Vývojáři OpenMW (Wikipedie) oznámili vydání verze 0.49.0 této svobodné implementace enginu pro hru The Elder Scrolls III: Morrowind. Přehled novinek i s náhledy obrazovek v oznámení o vydání.
Masivní výpadek elektrického proudu zasáhl velkou část České republiky. Hasiči vyjížděli k většímu počtu lidí uvězněných ve výtazích. Výpadek se týkal zejména severozápadu republiky, dotkl se také Prahy, Středočeského nebo Královéhradeckého kraje. Ochromen byl provoz pražské MHD, linky metra se už podařilo obnovit. Výpadek proudu postihl osm rozvoden přenosové soustavy, pět z nich je nyní opět v provozu. Příčina problémů je však stále neznámá. Po 16. hodině zasedne Ústřední krizový štáb.
Po více než roce vývoje od vydání verze 5.40 byla vydána nová stabilní verze 5.42 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 64 vývojářů. Změněno bylo přibližně 280 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Byla vydána nová stabilní verze 7.5 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 138. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Sniffnet je multiplatformní aplikace pro sledování internetového provozu. Ke stažení pro Windows, macOS i Linux. Jedná se o open source software. Zdrojové kódy v programovacím jazyce Rust jsou k dispozici na GitHubu. Vývoj je finančně podporován NLnet Foundation.
Byl vydán Debian Installer Trixie RC 2, tj. druhá RC verze instalátoru Debianu 13 s kódovým názvem Trixie.
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za červen (YouTube).
Libreboot (Wikipedie) – svobodný firmware nahrazující proprietární BIOSy, distribuce Corebootu s pravidly pro proprietární bloby – byl vydán ve verzi 25.06 "Luminous Lemon". Přidána byla podpora desek Acer Q45T-AM a Dell Precision T1700 SFF a MT. Současně byl ve verzi 25.06 "Onerous Olive" vydán také Canoeboot, tj. fork Librebootu s ještě přísnějšími pravidly.
Licence GNU GPLv3 o víkendu oslavila 18 let. Oficiálně vyšla 29. června 2007. Při té příležitosti Richard E. Fontana a Bradley M. Kuhn restartovali, oživili a znovu spustili projekt Copyleft-Next s cílem prodiskutovat a navrhnout novou licenci.
Svobodný nemocniční informační systém GNU Health Hospital Information System (HIS) (Wikipedie) byl vydán ve verzi 5.0 (Mastodon).
Znáte multiplatformní open-source závodní hru open4speed (Android) od českého tvůrce? Hra je uvolněna pod licencí GNU GPL v3 a jak již název napovídá, je ve stylu Need for Speed.
Tiskni
Sdílej:
valgrind --tool=callgrindVysledny soubor pak otevres v KCachegrind
Existuje docela slušný emulátor. A kdybys do toho šel, tak se hlásím jako tester
car::car(input *i, std::vector<_edge_> e, const char* filename, bool automatic) {dalsi "nepeknou konstrukci" je opetovne inicializovani jiz inicializovaneho objektu dynamicky alokovanym objektem. Ano zni to hrozne a hrozne to je:
std::vector<_btRaycastVehicle_*> m_vehicle = *(new std::vector<_btRaycastVehicle_*>); ///< Physical implementation of car transformationTato konstrukce je rozhazena po mrte mistech v kodu... Dalsi problem v implementaci je s pouzitim "interfacu"
/** * @brief The model interface */ class model { public: /** * @brief model destructor */ virtual ~model() {} int cutX, cutY; ///< Size of SS Culling std::vector<_edge_> *edges; ///< All standalone edges of model std::vector<_model3d_> models; ///< All parts of model float minx, miny, minz, maxx, maxy, maxz; ///< Extremes of current model float width, aplitude, height, size; ///< Dimensions of current model };
1. toto neni interface, nejsou tam zadne definice metod, coz bych u interfacu cekal 2. trida obsahuje dynamicky alokovanou promenou edges, ale v destruktoru neni dealokovana, ani potomek teto tridy (modelo4s) neprovadi dealokaci. 3. k zamysleni: Musi to byt opravdu dynamicky alokovana promena? :)Ostatni interfacy krome tohoto vypadaji lepe (ale i tak obsahuji porad nejake member attributy) Dalsi mega ulet je, ze konstruktor tridy inicializuje globalni promene... Tak toto me opravdu dostalo. rekl bych ze je to zoufaly pokus o vytvoreni Singletonu?
bulletConfig bcfg = *(new bulletConfig()); ///< Configuration of physical engine btDynamicsWorld* m_dynamicsWorld; ///< Physical implementation of scene btDefaultCollisionConfiguration* m_collisionConfiguration; btCollisionDispatcher* m_dispatcher; btBroadphaseInterface* m_overlappingPairCache; btConstraintSolver* m_constraintSolver; .... /** * @brief Construct physical model * @param m is 3D model for physical model */ bullet::bullet(model *m) { /// Get configuration std::vector<_char_*> atributes = getList("BULLETCFG"); bcfg.brakeAspect = getConfig("brakeAspect", atributes); bcfg.engineMaxSpeed = getConfig("engineMaxSpeed", atributes); bcfg.engineSpeedMultiply = getConfig("engineSpeedMultiply", atributes); bcfg.gasAspect = getConfig("gasAspect", atributes); bcfg.gravitation = getConfig("gravitation", atributes); bcfg.overSpeedBraking = getConfig("overSpeedBraking", atributes); bcfg.rollInfluence = getConfig("rollInfluence", atributes); bcfg.skinFriction = getConfig("skinFriction", atributes); bcfg.speedDecrease = getConfig("speedDecrease", atributes); bcfg.steeringAspect = getConfig("steeringAspect", atributes); bcfg.steeringSpeedDependency = getConfig("steeringSpeedDependency", atributes); bcfg.suspensionCompression = getConfig("suspensionCompression", atributes); bcfg.suspensionDamping = getConfig("suspensionDamping", atributes); bcfg.suspensionStiffness = getConfig("suspensionStiffness", atributes); bcfg.underSpeedBraking = getConfig("underSpeedBraking", atributes); bcfg.vehicleMassAspect = getConfig("vehicleMassAspect", atributes); bcfg.vehicleStep = getConfig("vehicleStep", atributes); bcfg.wheelFriction = getConfig("wheelFriction", atributes); bcfg.worldLimit = getConfig("worldLimit", atributes); bcfg.worldStep = getConfig("worldStep", atributes); bcfg.worldSubStep = getConfig("worldSubStep", atributes); locked = true; m_collisionConfiguration = new btDefaultCollisionConfiguration(); m_dispatcher = new btCollisionDispatcher(m_collisionConfiguration); btVector3 worldMin(-bcfg.worldLimit,-bcfg.worldLimit,-bcfg.worldLimit); btVector3 worldMax(bcfg.worldLimit,bcfg.worldLimit,bcfg.worldLimit); m_overlappingPairCache = new btAxisSweep3(worldMin,worldMax); m_constraintSolver = new btSequentialImpulseConstraintSolver(); m_dynamicsWorld = new btDiscreteDynamicsWorld(m_dispatcher,m_overlappingPairCache,m_constraintSolver,m_collisionConfiguration); m_dynamicsWorld->setGravity(btVector3(0,-bcfg.gravitation,0)); /// Create scene addModel(m); }Ale ted i neco pozitivniho. Autor si s aplikaci dal opravdu hodne prace a pozitivne hodnotim, ze i pres to mracno chyb se aplikaci podari spustit. Doporucil bych:
void renderSubModel(model* mod, model3d m);
(geometrie celého 3D světa se během vykreslování každého snímku kopírovala).
Objahoba diplomky je naštěstí až za půl roku :D spíš teď do Vánoc chci stihnout upgrade, abych neprošvih vánoční nával stahování aplikací :)