Komunita kolem Linuxu From Scratch (LFS) vydala Linux From Scratch 12.4 a Linux From Scratch 12.4 se systemd. Nové verze knih s návody na instalaci vlastního linuxového systému ze zdrojových kódů přichází s Glibc 2.42, Binutils 2.45 a Linuxem 6.15.1. Současně bylo oznámeno vydání verze 12.4 knih Beyond Linux From Scratch (BLFS) a Beyond Linux From Scratch se systemd.
Organizátoři konference LinuxDays ukončili veřejné přihlašování přednášek. Teď je na vás, abyste vybrali nejlepší témata, která na letošní konferenci zaznějí. Hlasovat můžete do neděle 7. září. Poté podle výsledků hlasování organizátoři sestaví program pro letošní ročník. Konference proběhne 4. a 5. října v Praze.
Byla vydána verze 11.0.0 vizuálního programovacího jazyka Snap! (Wikipedie) inspirovaného jazykem Scratch (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma. Vypíchnout lze, že v Plasmě byl implementován 22letý požadavek. Historie schránky nově umožňuje ohvězdičkovat vybrané položky a mít k ním trvalý a snadný přístup.
Wayfire, kompozitní správce oken běžící nad Waylandem a využívající wlroots, byl vydán ve verzi 0.10.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Videoukázky na YouTube.
Před necelými čtyřmi měsíci byl Steven Deobald jmenován novým výkonným ředitelem GNOME Foundation. Včera skončil, protože "nebyl pro tuto roli v tento čas ten pravý".
Nové číslo časopisu Raspberry Pi zdarma ke čtení: Raspberry Pi Official Magazine 156 (pdf).
Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 25.8.1. Přehled novinek v Changelogu.
Včera večer měl na YouTube premiéru dokumentární film Python: The Documentary | An origin story.
Společnost comma.ai po třech letech od vydání verze 0.9 vydala novou verzi 0.10 open source pokročilého asistenčního systému pro řidiče openpilot (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]
Tiskni
Sdílej:
No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.
Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB
Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy
16bit:
0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?) 0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?) 0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?) 0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?) 0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?) … 0x8000 vs. 0b1000000000000000
32bit:
0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?) … 0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000
64bit
0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?) … 0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.
Notably,Halleluja.std::initializer_list
hasconstexpr
begin
/end
functions, both locally and globally.
Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
begin
a end
:
template <typename T> auto begin(T & kontejner) { return kontejner.Začátek(); } template <typename T> auto end(T & kontejner) { return kontejner.Konec(); }