abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:44 | Zajímavý článek

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 155 (pdf) a Hello World 27 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | Nová verze

    Hyprland, tj. kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, byl vydán ve verzi 0.50.0. Podrobný přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:55 | Komunita

    Patrick Volkerding oznámil před dvaatřiceti lety vydání Slackware Linuxu 1.00. Slackware Linux byl tenkrát k dispozici na 3,5 palcových disketách. Základní systém byl na 13 disketách. Kdo chtěl grafiku, potřeboval dalších 11 disket. Slackware Linux 1.00 byl postaven na Linuxu .99pl11 Alpha, libc 4.4.1, g++ 2.4.5 a XFree86 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    16.7. 21:22 | IT novinky

    Ministerstvo pro místní rozvoj (MMR) jako první orgán státní správy v Česku spustilo takzvaný „bug bounty“ program pro odhalování bezpečnostních rizik a zranitelných míst ve svých informačních systémech. Za nalezení kritické zranitelnosti nabízí veřejnosti odměnu 1000 eur, v případě vysoké závažnosti je to 500 eur. Program se inspiruje přístupy běžnými v komerčním sektoru nebo ve veřejné sféře v zahraničí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    16.7. 16:22 | IT novinky

    Vláda dne 16. července 2025 schválila návrh nového jednotného vizuálního stylu státní správy. Vytvořilo jej na základě veřejné soutěže studio Najbrt. Náklady na přípravu návrhu a metodiky činily tři miliony korun. Modernizovaný dvouocasý lev vychází z malého státního znaku. Vizuální styl doprovází originální písmo Czechia Sans.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    16.7. 15:33 | Upozornění

    Vyhledávač DuckDuckGo je podle webu DownDetector od 2:15 SELČ nedostupný. Opět fungovat začal na několik minut zhruba v 15:15. Další služby nesouvisející přímo s vyhledáváním, jako mapyAI asistent jsou dostupné. Pro některé dotazy během výpadku stále funguje zobrazování například textu z Wikipedie.

    bindiff | Komentářů: 8
    16.7. 13:33 | Bezpečnostní upozornění

    Více než 600 aplikací postavených na PHP frameworku Laravel je zranitelných vůči vzdálenému spuštění libovolného kódu. Útočníci mohou zneužít veřejně uniklé konfigurační klíče APP_KEY (např. z GitHubu). Z více než 260 000 APP_KEY získaných z GitHubu bylo ověřeno, že přes 600 aplikací je zranitelných. Zhruba 63 % úniků pochází z .env souborů, které často obsahují i další citlivé údaje (např. přístupové údaje k databázím nebo cloudovým službám).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    16.7. 00:11 | Nová verze

    Open source modální textový editor Helix, inspirovaný editory Vim, Neovim či Kakoune, byl vydán ve verzi 25.07. Přehled novinek se záznamy terminálových sezení v asciinema v oznámení na webu. Detailně v CHANGELOGu na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    15.7. 20:44 | IT novinky

    Americký výrobce čipů Nvidia získal od vlády prezidenta Donalda Trumpa souhlas s prodejem svých pokročilých počítačových čipů používaných k vývoji umělé inteligence (AI) H20 do Číny. Prodej těchto čipů speciálně upravených pro čínský trh by tak mohl být brzy obnoven, uvedla firma na svém blogu. Americká vláda zakázala prodej v dubnu, v době eskalace obchodního sporu mezi oběma zeměmi. Tehdy to zdůvodnila obavami, že by čipy mohla využívat čínská armáda.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    15.7. 17:22 | Nová verze

    3D software Blender byl vydán ve verzi 4.5 s prodlouženou podporou. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký je váš oblíbený skriptovací jazyk?
     (59%)
     (27%)
     (7%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (4%)
    Celkem 409 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 8.6. 21:05
    Rozcestník

    Novšie verzie AMD Ryzen už nespôsobujú pád na Linuxe

    Podľa testu Phoronix novšie verzie procesora AMD Ryzen nespôsobujú pád, ako to bolo v starších verziach. Celý problém spôsobovala určita kombinácia záťaže. Autor testu uvádza spôsob určenia vadných sérii cpu podľa dátumu výroby s označením UA XXXXYY.

    30.8.2017 10:23 | ewew | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    little.owl avatar 30.8.2017 12:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Ted jeste jak zajist, ze nedostanete starsi varku.
    A former Red Hat freeloader.
    30.8.2017 12:23 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Však to tam píšou, ne? Podle datumu
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.8.2017 18:40 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Ten nápis je vidět zvenku na krabici přes ten průhlednej plast - pokud nekupujete přes eshop (a nebo pokud máte možnost si to ověřit/dohodnout).
    30.8.2017 23:55 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Alebo v e-shope sa da vratit.
    31.8.2017 00:07 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    To je IMHO dost opruz - pro obě strany.

    Když se s nějakým obchodem férově domluvíte, aby vám to číslo pohlídal, tak to bude o dost jsitější a bez případnýho zdržování a extra nákladů.
    1.9.2017 17:03 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Přesně tak. Já jsem zákazník, já rozhoduju. Prostě do objednávky napíšu, že chci kus z výrobní série od xxxx a hotovo. Pokud nemají, ať to ani neposílají.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    1.9.2017 23:25 aceman | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    A kde take nieco respektuju?
    2.9.2017 00:31 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Napsat to jenom do té objednávky je trochu autismus a tak bych na to nechodil, ale normálně napište na kontakt obchodu mail, co potřebujete, a zeptejte se, jestli to jde. Když budou mít na skladě kusy s tím novým číslem, tak vám vyhoví, když nebudou, tak vám to řeknou. Teoreticky vám ho třeba můžou zkusit sehnat u jejich dodavatele.

    Mám s tím docela dobrý zkušenosti, když jsem třeba jednou sháněl desku, co už nikde nebyla. Napsal jsem na mail, odpověděli a jednu vrácenou od zákazníka (ale se slevou, funkčnost v pohodě) mi někde vyhrabali. Takže minimálně některý obchody se celkem snaží vyhovět a když na to člověk jde civilně a slušně...
    3.9.2017 00:08 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Takže ty jsi je slušně POPROSIL, aby ti PRODALI krám, který by jim jinak zůstal ležet a jsi jim VDĚČNÝ, že ti vyšli vstříc ? Ty jsi dobrý zákazník, takových už dnes moc není :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    3.9.2017 12:26 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Takže ty jsi je slušně POPROSIL, aby ti PRODALI krám, který by jim jinak zůstal ležet a jsi jim VDĚČNÝ, že ti vyšli vstříc ? Ty jsi dobrý zákazník, takových už dnes moc není :-)

    Ležela na skladě asi tak, že byly všechny vyprodané a nikde se nedala sehnat, alternativa byla o dva a půl tisíce dražší, asi tak. Okolnosti, víme? Na výběr holt nebylo.

    Měl jsem klasickou lhůtu na vyzkoušení a plnou záruku, tak mi předchozí vrácení zákazníkem nevadí.

    3.9.2017 12:39 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Jinak jsi ale minul tu pointu, že katalog a webový rozhraní toho obchodu není všechno, a komunikací toho můžeš dosáhnout víc, než sociopat, kterej bude zkoušet opakovaně objednávat a vracet dokud náhodou netrefí správnou revizi, protože se bojí napsat mail (ano, taky často nerad komunikuju, ale to se holt musí přemoct).

    (OT)

    A teda trochu se bojím toho, jestli nejsi jeden z těch týpků, co má pocit, že když něco kupuje, tak ty prachy v hrsti z něj dělaj pána a tím pádem je třeba chovat se jako maximální hovado, protože děláte prodavačce ohromnou službu a tak je třeba ten moment maximálně využít k pohonění ega tím, že někoho podusíte. Nebo nevím čím to je (možná i lítost, že mě prachy opouštějí?), ale u některejch i slušnejch lidí se to děje, že při nakupování něčeho jsou na prodavače/etc najednou strašně hnusný. Někdy si říkám, jestli to často nejsou stejný lidi, kteří si stěžujou, jak jsou k nim prodavačky nebo třeba někde na úřadě strašně drzý, nevychovaný a sprostý. Protože se celkem snažím hlídat, abych takovejhle nebyl a třeba na úřadech mi přijde že jsou na mě všude hrozně milý a vstřícný.
    5.9.2017 19:19 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Kde jsem prosím pěkně napsal, že bych něco kupoval a vracel dokud nenarazím na správný kus? A jestli je někdo kokot a neumí číst poznámku, kde napíšu, že chci danou sérii, pak je jeho problém, že to zboží vrátím.

    Ke zbytku nemá cenu se vyjadřovat. Prodavač je práce. Placená práce. On dostává peníze a ty si ho platíš. Díky tobě má co jíst. Tak by měl dělat to, co ty chceš. Nebo si taky objednáš instalatéra, uvaříš mu kafe, on se posadí a ty si to opravíš?

    Samozřejmě hovada co si myslí že prodavač je jejich otrok, jen proto, že mu dají upocenou stovku, to je na facku. Ale to jsou lidi s poruchou osobnosti. Ti si kupují i kamarády.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    6.9.2017 03:12 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Souhlasím s tím posledním odstavcem. Prodavač je člověk, kterej se musí nějak živit. Stejně jako já, tudíž se k němu prostě nebudu chovat jako hovado, ale tak, jak bych cthěl, aby se lidi chovali ke mě. I ten provozovatel toho eshopu může být jenom člověk, kterýmu problémy můžou zkrátit život (jasně, tohle u velkejch eshopů odpadá, ale furt, když si s nima člověk vytírá zadek, tak to nedává sežrat tomu zelenýmu skřetovi v televizi, jako spíš nějakými chudákovi, co tam pro něj pracuje).
    6.9.2017 07:22 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    +1
    6.9.2017 19:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Hele a opravdu ti připadá že někoho šikanuju, když si do poznámky - která tam je mimo jiné právě pro tento účel, napíšu, že bych si prosil dodat to a to zboží? Nějak pořád nechápu o co ti jde, nebo co je na tom neohleduplného. Mi naopak připadá sprosté, jestli to nějaký obchod odignoruje a vytře si semnou jako zákazníkem prdel a pošle mi něco, co jsem vysloveně nechtěl.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    12.9.2017 19:24 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Ne to ne, ale IMHO je to věc, která si žádá víc péče než prostě majznout požadavek do poznámky, která se používá k řešení menších problémů. Je to IMHO spíš pro věci jako "vyzvedne to manželka" nebo bude to dárek, tak potřebuju, aby krabice nebyla špinavá.

    V tomhle případě řešíte otázku, jestli ten prodejce vůbec má to, co si jako objednáváte. Když připojujete tuhle poznámku, tak je ta objednávka už tak nějak udělaná a vy najednou zpětně touhle "extra" poznámkou na okraj ovlivňujete, jestli ji vůbec ten prodejce moh uzavřít, nebo ne. Proto mi nepřijde vhodný k tomu využívat tohle pole, kterému může třeba být věnovaná letmější pozornost. Proto si IMHO myslím, že takováhle podmínka by měla být řešená jinak.
    3.9.2017 00:07 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Všude kde umí číst a osoba, která obsluhuje eshop má alespoň dokončené základní vzdělání
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    3.9.2017 08:45 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Vzdelanie nesúvisí s ústretovosťou. Ak je obsluha v obchode platená od vygenerovaného obratu, tak odignoruje doplnkovú požiadavku. To je peklo dnešnej dobu.
    Conscript89 avatar 3.9.2017 13:13 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Ak je obsluha v obchode platená od vygenerovaného obratu
    Kratkodobeho, nebo dlouhodobeho?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    3.9.2017 13:38 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Za smenu. Takí sú najhorlivejší. Reklamácie už predsa rieši reklamačné oddelenie, to sa ich netýka.
    Conscript89 avatar 3.9.2017 20:40 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Njn, to je pak na houby vedeni.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    5.9.2017 19:22 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Asi nakupuju v normálních obchodech, ale vždycky, když jsem si něco do poznámky napsal, tak to obchod respektoval. Proč by někdo něco posílal a pak tratil na balném, poštovném, apod. Mají lepší rovnou napsat, že to nemají, nebo zajistit požadovaný kus z nové série.
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    little.owl avatar 3.9.2017 14:09 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    V dobe eshopu je to nekdy komplikovane. Skoro jednoduzsi je pockat na novejsi model.
    A former Red Hat freeloader.
    5.9.2017 19:20 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    A nebo až se zase rozmůžou kamenné obchody, ne? :-D
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    30.8.2017 12:18 Huholoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Co když mám starší várku?

    p.s. jen jsem si teda doteď žádného pádu nevšiml.
    30.8.2017 14:04 AAnarchYsta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Stiahni si niekde ten script čo dokáže vyvolať pád na Ryzenu a ak ti to spadne daj ho reklamovať. AMD to rieši individuálne s každým ako "vadné" CPU a mali by ti dať nové.
    30.8.2017 13:50 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Tak teď jen doufat že mi CZC vymění kus z prokazatelně vadné série na počkání a nebudu čekat až proběhne reklamace…
    30.8.2017 14:05 AAnarchYsta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Skús nájsť ohľadne toho nejaké vyjadrenie od AMD že to je reálny problém a že to vymieňajú a možno by ti to pri reklamácií pomohlo.
    30.8.2017 15:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Hurá to bylo rychle opraveno ;-)

    BTW hlavička zprávičky se zobrazuje až po rozkliknutí v levém sloupci není vůbec co to je za procesor.
    Fluttershy, yay! avatar 30.8.2017 17:24 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Opraveno.

    Zprávička porušovala pravidlo o srozumitelnosti bez titulku a neměla být v původní podobě schválena.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Max avatar 30.8.2017 20:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Moje chyba, většinou si na to dávám pozor, ale dnes jsem byl v práci nějak rozhozen :-/ a stále jsem :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.9.2017 17:04 petrfm | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Copak, sekretářka dostala nový dresscode a ta krátká sukně ti zvyšuje tlak? :-)
    fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
    Max avatar 2.9.2017 21:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    ne
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    30.8.2017 18:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    To se bohužel občas stává, defaultně se titulky zobrazují, takže když píše (a schvaluje) zprávičku někdo, kdo je sám vypnuté nemá, snadno přehlédne, že bez titulku nedává smysl.
    30.8.2017 19:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Novšie verzie AMD ryzen už nespôsobujú pád na linuxe
    Ono to jde nastavit? :-O btw dík za info

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.