Byla vydána (Mastodon, 𝕏) první RC verze GIMPu 3.2. Přehled novinek v oznámení o vydání. Podrobně v souboru NEWS na GitLabu.
Eugen Rochko, zakladatel Mastodonu, tj. sociální sítě, která není na prodej, oznámil, že po téměř 10 letech odstupuje z pozice CEO a převádí vlastnictví ochranné známky a dalších aktiv na neziskovou organizaci Mastodon.
Byla vydána nová major verze 5.0 svobodného 3D softwaru Blender. Přehled novinek i s náhledy a videi v obsáhlých poznámkách k vydání. Videopředstavení na YouTube.
Cloudflare, tj. společnost poskytující "cloudové služby, které zajišťují bezpečnost, výkon a spolehlivost internetových aplikací", má výpadek.
Letos se uskuteční již 11. ročník soutěže v programování Kasiopea. Tato soutěž, (primárně) pro středoškoláky, nabízí skvělou příležitost procvičit logické myšlení a dozvědět se něco nového ze světa algoritmů – a to nejen pro zkušené programátory, ale i pro úplné začátečníky. Domácí kolo proběhne online od 22. 11. do 7. 12. 2025 a skládá se z 9 zajímavých úloh různé obtížnosti. Na výběru programovacího jazyka přitom nezáleží – úlohy jsou
… více »Byla vydána nová verze 2.52.0 distribuovaného systému správy verzí Git. Přispělo 94 vývojářů, z toho 33 nových. Přehled novinek v příspěvku na blogu GitHubu a v poznámkách k vydání.
VKD3D-Proton byl vydán ve verzi 3.0. Jedná se fork knihovny vkd3d z projektu Wine pro Proton. Knihovna slouží pro překlad volání Direct3D 12 na Vulkan. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora AMD FSR 4 (AMD FidelityFX Super Resolution 4).
Poštovní klient Thunderbird byl vydán v nové verzi 145.0. Podporuje DNS přes HTTPS nebo Microsoft Exchange skrze Exchange Web Services. Ukončena byla podpora 32bitového Thunderbirdu pro Linux.
U příležitosti státního svátku 17. listopadu probíhá na Steamu i GOG.com již šestý ročník Czech & Slovak Games Week aneb týdenní oslava a také slevová akce českých a slovenských počítačových her.
Byla vydána nová verze 9.19 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze například nový balíček BirdNET-Go, tj. AI řešení pro nepřetržité monitorování a identifikaci ptáků.
Po dvou letech vývoje vyšla nová verze desktopového prostředí Trinity (fork KDE3). Změnilo se značení verzí a nová verze je tedy R14.0.0 (a nikoli 3.5.14). Mimo jiné byla odstraněna závislost na HALu a přidána podpora network-manageru 0.9. K dispozici jsou zatím balíky pro Debian a Ubuntu, buildování balíků pro další distribuce teprve probíhá.
Tiskni
Sdílej:
regulace příkonu a taktu cpu přišla až dlouho po P4A na to jste prisel jak? Speedstep byl napriklad uz v Pentiu M, ktere pouziva jadro Pentia 3
P3 ma malu spotrebu, to nie je ako P4.Přesně tak, spousta nových PC bude možná i horší. Idle spotřeba je hodně odvislá od grafické karty, takže bude důležité, jestli je ve stroji nějaká integrovaná, nebo nějaká hráčská hrůza.
KDE3 bolo a ešte stále je super nielen ako mnohí to prežívaju citovo ale aj skutočne technologicky ma navch. problem je v niečom inom - oficialne asi ma málo vyvojárov, vidieť to z množstva zmien. ked tak porovnam napr take MATE ako pokračovatela GNOME2 je tu vidiet ze tam to žije a hýbe sa rýchlejšie ako napr prechod na GTK3 a kopec zmien. na druhu stranu skoda lebo take KDE3 malo v svojej dobe viacej priaznivcou nez to GNOME2.
všetko je to o ludoch! ak by sa našli viacery podporovatelia TDE urcite by sa zviditelnilo ako to MATE. a čo sa týka mna KDE4 povazujem za fajn prostredie a rovnakoako MNOHO dalsich moja plocha s KDE4 je cista bez widgetov a pdoobne takze si myslim ze developery si dali kopec casi vyvijanim prave tohto aspektu KDE4 (widgety a podobne nezmysly na ploche) a zbytocne. ked sompouzival KDE3 tak som take veci ako superkarambu vobec nepouzival ani vtedy
). Kdyby prislo GNOME3 drive nez KDE4, mozna by situace byla obracena a byl vetsi zajem o Trinity.
však to :D a dalsia vec neviem ci ste si vsimli ale taky Audacious presiel naspet s gtk3 na gtk2 + qt :D a pri vyvoji gtk3 sa tomu nedivim taky vyvojary lxde to uz pochopili davno ze gt3 nie je cesta
takže som nechápal, aký zmysel má kvôli TQt3 upravovať tak veľa vecíAby se mohlo v aplikacich pouzivat Qt3 a Qt4 zaroven.