Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Dle plánu iniciativa OpenTF představila svobodný a otevřený fork Terraformu, jelikož se nepovedlo zvrátit nedávné přelicencování Terraformu z MPL a MIT na BUSL (Business Source License). Dalším cílem OpenTF je stát se projektem Linux Foundation / Cloud Native Computing Foundation.
Tiskni Sdílej:
Dosli sme k nazoru to proste na par rokov zavriet, vyvoj a kvalitu riesit len doma a zdrojaky dame von az o par rokov.Jaky je prosim pekne rozdil, kdyz se ten vas otestovany a kvalitni kod pushne na produkci vs. na produkci a github? Ono to totiz dopadne jako vzdycky - "par rokov" bude jeden furt a nekvalitu nikdo neuvidi...
Neviem odkial si nabral to malo developerovTo je len moj dojem z pozicie zakaznika/pouzivatela. Vo firme obcas prispievame upstream do OSS produktov - ked potrebujeme nejaku funkcionalitu a zda sa nam realne, ze bude zmena zaclenena v rozumnom case. Okolo produktov HashiCorp uz proste nic take nerobime, lebo sanca ze by sa PR dostalo v nejakej forme upstream je minimalna. Zjavne nie sme sami v podobnej situacii. So zmenou licencie je to uz tak trochu jedno. Tiez sme doslova museli nahanat sales department s peniazmi, ze by sme radi zaplatili za komercne riesenie. Bola to pomerne bizarna situacia, kedy sme niekolko tyzdnov nevedeli dostat na telefon obchodnika aby sme prediskutovali ceny. Mohla to byt nahoda, ale dojem z toho bol aky bol. Nemyslim som to v zlom. Ale proste nemate developersky cas na to spracovat PRs, co sedi podla toho co pises. Ci uz je to rozhodnutie firmy, alebo realne nedostatok developerov, to uz samozrejme neviem, ale navonok je ten dojem taky ako som pisal. Hlavne som chcel poukazat na to, ze ta moznost ze by ste tahali kod z forku, ked nemate cas ani na PR mi pride nie velmi realna.