abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 40
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:11 | Nová verze

    Svobodný elektronický platební systém GNU Taler (Wikipedie, cgit) byl vydán ve verzi 1.0. GNU Taler chrání soukromí plátců a zároveň zajišťuje, aby byl příjem viditelný pro úřady. S vydáním verze 1.0 byl systém spuštěn ve Švýcarsku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    12.5. 00:55 | Pozvánky

    Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 209. brněnský sraz, který proběhne tento pátek 16. května od 18:00 ve studentském klubu U Kachničky na Fakultě informačních technologií Vysokého učení technického na adrese Božetěchova 2/1. Jelikož se Brno stalo jedním z hlavních míst, kde se vyvíjí open source knihovna OpenSSL, tentokrát se OpenAlt komunita potká s komunitou OpenSSL. V rámci srazu Anton Arapov z OpenSSL

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 00:22 | Komunita

    GNOME Foundation má nového výkonného ředitele. Po deseti měsících skončil dočasný výkonný ředitel Richard Littauer. Vedení nadace převzal Steven Deobald.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 608 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem

    Společnost ZaReason začala prodávat ultrabook UltraLap 430 s předinstalovaným Ubuntu, Debianem, Mintem, Fedorou 17 nebo bez operačního systému. Klávesa „super“ může být volitelně s logem Ubuntu nebo Tuxe (obrázek klávesy super s logem Tuxe). Na stránce produktu je dostupný konfigurátor. ZaReason nabízí i linuxové desktopy.

    10.9.2012 14:09 | Brilantní modř | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.9.2012 14:39 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Awww, konečně něco použitelnýho a pěknýho!
    gtz avatar 10.9.2012 14:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Vypadá to pěkně, ale ty ceny po konfiguraci moc pěkné nejsou (k tomu clo a dph .. :-().
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.9.2012 14:52 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Clo? Vždyť je to elektronika O_o naposledy co jsem dovážel elektroniku asi před půl rokem z USA tak jsem měl clo 0%...

    Ale je pravda, že ty ceny jsou dost vysoké... Ale zase to má hezký design, mSATA SSD, a Ubuntu znak na super-key :D
    10.9.2012 15:05 zubozrout
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Já jsem naposledy před rokem kupoval tablet z USA. Clo činilo 20%, což je hodně, a navíc se celá zásilka zasekla u nás na celnici asi na měsíc - měli tehdá nějak narváno. Záleží asi jestli balík vyhmátnou, nebo jestli ho vůbec nekontrolují. A také na ceně. U levnějších věcí se clo neplatí.
    MaT avatar 10.9.2012 15:47 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Opravdu to bylo clo? Co si pamatuji, když jsem se naposledy díval do celních tabulek, tak na většinu elektroniky bylo clo 0 %. Ale zajímavé je, že zrovna základní sazba daně z přidané hodnoty (DPH, VAT) je čirou náhodou už nějaký ten rok právě 20 %...
    Open source software for open minded people. :-)
    11.9.2012 15:51 R@100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Co viem, tak pri tovare dovazaneho z mimo EU, tak nad 22eur platis dan a nad 150 platis aj clo. Coho sa to netyka si nie som isty, ale knihu ti bez problemov zadrzia a nechaju ta zplatit admin. poplatky a dan.
    11.9.2012 18:42 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Jasně že clo a i DPH, pokud je to mimo EU máte povinnost to uhradit (už to nějaký pátek platí).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    gtz avatar 10.9.2012 20:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Nebylo to náhodou tak, že clo 0% je jen do nějaké částky a po překročení se platí clo? Těch 20% co zde někdo zmiňuje je VAT čili DPH a na clo :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    MaT avatar 10.9.2012 20:44 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Dříve (do 1. 4. 2011) ten limit byl 150 €. Jak na to, jestli se platí DPH, tak na to, jestli se platí clo. A pak se snížil ten limit na to, kdy už se musí platit DPH, na 22 €. Limit pro clo zůstal na 150 €. Takže pokud máte zásilku s hodnotou nad 150 €, tak musíte platit jak DPH, tak clo (pokud pro danou kategorii zboží je stanovenou - ale znova opakuji, že pro některé věci je to clo 0 % - třeba pro počítače, notebooky - ale i různou další elektroniku). Pokud je hodnota zásilky menší než 150 €, ale větší než 22 €, budete platit jen DPH. A pokud je nižší, než 22 €, tak nic...
    Open source software for open minded people. :-)
    11.9.2012 10:19 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Tedy aspoň pokud si danou věc nenecháte poslat přes Fedex IMS, což je taková pěkná ojebávka celnice. Zásilka jde přes Norsko nebo kýho ďasa a od tama už pěkne unijníma cestama. Jediná nevýhoda je, že se to nedá pojistit, takže je to trochu loterie. Ale když máte dost pevné nervy, tak se to dá :-)
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 10:26 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Před olympiádou se používal podobný fígl přes Velkou Bratritánii.

    Suverénně nejhorší volba je UPS. Ti si ještě naúčtují tučný poplatek za to, že se zásilkou vůbec zabývali.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 11.9.2012 14:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Jeden známý bral pár kousků nějakých lepších tabletů z číny a sám ten člověk na druhé straně mu Fedex IMS doporučil, prý je o něco dražší, ale finální poplatky jsou o hodně nižší někdy i nulové. Slyšel jsem, že přes ně se nějak dalo oblbnout i dpháčko, ale netuším zda je něco takového možné.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 14:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Vím, že u nějakých zásilek elektroniky, jež šly FedExem a měly cenu na hraně, se nic neplatilo. Aspoň jedna šla Čína-Německo-Francie-Německo-ČR.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    20.9.2012 17:24 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Ano, jak clo, tak DPH. Člověk neplatí navíc vůbec nic.
    11.9.2012 17:08 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    clo je 0
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 17:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    To neznamená, že nemůžeš být přinucen zaplatit např. poplatek za celní řízení. I to už jsem viděl. Bylo to sice jen pár stovek, ale nějak v tom byla zohledněna cena zboží.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    gtz avatar 11.9.2012 20:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    To dělá hlavně DHL Express. Domů Ti přijde zásilka vyclená a kurýrovi zaplatíš poplatek za připuštění zboží do oběhu a DPH (nevím jak přesně se to jmenuje). Většinou se jedná jak píšeš o pár stovek.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    10.9.2012 15:04 Jinan Dvoulalocny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Atheroszská wifina s FOSS ovladačem by byla lepší než Intelácká s blobem. Škoda, jinak je to moc pěkná věcička.
    10.9.2012 17:29 Andrej | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Presah otvoreneho displayu na zadnu stranu notebooku je cista demencia. Designer pride o obrovsku cast zariadenia na ktoru by inak mohol umiestnit porty a uzivatel nemoze sklopit display do vodorovnej polohy.

    Inak pekny stroj - s i5/8gb ram/250gb data diskom celkom pouzitelne zelezo...
    Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
    pavlix avatar 10.9.2012 18:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Buzzword a pochybné tvrzení o prvenství už v nadpise :). Mám takové podezření, že přejdu na živě :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 00:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Autor původně na Živě ve zprávičce odkazoval… pak ale s mou asistencí asi 3/4 zprávičky smazal.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    pavlix avatar 11.9.2012 00:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Tak tos mi snad ani neměl psát.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 00:12 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    14.1" HD (1366x768) Glossy LED Backlit Display

    meh

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.9.2012 10:30 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Presne tak :-)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    11.9.2012 08:53 whata
    Rozbalit Rozbalit vše Umístění touchpad
    Hm, cena trochu vyšší, váha na 14" už šla u těch lepších taky dolů.

    Ale co mi přijde úplně na censored, je umístění touchpad. Tohle mám na svém současném a při psaní neustále pojíždím myší či scrolluju. Touchpad patří doprostřed mezerníku, nikoli notebooku.

    Nejhorší na tom je, že s tímhle mají často problémy i high-cost notebooky :-/
    MaT avatar 11.9.2012 09:13 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    No, první notebook, co jsem měl (HP), měl hned nad touchpadem tlačítko, kterým se dal touchpad celkem pohotově vypínat. Pak jsem si pořídil ThinkPad - ten měl i TrackPoint - naučil jsem se ho používat a od té doby TouchPad vypínám rovnou v BIOSu a je klid. :-)

    Ale vzpomínám si, že existovala v Linuxu i možnost nechat touchpad vypínat automaticky, jakmile člověk psal. Touchpad pak reagoval až po nějakém nastavitelném intervalu (třeba 1 sekunda), kdy se nepsalo...
    Open source software for open minded people. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 09:20 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    Jo. Háček je v tom, že pak obvykle nefungují kombinace Ctrl+klik apod.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.9.2012 11:39 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    Nemusí to tak být.

    -k   tells the daemon to ignore modifier keys when monitoring keyboard activity (e.g.: allows Ctrl+Left Click).
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 11:45 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    To sice jo (jak dlouho to tam je? když jsem před lety ještě šmatloplochu používal, tahle volba tam skoro určitě nebyla), ale furt tam asi jsou prodlevy mezi použitím klávesnice a šmatloplochy, nebo aspoň taková je má zkušenost, takže s tím, co jsem zapomněl napsat už dřív, totiž kopírování apod., stejně může být kapánek háček.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    11.9.2012 13:05 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    Aspon 3 roky to tam uz je.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    11.9.2012 11:05 whata
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    Řešitelné to určitě je, já mám taky na Fn-F6 vypínání touchpad.

    Otázka ale je, proč si zbytečně znepříjemňovat práci, když si (někteří) ostatní výrobci tohle ergonomické faux-pas uvědomují ;-)
    11.9.2012 11:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Umístění touchpad
    Ale co mi přijde úplně na censored, je umístění touchpad. Tohle mám na svém současném a při psaní neustále pojíždím myší či scrolluju.
    syndaemon -t -k -i 2 -d &
    11.9.2012 15:46 Redi | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    BTW psal jsem jim mail a nedělají jiný klávesnice než klasickou QWERTY, takže na českou klávesnici můžete zapomenout...

    A ty distra na tom jsou stock verze, neupravujou je (jako to dělá např. System76).
    11.9.2012 17:13 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    proc tomu sakra rikate ultrabook? dyt je to tlusty jak prdel...
    Fluttershy, yay! avatar 11.9.2012 17:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Už jsi viděl 2cm prdel? Já u člověka nikdy.

    Být to tenčí, bál bych se, že se to zlomí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Drom avatar 12.9.2012 22:02 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: První ultrabook prodávaný s GNU/Linuxem
    Ultrabook nebo netbook, to jsou mi ale vymysly. Nicmene nepodstatny, co bych ja uvital je jeste neco mensiho, 14" je pro me moc.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.