abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 19:33 | Zajímavý projekt

    Na Kickstarteru běží kampaň na podporu modulárního otevřeného handheldu Mecha Comet s Linuxem.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 14:00 | Humor

    V nedávno zveřejněné kolekci dokumentů souvisejících s kontroverzním finančníkem a kuplířem Jeffrey Epsteinem se překvapivě objevil i referenční manuál unixového shellu Bash, jedná se o verzi manuálu z roku 2005. Aktuální vydání si lze stáhnout ze stránek GNU.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    dnes 13:55 | Nová verze

    The Document Foundation oznámila vydání nové verze 26.2 svobodného kancelářského balíku LibreOffice. Podrobný přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání (cs). Vypíchnout lze podporu formátu Markdown.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Co se děje ve zprávách, ví asi každý - válka sem, clo tam, demonstrace na jednu i druhou stranu a bastlíř už má pocit, že se snad ani nic jiného neděje. To by však byl velký omyl a Virtuální Bastlírna je zde jako každý měsíc, aby vytáhla na světlo světa události ze světa vědy a techniky. Připojte se tedy nezávaznému povídání Strahovského MacGyvera! Co se tam bude probírat? PCBWay začalo dělat průhledné plošňáky, MARS končí s výrobou skříněk, FEL

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 12:11 | IT novinky

    Guvernérka státu New York Kathy Hochul (Demokraté) plánuje novou legislativu, která by měla omezit výrobu 3D tištěných zbraní. Tento návrh zákona zavádí povinnost pro všechny 3D tiskárny prodávané ve státě New York obsahovat 'software' bránící ve výrobě zbraní. Návrh zákona rovněž zakazuje lidem sdílet 'digitální plány zbraní' (blueprinty) bez povolení. Existují důvodné obavy, že se tento nešťastný nápad může šířit do dalších zemí a ovlivnit celý 3D tisk jako takový. Ostatně, s podobnou regulací nedávno přišel i stát Washington.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 14
    dnes 05:11 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za prosinec 2025 a leden 2026 (YouTube). Zajímavé, že i v roce 2026 celou řadu problémů vyřeší falšování řetězce User-Agent.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 20:11 | Komunita

    Bylo rozhodnuto, že Linux From Scratch (LFS) končí s podporou System V init. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů už budou pouze se systemd.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 17:00 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2026.1.0 "Like a Version" svobodného softwaru ScummVM (Wikipedie) umožňujícího bezproblémový běh mnoha klasických adventur na zařízeních, pro které nebyly nikdy určeny. Přehled novinek v poznámkách k vydání a na GitHubu. Změněno bylo číslování verzí. Předchozí verze byla 2.9.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 14:55 | IT novinky

    Internetový prohlížeč Firefox bude mít nové ovládací prvky pro umělou inteligenci, které umožní uživatelům vypnout vestavěné AI funkce přímo v nastavení prohlížeče. Jednotlivě půjde vypnout nebo zapnout automatické překlady stránek, generovaní popisného textu k obrázkům v otevřených PDF dokumentech, samoorganizaci tabů do skupin, náhledy odkazů s krátkým shrnutím a boční panel s chatbotem. Tyto možnosti v nastavení prohlížeče

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 12
    včera 14:44 | IT novinky

    Desktopové prostředí KDE Plasma 6.6, která je právě ve fázi beta, nahrazuje stávající SDDM novým Plasma Login Managerem, který je ale pevně navázán na systemd. Plasma Login Manager využívá systemd-logind a další součásti systemd, které nejsou dostupné v operačních systémech bez systemd, jako je například FreeBSD, případně jsou linuxové distribuce Gentoo, Void Linux anebo Alpine Linux. Pro uživatele zatím stále ještě existuje možnost používat SDDM.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 6
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (18%)
     (6%)
     (0%)
     (10%)
     (25%)
     (3%)
     (5%)
     (2%)
     (12%)
     (30%)
    Celkem 755 hlasů
     Komentářů: 25, poslední včera 19:50
    Rozcestník

    Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě

    Petici za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě lze podepsat na ePetice.

    5.6.2025 12:33 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.6.2025 13:32 yedpodtrzitko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Příloha:
    Tlacitko "Podepsat Petici" splyvajici s pozadim nepochybne navrhoval nejaky osvicenec.
    5.6.2025 13:38 Heretik 《小魔神》
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Tohle mafiáni z Jihlavy rozhodně nepřipustí. Pravím s naprostou jistotou.

    IBM asi taky ne.

    Užijte si ten marný boj.
    5.6.2025 16:26 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Ta petice je naivni bez ohledu na mafiany. Ten kod bude dostupny komukoliv treba na githubu? Cinani si budou moci prohlizet kod aby pak psali emaily specificky pro daneho uzivatele systemu? Ted naprosta vetsina projektu bezpecnost kodu neresi, kdo zaplati ten rozdil v cene? Stat bude misto 300mega za sw platit 3mld za ten samy sw? Co u licencovaneho sw typu windows, nebo ruzne fw bloby,... ? Nic ve zlym ale tohle je proste hodne naivni petice.
    5.6.2025 16:40 Slavko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Pred nejakým časom istý pán (myslím, že sa volá Kerckoff) zadefinoval, že bezpečnosť systému nemá byť založená na skrývaní princípu jeho činnosti. A tiež myslím, že to bolo veľakrát potvrdené.

    I preto nikto nespochybňuje bezpečnosť OpenSSL, GnuTLS, či Linuxu (a pod) len preto, že ich kódy sú verejne dostupné. Naopak, dostupnosť kódov umožnila odhaliť a opraviť viacero chýb, mnohé ešte predtým, ako boli (vo veľkom) zneužívané.

    Takže naopak, sprístupnením kódu by sa dalo ľahko odhaliť, ze jeho kvalita nedosahuje ani 10tinu zaplatenej ceny, a to asi pánom "kapitalistom" vadí.
    5.6.2025 23:38 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Ale to samozrejme vsichni vi, ale v situaci kdy cesky stat neni schopen zaplatit odborniky prefstava o tom ze je bude jeste buzerovat pres zverejneni kodu je proste naivni.
    6.6.2025 12:20 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Je to sen.
    5.6.2025 13:55 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Jaký informační systém státní správy není spojen s bezpečností státu?
    5.6.2025 23:39 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Treba registrace uredniku a jejich rodin na dovolenou v beskydech…
    6.6.2025 07:07 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    To je veřejně dostupné?
    6.6.2025 11:56 PetebLazar | skóre: 35 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    S velkou pravděpodobností k tomu bude použita existující systém určený k rezervaci míst/zdrojů (pro porady/školení/místnosti/cesty atd).
    6.6.2025 15:03 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    by si se divil... zazil jsem hodne davno statni organizaci ktera pro kazde sve rekreacni zarizeni pouzivala jiny system. Nikdo neumel rict proc ale pry to bylo lepsi... nejlepsi situace nastavala kdyz si nekde menil rezervaci z jednoho zarizeni do jineho - pani to prepisovala na dvou pocitach z jednoho systemu do druheho... :D
    6.6.2025 15:00 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    neni. A ted si predstav ze by stat zaplatil o par mega navic za to aby kod tohodle byl verejne dostupny...
    6.6.2025 10:00 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Zveřejňovat mi přijde zbytečně moc. Pak se v tom bude leckdo vrtat. Stačila by licence - třeba GPL...
    6.6.2025 10:02 psonek | skóre: 20 | blog: psonek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Navíc zveřejnění neznamená právo modifikovat a spouštět...
    Jendа avatar 7.6.2025 00:53 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Ta formulace mi přijde absurdní. veškerého softwaru používaného ve veřejné sféře? Tj. cílem je dosáhnout, aby katastr nesměl používat uzavřené GISy, a obecně veřejná sféra (je to i nějaké inženýrství, projektování?) uzavřené CADy? (protože firmy, co je dodávají, asi těžko budou nakloněni jejich zveřejnění) A samozřejmě okamžitý přechod na Linux a spol.? (ne že by to nebyla skvělá myšlenka, ale buďme realisté)

    Jo, kdyby to byl SW specificky vyvinutý pro veřejnou sféru, to by se souhlasit dalo. Ale libovolný používaný?
    7.6.2025 07:58 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Takže vo výsledku bude zlé, keď sa verejné peniaze naperú do otvorených projektov, ideálne pochádzajúcich z tohoto kontinentu nech peniaze netečú inam?

    Na začiatok by som si pozrel ako sa otvorí napríklad kolaboračný balík od americkej firmy. Hlavne ak sa na území EÚ už dlhú dobu vyvíja obdobný balík ktorý si môže hosťovať štátna sféra vo svojom vládnom cloude pod dozorom NBU[SČ]R123.
    7.6.2025 14:18 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Zkusil jsi nekdy ten tvuj "obdobny balik" nasadit nekam do korporatu? Nezkusil. Zkusil si nekdy nasadit nejaky free prohlizec do korporatu? Nezkusil. Prvni vec na kterou narazis jsou chybejici nastaveni pro bezpecnost, pak narazis na veci typu nefunkcni audit logging (a ne, informace o tom, ze se Pepa prihlasil do systemu fakt neni dostatecna) a tak bych mohl pokracovat dale... No a pak mi ukaz jakykoliv switch ktery ma treba 48x10Gbps a ma opensource firmware... nebo mi klidne ukaz telefon ktery bude mit i baseband blob opensource... ta petice je naivni stejne jako spousta lidi kteri si mysli ze palestinci a muslimove jsou hodni...
    7.6.2025 17:10 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Na stránke toho európskeho cloudu sa vyskytujú referencie na nejaké vlády, voľajaký magistrát, a videl som tam medzi zákazníkmi prebliknúť aj nejaký Siemens alebo Amnesty International a kadečo iné.

    Ohľadne Open Source prehliadačov, tak robím v rôznych korporátoch dosť dlho aby som mohol zodpovedne prehlásiť že sa tam už veľmi dlho vyskytujú stránky ktoré nefungujú korektne s uzavretými prehliadačmi. Jedná sa o stránky používajúce štandardy.
    7.6.2025 17:26 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    hele, ja vim treba o firme ktera se stala soucasti jednoho megakorporatu a taky to chvili bylo oficialne pod megakorporatem. No a pak se to hezky vyhodilo a presunulo na standardni megakorporatni reseni. Ze tomu nerozumis je videt. Vzdy bude nejaka spicena stranka ktera bude fungovat jenom s jednim prohlizecem protoze autor te stranky je obvykle megasulin. Klidne mi ukaz stranku ktera projde w3c a nefunguje pak treba v chrome a ja ti klidne ukazu stranku ktera nefunguje treba ve FF (treba takove id.me je ve ff pouzitelne stejne jako houfnice v seriove vyrabenem trabante).
    7.6.2025 21:45 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    A to je dôvod prečo napríklad MS zahodil IE a vytvoril fork otvoreného Chromium ktorým to nahradil. Vidím že sa tomu naozaj rozumieš.

    Na oplátku ti ukážem napríklad stránku ktorá striedavo funguje a nefunguje vo FF. Takou stránkou je napríklad MS Teams, a nefunkčnosť je len keď vyjde nová verzia FF a do doby kým tú verziu dajú na list povolených prehliadačov. Stačí prepísať User Agent.
    8.6.2025 06:38 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    8.6.2025 23:24 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    si vypni svou ruskou vpnku, prejdi z chromia verze 1.0 na aktualni verzi a bude ti to fungovat bez problemu... nevim co konkretne ti nefunguje, me se to nacte, blika to jako v las vegas,...
    8.6.2025 23:23 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    MS zahodil IE kvuli nakladum na udrzbu kodu. Vzal neco funkcniho a investuje do toho min penez nez predtim. Je videt, ze jsi odbornik Petre. Proc ocekavas ze soukroma firma bude jakkoliv podporovat prohlizes s minimalnim procentem na trhu? A jo, to je ta tva odbornost... videt veci v souvislostech...
    9.6.2025 18:46 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Niečo funkčného zobral už dávno, malo to v logu NCSA Mosaic.
    Bystroushaak avatar 8.6.2025 20:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Když jsem dělal kdysi v Národní knihovně programátora, tak tohle bylo bráno jako něco co je opravdu žádané. Sám jsem to bral tak nějak automaticky, ale můj tehdejší šéf (Tomáš Svoboda) to taky hodně prosazoval.

    Osobně jsem viděl moudrost tohohle přístupu, když jsem pak zažil že (pokud mi paměť slouží, nutno brát s rezervou, je to 10+ let) Logica (dnes CGI) velmi úspěšně tlačila na NK tím že dodala k řešení i nějaké servery, Když se knihovna rozhodla že dál nebude používat řešení od CGI a přejde na něco levnějšího, tak nechali servery zaplombovat policií a odstavit (= totální výpadek a drama na víc týden), takže z nich nešly stáhnout data a NK byla nucena smlouvy prodloužit.

    Dál tam byly různé problémy jakože firmy dodávající řešení přestaly existovat a řešení přestalo fungovat. Což u na míru dělaného software za mnoho milionů docela zamrzí. To se stávalo častěji než by člověk čekal. Existovala tam spousta software ohledně scanování knih a práci s daty, spousta z toho software byla napsaná úplně na míru menšími firmami (nebo velkými firmami, co po pěti letech řekly že nemají zájem to dál provozovat a supportovat) a stálo to řádově třeba 2M. A to se bavím pořád jen o oddělení digitalizace knih, dalších asi tisíc lidí v ostatních odděleních samozřejmě používalo spoustu dalšího software na míru.

    Osobně jsem petici podepsal, protože se mi zdá fakt blbá tahle situace, kde se něco za státní peníze vyrobí pro konkrétní instituci, a ona k tomu ani nedostane zdrojáky a na další verzi Windows to přestane fungovat. Nebo po nějakém čase, nebo protože se nějak změní to kam to má nahrávat data, nebo tak něco. Tím že to bude opensource není co ztratit, a pokud jsou v tom software (security) bugy, alespoň existuje šance že je někdo opraví, což v opačném případě neexistuje vůbec.
    8.6.2025 23:32 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    takze budes mit nejaky dodany bastl ktery sice bude vyzadovat win95 a na jinem win to nepojede ale budes mit zdrojaky k tomu aby jsi to misto 2M za nove reseni mohl za 5M prepsat na novejsi verzi win... jo, to dava smysl... ja zazil to co popisujes a firma se poucila a vybirala vetsi dodavatele kde mas nejakou roadmapu, kde mas placeny support i kdyz ten produkt skonci... akorat nezaplatis 2M ale treba 20M. Nekde jsem dnes tady jiz psal ze znam firmu kde od konce 80tych let provozuji neco co jim stoji kazdorocne za nekolik milion $$$ podporu misto toho aby to zmigrovali na neco aktualniho. U ceskeho statu je nekolik podobnych systemu kde prepsani daneho systemu bude stat nizsi desitky miliard Kc a tak to udrzuje par firem ktere maji z toho prachy. Ja souhlasim ze stat by primarne mel hledet nejenom na cenu ale i na podporu a udrzitelnost do budoucna ale slepe rikat ze vsechno by mel byt open source je naivni protoze to nikdy neni mozne. Ptal jsem se jiz - ukaz mi treba 48port switch s open source fw ktery mohu provozovat i 10 let po konci podpory od dodavatele. Zadny dle me neni...
    9.6.2025 08:07 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Á, programátor z Plzně, který neví, že produkt končí, až když končí podpora. Který nevidí rozdíl mezi komoditním zbožím (48portový switch) a softwarem na zakázku (ve státě jedna dvě instalace). A který se diví, že neexistuje otevřený software na uzavřený hardware.
    9.6.2025 19:04 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    ale hovno, produkt konci kdyz se prestane vyvijet/prodavat. Podporu muzes mit na nem klidne dalsich 100 let coz neznamena ze se ti treba prida nova funkcionalita. Uzavreny hw? Ono jsou i open source switche akorat ze ne moc velke... Doporucuji priste pouzit google misto seznamu, rozsiris si sve znalosti.
    Bystroushaak avatar 9.6.2025 13:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    takze budes mit nejaky dodany bastl ktery sice bude vyzadovat win95 a na jinem win to nepojede ale budes mit zdrojaky k tomu aby jsi to misto 2M za nove reseni mohl za 5M prepsat na novejsi verzi win... jo, to dava smysl...
    Za 5M? Viděl jsi někdy státní tabulkové platy programátorů ve státní sféře? Já tam měl tenkrát 32k hrubého (reálně asi 16k, ale zbytek byl bonus za odbornost).
    ja zazil to co popisujes a firma se poucila a vybirala vetsi dodavatele kde mas nejakou roadmapu, kde mas placeny support i kdyz ten produkt skonci... akorat nezaplatis 2M ale treba 20M.
    Nj, to je moc pěkné, akorát to nic neznamená, když ti ta firma potom ten support neprodlouží, protože se jim nevyplatí na to dedikovat lidi. Což se tam reálně stalo u víc než jednoho produktu. Uvědom si že tohle je instituce kde se první software vyvíjel ještě na sálových počítačích a pořád tam běží. Většina lidí co tam dělá tam dělá celý život a mnohem déle, než je průměrná délka existence firem.
    Nekde jsem dnes tady jiz psal ze znam firmu kde od konce 80tych let provozuji neco co jim stoji kazdorocne za nekolik milion $$$ podporu misto toho aby to zmigrovali na neco aktualniho. U ceskeho statu je nekolik podobnych systemu kde prepsani daneho systemu bude stat nizsi desitky miliard Kc a tak to udrzuje par firem ktere maji z toho prachy.
    Mno, jako jo. Pole neorané zralé pro disrupce.
    Ja souhlasim ze stat by primarne mel hledet nejenom na cenu ale i na podporu a udrzitelnost do budoucna ale slepe rikat ze vsechno by mel byt open source je naivni protoze to nikdy neni mozne. Ptal jsem se jiz - ukaz mi treba 48port switch s open source fw ktery mohu provozovat i 10 let po konci podpory od dodavatele. Zadny dle me neni...
    Já nevidím důvod proč si nechat něco na zakázku vyrobit a nemít to opensource. To neznamená že ty zdrojáky musíš někomu dávat, ale měl bys je mít spolu s licencí která ti umožňuje na tom dál pracovat a rozvíjet to. Switch si asi na zakázku vyrábět nenecháváš, ne? A jestli jo a nemáš k tomu kompletní licenci, tak děláš něco fakt blbě.
    9.6.2025 19:07 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    cetl jsi tu petici? "povinného zveřejňování zdrojových kódů veškerého softwaru používaného ve veřejné sféře" - pod tu definici treba spada firmware switche (jedna se o sw pouzivany ve verejne sfere). Ja tam nevidim nic o switchi na zakazku. Uz chapes ten problem s tou petici?
    Bystroushaak avatar 10.6.2025 03:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Petice za povinné zveřejnění zdrojových kódů softwaru použitých ve veřejné správě
    Co si tak asi představuješ že ta petice může udělat? V nejlepším případě to někdo dostane na stůl, řekne si "hm" a něco mu z toho uvízne v hlavě. V horším případě to dopadne jako všechny petice a nikoho to zajímat nebude.

    Myslím že je docela jasné o co autorovi šlo. Pokud se chceš zasekávat na definici a řešit že nemůžou zveřejnit zdrojáky k věcem co nemaj, tak jako jo, ale je to dost o hovně.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.