prístupu ktorého splneniu stačí jednoducho vymeniť súčasnú a nevyhovujúcu captchu za iný model. Menovite za model, ktorý zvaliduje nielen ľudí so zdravotnými obmedzeniami ale aj zdravých ľudí (ktorým s tou captchou majú tiež problém).

    Zvyšok sa neoplatí komentovať, vidno že argumentuješ vecami ktorým nerozumieš.
    Max avatar 27.4. 10:00 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Bezbariérový přístup, jak říkáš, nařizuje zpřístupnit data uživatelům, zároveň je ale součástí i to, aby data byla zabezpečena (data security). Bavím se o EU regulích jako Data Act apod. Z toho pohledu by katastr měl captchu zrušit úplně a měl nechat jen ověření přes portál občana.
    Pokud do toho pleteš postižené, tak asi myslíš Zákon o přístupnosti, který vešel v platnost v roce 2019 a nařizuje státním institucím, aby portál občana a další byly uzpůsobeny i pro postižené lidi. Portál občana to myslím bez problémů splňuje, takže pokud jako ověření do katastru využiješ portál občana, tak naprosto cajk.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    27.4. 21:18 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Takže je podľa teba v poriadku keď nasadená technológia bráni v prístupe nielen osobám so zdravotným postihnutím, ale aj zdravým osobám. A z toho dôvodu si za to, aby sa ľudia podpisovali na kolkovanú žiadosť, nech majú pohrobkovia ŠTB prehľad rovnako ako keď odpočúvali cez rozhlas po drôte.

    Vďaka za potvrdenie, a pozdravuj práporčíka. On už vie od koho.
    Max avatar 28.4. 08:01 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Evidentně je tu jazyková bariéra, protože si stále jedeš svoje nesmysly, které jsi si nějak, bůh ví proč, vymyslel a úplně ignoruješ všechno okolo. Je ti evidentně úplně jedno, jaké existují zákony na úrovni EU a CZ. Vytvořil jsi si nějakou nesmyslnou představu a té se držíš zuby nehty a fakta ti jsou úplně u zádele.
    No, je vidět, že stále existují nějaké jistoty, co se nemění, že Golis? :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    28.4. 19:17 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    To je pravda. Ty si nepochopil že tá captcha porušuje legislatívu, je nefunkčná a stále ti ide len o šmírovanie občanov. To považuješ za jedinú istotu, lebo tak ťa naučili tvoji rodičia a tvoj zamestnávateľ.

    PS: Dúfam že sa nedostaneš do stavu, keď i bude odoprená prístupnosť ako zdravotne postihnutému občanovi. Lebo až vtedy pochopíš že nebojuješ za správnu vec.
    Max avatar 29.4. 09:03 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Capctha je druhý, nezávislý způsob přihlašování. První a správný je portál občana, který splňuje vše, co zákon nařizuje (uzpůsoben pro postižené, zabepzečení dat atd.). Jenomže ty v loginu, heslu a MFA, který vlastně už všichni mají, vidíš šmírování lidí. To je pak těžký, když máš takové psychické problémy. V tom ti já nepomohu, to by jsi se měl obrátit na nějakého lékaře s vhodnou odborností.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    29.4. 19:24 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Prvý a správny spôsob je podľa teba ten, čo loguje aktivitu občana.

    Myslel som že ten režim skončil v minulom tisícročí. Mýlil som sa, niektorí ho stále udržiavajú pri živote vo svojich srdciach.

    Škoda že prehliadaš že tá captcha je nefunkčná aj u ľudí ktorí nemajú zdravotné obmedzenia. Ale som rád že obhajuješ jej primárnu funkciu, aby zlomila ľudí nech sa dobrovoľne vzdajú súkromie.

    S ľuďmi čo sú proti súkromiu je to naozaj ťažké.
    Max avatar 29.4. 19:56 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Já to nepřehlížím, já to vím a souhlasím, že je na nic, měla by se zrušit a měl by zůstat jen ten jeden správný způsob přihlášení, tj. přes portál občana.
    A jak už jsem řekl, vyhledej odbornou péči, nikdy není pozdě ;-).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.5. 15:39 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Načo to prihlásenie spomínaš, aby si nahnal občanov aby sa vzdali súkromia alebo len zatajuješ že ten portál nevie rozlišovať medzi PI a SPI, a servíruje ich bez limitu keď si tým argumentoval?

    Odbornú pomoc vyhľadaj ty. Na začiatok sa objednaj u niekoho kto ti vysvetlí napríklad desať rokov starú smernicu EÚ 2016/2102, aby si vedel že hrdo obhajuješ jej porušovanie. Potom ti môžem odporučiť ďalšie kroky ktoré ťa postupne vrátia do reality.
    Max avatar 3.5. 15:02 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Tak asi po 100, ta směrnice neříká nic o tom, že všechny způsoby přístupu musí být uzpůsobeny pro zdravotně postižené a portál občana tu směrnici neporušuje. Takže existuje minimálně jeden způsob, jak se k těm datům dostat i když jsi zdravotně postižený. Z toho důvodu nechápu, proč se tou směrnicí neustále oháníš.
    Pokud má ale člověk psychické problémy a trpí stihomanem, tak na to opravdu nepomůže lepší webová stránka. To chce opravdu odbornou pomoc. Nicméně chápu, že je to těžké. Takový člověk si to neuvědomuje a zákonitě odmítá jakoukoli pomoc. To samé se stalo tetě, ale i tak s tebou nijak nesoucítím.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    včera 19:25 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Takže si tú smernicu ani nečítal, dobré vedieť. To sa hodí do zbierky ku tvojím ostatným vyjadreniam. Napríklad k tomu, ako chceš presvedčiť občanv nech sa nechajú sledovať. Presne tak, ako to chceli príslušníci štátnej bezpečnosti.

    Máš pravdu, to chce odbornú pomoc. Si kompletne mimo realitu, mentálne si sa prepadol do minulého režimu.
    Max avatar včera 23:29 Max | skóre: 73 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    Samzořejmě. Všichni se zbláznili, jenom ty jsi letadlo.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.4. 05:30 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová CAPTCHA na katastru nemovitostí
    IQ test naroda ;-) stejne jako volby neumi po ockovani a spatne vode vyresit ani easy logickou hadanku pro male deti.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.