Programovací jazyk JavaScript (Wikipedie) dnes slaví 30 let od svého oficiálního představení 4. prosince 1995.
Byly zveřejněny informace o kritické zranitelnosti CVE-2025-55182 s CVSS 10.0 v React Server Components. Zranitelnost je opravena v Reactu 19.0.1, 19.1.2 a 19.2.1.
Bylo rozhodnuto, že nejnovější Linux 6.18 je jádrem s prodlouženou upstream podporou (LTS). Ta je aktuálně plánována do prosince 2027. LTS jader je aktuálně šest: 5.10, 5.15, 6.1, 6.6, 6.12 a 6.18.
Byla vydána nová stabilní verze 3.23.0, tj. první z nové řady 3.23, minimalistické linuxové distribuce zaměřené na bezpečnost Alpine Linux (Wikipedie) postavené na standardní knihovně jazyka C musl libc a BusyBoxu. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byla vydána verze 6.0 webového aplikačního frameworku napsaného v Pythonu Django (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po více než 7 měsících vývoje od vydání verze 6.8 byla vydána nová verze 6.9 svobodného open source redakčního systému WordPress. Kódové jméno Gene bylo vybráno na počest amerického jazzového klavíristy Gene Harrise (Ray Brown Trio - Summertime).
Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za listopad (YouTube).
Google Chrome 143 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 143.0.7499.40 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 13 bezpečnostních chyb.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,2 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,42 %. Procesor AMD používá 66,72 % hráčů na Linuxu.
Canonical oznámil (YouTube), že nově nabízí svou podporu Ubuntu Pro také pro instance Ubuntu na WSL (Windows Subsystem for Linux).
Hrajete World of Warcraft? Před zveřejněním snímku obrazovky zachycující vaše úspěchy nahlédněte do diskusního fóra na OwnedCore. Do snímků jsou pomocí digitálních vodoznaků (watermarking) vkládány informace o uživatelích (identifikace uživatele, aktuální čas, IP adresa serveru). Diskuse také na serveru Slashdot.
Tiskni
Sdílej:
A koneckonců, nejspíš se to kombinuje - automatika ze screenů najde rozšířenější servery a na ty se pak podívají lidi - tedy pokud to k tomuto opravdu slouží, což je zatím jen spekulace.
Blizzard nemám rád kvůli jejich chování v poslední doběAbych pravdu řekl, můj dojem je, že Blizzard se v poslední době chová stejně jako za posledních deset let. Což v porovnání s jinými (např. EA, Sony) znamená o řád líp.
Namátkou Annual Pass pro World of Warcraft následovaný devíti měsíci bez jediného patche nebo nového obsahuDiablo 3, které k tomu bylo v ceně, mi přijde jako poměrně dost nového obsahu.
World of Warcraft je vskutku jedno z mála MMOček, které vyžadují měsíční předplatné a zároveň nabízí mikrotransakceTo mi teda jako velký problém nepřijde. Zejména vzhledem k tomu, že za ty mikrotransakce se nakupují věci, které ani v té hře nemají jinou hodnotu než "podívejte se, co mám"
Nemyslím teď konkrétně mounty a pety a tyhle kravinky, ale i naprosto zbytečné poplatky (pravda, ony nejsou až tak moc „mikro“, což je ostudné samo o sobě) jako poplatky za přejmenování postavy, změnu serveru a podobně. Když se podíváme na konkurenci, vidíme třeba Rift, kde je změna serveru zdarma (protože člověk už tak platí měsíční poplatek), nebo Guild Wars 2, kde měsíční poplatek neexistuje vůbec a změna serveru je jen jedna z mnoha mikrotransakcí. Prakticky nikde jinde ale nefigurují oba způsoby.
Zrovna poplatek za změnu serveru je podobně absurdní, jako donedávna stále platný poplatek za příchozí platbu u některých českých bank. Jednak se jedná o plně automatickou proceduru (a nedělejme si iluze, že by opravdu nějaký člověk ručně všechny převody postav kontroloval), ale hlavně: možnost změnit server je to, co lidi u hry udrží, pokud jejich stávající guilda/komunita/server umře. Chtít za to peníze je poněkud… připitomnělé.
Zrovna poplatek za změnu serveru je podobně absurdní, jako donedávna stále platný poplatek za příchozí platbu u některých českých bank. Jednak se jedná o plně automatickou proceduru (a nedělejme si iluze, že by opravdu nějaký člověk ručně všechny převody postav kontroloval), ale hlavně: možnost změnit server je to, co lidi u hry udrží, pokud jejich stávající guilda/komunita/server umře.No pokud si dobře vzpomínám, změna serveru je záležitost na několik dní, takže s tou plnou automatizací bych si tak jistý nebyl. Ale jinak jo, souhlas, tenhle poplatek by mohl být menší/žádný...
.