abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 01:00 | Komunita

    Debian dnes slaví 32 let. Ian Murdock oznámil vydání "Debian Linux Release" 16. srpna 1993.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    15.8. 17:44 | IT novinky

    Policisté zadrželi odsouzeného drogového dealera Tomáše Jiřikovského, který daroval ministerstvu spravedlnosti za tehdejšího ministra Pavla Blažka (ODS) bitcoiny v miliardové hodnotě, a zajistili i darovanou kryproměnu. Zadržení Jiřikovského může být podle ministerstva důležité k rozuzlení kauzy, která vypukla koncem května a vedla ke konci Blažka. Zajištění daru podle úřadu potvrzuje závěry dříve publikovaných právních

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    15.8. 13:44 | IT novinky

    Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa jedná o možném převzetí podílu ve výrobci čipů Intel. Agentuře Bloomberg to řekly zdroje obeznámené se situací. Akcie Intelu v reakci na tuto zprávu výrazně posílily. Trump minulý týden označil Tana za konfliktní osobu, a to kvůli jeho vazbám na čínské společnosti, čímž vyvolal nejistotu ohledně dlouholetého úsilí Intelu o obrat v hospodaření. Po pondělní schůzce však prezident o šéfovi Intelu hovořil příznivě.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    15.8. 05:44 | IT novinky

    Společnost Purism stojící za linuxovými telefony a počítači Librem má nově v nabídce postkvantový šifrátor Librem PQC Encryptor.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    14.8. 18:00 | Nová verze

    VirtualBox, tj. multiplatformní virtualizační software, byl vydán v nové verzi 7.2. Přehled novinek v Changelogu. Vypíchnou lze vylepšené GUI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.8. 14:11 | IT novinky

    Eric Migicovsky, zakladatel společnosti Pebble, v lednu oznámil, že má v plánu spustit výrobu nových hodinek Pebble s již open source PebbleOS. V březnu spustil předprodej hodinek Pebble Time 2 (tenkrát ještě pod názvem Core Time 2) za 225 dolarů s dodáním v prosinci. Včera představil jejich konečný vzhled (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    14.8. 12:44 | Zajímavý software

    Byla oznámena nativní podpora protokolu ACME (Automated Certificate Management Environment) ve webovém serveru a reverzní proxy NGINX. Modul nginx-acme je zatím v preview verzi.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.8. 12:22 | Nová verze

    Vývojáři KDE oznámili vydání balíku aplikací KDE Gear 25.08. Přehled novinek i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.8. 11:55 | IT novinky

    Společnost Perplexity AI působící v oblasti umělé inteligence (AI) podala nevyžádanou nabídku na převzetí webového prohlížeče Chrome internetové firmy Google za 34,5 miliardy dolarů (zhruba 723 miliard Kč). Informovala o tom včera agentura Reuters. Upozornila, že výše nabídky výrazně převyšuje hodnotu firmy Perplexity. Společnost Google se podle ní k nabídce zatím nevyjádřila.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    13.8. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 34 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20250812 mikrokódů pro své procesory řešící 6 bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Kolik tabů máte standardně otevřeno ve web prohlížeči?
     (52%)
     (19%)
     (4%)
     (5%)
     (2%)
     (1%)
     (1%)
     (16%)
    Celkem 402 hlasů
     Komentářů: 23, poslední 4.8. 13:01
    Rozcestník

    openSUSE 11.3 RC1 je venku

    Vyšlo openSUSE 11.3 RC1. Vše jde zatím podle rozvrhu a finální verze 11.3 by měla být k dispozici 15. července. Přečtěte si oznámení a stahujte.

    17.6.2010 18:20 | Robert Krátký | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    17.6.2010 18:49 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Photoshop CS2 přes Wine
    Fungoval někomu Photoshop CS2 přes Wine v OS 11.2? Mně to hlásilo chybu nějaký knihovny a google znal problém a neznal řešení. Už to v 11.3 jde?

    Kvůli tomu jsem před týdnem přešel na Windows 7, protože prostě photoshop nutně potřebuju a Kubuntu už mne začalo neuvěřitelně vytáčet.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    17.6.2010 18:50 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Zabudni na linux. Windows 7 je nedostihnutelny.
    Ilfirin avatar 17.6.2010 19:19 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Tak to rozhodně není...
    Ale jako platforma pro Photoshop bez debat.
    17.6.2010 19:39 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    asi jako slovensky hokejisti...
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:48 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Souhlas. V tech spatnostech urcite. :-P
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    18.6.2010 03:25 Rovano
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Zabudni na Windows. Mac OS X(unix) je to správné a matčino lůno pro Photoshop.
    17.6.2010 19:39 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Len tak zo zvedavosti, ktora funkcia chyba ludom co stale volaju po Photoshope v linuxe? Napr. v porovnani s GIMPom, co mu chyba?
    17.6.2010 19:55 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Podle mě Gimpu ani nechybí ty funkce, ale má strašné ovládání. Asi se na to dá zvyknout, ale někomu kdo se naučil s photoshopem to přijde prostě neovladatelný šmejd. Kdyby trochu překopali systém ovládání, nabídky, atd. tak by to byl výborný software
    17.6.2010 20:50 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Co je tak strašného na ovládání Gimpu?
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    17.6.2010 23:12 Nicco | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Gimp je ako Lotus Notes v porovnani s Outlookom. Proste je to dielo programatorov, ktori si neprizvali ergonomov na vytvorenie GUI ale sami sa snazili vytvorit nieco nove, odlisne od zabehnuteho Photoshopu. To mohlo skoncit iba dvoma sposobmi. Skoncilo to samozrejme tym zlym. Velky problem vidim v tom rozbiti do mnozstva nezavislych okien ktore sa prekryvaju, az je z toho jeden velky chaos. Horsie ale je, ze celkovy koncept napriklad vrstiev je neprijemne zlozity a nezrozumitelny. Ako keby auto vobez nepocital, ze v tom bude niekto realne kreslit. Chyba tomu tah na branku. Su osvedcene postupy a kroky, ktore logicky navazuju na seba, ked nieco konkretne robim, ale Gimp s tym vobec nepocita. Konkretne sa da toto rozpisat dopodrobna, ale autori na to nereaguju, tak kazdy radsej instaluje Photoshop cez wine....
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:49 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Lotus neznam, Nejsem si jisty, ze by zrovna MS Otlak bylo neco bajecneho. Horsi kus SW jsem predtim nikdy nevidel. :-)
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    18.6.2010 20:50 Petrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Predopokladam, ze vis, ze GIMP je starsi nez photokram, ze?
    18.6.2010 20:51 Petrik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    no dobre, tak neni :) sorry
    21.6.2010 18:09 100% Lenin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Zrovna srovnání Lotus Notes s Otlakem není Vaší výhrou. To je jako srovnávat poctivá jablka s rozteklým melounem.

    Inu, rychlokvašky se nezapřou. Ale děkuji, tak dlouho jsem se již nezasmál. :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDdddd
    17.6.2010 20:55 Peter Fodrek | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    potom je pre Vas GIMPShop http://en.wikipedia.org/wiki/GIMPshop
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:47 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Presne tak, ja nedavno videl Photoshop a nic bych v tom smejdu neudelal, jak to ma vsechno divne jinak.

    Proste vzdy zalezi na co si clovek zvykne driv. Kdysi nad Open Office GUI jsem v prvni chvili lamal hul, jsa zblbnut MS Office. Pak jsem prisel na to, ze Open Office maji spoustu voleb logicteji a timpadem spravneji. Napr, ze "Format stranky" je v menu "Format" a ne v menu "File". Atd, atp, ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    17.6.2010 20:54 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Třeba to že dostávám podklady v PSD a prostě je GIMP nezchroustá. Gimp single-window mode je perfektní. Ale to zpracování podkladů je tak trochu nezbytné.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    Bedňa avatar 18.6.2010 07:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Stačí sa dohovoriť a formáte v ktorom si budete vymienať dáta a je to.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    18.6.2010 10:01 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    CMYK
    18.6.2010 10:32 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Pokud připravujete podklady pro tisk, tak určitě. Na druhou stranu mám určité pochybnosti stran toho, kolik z těch, kdo vykřikují, jak je GIMP nepoužitelný a jak prostě potřebují Photoshop, podklady pro tisk připravuje. Větší problém vidím v color managementu, ale opět mám pochybnosti ohledně toho, kolik uživatelů umí pracovat s profily a má všechno řádně proměřeno a kalibrováno.
    18.6.2010 15:32 munich machine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Ano, color management je tiez problem, a ano, na grafiku na web sa bez CMYKu zaobidem, takze GIMP na web staci.
    17.6.2010 20:59 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    To mě pověz, proč čekáš na novou verzi SUSE kvůli tomu, že pod nějakou konkrétní verzi wine (asi původní distribuční) ti nefunguje nějaký program? Vždyť i pod 11.1 můžeš mít aktuální verzi wine (a téměř vše ostatní jako ve Factory). Já sám nedávno opustil 11.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    17.6.2010 21:00 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Ve stejné verzi Wine (té poslední co je ke stažení) to v Kubuntu jelo. Tak to třeba pojede teď.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    17.6.2010 21:01 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    A ani na ni jako nečekám, třeba i kvůli Autocadu ...
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    17.6.2010 21:13 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Pod Wine mám vyzkoušený jen AutoCAD 2000, ten funguje celkem v pohodě. Ještě bych doporučil použít PlayOnLinux, podporuje více verzí Wine, pro každý program vytváří vlastní verzi registru a knihoven, má podporu pro instalaci Photoshopu CS4 i AutoCADu 200X.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    17.6.2010 21:21 jiřík | skóre: 9 | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Nějak mne omrzelo laborování s tím, že použiju tohle a možná to pojede. A nedovedu si představit Autocad přes wine na notebooku, když i photoshop nebyl úplně plynule použitelný. A jsem přeci jen zvyklý pracovat v novějších verzích, než 2000.
    Zapomeňte na pumpičku a na rozhodčí, hrajte Ultimate Frisbee http://www.frisbee.cz
    18.6.2010 07:28 aR_649
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Autocad 2006 mám přes playonlinux, zkoušel jsem vše možné, ale registrace nejde ani náhodou.
    18.6.2010 10:57 math3z
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Naposledy čo som skúšal Photoshop CS4 portable (inštalátor málo cez 50 mega, žiadne prkotiny typu help a bridge) pod Wine v openSUSE.. bez problémov.. až na to, že ešte tam bolo pár bugov pri písaní textu v špecifickej vrstve. Zdôrazňujem ešte raz: SKÚŠAL, nepracujem takým spôsobom a najskôr ani nikdy nebudem.. GIMP mi nateraz plne postačuje.
    19.6.2010 17:27 jf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Photoshop CS2 přes Wine
    Ano, Photoshop CS2 mi funguje pod OpenSuse 11.2 (Gnome). Instalacni program jsem spoustel pod Wine z orig. disku.
    17.6.2010 22:44 majitel ati s hlasnym vetrakom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    neviete, fglrx tam uz ide...?
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:43 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Vsude mam nvidie, takze nemohu pomoci, ac bych chtel ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jardík avatar 18.6.2010 00:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Je někde seznam balíků? Je tam gcc 4.5? Nebo ArchLinux je jedinou distribucí, která ho už má?
    Věřím v jednoho Boha.
    Jakub Lucký avatar 18.6.2010 00:08 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Debian Experimental už ho má taky...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:42 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jardík avatar 18.6.2010 01:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Příloha:
    Hele, odkaz na správnou architekturu. Bohužel bych to nemohl používat, nejdou odstranit 32bit šmejďárny. Koukněte na screen, když se pokusím odinstalovat glibc-32bit, chce to odinstalovat půlku systému
    Věřím v jednoho Boha.
    18.6.2010 05:02 asdfghjkl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Ty idiote. Glibc-32bit.x86-64.rpm je 64bit balíček!
    zypper se -s glibc                                                       
    Načítání dat repozitáře...                                                                  
    Načítají se nainstalované balíčky...                                                        
    
    S | Jméno               | Typ              | Verze         | Arch   | Repozitář           
    --+---------------------+------------------+---------------+--------+---------------------
    i | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss   
    v | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i686   | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.4   | i686   | openSUSE-11.2-Oss   
    v | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc               | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss   
      | glibc               | zdrojový balíček | 2.10.1-10.5.1 | noarch | openSUSE-11.2-Update
      | glibc               | zdrojový balíček | 2.10.1-10.5.1 | noarch | openSUSE-11.2-Update
    i | glibc               | patch            | 1876          | noarch | openSUSE-11.2-Update
    i | glibc-32bit         | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-32bit         | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss   
    i | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss   
    v | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i686   | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.4   | i686   | openSUSE-11.2-Oss   
    v | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-devel         | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss   
      | glibc-devel-32bit   | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-devel-32bit   | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss   
      | glibc-html          | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-html          | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss   
      | glibc-html          | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-html          | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-i18ndata      | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-i18ndata      | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-i18ndata      | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-i18ndata      | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-info          | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-info          | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-info          | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-info          | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
    i | glibc-locale        | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-locale        | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
    v | glibc-locale        | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-locale        | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
    i | glibc-locale-32bit  | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
    v | glibc-locale-32bit  | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-obsolete      | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-obsolete      | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-obsolete      | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-obsolete      | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-profile       | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-profile       | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-profile       | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | i586   | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-profile       | balíček          | 2.10.1-10.4   | i586   | openSUSE-11.2-Oss
      | glibc-profile-32bit | balíček          | 2.10.1-10.5.1 | x86_64 | openSUSE-11.2-Update
      | glibc-profile-32bit | balíček          | 2.10.1-10.4   | x86_64 | openSUSE-11.2-Oss
    
    
    18.6.2010 10:34 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku

    Formálně sice ano, ale zkuste si spustit

    rpm -ql glibc-32bit | xargs file
    Jardík avatar 18.6.2010 14:53 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Tak x86_64 architektura tam je sice napsaná, ale obsahuje to 32bit knihovny, takže je to podvod a musí to pryč.
    Věřím v jednoho Boha.
    Kaacz avatar 18.6.2010 13:42 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Příloha:
    nesmysl .. je tam VOLBA .. jedna nabidne odstranit kdeco, druha jen 140 balicku (mam i devel), vse pouze verze-32 a par 32bit aplikaci. jedine co mne tam udivuje je odstranovani driveru nvidia .. jinak je vse korektni ..

    PS: toto je sice z oSuSE 11.2, ale ve finalce 11.3 to bude stejne. Musi, jinak je to spatne.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jardík avatar 18.6.2010 15:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Vždyť já nascrolloval na to, co to chce odstranit (první volba je nahrazování architektury snad u všech balíků). Bohužel to chce odstranit i grub, bez kterého jaksi nenabootuju, pak nějaký pattern balíky (to budou asi něco jako meta balíky, které můžu bezpečně odstranit?), něco z yastu, nvidia ovladače (nevím, na co 64bit nvidia driver potřebuje 32bit glibc, o 32bit gl knihovnu zájem nemám).
    Věřím v jednoho Boha.
    Kaacz avatar 20.6.2010 20:10 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Nejak mi z toho neni jasno, jestli jsi nascroloval na SPRAVNOU volbu. Viz muj screenshot. Prvni volba nabizi desne reseni, teprve druha volba pouze odstrani *-32 balicky, kupodivu nvidia ( to je asi spatne a neresil jsem proc) a patterns balicky, ktere nejsou potreba. Pravda je, jak uz jsem psal, zkusil jsem to na stable 11.2. Snad vyjde trochu casu nabootovat do 11.3 a zkusit to tam. :-)

    Pattern balicky jsou defakto jen metabaliky ktere zajisti instalaci grupy balicku a momentalne na 64bit platforme obsahuji obe platformy - nativni i *-32.

    Docela ti zavidim, ze nepotrebujes zadnou 32bit aplikaci. Tedy napr. vubec nepotrebujes Flash, Wine, Acrobat Reader (jediny umi vyplnit PDF formular), atd, atp ..
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    20.6.2010 22:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Acrobat Reader (jediny umi vyplnit PDF formular)

    Funguje vám to úplně bezproblémově? Mně tam do formulářových polí nejdou psát znaky s diakritikou. Musím si je napsat někde vedle v jiné aplikaci a zkopírovat do formuláře pomocí copy & paste.

    20.6.2010 22:42 Kaacz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Nemel jsem zadny problem. Naposledy jsem takhle vyplnoval pdf zadost o OpenCard. A protoze Windows pouzivam jen jako herni konzoli, muselo to byt na linuxu. :-) PS: ted ale nabodenicka nenapisu, jsem pod osuse11.3rc1 a jeste nemam vubec nastavene cz prostredi.
    Kaacz avatar 21.6.2010 07:46 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Teď jsem znovu zkusil formulář OpenCard. Bez problémů píšu diakritiku do jména, příjmení i adresy. Takže asi máte formulář, který vyrobil nějaký trotl. Nevěřícně zírám, že se to nestalo v případě OpenCard. :-D

    PS: Musel jsem stáhnout nový formulář s číslem 3 na konci, původní byl nějak časově liitovaný a expiroval (to jsou mi věci).
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    21.6.2010 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    V mém případě šlo o formuláře České daňové správy (přiznání k dani z příjmů, přiznání k DPH) a zdravotní pojišťovny (ZP Škoda - přehled).
    Jardík avatar 20.6.2010 23:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Wine nepoužívám, ale pro zkoušení mám 64bit verzi spouštějící 64bit Win aplikace (v aktuálním stádiu 1.2-rc4 mu to moc nejde :-)), PDF formuláře vyplňovat nepotřebuju, flash player mám 64bit verzi (ano, s tou bezpečnostní chybou, a je mi úplně ukradená).
    Věřím v jednoho Boha.
    20.6.2010 23:11 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Ted koukam, ze nvidia zacala vydavat no-compat32 drivery ..

    ftp://download.nvidia.com/XFree86/Linux-x86_64/256.35/

    takze se dockate :-)
    20.6.2010 23:27 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Tak jsem zkusil odebrani *-32 pod tim osuse 11.3 ..

    Krome spravnych balicku to ma 2 chybenky :

    1) chce to odebrat grub .. na prvni pohled nevidim proc.

    2) chce to odebrat gfxboot a par balicku na nem zavislych, protoze ten je zavisly na balicku master-boot-code, ktery je pouze 32bit. Tam podle mne jde jen o program fixmbr, ktery je treba vytvorit 64bit.

    myslim, ze oboji se da spravit.

    PS: ja si obcas pustim nejakou gamesku pod wine. A timpadem se da rict, ze nejvetsi 32bit brzdou v soucasne dobe jsou gamesy.
    20.6.2010 23:28 Kaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Dodatek: vzhledem k tomu,. ze tyto chyby nebyly v 11.2, jsou to chyby a maji sanci byt opraveny.
    Kaacz avatar 21.6.2010 07:35 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Koukám, že špatně koukám, tyhle 2 chybenky byly i v 11.2, jen se mi schovaly v tom výpisu.

    Zas taková chyba to není, odborník co provede asanaci *-32, se bez těch pár balíčků obejde. Není tam nic důležité pro BĚH systému.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    20.6.2010 23:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    chce to odebrat grub .. na prvni pohled nevidim proc

    Ale už na ten druhý…

      mike@lion:~> file /usr/sbin/grub
      /usr/sbin/grub: ELF 32-bit LSB executable, Intel 80386, version 1 (SYSV), dynamically linked (uses shared libs), for GNU/Linux 2.6.4, stripped
    
    Kaacz avatar 21.6.2010 07:29 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Vzhledem k tomu, že jsem předešlou noc nespal vůbec, bylo v tuto hodinu zázrak, že jsem viděl vůbec něco :-D

    Ke grubu bych pro Jardíka dodal, že odstraněním balíčku nedojde k odstranění grub zavaděče z mbr/boot sector partition. Takže bootování to neohrozí.

    Jen zmizí nastroj, kterým se může zavaděč znovu vrazit do mbr/bootsec. Což se za běžného provozu nepotřebuje. A vzhledem k tomu, že to jsem dělal jen jednou kdysi ručně na Fedoře po přenesení systému z PATA na SATA disk a vzhledem k tomu, že opravu zavaděče umí krásně udělat instalační dvd opensuse - myslím, že přítomnost balíčku grub v systému není důležitá.

    Jediné co je na tom smutné, že s tím zmizí i yast plugin pro nastavování zavaděče, což je logické, obsahuje i volání aplikace grub pro znovuzapsání grub zavaděče. Takže případné úpravy menu grubu již nepůjde dělat tak easy click-click v yastu, ale textovým editorem. Pravda, na změny typu délka prodlevy na výběr či default položka je to easy a kolikrát i rychlejší.

    Grub balíček by asi taky bez problémů šel vytvořit 64bit. Opět jde o aplikaci podobného typu jako fixmbr. Vlastní 32bit kód grub zavaděče je v tomto obsažen jako data, která jsou grub aplikací zapsána do mbr/bootsec.
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    Jardík avatar 21.6.2010 11:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Ke grubu bych pro Jardíka dodal, že odstraněním balíčku nedojde k odstranění grub zavaděče z mbr/boot sector partition
    To je sice hezké, to už víme, ale dojde k odstranění stage* souborů, takže to jenom nebude umět pár filesystémů...
    Věřím v jednoho Boha.
    Kaacz avatar 18.6.2010 00:53 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    Skoda, chvili driv a mohl to byt Build 666 :-P
    Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
    gtz avatar 20.6.2010 11:59 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    CS4 Photoshop jede, no ale CS4 DESIGN SUITE již ani náhodou. Padne to během načítání toho jeho instaláku.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jardík avatar 20.6.2010 23:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: openSUSE 11.3 RC1 je venku
    64bit verze jede? No to je jedno, stejně si to za 50k koupit nepůjdu ...
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.