abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Komunita

    Ubuntu 26.04 LTS bude (𝕏) Resolute Raccoon (rezolutní mýval).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:00 | Nová verze

    Netwide Assembler (NASM) byl vydán v nové major verzi 3.00. Přehled novinek v poznámkách k vydání v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:11 | Komunita

    Linuxová distribuce Frugalware (Wikipedie) ke konci roku 2025 oficiálně končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.0.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP bude brzy k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:11 | IT novinky

    Americký výrobce čipů AMD uzavřel s americkou společností OpenAI smlouvu na několikaleté dodávky vyspělých mikročipů pro umělou inteligenci (AI). Součástí dohody je i předkupní právo OpenAI na přibližně desetiprocentní podíl v AMD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.10. 20:00 | Komunita

    Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy z konference LinuxDays 2025.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.10. 15:22 | IT novinky

    Na konferenci LinuxDays 2025 byl oficiálně představen nový router Turris Omnia NG.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 34
    4.10. 05:22 | Komunita

    Přímý přenos (YouTube) z konference LinuxDays 2025, jež probíhá tento víkend v Praze v prostorách FIT ČVUT. Na programu je spousta zajímavých přednášek.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    3.10. 22:44 | IT novinky

    V únoru loňského roku Úřad pro ochranu osobních údajů pravomocně uložil společnosti Avast Software pokutu 351 mil. Kč za porušení GDPR. Městský soud v Praze tuto pokutu na úterním jednání zrušil. Potvrdil ale, že společnost Avast porušila zákon, když skrze svůj zdarma dostupný antivirový program sledovala, které weby jeho uživatelé navštěvují, a tyto informace předávala dceřiné společnosti Jumpshot. Úřad pro ochranu osobních údajů

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Jaké řešení používáte k vývoji / práci?
     (38%)
     (45%)
     (15%)
     (17%)
     (22%)
     (15%)
     (18%)
     (16%)
     (15%)
    Celkem 181 hlasů
     Komentářů: 12, poslední 4.10. 20:35
    Rozcestník

    Standard C++14 schválen

    Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]

    19.8.2014 15:14 | Ladislav Hagara | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    19.8.2014 15:45 plan9ftw
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    nic moc, ale vzhledem k tomu že je to jen 'tock' a ne 'tick' se to dalo čekat, to až C++17 bude skutečně zajímavé
    19.8.2014 16:39 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Začíná nám tady nějak rašit type inference. To je dobře. Mírně mne zklamala komplikace s type inferencí v případě rekurze. Ale co se dá dělat. V imperativním jazyku se stejně obvykle vyhýbá rekurzi.
    19.8.2014 19:21 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Tu komplikaci lze naopak brát jako výhodu. Fungující verze totiž nutí k tail call rekurzi.
    19.8.2014 22:15 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Nejsem si jist zdali ma gcc podporu tail call rekurze.
    Hans1024 avatar 19.8.2014 22:33 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    ma
    Veni, vidi, copi
    19.8.2014 18:17 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Opravdu potřebujeme literals pro milisekundy, nanosekundy, mikrosekundy, hodiny a templated variables? To je zas bloat...
    "Opravdový programátor dokáže naprogramovat C++kový program v libovolném jazyce"
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    19.8.2014 18:32 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    A opravdu nám nestačí HEX, potřebujeme i BIN to zas bude v alejích nul a jedniček…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 18:34 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    bin je užitečnej, to mi třeba zrovna chybí (i když se to dá lehce řešit přes makra). Problém C++ je ten, že se snaží bejt všechny jazyky na světě dohromady. Stačí číst dvě různý knihovny v C++ a obě budou jako každá v jinym jazyce.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    19.8.2014 18:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Aha, ty budeš ten co je tam bude blít, a já budu ten co bude jak hňup odpočítávat odzadu, abych to přečetl :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 19:35 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Někdy se to hodí.
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    19.8.2014 19:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Tak schválně „¡bnahoď!“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 19:46 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Mělo být „¡nahoď!“ kde se vzalo to ‚b‘ nevím…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 20:03 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Všelijaký flagy, který se maj ORovat (jako třeba u open() v C), obecně bitmasky prostě

    "kde se vzalo to ‚b‘ nevím…"
    Už tě taky dostali :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    19.8.2014 20:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

    No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.

    Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 22:30 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    "No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně."
    No v hexu jsem to moc neviděl, hodně často se to dělá přes uhozený (1 << x). A hexový bitflagy mi čitelný fakt nepřijdou (můj osobní názor).

    "no a joystick je mzei GHB"
    A myslíš, že je to jen náhoda? Určitě je to celosvětové spiknutí výrobců hardwaru. :-D
    Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
    20.8.2014 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

    Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy

    16bit:

    0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?)
    0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?)
    0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?)
    0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?)
    0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?)
    …
    0x8000 vs. 0b1000000000000000

    32bit:

    0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
    …
    0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000

    64bit

    0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
    …
    0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

    Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.

    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    21.8.2014 11:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    IMHO binary se hodi hlavne kdyz chce clovek do zdrojaku vlozit 2D bitmapu (treba font..). Coz uz se dneska zase tak casto nestava.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    21.8.2014 11:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    To jsem dělával už hodně dávno (i na masku kurzoru), ale HEX je stále dobré a čitelné, ale holt není vidět obrázek…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    19.8.2014 22:18 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Potřebujeme, přímí binární zápis používám když vkladam hodnoty do příznaků systémových struktur.
    19.8.2014 19:24 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Templated variables se týkají constexpr, je to tam i napsané, že požadavek byl mít π (a další konstanty) s přesností podle typu. Literály pro čas mi ale taky přijdou zbytečné.
    19.8.2014 20:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Notably, std::initializer_list has constexpr begin/end functions, both locally and globally.
    Halleluja.
    Jardík avatar 20.8.2014 17:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
    Jójó, z C++ se stává bastl.
    Věřím v jednoho Boha.
    21.8.2014 08:48 Hawk
    Rozbalit Rozbalit vše Vnucování STL
    Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.

    Co když celý kód používá jinou metodiku pojmenování, ať už třeba CamelCase, nebo je napsán v jiném jazyce než angličtina? Tuší vůbec standardizační komise, že jsou lidé, kteří STL nepoužívají a mají "svoje" knihovny tříd?
    Conscript89 avatar 21.8.2014 09:37 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
    Vsak metody v camelcase zacinaji malym pismenem, takze to je v poradku, ne?
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    21.8.2014 09:39 Hawk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
    Jak u koho, ... :)

    U mne jsou třídy i metody s prvním písmenem velkým, aby se odlišily od proměnných.
    xkucf03 avatar 24.8.2014 20:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL

    Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    21.8.2014 13:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
    Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.
    Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
    21.8.2014 13:57 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
    Pro tyhle případy slouží globální begin a end:
    template <typename T>
    auto begin(T & kontejner)
    {
       return kontejner.Začátek();
    }
    
    template <typename T>
    auto end(T & kontejner)
    {
       return kontejner.Konec();
    }
    
    21.8.2014 16:42 ---- | skóre: 33 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
    psát kód v jiném jazyce, než angličtina, je prasárna.

    A FooBar není CamelCase, ale PascalCase; fooBar je camelCase.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.