Vojtěch Polášek představil Vojtux, tj. linuxovou distribuci pro zrakově postižené uživatele. Vychází ze spinu Fedory 43 s desktopovým prostředím MATE. Konečným cílem je, aby žádný Vojtux nebyl potřeba a požadovaná vylepšení se dostala do upstreamu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) druhá RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 160 (pdf).
Izrael od února zakáže dětem používat v prostorách základních škol mobilní telefony. Podle agentury AFP to uvedlo izraelské ministerstvo školství, které zdůraznilo negativní dopady, které na žactvo používání telefonů má. Izrael se tímto krokem přidává k rostoucímu počtu zemí, které dětem ve vzdělávacích zařízeních přístup k telefonům omezují.
Internetová společnost Google ze skupiny Alphabet pravděpodobně dostane příští rok pokutu od Evropské komise za nedostatečné dodržování pravidel proti upřednostňování vlastních služeb a produktů ve výsledcích vyhledávání. V březnu EK obvinila Google, že ve výsledcích vyhledávání upřednostňuje na úkor konkurence vlastní služby, například Google Shopping, Google Hotels a Google Flights. Případ staví Google proti specializovaným
… více »Byl oznámen program a spuštěna registrace na konferenci Prague PostgreSQL Developer Day 2026. Konference se koná 27. a 28. ledna a bude mít tři tracky s 18 přednáškami a jeden den workshopů.
Na webu československého síťařského setkání CSNOG 2026 je vyvěšený program, registrace a další informace k akci. CSNOG 2026 se uskuteční 21. a 22. ledna příštího roku a bude se i tentokrát konat ve Zlíně. Přednášky, kterých bude více než 30, budou opět rozdělené do tří bloků - správa sítí, legislativa a regulace a akademické projekty. Počet míst je omezený, proto kdo má zájem, měl by se registrovat co nejdříve.
Máirín Duffy a Brian Smith v článku pro Fedora Magazine ukazují použití LLM pro diagnostiku systému (Fedora Linuxu) přes Model Context Protocol od firmy Anthropic. I ukázkové výstupy v samotném článku obsahují AI vygenerované nesmysly, např. doporučení přeinstalovat balíček pomocí správce balíčků APT z Debianu místo DNF nativního na Fedoře.
Projekt D7VK dospěl do verze 1.0. Jedná se o fork DXVK implementující překlad volání Direct3D 7 na Vulkan. DXVK zvládá Direct3D 8, 9, 10 a 11.
Byla vydána nová verze 2025.4 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení na blogu.
Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]
Tiskni
Sdílej:
No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.
Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB
Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy
16bit:
0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?) 0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?) 0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?) 0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?) 0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?) … 0x8000 vs. 0b1000000000000000
32bit:
0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?) … 0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000
64bit
0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?) … 0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.
Notably,Halleluja.std::initializer_listhasconstexprbegin/endfunctions, both locally and globally.
Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
begin a end:
template <typename T>
auto begin(T & kontejner)
{
return kontejner.Začátek();
}
template <typename T>
auto end(T & kontejner)
{
return kontejner.Konec();
}