abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:11 | Nová verze

    Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:33 | Nová verze

    Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:11 | Komunita

    Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 05:11 | Nová verze

    Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 10 dnes již multiplatformního open source frameworku .NET (Wikipedie). Přehled novinek v příspěvku na blogu Microsoftu. Další informace v poznámkách k vydání na GitHubu nebo v přednáškách na právě probíhající konferenci .NET Conf 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.11. 22:33 | IT novinky

    Rodina hardwaru služby Steam se začátkem roku 2026 rozroste. Steam Deck doplní nový Steam Controller, herní PC Steam Machine se SteamOS s KDE Plasmou a bezdrátový VR headset s vlastními ovladači Steam Frame.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    12.11. 16:22 | IT novinky

    Amazon Web Services (AWS) oznámil (en) výstavbu Fastnetu – strategického transatlantického optického kabelu, který propojí americký stát Maryland s irským hrabstvím Cork a zajistí rychlý a spolehlivý přenos cloudových služeb a AI přes Atlantik. Fastnet je odpovědí na rostoucí poptávku po rychlém a spolehlivém přenosu dat mezi kontinenty. Systém byl navržen s ohledem na rostoucí provoz související s rozvojem umělé inteligence a

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.11. 15:11 | IT novinky

    Evropská komise zkoumá možnosti, jak přinutit členské státy Evropské unie, aby ze svých telekomunikačních sítí postupně vyloučily čínské dodavatele Huawei a ZTE. Místopředsedkyně EK Henna Virkkunenová chce změnit doporučení nepoužívat rizikové dodavatele při budování mobilních sítí z roku 2020 v právně závazný požadavek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    12.11. 12:44 | Bezpečnostní upozornění

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsané do programovacího jazyka Rust, již obsaženo v Ubuntu 25.10, bylo vydáno ve verzi 0.2.10. Opraveny jsou 2 bezpečnostní chyby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (35%)
     (47%)
     (18%)
     (18%)
     (22%)
     (15%)
     (23%)
     (16%)
     (16%)
    Celkem 348 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 12.11. 18:21
    Rozcestník

    Převzetí PySide zpět pod Qt Project

    Poté co Nokia pohřbila projekt mobilního operačního systému MeeGo, zastavily se také práce na projektu PySide. Jedná se o propojení Pythonu a grafických knihoven Qt. Mělo jít o hlavní vývojové prostředí aplikací určených pro systémy MeeGo a Symbian. Na rozdíl od konkurenčního PyQt, dostupného pod komerční nebo GPL licencí, je PySide dostupné pod LGPL a umožňuje tedy vývoj uzavřených aplikací.

    Od doby, co Nokia přestala projekt PySide financovat, vývoj stagnuje. PySide ve verzi 1.x podporuje pouze Qt4. Podpora Qt5 přijde až s verzí PySide2, ale práce na ní probíhá velmi pomalu. To by se nyní mělo změnit. Firma Qt Company (dříve Digia) hodlá převzít projekt PySide pod svá křídla, zajistit jeho kompatibilitu s aktuální verzí Qt a integrovat jej do struktur Qt Projektu. Firma rozeslala e-mail, ve kterém žádá přispěvatele do projektu, aby podepsali souhlas s komerčním licencováním jejich kódu. PySide bude licencován stejně jako zbytek Qt, tj. pod komerční i svobodnou LGPL licencí.

    14.4.2016 00:00 | JeChW | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.4.2016 09:08 Huholoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    PySide a PyQt šlo vždycky mimo mě, ale osobně jsem se nedávno začal zajímt (a používat) o PyOtherSide. Malý prográmky se s tim vyvíjí vskutku rychle.
    14.4.2016 10:27 JeChW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Úplně jsem nepochopil, k čemu to je dobrý. Díky tomu můžu nahradit v QML JavaScript Pythonem? Nebo jak to funguje?

    Kdysi jsem PySide hodně věřil, byl jsem u začátku jeho vývoje a připravoval v něm svoje aplikace. Těšil jsem se na uvedení MeeGo a říkal si, že poprvé mi dává konání Nokie smysl a koupím si jejich telefon.

    Pak ale přišel MS a svojí velkou nohou to celý zašlápl. Já jsem moje programy přepsal z Pythonu do C++ (QML část zůstala) a porotval na Android. Teď se učím Javu a způsob, jakým rozšířit program o věci specifický pro Android.

    Úplně si nejsem jistý, kde PySide dneska použít. Ale myslím, že třeba pro Ubuntu Touch by to bylo hodně přínosný. Hlavní výhodu vidím ve stabilitě a dobré laditelnosti Python kódu oproti C++ a tím pádem mnohem snazšímu vývoji. Pokud někde potřebuji výkon, nemá Python problém použít céčkovou knihovnu.
    14.4.2016 10:57 Huholoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Ubuntu Touch mě moc nezaujal, ale už pár let jsem docela spokojený s Jollou.
    15.4.2016 14:37 MartinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Úplně jsem nepochopil, k čemu to je dobrý. Díky tomu můžu nahradit v QML JavaScript Pythonem? Nebo jak to funguje?
    Ne úplně, ale tak daleko od pravdy to taky není - PyOtherSide umoňuje z pomocí Python QML elementu volat z QML Pythoní kód. Volání může být jak synchronní tak plně asynchronní a Pythoní kód také může zpět do QML posílat signály. Prostě taková celkem lehká ale dost mocná RPC vrstva.

    Mezi hlavní výhody patří možnost plně asynchronní komunikace Python<->Qt/AML, rychlý start (QML aplikace startuje jako první a Python si asynchronne načte až potřebuje) a celkově malou velikost zdrojového kódu (PySide byl kolikrát problém vůbec skompilovat).

    Mezi nevýhody může teoreticky pro někoho patřit to, že se nejedná o klasické bindingy které obalují všechny třídy v Qt ale opravdu jen lehkou RPC vrstvu mezi Pythonem a QML. Osobně jsem s tím však zatím neměl v mých projektech problém.

    Nejlepší je asi podívat se na příklady nebo do dokumentace jak se to používá.
    Úplně si nejsem jistý, kde PySide dneska použít.
    PyOtherSide je k dispozici v repositářích minimálně Fedory, Debianu a Ubuntu a pravděpodobně i dalších distribucí. Co se mobilních platforem týče je možné PyOtherSide použít pro tvorbu aplikací minimálně pro SailfishOS (Jolla) a pro Android.
    15.4.2016 15:29 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Všetky tie príklady sú Python, takže dosť pochybujem, že sa ako prvý nenačítava práve Python.
    15.4.2016 15:56 M4rtinK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Všetky tie príklady sú Python, takže dosť pochybujem, že sa ako prvý nenačítava práve Python.
    Koukni třeba na ten notes example: Pouští se to pomocí:

    qmlscene notes_example.qml

    Je pravda, že to možná natáhne libpython nebo něco takového. A i to by se dalo pořešit kdyby to byl problém - stačí ten import (import io.thp.pyotherside 1.0) a vytvoření Python elementu hodit do samostatného QML souboru, který se načte, až když je Python potřeba. A podobně to jde dělat i s aplikačním kódem díky podpoře asynchroního načítání pythoních modulů.

    Celkově hlavní výhoda je, že to vůbec jde udělat - klasické bindingy pokud vím nejen, že vždy natáhnou Python, ale i tisíc šilených wrapperu pro všemožné Qt třídy čistě pro jistotu - kdyby je tvůj kód náhodou chtěl použít. Už jen ve velikosti binárek tam byl dost velký rozdíl: asi 6-7 MB pro PySide vs 150 kB pro PyOtherSide.
    15.4.2016 16:31 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Ufff, to mi přijde jako strašlivé drbání se levou nohou za pravým uchem. Ty příklady jsou hrozně neelegantní a dovedu si představit dost věcí, které tímhle způsobem efektivně vůbec udělat nepůjdou.

    V PyQt programuju už léta (profesionálně) a s velikostí ani rychlostí jsem nikdy problém neměl. Co je to v dnešní době pár megabajtů?
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    14.4.2016 10:34 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    QML sa dá bez problémov používať aj s PyQt a PySide.
    14.4.2016 10:59 Huholoman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Převzetí PySide zpět pod Qt Project
    Já neříkám, že ne, já říkám, že jsem nikdy k tomu nepřičuchnul :) až před pár lety, kdy jsem si pořídil Jollu, sem se začal zajímat o PyOtherSide.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.