abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:33 | Komunita

    Libre Graphics Meeting 2026, tj. čtyřdenní konference a setkání vývojářů a uživatelů svobodných a otevřených grafických softwarů, proběhne od 22. do 25. dubna v Norimberku. Dění lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:11 | Zajímavý software

    Vývojář Alexandre Gomes Gaigalas na GitHubu zveřejnil c89cc.sh, parser a kompilátor jazyka C89 napsaný v pouhém jediném skriptu o přibližně 8000 řádcích čistého bashe (bez dalších externích závislostí), který generuje ELF64 binárky pro x86-64. Jedná se o velmi jednoduchý kompilátor, který nepodporuje direktivy #include a dokonce ani funkci printf (lze použít puts), všechny dostupné deklarace lze nalézt v proměnné _BUILTIN_LIBC na konci skriptu. Skript je volně dostupný pod ISC licencí.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 6
    10.4. 23:33 | Nasazení Linuxu

    Francouzská vláda oznámila, že v rámci strategie 'digitální suverenity' zahájí 'přechod od systému Windows k počítačům s operačním systémem Linux' (sa sortie de Windows au profit de postes sous système d'exploitation Linux). DINUM (meziresortní ředitelství pro digitální technologie) požádalo ministerstva, aby do podzimu 2026 vypracovaly konkrétní plány nasazení Linuxu. Francie již dříve migrovala části státní správy na otevřená řešení.

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 8
    10.4. 05:22 | IT novinky

    Nezisková organizace Electronic Frontier Foundation (EFF) hájící občanské svobody v digitálním světě po téměř 20 letech opouští platformu X (dříve Twitter). Na platformách Bluesky, Mastodon, LinkedIn, Instagram, TikTok, Facebook, Threads a YouTube zůstává.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    10.4. 03:33 | Nová verze

    Terminálový textový editor GNU nano byl vydán ve verzi 9.0. Vylepšuje chování horizontálního posouvání pohledu na dlouhé řádky a chování některých klávesových zkratek. Více v seznamu změn.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 19:22 | IT novinky

    Ministerstvo financí ve spolupráci s finanční správou dnes představilo beta verzi aplikace využívající umělou inteligenci pro předvyplnění daňového přiznání. Není třeba přepisovat údaje z různých potvrzení, ani hledat správné řádky, kam údaje napsat. Stačí nahrát dokumenty a využít AI.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    9.4. 18:33 | Zajímavý projekt

    Výrobce počítačových periferií Keychron zveřejnil repozitář se schématy šasi klávesnic a myší. Licence je restriktivní, zakazuje většinu komerčních užití a v podstatě jsou tak data vhodná pouze pro výukové účely, hlášení a opravy chyb, případně výrobu vlastního příslušenství.

    |🇵🇸 | Komentářů: 5
    9.4. 18:22 | Nová verze

    Správce balíčků APT, používaný v Debianu a odvozených distribucích, byl vydán ve verzi 3.2 (seznam změn). Mezi novinkami figurují nové příkazy pro práci s historií, včetně vracení transakcí.

    |🇵🇸 | Komentářů: 0
    9.4. 14:33 | IT novinky

    Společnost Anthropic oznámila Projekt Glasswing a s ní související AI model Claude Mythos Preview. Jedná se o iniciativu zaměřenou na kybernetickou bezpečnost, do které se zapojily velké technologické společnosti Amazon Web Services, Anthropic, Apple, Broadcom, Cisco, CrowdStrike, Google, JPMorganChase, Linux Foundation, Microsoft, NVIDIA a Palo Alto Networks. Anthropic věří, že nový AI model Claude Mythos Preview dokáže

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    9.4. 13:55 | Zajímavý software

    Firma Ojective Development vydala svůj nástroj pro monitorování a řízení odchozích síťových připojení Little Snitch i pro operační systém Linux. Linuxová verze se skládá ze tří komponent: eBPF program pro zachytávání provozu a webové rozhraní jsou uvolněny pod GNU GPLv2 a dostupné na GitHubu (převážně Rust a JavaScript), jádro backendu je proprietární pod vlastní licencí, nicméně zdarma k použití a redistribuci (cena přitom normálně … více »

    » FIDESZ🧡! « | Komentářů: 1
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (14%)
     (8%)
     (1%)
     (12%)
     (30%)
     (3%)
     (6%)
     (2%)
     (14%)
     (24%)
    Celkem 1273 hlasů
     Komentářů: 30, poslední 3.4. 20:20
    Rozcestník

    Systemd umožní ověřování věku uživatelů

    Projekt systemd schválil kontroverzní pull request, který do JSON záznamů uživatelů přidává nové pole 'birthDate', datum narození, tedy údaj vyžadovaný zákony o ověřování věku v Kalifornii, Coloradu a Brazílii. Jiný pull request, který tuto změnu napravoval, byl správcem projektu Lennartem Poetteringem zamítnut s následujícím zdůvodněním:

     

    'Jedná se o volitelné pole v JSON userdb objektu, nejedná se o žádný modul pro správu pravidel (not a policy engine) ani o API pro aplikace. Toto pole pouze definujeme, aby bylo standardizované pro případ, že by tam někdo chtěl ukládat datum, ale je zcela volitelné. Proto prosím přesuňte svou diskuzi jinam, nepochopili jste, jakou roli zde systém systemd hraje - nevymáhá žádné pravidla, jejich nastavení ponechává na jiných částech systému. A promiňte, ale tyto debaty mě tady opravdu nezajímají. Tohle není správné místo pro takové věci, tak je sem prosím nezatahujte. Děkuji.'

    22.3. 21:33 | » FIDESZ🧡! « | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.3. 00:34 lol
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Lennartovo zduvodneni je logicke a vsechna ta drama kolem toho je jenom krik par anti-systemd zoufalcu sirici FUD.
    23.3. 14:35 Marek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Presne tak. Hystericka reakce nedava moc smysl. Systemd nevypada, ze by neco vynucovalo nebo kontrolovalo. Proste dobrovolny udaj umoznuje k uzivateli ulozit. Coz je pomerne prakticke, jelikoz nebude muset byt pro danou vec 50 ruznych ulozist. A kdyz to ulozeni bude nekomu vadit, pak nemusi nic ukladat.
    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 15:16 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    FUD

    nóó přímo v tom pull requestu se piše že to je reakce na ty věkový zakony, takže tady neni pro spekulace prostor páč se sami hlásej k tomu že dou na ruku ňákejm těm prototalitním dírám z druhýho konce světa :D co tvl příde příště, implementace věkovejch zákonů číncký lidový republiky, ruska, kldr nebo rovnou bruSSelskýho DSA a chat controlu? :D

    krik par anti-systemd zoufalcu

    všude mam systemd a nijak mi jako technologie nevadil, až teďko poprvý uvažuju že to pude pryč, imo neni moc rozumný udržovat ňákou zavislost na někom kdo vochotně kolaboruje eště aniž by k tomu byl ňák nucenej :D Ten člověk se ukazal jako slaboch co to ma v hlavě asi jako dost hozený doleva + kdo zradil jednou nepochybně muže zradit znova :D :/ :D :/

    23.3. 17:55 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    nejak nechapu, dyt tam rika ze to necha na jinou cast systemu, ze do teto casti to nepatri. To znamena ze s tim nechce mit nic spolecneho ale vi ze tam nedela sam

    jinak me by to vadilo, ale jak se rika, ze je to opensource, tak by to melo jepici zivot … pokud nejsou vsichni jen konzumenti
    23.3. 18:54 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    pokud je to ale jen kvuli rodicovske kontrole tak proti tomu vubec nic nemam, sam se omezovat nebudu … nastesti jsem za sveho detstvi nenarazil na zenskou s perem asi proto, ze PC jsem si poridil az po prisaze :X
    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 19:32 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    pokud je to ale jen kvuli rodicovske kontrole

    tak nato sou už různý aplikace dneska noa asi je jako lepčejší když v tom má člověk volnost a nemusí si nechat diktovat ňákou divnou brazílií jak to jakože *musí* dělat a nedej bože do toho svýho os muset naskenovat svou vobčanku třeba

    nastesti jsem za sveho detstvi nenarazil na zenskou s perem asi proto, ze PC jsem si poridil az po prisaze

    nejvěčí ironie tohodlenc celýho je že před těmadle věcma děti žádný věkový vomezení nevochrání pokavaď to bude napřiklad přímo součástí děckejch pořadů jako se to hele dělo napřiklad v dáncku, je zláštní že ty lidi co jakože chtěj chránit děti nezačou těmadlenc vyloženě prasárnama jako je tandlencta varianta naked attraction pro děti a řešej rači nějaký vověřování věku na urovni OS, člověka musí nutně napadnout že ta jejich motivace asi bude veskutečnosti trošičku jiná aže jim veskutečnosti asi jako de vo uplně něco jinýho :D

    Jendа avatar 23.3. 21:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    tak nato sou už různý aplikace dneska noa asi je jako lepčejší když v tom má člověk volnost
    Kdyby se rozhodli to jednotné API zavést před rokem, tak by to bylo v pohodě?
    a nemusí si nechat diktovat ňákou divnou brazílií jak to jakože *musí* dělat
    Pro jistotu, ten diktát je "OS musí poskytovat API [není specifikování nic jiného] které vrátí <=12, 12-15, 15-17, >=18"?
    a nedej bože do toho svýho os muset naskenovat svou vobčanku třeba
    Já myslím, že tento boj byl prohraný už před 50 lety - vždyť od té doby je v /etc/passwd telefonní číslo, dokonce telefonní číslo domů!
    » FIDESZ🧡! « avatar 24.3. 03:07 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Kdyby se rozhodli to jednotné API zavést před rokem, tak by to bylo v pohodě?

    a že je to nenapadlo řešit už před tim rokem? proč to řešej zrovinka nahodou ve stejnej vokamžik kdy s tim samým napadem přídou komouši v colorádu, kalifornii a brazílii (v připadě brazilie komouši hele doslova), připadně až když bruSSel a tamto libtardí ostrovní království spolu se svejma bejvalejma trestaneckejma koloniema řešej že by měli bejt socky na vobčanku?? :D ....počkat vony se vlastně už přimo v tom pull requestu citovaly ty věkový zakony a doslova se tam piše že to je snaha jim vyhovět :P :P

    zatim se pokaždý vyplatilo chtít a dělat přesnej vopak toho co chtěj nebo dělaj libtardi páč věčinou dělaj jenom samý šilený škodlivý hovadiny který by snad jako nevymyslel ani ten nejblaznivější blázen střeženýho voddělení bohnickýho blázince noa todlecto uřední zprasení voperačních systémů nebude žadna vyjimka, nic dobrýho to nikomu nepřinese stejně jako nepřinesla migrace, greendeal, ukroválčení, koronašílenctví lgbtnsdapismus a další ty uplně ulítlý věci který nám za x let vubec nikdo nebude věřit že se fakt jako děly :D ;D

    Pro jistotu, ten diktát je "OS musí poskytovat API [není specifikování nic jiného] které vrátí <=12, 12-15, 15-17, >=18"?

    takže zatimco aplikace nebo dokonce soc sitě který maj vokolo prodávání osobnich udaju postavenej svuj byznis mohly uživateluv věk maximalně tak vodhadovat ho teďkonc diky 'vochráncům dětí' budou moct vědět uplně přesně, stači si počkat na vokamžik až ti uživatel skočí z jedny kategorie do druhý :D ;D

    Já myslím, že tento boj byl prohraný už před 50 lety - vždyť od té doby je v /etc/passwd telefonní číslo, dokonce telefonní číslo domů!

    moc vo tom nemluv nebo si toho všimnou i libtardi a naříděj ti to zakonem jako povinný s api a bude to ruznejm aplikacím třetích stran nebo webovkam cpát tvý telefonní čislo pro telemarketing byť by to mělo zachranit jeden jedinej lickej život :P :P

    Jendа avatar 24.3. 21:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    takže zatimco aplikace nebo dokonce soc sitě který maj vokolo prodávání osobnich udaju postavenej svuj byznis mohly uživateluv věk maximalně tak vodhadovat ho teďkonc diky 'vochráncům dětí' budou moct vědět uplně přesně, stači si počkat na vokamžik až ti uživatel skočí z jedny kategorie do druhý :D ;D
    A jak bys teda tohle řešila "správně"? (předpokládáme že rodič chce dítěti na nějakém youtube nastavit omezení obsahu podle věku a až zestárne tak ho zrušit) (pokud je odpovědí "nezruší to přesně na jeho narozeniny", tak stejně tak tady nikdo neříká že to datum musí být přesné)
    moc vo tom nemluv nebo si toho všimnou i libtardi a naříděj ti to zakonem jako povinný s api a bude to ruznejm aplikacím třetích stran nebo webovkam cpát tvý telefonní čislo pro telemarketing byť by to mělo zachranit jeden jedinej lickej život :P :P
    Tak ostatní sledovací API (třeba geolocation, kamera, mikrofon), které z nějakého důvodu existují i když je nenařídili zákonem, jsou ve slušných prohlížečích jen na povolení…
    » FIDESZ🧡! « avatar 28.3. 09:56 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    A jak bys teda tohle řešila "správně"?

    řešila by sem to tak že bych to neřešila, auž vubec ne podle zákona ňákejch komoušů z brazílie, sama sem si taky mohla dělat s kompem co sem chtěla a všem to bylo jedno nóó takže moc jako nevim proč todlecto pravo druhejm brát :D kolikrat si ty vosobně v životě vodfajfkoval na webu že ti už bylo 18 nicmeně si tak trochu kecal?? :P :P

    A jako dycky to udělá víc škod než užitku což je uplně typický pro všecky tydlecty libtardí vynálezy řešicí umělý problémy prvního světa :D :/ :D :/ budeš tady mit generaci lidí který v tom vyrostou a bude jim připadat normální že vo tom co si mužou dělat se svou vlastní věcí rozhoduje ňáká centrální autorita, třeba ňákej zbytečnej uřad, připadně z nich budou nový princové siddhártové před kterejma byla po celou dobu skovávaná vošklivá stránka světa, smrt zabijeni mučeni nasili vraždy etc, takže budou vod malička žít v iluzorní realitě že všecko je jenom duhový nadherný noa pak samozřejmě nevodvratně příde šok že skutečnej svět vypadá tak trošičku jinak než jako ten v pohadkach :D

    dopady tohodlenc přehnaně 'měkýho přistupu' mužeme imo pozorovat už dneska třeba na různejch těch městckejch blbečcích co vživotě neviděli zabijačku, noa pak se mužou zbláznit z pitomejch vanočnich kaprů na vaclavaku a požadujou jejich zakaz, na ruznejch těch libtardovanejch kravách co se samy vypravěj třeba do afghánistánu nebo na německý vánoční trhy což je voboje dneska diky libtardům přibližně tak stejně bezpečný :P :P aniž by vočekávaly jakykoliv nebezpečí, připadně si vybavuju takovej tragikomickej incident na sockách když ňákej libtard, co měl profil samou ukrohandru a co vochotně pomahal s různejma těma sbírkama na zbraně, až někdy za dva roky vod začatku války zistil jakže ukrajinci ty zbraně co pomahal financovat ve valce vlastně jako použivaj, že flinta střílí, že bomba bouchá aže ty zabitý lidi rozmetaný na cucky se už asi jako nikdy nerespawnou a byl z toho docela jako nóó konsternovanej :D :D tim ňák nehodnotim válka špatný/dobrý, spiš to uvadim jako ukazku že celkem slušnej problem mame už teďko bez ňákejch věkovejch poliček v systemd :D

    Tak ostatní sledovací API (třeba geolocation, kamera, mikrofon), které z nějakého důvodu existují i když je nenařídili zákonem, jsou ve slušných prohlížečích jen na povolení

    explicitně si ve svym přikladu zminil youtube noa to tak ňák předpokládá že by si prohližeč měl ňák vytahnout data ze systemd, strčit je prohližeči a ten dal skrz yt Alphabetu na burzu osobnich udajů :D

    které z nějakého důvodu existují i když je nenařídili zákonem

    ale voni se ty soudruzi nesnažej zařídit větčí bezpečnost ale navopak menčí když chtěj by tvuj prohližeč uplně nejlíp všude posilal tvou vobčanku :D :D těmdlectěm levicovejm šmejdům nikdy nešlo vo víc věčí bezpečnost, navopak, furt vymejšlej různý chat controly, DSA, prolamování end-to-end šifrování etc a utočej na vobčancký prava. Todlecto další vopatření hezky zapadá do celý mozaiky :D

    moc vo tom nemluv nebo si toho všimnou i libtardi

    noa už je to tady hele :D :D :D :D

    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 19:12 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    nejak nechapu, dyt tam rika ze to necha na jinou cast systemu, ze do teto casti to nepatri.

    tak to řiká zrovna ten pravej, tamten jeho systemd je známej tim že zvysoka kašle na linuxovou filozofii 'dělat jednu jednu věc a tu spravně', systemd pohlcuje a do sebe integruje kdejakou pitominu, vod synchronizace času po login, nóó tak proč by sem jim jakože měla věřit že nechtěj do toho svýho blobu vlepit i vověřování věku, field v json už maj přichystanej a do vzorce uvažování tohodlenc libtarda to imo uplně perfektně sedí :D

    jinak me by to vadilo, ale jak se rika, ze je to opensource, tak by to melo jepici zivot

    alternativa existuje už teďkonc, asi jako vyzkoušim jak se jako žije mezi vopicema na stromě a vyzkoušim ten slavnej starožitnej initd vo kterým tady všichni basněj :D

    xkucf03 avatar 23.3. 19:48 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše amishd, pneumatic init system
    Proč hned vopice a stromy? Hele: https://www.youtube.com/watch?v=Oc0b4aBOyBw
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 20:10 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: amishd, pneumatic init system
    Proč hned vopice a stromy?

    vomlouvám se za předsudečnou nenavist :D :D

    Hele: https://www.youtube.com/watch?v=Oc0b4aBOyBw

    ten příde spolu se 70% amishů do pekla, ty vopravdický maj doma hele jenom motorizovanou pračku :D

    » FIDESZ🧡! « avatar 24.3. 16:02 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    jak se rika, ze je to opensource, tak by to melo jepici zivot

    lictvo už hele vyrobilo fork :O ;D

    Jendа avatar 24.3. 21:23 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    "V profilu jde nastavit datum narození" = "Mass surveillance".
    » FIDESZ🧡! « avatar 28.3. 10:02 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    "V profilu jde nastavit datum narození" = "Mass surveillance".

    z tý jejich přehnaně vochotný snahy implementovat v systemd levičácký zakony na kterejch ani eště pořádně neusch inkoust a nezačal hele ani první soudní střet kterej by dokazal že ty levičácký vymyšleniny vůůůůbec musíme ňák řešit celkem jasně ukazuje, že nelze předpokládat že libtardi skončej jenom u ňákýho jednoho polička v systemd :D

    Milej pan prezident argentiny to řek hele celkem jasně, komoušům se nesmí ustoupit vo ni un milímetro páč voni se pro tvý zničení pousej použít i ten jeden pitomej milimetr. Tydlecty bolševický manýry systemd je třeba utnout hnedka na začatku než to přeroste v něco eště víc horšího ....koneckonců IBM si ve třicátejch letech v německu taky u lidí vedla takový jedno poličko a jak bylo nakonec využitý všichni asi jako vime, nic dobrýho ty polička lictvu nikdy nepřinesly :D ;D

    24.3. 21:38 belzeblb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    chtel jsem pak jeste dodat, opensource je hezka vec ale abys to protlacil mase musis mit vlastni ifrstrukturu jak to sirit, pokud vule treti strany a jejich komercni zamery budou jine, bohuzel uz je davno pozde a zmenit to nejde, to neni o tehle veci ale vseobecne o protlaceni cehokoliv pres internet pokud vule silnejsi strany bude jina, trochu pesimismu snad neuskodi;
    24.3. 09:30 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Haha, první plátek :-D

    Jak složité je přidat do systemd kousek kódu tuhle, kousek tamhle a ejhle, za rok se nepřipojíš k síti, nebo nenastavíš route do internetu, nebo nepustíš svůj oblíbený pornofilm, když nebudeš mít vyplněné a ověřené datum narození?
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    Jendа avatar 24.3. 21:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    A to naprosto závisí na tom jestli bude někde v nějaké userdb specifikována položka.
    26.3. 10:00 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Nekde to ulozene byt musi :-) Jasne, ze to nezavisi na tom, jestli to bude tady nebo jinde. Ale systemd je porad jeste opensource, tak nema cenu s tim delat nejake tajnosti :-) Vis co, je mi to fuk, sam systemd nepouzivam (a ze je na nekterych serverech, po kterych lezu kvuli databazim, je mi taky ukradene). Jen se smeju, jak promptne se u Poetteringu na takove sragory reaguje...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    xkucf03 avatar 23.3. 01:27 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše XML, RDF vs. politické kontroverze
    Kdyby použili XML nebo RDF, tak by se tenhle konflikt vůbec nemusel konat – ty totiž podporují jmenné prostory a každý si může definovat vlastní atributy. Software je pak obecný a není potřeba do něj zanášet podobná lokální specifika a politicky kontroverzní úpravy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3. 03:04 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    tak Lennart je kokot a dle toho to taky vypada... ja mam nekdy pocit ze i Ales by to navrhl lip nez Lennart...
    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 15:21 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    Lennart je kokot a dle toho to taky vypada

    lennart je němec co žije v současným berlině, to myslimže hodně vysvětluje :D

    23.3. 15:39 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    Souhlas. Dalsi level bude az systemd bude podporovat Sharia a zeny si bez svoleni manzela, otce nebo bratra u pocitace ani nevrznou...
    xkucf03 avatar 23.3. 16:10 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze | systemd, Němci a podpora islamismu
    lennart je němec co žije v současným berlině, to myslimže hodně vysvětluje :D
    Souhlas. Dalsi level bude az systemd bude podporovat Sharia a zeny si bez svoleni manzela, otce nebo bratra u pocitace ani nevrznou...

    To bohužel není moc vtipné... Viz např.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3. 18:34 RealJ | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze | systemd, Němci a podpora islamismu
    Kdyz jsem jim to pred xx lety predpovidal tak mi kazdy nemec rikal ze imigrace je fajn protoze bude vice stanku s kebabem. Kdyz jim to dnes pripomenu tak jiz nadseni neni videt. Na druhou stranu nemci maji stadovite mysleni a kulturu tudiz se lehce do islamske kultury asimiluji…
    Jendа avatar 23.3. 21:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    ty totiž podporují jmenné prostory a každý si může definovat vlastní atributy
    Takže bychom měli 1024 jmen toho atributu, a když by ho pak nějaká aplikace chtěla přečíst, tak by měla knihovnu s vrstvou kompatibility pro tohle všechno?
    xkucf03 avatar 23.3. 22:16 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze

    Nikoli. Jde pouze o oddělení nesouvisejících věcí, oddělení rolí, úloh. Podívej se třeba na LDAP[1] nebo SAML[2]. Implementace toho softwaru (např. OpenLDAP nebo Shibboleth) je jedna úloha. A definice schémat je druhá úloha. Může tam být nějaký překryv (např. personální, organizační), ale autoři softwaru běžně nemusí řešit formát či schéma přenášených (meta)dat – to standardizuje někdo jiný, k takovému úkolu povolanější. Výsledkem je flexibilnější systém a možnost neřešit to, co nutně řešit nemusím.

    Lennart zřejmě podlehl nějakému tlaku zvenčí a zbytečně zanesl do softwaru bordel. Kdyby měl systém lépe navržený, abstraktní a flexibilní, tak by je jednoduše odpálkoval s tím, ať si definují svůj atribut ve svém jmenném prostoru. Takoví autoři OpenLDAPu nebo Shibbolethu nemusí čelit požadavkům např. KLDR na zavedení atributu obsahující číslo stranické legitimace – pokud KLDR něco takového bude chtít, tak si pro ten atribut vymyslí vlastní URI nebo OID a prostě ho začne používat – nemusí se nikoho doprošovat a nikdo nemusí trávit čas tím, jestli jejich požadavku vyhovět nebo ne. Tohle je podstata decentralizace a distribuovanosti.

    [1] protokol LDAP je postavený na ASN.1 a OID, tzn. opět jmenné prostory umožňující rozšiřitelnost a decentralizaci
    [2] protokol SAML je postavený na XML, takže tam se používají XML jmenné prostory ve formě URI, které mj. může být odvozené taky z těch OID

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.3. 22:44 jednajepanic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    Jenda má pravdu, dopadlo by to tak že by bylo 1000 míst kde a jak se to ukládá, to není o formátu.
    xkucf03 avatar 24.3. 00:57 xkucf03 | skóre: 50 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    Pravdu má třeba Ladislav Jakl: https://www.youtube.com/watch?v=O9Js06HXvhw

    Jinak co se týče počtu definic atributu a případných duplicit: to už je odpovědnost těch, kdo takový atribut chtějí používat, aby se dohodli mezi sebou. Nemyslím si, že by to byla odpovědnost programátora init systému. A pokud se nedohodnou, tak to taky může znamenat, že každý tomu atributu přikládá jiný význam a bude ho jinak interpretovat, takže to ve skutečnosti jeden atribut s duplicitními názvy není. Ale o těchto věcech jsem psal už v tom článku: Jména a jmenné prostory, URI, RDF, OID, UUID či Tor.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    24.3. 08:31 jendajepanic
    Rozbalit Rozbalit vše Re: XML, RDF vs. politické kontroverze
    to už je odpovědnost těch, kdo takový atribut chtějí používat, aby se dohodli mezi sebou
    No právě, v realitě neproveditelné. Zejména v OSS.

    Tvoje "řešení" by bylo akorát 500 jmennych prostoru pro jednu a tu samou vec. Jupiiiiiiiii.
    23.3. 12:20 Valgrind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Servilnost se nevyplaci...
    23.3. 13:08 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Takze vlastne neumozni, nebot to bylo revertovano jak chapu ze zpravicky
    23.3. 13:14 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    A nebo tam neco stale je a cte to datum z /etc/password nebo to ma zvlastni JSON soubor kde je asi polozka datum narozni a ze te spocita vek - de fakto je to svejkovani - nebot se nejedna o nataveni veku ale o neco, co si muze kazdy uzivatel sam zmenit - LOL
    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 15:28 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů

    je to pole v hele user record

    noa vobyč uživatel si ho právěže měnit nebude moct páč je vyloučený ze selfModifiableFields, takže nastavovat to bude moct jenom admin :D :/ :D :/

    » FIDESZ🧡! « avatar 23.3. 15:20 » FIDESZ🧡! « | skóre: 42 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů

    nic nebylo revertovaný, ten druhej jinej pull request co to vracel do puvodního stavu právěže zamít :D :/ :D :/

    23.3. 21:53 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    btw do jedne veci se mi ale systemd cpe .... a to konkretne, do mount NFS a ani zanic jsme nezjistil jak to k** dela a kde to ma nastveno - mam na severu nastaveno no_root_squash - a kdyz to namontuje pri staru na klientovi systemd tak - tak tam root pristup nema a regulerne jej vyumaskuje - v remap UID nic neni - kdyz to odmontuji a namontuji rucne, tak vse funguje tak jak ma ... neskutecne - nedavam zadne options chci at si je vezme z /etc/fstab tak jak to ma udelat systemd - ale zjevne to nedela

    vyreseno celkem snadno, dal jsme do fstab ze se nema auto mountovat ;-) a namontuji jej v rc.local ;-) ... na netu jsme to nenasel, prochazel jsme configy a sluzby mount ze systemd a taky nic - pam jsme neprochazel, ale pam by asi fungoval i u rucniho mount ... proste nekdy dela divne veci a neni uplne snadne najit, kde je dela, snadne je to u daeomona - nebot tam je spoubor jen jeden s max par odkazy z nej
    24.3. 06:31 Peter Golis | skóre: 65 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    Systemd mountuje podľa mount unitov, nie podľa /etc/fstab. Takze pri zmene fstab to nemusí reflektovať tvoje predstavy.
    24.3. 09:55 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Systemd umožní ověřování věku uživatelů
    no ale ty generuje z FSTAB proto taky chce, abych to po zmene refreshnul

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.