abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 01:00 | Pozvánky

O víkendu probíhá v Košicích pravidelné setkání příznivců otevřených technologií OSS Víkend. Na programu je řada zajímavých přednášek a workshopů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:11 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.3 otevřeného, licenčními poplatky nezatíženého, univerzálního ztrátového formátu komprese zvuku Opus (Wikipedie) a jeho referenční implementace libopus. Vylepšena byla například detekce, zda se jedná o řeč nebo o hudbu. Přidána byla podpora prostorového zvuku (immersive audio) dle plánovaného RFC 8486. Podrobnosti a zvukové ukázky na demo stránce.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:33 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 18.10 s kódovým názvem Cosmic Cuttlefish (Kosmická sépie). Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:33 | Nová verze

Byl vydán PostgreSQL ve verzi 11.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:33 | IT novinky

Nadace Raspberry Pi představila na svém blogu Raspberry Pi TV HAT, tj. rozšíření jednodeskového počítače Raspberry Pi umožňující příjem televizního vysílání DVB-T a DVB-T2. Cena rozšíření je 21,50 $.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 17:07 | Nová verze

Vychází OpenBSD 6.4. Z řady novinek namátkou: podpora dalších architektur (arm64 např. dostal z Linuxu vypůjčený ovladač radeondrm), hypervizor vmm podporuje i qcow2 disky a šablony, jádro dokáže automaticky přepínat mezi dostupnými bezdrátovými sítěmi, sítě pracují o něco efektivněji, z bezpečnosti „přísaha byla doplněna odhalením“ (pledge(2) lze vhodně doplnit pomocí unveil(2)), SMT je ve výchozím stavu vypnutý, ale lze jej zapnout. Syntaxe nastaveni OpenSMTPD se změnila. S vydáním vychází také nová verze LibreSSL - 2.8.2.

Daniel Čižinský | Komentářů: 4
17.10. 23:15 | IT novinky

Firma Raptor Computing Systems, která stojí také za pracovní stanicí Talos II, představila levnější desku Blackbird s podporou jednoho 4-/8jádrového CPU POWER9 Sforza a formátem microATX; bližší specifikace jsou ve wiki výrobce.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 17
17.10. 22:11 | Zajímavý projekt

Byla vydána verze 1.0 svobodné federalizované platformy pro sledování a sdílení videí, alternativy YouTube s podporou P2P, PeerTube (Wikipedie). Za vývojem PeerTube stojí nezisková organizace Framasoft snažící se mimo jiné nahradit svými svobodnými Frama službami služby společnosti Google (De-google-ify Internet).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.10. 19:44 | Zajímavý projekt

Společnost System76 prodávající počítače s Pop!_OS nebo Ubuntu plánuje prodej vlastního open source počítače s názvem Thelio. Informací je poskrovnu. Na Twitteru byla představena open source rozšířující deska (daughterboard), která by měla převzít funkce proprietárního softwaru na základní desce (motherboard).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
17.10. 00:22 | Nová verze

Google Chrome 70 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 70.0.3538.67 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 23 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Přispíváte osobně k vývoji svobodného softwaru?
 (40%)
 (43%)
 (23%)
 (22%)
 (11%)
 (37%)
Celkem 242 hlasů
 Komentářů: 12, poslední 17.10. 21:18
Rozcestník

Standard C++14 schválen

Nová verze standardu programovacího jazyka C++, C++14, formálně "International Standard ISO/IEC 14882:2014(E) Programming Language C++", byla jednohlasně schválena. [Phoronix]

19.8.2014 15:14 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

19.8.2014 15:45 plan9ftw
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
nic moc, ale vzhledem k tomu že je to jen 'tock' a ne 'tick' se to dalo čekat, to až C++17 bude skutečně zajímavé
19.8.2014 16:39 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Začíná nám tady nějak rašit type inference. To je dobře. Mírně mne zklamala komplikace s type inferencí v případě rekurze. Ale co se dá dělat. V imperativním jazyku se stejně obvykle vyhýbá rekurzi.
19.8.2014 19:21 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tu komplikaci lze naopak brát jako výhodu. Fungující verze totiž nutí k tail call rekurzi.
19.8.2014 22:15 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Nejsem si jist zdali ma gcc podporu tail call rekurze.
Hans1024 avatar 19.8.2014 22:33 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
ma
Veni, vidi, copi
19.8.2014 18:17 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Opravdu potřebujeme literals pro milisekundy, nanosekundy, mikrosekundy, hodiny a templated variables? To je zas bloat...
"Opravdový programátor dokáže naprogramovat C++kový program v libovolném jazyce"
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:32 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
A opravdu nám nestačí HEX, potřebujeme i BIN to zas bude v alejích nul a jedniček…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 18:34 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
bin je užitečnej, to mi třeba zrovna chybí (i když se to dá lehce řešit přes makra). Problém C++ je ten, že se snaží bejt všechny jazyky na světě dohromady. Stačí číst dvě různý knihovny v C++ a obě budou jako každá v jinym jazyce.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 18:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Aha, ty budeš ten co je tam bude blít, a já budu ten co bude jak hňup odpočítávat odzadu, abych to přečetl :-)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:35 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Někdy se to hodí.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 19:45 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Tak schválně „¡bnahoď!“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 19:46 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Mělo být „¡nahoď!“ kde se vzalo to ‚b‘ nevím…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 20:03 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Všelijaký flagy, který se maj ORovat (jako třeba u open() v C), obecně bitmasky prostě

"kde se vzalo to ‚b‘ nevím…"
Už tě taky dostali :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.8.2014 20:29 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně.

Ad. dostali: Možná, sice nevím jak mě „tady“ našli, asi přes ABCLinuxu…, ale spíš to bude tím, že nejsem moc zvyklý psát přímo na NTB a navíc bez myši, no a joystick je mzei GHB

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:30 mankind_boost | skóre: 6 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
"No nevím na masky je to přece zbytečné, to se zapíše v HEX kratčeji a stejně nebo lépe čitelně."
No v hexu jsem to moc neviděl, hodně často se to dělá přes uhozený (1 << x). A hexový bitflagy mi čitelný fakt nepřijdou (můj osobní názor).

"no a joystick je mzei GHB"
A myslíš, že je to jen náhoda? Určitě je to celosvětové spiknutí výrobců hardwaru. :-D
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
20.8.2014 20:16 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen

Asi rozhodně čtu jiné knihovny, vždyť jedno-bit-maska je triviální jak facka a když se podívám na následující zápisy

16bit:

0x0001 vs. 0b0000000000000001 nebo 0b1 (?)
0x0002 vs. 0b0000000000000010 nebo 0b10 (?)
0x0004 vs. 0b0000000000000100 nebo 0b100 (?)
0x0008 vs. 0b0000000000001000 nebo 0b1000 (?)
0x0010 vs. 0b0000000000010000 nebo 0b10000 (?)
…
0x8000 vs. 0b1000000000000000

32bit:

0x00000001 vs. 0b00000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x80000000 vs. 0b10000000000000000000000000000000

64bit

0x0000000000000001 vs. 0b0000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000001 nebo 0b1 (?)
…
0x8000000000000000 vs. 0b1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000

Si teda myslím, že bitový posun je fajn na dynamické tvoření, ale ne na konstantu, ale i ten bitový posun je mnohem čitelnější a bezpečnější než příšernosti s bitovým zápisem.

To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
21.8.2014 11:02 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
IMHO binary se hodi hlavne kdyz chce clovek do zdrojaku vlozit 2D bitmapu (treba font..). Coz uz se dneska zase tak casto nestava.
21.8.2014 11:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
To jsem dělával už hodně dávno (i na masku kurzoru), ale HEX je stále dobré a čitelné, ale holt není vidět obrázek…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
19.8.2014 22:18 Seraph
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Potřebujeme, přímí binární zápis používám když vkladam hodnoty do příznaků systémových struktur.
19.8.2014 19:24 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Templated variables se týkají constexpr, je to tam i napsané, že požadavek byl mít π (a další konstanty) s přesností podle typu. Literály pro čas mi ale taky přijdou zbytečné.
19.8.2014 20:05 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Notably, std::initializer_list has constexpr begin/end functions, both locally and globally.
Halleluja.
Jardík avatar 20.8.2014 17:51 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Standard C++14 schválen
Jójó, z C++ se stává bastl.
Věřím v jednoho Boha.
21.8.2014 08:48 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.

Co když celý kód používá jinou metodiku pojmenování, ať už třeba CamelCase, nebo je napsán v jiném jazyce než angličtina? Tuší vůbec standardizační komise, že jsou lidé, kteří STL nepoužívají a mají "svoje" knihovny tříd?
Conscript89 avatar 21.8.2014 09:37 Conscript89 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Vsak metody v camelcase zacinaji malym pismenem, takze to je v poradku, ne?
I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
21.8.2014 09:39 Hawk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Jak u koho, ... :)

U mne jsou třídy i metody s prvním písmenem velkým, aby se odlišily od proměnných.
xkucf03 avatar 24.8.2014 20:41 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL

Ale fuj, metodu od proměnné snad poznáš 1) podle závorky a 2) podle slovního druhu (metoda = sloveso, proměnná = podstatné jméno případně infinitiv).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
21.8.2014 13:23 oryctolagus | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Já jsem zhnusen novými C++ standardy od chvíle, kdy ke klíčovým slovům jazyka přidali klíčové metody. Mám na mysli například begin() a end(), které jsou vyhrazeny pro iterování.
Pokud nepoužíváš range-based for, tak je to jedno, ne? A pokud ano, je možný si nadefinovat aliasy, jako to dělá třeba Qt...
21.8.2014 13:57 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
Pro tyhle případy slouží globální begin a end:
template <typename T>
auto begin(T & kontejner)
{
   return kontejner.Začátek();
}

template <typename T>
auto end(T & kontejner)
{
   return kontejner.Konec();
}
q66 avatar 21.8.2014 16:42 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Vnucování STL
psát kód v jiném jazyce, než angličtina, je prasárna.

A FooBar není CamelCase, ale PascalCase; fooBar je camelCase.

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.