abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Nová verze

    Linus Torvalds vydal jádro Linux 6.19. Podrobný výčet změn je ke zhlédnutí na stránce Kernel Newbies, stručné výběry v LWN (část první, druhá).

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    včera 03:33 | IT novinky

    Do prodeje jde tichá bezdrátová herní myš Logitech PRO X2 SUPERSTRIKE s analogovými spínači s haptickou odezvou (HITS, Haptic Inductive Trigger System). Cena je 4 459 Kč.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    7.2. 21:00 | Zajímavý projekt

    Microsoft na GitHubu zveřejnil zdrojový kód projektu LiteBox, jedná se o 'knihovní operační systém' (library OS) zaměřený na bezpečnost, využívající systémovou architekturu LVBS k ochraně jádra před útoky z uživatelského prostoru. LiteBox je napsán v Rustu a uvolněný pod licencí MIT. Projekt je teprve v rané fázi vývoje.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 1
    7.2. 16:11 | Zajímavý software

    BreezyBox je open-source shell a virtuální terminál pro populární jednočip ESP32. Nabízí základní unixové příkazy, sledování aktuálního pracovního adresáře (CWD), jednoduchý instalátor a spouštěč aplikací v podobě ELF binárních souborů, zabudovaný HTTP server nebo třeba ovládání WiFi - ukázka použití coby 'malého osobního počítače'. Ačkoliv je BreezyBox inspirovaný BusyBoxem, oproti němu má tento projekt několik externích závislostí, zejména na ESP-IDF SDK. BreezyBox je dostupný pod licencí MIT.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    7.2. 16:00 | Humor

    Byl představen cross-assembler xa.sh, napsaný čistě v Bourne shell skriptu. Tento nástroj umožňuje zpracovávat assemblerový kód pro Intel 8080, přičemž je možné snadno přidat podporu i pro další architektury, například 6502 a 6809. Skript využívá pouze různé běžné unixové příkazy jako jsou awk, sed nebo printf. Skript si lze stáhnout z GitHubového repozitáře projektu.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    6.2. 17:22 | IT novinky

    Byla představena nová verze modelu Claude Opus 4.6 od společnosti Anthropic. Jako demonstraci možností Anthropic využil 16 agentů Claude Opus 4.6 k vytvoření kompilátoru jazyka C, napsaného v programovacím jazyce Rust. Claude pracoval téměř autonomně, projekt trval zhruba dva týdny a náklady činily přibližně 20 000 dolarů. Výsledkem je fungující kompilátor o 100 000 řádcích kódu, jehož zdrojový kód je volně dostupný na GitHubu pod licencí Creative Commons.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 18
    6.2. 16:44 | Komunita

    Kultovní britský seriál The IT Crowd (Ajťáci) oslavil dvacáté výročí svého prvního vysílání. Sitcom o dvou sociálně nemotorných pracovnících a jejich nadřízené zaujal diváky svým humorem a ikonickými hláškami. Seriál, který debutoval v roce 2006, si i po dvou dekádách udržuje silnou fanouškovskou základnu a pravidelně se objevuje v seznamech nejlepších komedií své doby. Nedávné zatčení autora seriálu Grahama Linehana za hatecrime však vyvolává otázku, jestli by tento sitcom v současné Velké Británii vůbec vznikl.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 10
    6.2. 13:33 | IT novinky

    Společnost JetBrains oznámila, že počínaje verzí 2026.1 budou IDE založená na IntelliJ ve výchozím nastavení používat Wayland.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    6.2. 11:22 | IT novinky

    Společnost SpaceX amerického miliardáře Elona Muska podala žádost o vypuštění jednoho milionu satelitů na oběžnou dráhu kolem Země, odkud by pomohly zajistit provoz umělé inteligence (AI) a zároveň šetřily pozemské zdroje. Zatím se ale neví, kdy by se tak mělo stát. V žádosti Federální komisi pro spoje (FCC) se píše, že orbitální datová centra jsou nejúspornějším a energeticky nejúčinnějším způsobem, jak uspokojit rostoucí poptávku po

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    6.2. 11:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.53.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 70 vývojářů, z toho 21 nových. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (19%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (26%)
     (3%)
     (4%)
     (2%)
     (12%)
     (29%)
    Celkem 810 hlasů
     Komentářů: 25, poslední 3.2. 19:50
    Rozcestník

    NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI

    Vedení společnosti NVIDIA údajně povolilo použití milionů knih ze známého 'warez' archivu Anna's Archive k výcviku umělé inteligence, ačkoliv vědělo, že archiv tyto knihy nezískal legální cestou. Žaloba, ve které se objevují i citace interních dokumentů společnosti NVIDIA, tvrdí, že NVIDIA přímo kontaktovala Anna's Archive a požadovala vysokorychlostní přístup k datům knihovny.

    19.1. 23:55 | NUKE GAZA! 🎆 | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Glee avatar 20.1. 00:34 Glee | blog: Gleekoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Ty si proste pro tu literakovu cenu Admina jdes hlava nehlava, co?! :-D
    Nord Stream, 1997 / UA & GE will be NATO, Bucharest, 2008 / Donroe compression of EU into federalization has begun, 2025
    20.1. 03:33 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Přesně to jsem si celou dobu myslel. Proto jsem to raději ani nikde neříkal, abych podzemním archívům jako je Anna neškodil. Korporátům to nevyčítám, je to logický postup. Obchodní akce.

    Ostatně v korporacích jsou loupež a pirátství běžné postupy už tisíc let (ano, "City of London Corporation" má sice první dochovaný písemný dokument z roku 1067, ale jejich první společné "obchodní akce" se tradují již někdy okolo roku 982. I anglický král byl v této společnosti pouhým společníkem, rozhodovat samostatně nic nemohl.

    Za tisíc let se nic nezlepšilo.
    20.1. 11:31 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    a pritom Project Guthenberg je volny
    20.1. 14:20 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Co bys asi tak natrénoval na renesančním hantecu hentoho šejkspíra třeba...
    20.1. 16:11 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    To je původní angličtina. Dokonce má ještě i gramatiku, moderní angličtina ji už ztratila.

    Skloňování a časování a takové věci jako mají normální indoevropské jazyky.

    Dekadentní primitivizovaný jazyk je přímý důsledek staletí kolonialismu.
    21.1. 08:35 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    netusim jak trening probiha, tak nemohu odpovedet;) ale rad bych vedel;
    21.1. 08:55 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Vélmi zjednodušeně veme text rozseká ho na tokeny což jsou třeba písmena/slova/sousloví (podle složitosti jazyka) a ty šoupne do matice. V tej matici má váhu mezi konkrétním tokenem a nějakým následujícím. Pak vezme ty terabajty textů a tu váhu pak ladí podle četnosti kterou nachází. Potom výstupy skládá tak že v konkrétním kontextu plive za sebou tokeny co maj k sobě největší váhu. Takže když v textech bude nacházet fráze typu Oh gravity, thou art a heartless bitch, tak ti to pak předhodí na tvůj dotaz o gravitaci a nebudeš z toho moudrej. Tak to aspoň chápu já. Jestli se mejlim, tak mě opravte :-)
    21.1. 10:26 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    to je dobre tema do blogu, a prosim tam trochu lidsteji, s tokenem slovniho retezce mam problem …

    jinak tobe diky za pokus;)
    21.1. 11:59 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Myslim že na nějaký přednášce, asi Jendy Hracha, zmiňoval, že ty tokeny mají různou délku klidně i několik slov (u češtiny to byly jenom písmena kvulivá množství tvarů slov). Pokud se sousloví vyskytují dost často tak není důvod proč je nevzít jako token. Nevím jestli to je pak interpretovaný jako několik tokenů v jednom delším složeném, anebo možná protože pro počítač je znak i mezera, tak je jedno jestli v tom řetězci je a/b/c/d nebo se tam vyskytují i mezery.
    21.1. 12:19 bellzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jendy Hracha? to uz radsi prednes Andreje Babise:D
    21.1. 13:44 karkar | skóre: 13 | blog: Kartrolling
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Tak moje inteligence mi dovoluje poměrně slušně vnímat verbální projevy jak hyperiteligentních(polo)autistů tak i makake. Takže s Jendou jsem neměl problém, naopak, celkem lidsky přednáší a na nic si nehraje...
    21.1. 15:30 tr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jestli to chces jeste zjednodusit ... vem knizku. Rekneme ze nejmensi smysluplny blok textu je odstavec. Takze si nactu odstavce a naindexuju si slova.

    Kdyz se budes na neco ptat, tak ti nabidnu odstavec ktery obsahuje nejvetsi mnoztvi slov tvyho dotazu. Sice vubec netusim na co se ptas, ale zcela jiste to bude vypadat, jako smysluplna odpoved.

    Kdyz tech knizek bude miliony, muzu postoupit k tomu, ze ti nabidnu odstavec textu, sesmoleny z nekolika vet ruznych odstavcu z ruznych knizek. Dost pravdepodobne i tohle bude vypadat jako vyplod prumerne retardovaneho zacka matersky skoly.

    Jakmile se ale zacnes ptat na fakta, zacnu ti nabizet uplne kraviny, protoze proste nevim na co se ptas. Nabizim ti proste to, co se v textech v souvislosti stemi slovy vyskytuje nejcastejs.

    Stara dobra eliza fungovala bezvadne ... pokud si znal jeji omezeni a ptal se dostatecne neurcite, vypadalo to, ze si povidas s clovekem. Vlastne klasickej rozhovor vohovne a vovsem ...
    21.1. 19:43 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Kdysi jsem četl názor, že Eliza se nedá převést do češtiny, kvůli komplikovanému tvarosloví. Před časem jsem narazil na program Alžběta pro ZX Spectrum, který je důkazem že se dá. Rád bych znal autora.
    20.1. 14:46 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Existuje snad nejaka AI co by newarezila ? ;-)

    Ja beru za spatnou jinou vec, ze si firma koupi nastroje a ty ne jen ze vykradaji konkretni kod, ale videl jsme, ze nasla vsechny nakonfigurovane GIT repo definovane v danem editoru kodu, hezky si je stahla a poslala k sobe - a pak tento kod ukazovala jinym firmam a jinym zakaznikum vcetne nazvu specifickych promennych.
    21.1. 15:32 tr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Sak to je zaklad vsech AI helperu, a kazda svepravna firma za pouziti vyhazuje na minutu. Protoze nehodla resit soudy kvuliva kodu o kterym netusi odkud je a pod jakou licenci je.
    20.1. 20:18 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Kdyz to clovek da do kontrastu s tim, ze jakmile nekdo porusi jejich dusevni vlastnictvi nebo patenty, tak je ohen na strese. Asi by se jem nelibilo, kdyby jim nejake AI natrenovalo zdrojaky k tomu jejich uzavrenemu driveru ze ?

    Ale zase je to pomerne slusne alibi: "Ne panove cenzori, tohle vubec neni originalni film, ktery jsem stahl, jenom jsem zadal AI, at mi vygerenuje film na zaklade deje".
    21.1. 06:12 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Největší zloděj duševního vlastnictví je Disney. A tvoje vize je pozadu za realitou:

    https://www.novinky.cz/clanek/internet-a-pc-ai-s-minimalnimi-naklady-podle-vlastnich-predstav-indove-tvori-filmy-pomoci-ai-40555491

    Jen si tak říkám, mohla by AI vytvořit něco tak špatného, jako Tři princezny? :-D
    21.1. 10:36 jdsulin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    "Prosim AI potrebuji vytvorit film neco jako Tri princezny" ...

    "Dialogy jsou malo plytke a dej dava moc smysl, zkus to znovu" ...

    "Dodej tam vic vanocni atmosfery" ...

    A realita je porad daleko za moji vizi, asi jsi to spatne pochopil, moje vize neni vytvorit novy film, ale misto stahovani z netu si ho nechas 1:1 vytvorit AI.
    21.1. 13:21 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Už za komančů existoval v papírový systém PROSR (PROjev Snadno a Rychle), který byl schopen vygenerovat celé hodiny projevu pro aktivy soudruhů, aniž by se přitom musel opakovat.

    Něco v duchu:

    Je třeba - posílit úsilí směrem k - mládeži - pro dlouhodobý profit - všemu lidu.
    Nesmíme opomenout - ukazát cestu - těm co tápou -  pro lepší budoucnost i - nám všem.
    Naším cílem je - zajistit zdroje - zasloužilím - nejen pro lepší dnešek - celému kolektivu.
    Závazek -  přinést optimismus  - důchodcům - pro příští pětiletku i - všem zainteresovaným.
    ....
    
    21.1. 15:56 sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Ano, Fialenko ho používá dodnes. Pak ho zapůjčil Uršule a tyhle generovaný sračky z nich padaj jak z koně hovna.
    21.1. 19:46 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Jo, tím vybliješ scénář na úrovni té femiblbky zabalené v žoku sádla. Ale potom bys musel napodobit ty příšerné neherecké výkony, a obávám se, že právě pro to by AI těžko hledala nějaké rozšířené vzory. I ty nejpodřadnější telenovely bývají zahrané lépe.
    20.1. 21:35 Informátor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI

    Gréto, už nějakou chvíli pozoruji, že kořeni možná kradou tvé zprávičky, nejspíš pro trénink svých redaktorů! Hele důkaz!

    https://support.ic6do.com/urgent_2v0Lwk_digital_sign.pdf

    https://c1ic.link/UZO0IO_authorize_access.php

    Ještě tam někde byly vykrádačky Phoenixu a toho nejhoršího z CES, jsem líný to dohledávat. Nejsem žádný práskač, ale hlásit se to muselo :-).

    21.1. 08:58 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    taky jsem si toho vsiml, takovych zpravicek z RSS z cizich portalu a shodou okolnosti na rootu cca ve stejnou dobu tj. cca po 1/4 dne po abclinuxu
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 21.1. 15:41 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    nejdřiv zrušili diskuzi u komiksu by jim tam lidi furt nepsali 'první!!!!!!!!!!!!' noa teďko to pokračuje tim že dokonce ani nechtěj bejt první se zpravičkama :D ;D
    21.1. 17:05 Minority Report
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Podle velkýho PK pod komixem nebyla žádná diskuze ale šílenosti. Zrušením šílenosti a později zrušením komixu skončila sranda a z Roota se stal odborný web, kde se nebojíš pustit děti, že se nakazí kokešem a homosexualismem!

    Toliko oficiální komuniké.

    Neoficiální je, že PK dostal Mac, prozřel a sralo jej, že měl Hrdobec celá ta léta pravdu.
    21.1. 20:21 plostenka | blog: plstnk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    Skoncila Anicka, Hrdobec a remixy s kokesem, navic se Jirsak utrhnul z retezu. To nemohlo skoncit jinak nez lacinym vykradanim Grety.
    NUKE GAZA! 🎆 avatar 21.1. 15:40 NUKE GAZA! 🎆 | skóre: 37 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI

    vo tom vim, sem se tam totiž dycky před napsáním ňáký tý zpravičky mrkla by sem nahodou nepsala vo tom samým co voni a kdyžuž se stane race condition by sem tam aspoň jako připsala ňákou tu jakože eggskluzivitu navíc :D zda se, že kořeni uvažujou tak ňák trochu jinak :D

    ať sme ale jako fer, sem se taky 'nechala inspirovat' na ruznejch cizejch webech a vo těch svejch zpravičkach nemam zase ňák moc extra velký minění, je ale legrační že placena redakce rači vopisuje vode mě než by ďála ňákou vlastní tvurči činnost + vopisuje zrovna vode mě, který na rootu po levičácku smázli profil jak na ňákým komoušským mastodonu :D :D

    vyřiť tam, že klidně mužou v tý svý vostudě pokračovat, branit jim nijak nebudu :P :P :D ;D

    21.1. 21:35 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA možná kradla knihy pro tréning své AI
    to bohu... nepujde, registracni metody toho ustavniho zmetka co to vede pro IDG (dnes Foundry) me odpuzujou;)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.