abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:22 | Komunita

    Vyjádřeni Software Freedom Conservancy (SFC) k porušování licence AGPLv3 společností Bambu Lab v jejich softwaru Bambu Studio pro 3D tisk. Bambu Studio vychází z PrusaSliceru. Ten zase z Slic3ru. Spuštěn byl projekt baltobu, který kombinuje několik strategií pro řešení problému. SFC zastřeší vývoj svobodné náhrady proprietární knihovny libbambu_networking pomocí reverzního inženýrství a reimplementace, forku OrcaSliceru pro Bambu Lab tiskárny od Paweła Jarczaka a forku celého Bambu Studia pod názvem Viscose.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | Nová verze

    Správce souborů GNOME Commander (Wikipedie) byl přepsán do Rustu a vydán v nové verzi 2.0.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | Nová verze

    Sway (Wikipedie), dlaždicový (tiling) správce oken pro Wayland kompatibilní s i3, byl vydán ve verzi 1.12. Do vývoje se zapojilo 50 vývojářů. Přehled novinek na GitHubu. Sway 1.12 závisí na wlroots 0.20.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:33 | IT novinky

    Papež Lev XIV. ve své první encyklice Magnifica Humanitas (Skvělé lidství), která se věnuje umělé inteligenci (AI), varoval před dezinformacemi, které AI manipulací s obsahem vytváří. Moc mají podle něj sociální sítě ovládané hrstkou soukromníků. Upozornil také roli digitálních platforem v obchodování s lidmi, které podle něj musí být uznáno jako současná forma otroctví. Papež se také poprvé omluvil za roli, kterou Vatikán sehrál při legitimizaci otroctví, a za to, že jej po staletí neodsoudil.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Český telekomunikační úřad zveřejnil Výroční zprávu za rok 2025 (pdf), která shrnuje jeho hlavní aktivity v oblasti regulace elektronických komunikací, poštovních služeb, digitálních služeb a přípravy na dohled nad umělou inteligencí. Součástí zprávy jsou také data o vývoji trhu, včetně pokračujícího růstu spotřeby mobilních dat a rozšiřování sítí nové generace. Celkový objem přenesených mobilních dat dosáhl v roce 2025 přibližně

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:00 | Nová verze

    Tým sdružení CZ.NIC vyvíjející routovacího daemona BIRD oznámil vydání nových verzí 3.3.0 a 2.19.0. Ty přinášejí podporu pro EVPN/VXLAN a automatizaci BGP na základě router advertisementů. Více informací je k dispozici v archivu uživatelského mailing-listu.

    VSladek | Komentářů: 0
    24.5. 04:33 | Nová verze

    Open source software pro úpravu digitálních fotografií LightZone (Wikipedie) byl vydán v nové verzi 5.0.0. LightZone je dnes k dispozici pod licencí BSD. Původně se jednalo o proprietární software vyvíjený společností Light Crafts. Ta v prosinci 2012 souhlasila s uvolněním zdrojových kódů jako open source [Wayback Machine].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.5. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.84 telnet a ssh klienta PuTTY (Wikipedie). Podrobnosti v přehledu nových vlastností a oprav chyb a Change Logu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.5. 19:44 | IT novinky

    Microsoft představil Azure Linux 4.0 a Azure Container Linux. Na konferenci Open Source Summit North America 2026 organizované konsorciem Linux Foundation a sponzorované také Microsoftem. Azure Linux 4.0 vychází z Fedora Linuxu. Azure Container Linux je založen na projektu Flatcar. Azure Linux (GitHub, Wikipedie) byl původně znám jako CBL-Mariner.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.5. 12:22 | Zajímavý článek

    Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 165 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (12%)
     (8%)
     (2%)
     (14%)
     (31%)
     (4%)
     (6%)
     (3%)
     (16%)
     (26%)
    Celkem 1711 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste

    ArsTechnica ukazuje statistiky, které naznačují dlouhodobější mírný pokles zájmu o Firefox. Nárůst popularity se zastavil v listopadu 2009 těsně pod hranicí 25 procent a od té doby pozvolna klesá.

    3.3.2010 09:54 | Robert Krátký | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.3.2010 10:06 Septyk | skóre: 2 | Teplice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Jo, já tý statistice taky trošku přispěl :)
    ...
    3.3.2010 13:27 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ja tak isto, odkedy ma Chrome "Reopen closed tab".
    3.3.2010 13:40 anonymous coward
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    [flame] Wow, to mám nejradši, když přijde nějaký Chrome hiipie a ptá se, jestli má Opera / Firefox funkci xy. Naposledy speed dial a vrácení zavřených tabů. Jakoby Chrome objevil Ameriku... [/flame] ;-)
    3.3.2010 14:04 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ja teda neviem, ale moj prispevok poukazoval na missing feature u Chrome a len u Chrome, ktora bola medzicasom doplnena.
    3.3.2010 13:52 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Eeee a to firefox jako nema???
    3.3.2010 14:02 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Nepochopil si to: tu ficuru samozrejme FF ma, a Chrome ju predtym nemal, co bola klucova ficura, kvoli ktorej som Chrome nepouzival, napriek jeho ostatnym vyhodam. Teraz tuto klucovu ficuru ma, a kvoli jeho ostatnym vyhodam zvitazil u mna nad FF. Pod ostatnymi vyhodami myslim citelne vyssiu rychlost pri mierne nizsej spotrebe pamate, user interface menej plytvajuci miestom. Samozrejme, FF ma mnohe zaujimave ficury, ktore Chrome nema, ale patrne nie su pre mna dolezitejsie ako ine ficury, v ktorych je Chrome lepsi.
    3.3.2010 14:07 Miroslav Puda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Pisatel mel asi na mysli, ze na Chrome nechtel prejit, dokud nemel tuto funkci.
    3.3.2010 18:45 cronin | skóre: 49
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ano, presne to som myslel, a hambim sa, ze som to nedokazal napisat takto jednoducho. Dakujem.
    Dent avatar 3.3.2010 10:11 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ať chcípne...
    3.3.2010 10:50 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    radšej nech sa Mozilla snaží, konkurencia neuškodí
    3.3.2010 11:57 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Fanúšik Opery? (lebo asi len oni sú takto agresívny)
    Dent avatar 3.3.2010 12:24 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Ne, Operu opravdu nepoužívám. Teď zrovna Chrome a proti Firefoxu je to naprostý ráj. Jeden blbej skript mi neshodí celý prohlížeč, nemusím používat neskutečně pomalé GUI, nemusím čekat 20 vteřin na start prohlížeče, nemusím koukat na vyblité písmo... prostě ráj :)
    3.3.2010 12:16 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    +1, iceweasel rox
    michich avatar 3.3.2010 14:27 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Aha, když Firefox chcípne, iceweasel se bude zajisté velice úspěšně vyvíjet dál. Opravdu chytré :-(
    3.3.2010 14:45 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    To byl pouze a jen humor. Cekal jsem, jestli se nekdo takto ozve. A vy jste vitez! Gratuluji! :-)
    4.3.2010 00:21 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Humor vypadá jinak. Doporučuji porovnat tvůj výplod se skutečným humorem.
    4.3.2010 13:25 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    A co je ten Vas skutecny humor? Mate nejaky priklad? Neni to trosku individualni zalezitost? :-)
    4.3.2010 14:04 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Individualni to je, ale je treba mit na pameti, ze rict naprostou kravinu je humorne jen nekdy.
    3.3.2010 11:06 bhy | skóre: 36 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    používáte někdo chrome nebo chromium na něčem, co má méně než 1 GB RAM? je to nějak znatelně rychlejší oproti gecko-based browserům?
    gtz avatar 3.3.2010 11:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Zkoušel jsem to na starém AMD AthlonXP 2100+ s 738 MB RAM (512+256). FF byl ihned out , je to celkem pomalý moloch. V takovém konfigu snad Opera a Chrome. Opera i Chrome byly rychlejší , možná tak o 10%, ale u některých stránek byl zase FF lepší a to díky noscript.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    3.3.2010 12:27 Zmije
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Není to třeba tím, že firefox nepoužívá vlákna? Alespoň to tady někdo tvrdil a považoval to za velkou výhodu.
    Saljack avatar 3.3.2010 12:45 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    To že nepoužívá vlákna (pro jednotlivé stránky) je pravda, ale žádnou výhodu to nemá spíš naopak.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    3.3.2010 12:42 Stevko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Skúsil, vyhodil. Bolo to nepoužiteľné. Trhal sa pri skrolovaní a všetky ostatné programy takmer prestali reagovať. top hlásil, že dva chromé procesy žerú asi tri štvrtiny procesora a porovnateľné množstvo pamäte.
    3.3.2010 14:15 Miroslav Puda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    512 MB - rozdil je celkem znatelny. GUI se nezahlcuje nacitanim stranek.
    3.3.2010 14:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Na jednom PC s 512 MB RAM jsem Chromium používal (než jsem paměť rozšířil). Oproti Firefoxu byl na tom postarším stroji nesrovnatelně rychlejší. Paměťově v pohodě, pokud člověk neotevřel přehnaně moc tabů (jsem zvyklý ze strojů s více pamětí mít otevřeno třeba i 20 tabů), pak to začalo swapovat a výkon šel do háje.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jezekus avatar 3.3.2010 23:41 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    20 tabů označovat jako hodně :-D
    S Chrome/Chromiem mam dobrou zkušenost jen když se drží člověk při zemi. Řekl bych právě do těch 20 tabů. Pak to celý tuhne a vytěžuje to jako blázen (ať Chromium 64bit na linuxu nebo Chrome 32bit - oficialne snad ani 64bit neni - na widlich tam to padá jak hrušky při více tabech)
    Běžně se pohybuji na ntb podle statistik kolem 26 tabů a na desktopu kolem 45 tabů.
    3.3.2010 14:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Za to můžu já, viz blog :-D
    Nicméně Chrome má taky svoje mouchy... :/
    otula avatar 3.3.2010 16:57 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Nicméně Chrome má taky svoje mouchy... :/
    Jo, to má. Po prvotním nadšení už jsem ho úplně přestal používat. Typicky tady na ábíčku. Stačí jedna trošku delší diskuze a čekal jsem i mnoho vteřin, než bude možné kliknout na "první nepřečtený komentář". Nemluvě o tom, když jsem si dovolil takto otevřít více diskuzí. A nezáleželo, zda jsem použil hotový build, nebo si ho kompiloval sám. V Opeře no problem.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    4.3.2010 08:36 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    Já nemám na ábíčku s chrome problém...
    otula avatar 4.3.2010 09:14 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podíl Firefoxu mírně klesá, Chrome roste
    On je ten problém všude, ale tady ho nejvíc pociťuji, protože typicky kliknu na diskuzi a hned poté chci přejít na nepřečtený komentář. A v Chromiu je to možné až poté, co se načte kompletně celá stránka, což někdy může trvat hodně dlouho. Doma to mám v extrémních případech za 2 sekundy, v práci za půl minuty, což dělá Chromium naprosto nepoužitelným. Naprosti tomu v Opeře a dalších prohlížečích jsou odkazy dostupné okamžitě poté, co se zobrazí.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.