Byla vydána nová verze 1.12.0 dynamického programovacího jazyka Julia (Wikipedie) určeného zejména pro vědecké výpočty. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání. Aktualizována byla také dokumentace.
V Redisu byla nalezena a v upstreamu již opravena kritická zranitelnost CVE-2025-49844 s CVSS 10.0 (RCE, vzdálené spouštění kódu).
Ministr a vicepremiér pro digitalizaci Marian Jurečka dnes oznámil, že přijme rezignaci ředitele Digitální a informační agentury Martina Mesršmída, a to k 23. říjnu 2025. Mesršmíd nabídl svou funkci během minulého víkendu, kdy se DIA potýkala s problémy eDokladů, které některým občanům znepříjemnily využití možnosti prokázat se digitální občankou u volebních komisí při volbách do Poslanecké sněmovny.
Společnost Meta představila OpenZL. Jedná se o open source framework pro kompresi dat s ohledem na jejich formát. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.
Google postupně zpřístupňuje českým uživatelům Režim AI (AI Mode), tj. nový režim vyhledávání založený na umělé inteligenci. Režim AI nabízí pokročilé uvažování, multimodalitu a možnost prozkoumat jakékoliv téma do hloubky pomocí dodatečných dotazů a užitečných odkazů na weby.
Programovací jazyk Python byl vydán v nové major verzi 3.14.0. Podrobný přehled novinek v aktualizované dokumentaci.
Bylo oznámeno, že Qualcomm kupuje Arduino. Současně byla představena nová deska Arduino UNO Q se dvěma čipy: MPU Qualcomm Dragonwing QRB2210, na kterém může běžet Linux, a MCU STM32U585 a vývojové prostředí Arduino App Lab.
Multiplatformní open source voxelový herní engine Luanti byl vydán ve verzi 5.14.0. Podrobný přehled novinek v changelogu. Původně se jedná o Minecraftem inspirovaný Minetest v říjnu loňského roku přejmenovaný na Luanti.
Byla vydána nová stabilní verze 6.10 (YouTube) multiplatformního frameworku a GUI toolkitu Qt. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Po dvou letech vývoje vyšla nová verze desktopového prostředí Trinity (fork KDE3). Změnilo se značení verzí a nová verze je tedy R14.0.0 (a nikoli 3.5.14). Mimo jiné byla odstraněna závislost na HALu a přidána podpora network-manageru 0.9. K dispozici jsou zatím balíky pro Debian a Ubuntu, buildování balíků pro další distribuce teprve probíhá.
Tiskni
Sdílej:
regulace příkonu a taktu cpu přišla až dlouho po P4A na to jste prisel jak? Speedstep byl napriklad uz v Pentiu M, ktere pouziva jadro Pentia 3
P3 ma malu spotrebu, to nie je ako P4.Přesně tak, spousta nových PC bude možná i horší. Idle spotřeba je hodně odvislá od grafické karty, takže bude důležité, jestli je ve stroji nějaká integrovaná, nebo nějaká hráčská hrůza.
KDE3 bolo a ešte stále je super nielen ako mnohí to prežívaju citovo ale aj skutočne technologicky ma navch. problem je v niečom inom - oficialne asi ma málo vyvojárov, vidieť to z množstva zmien. ked tak porovnam napr take MATE ako pokračovatela GNOME2 je tu vidiet ze tam to žije a hýbe sa rýchlejšie ako napr prechod na GTK3 a kopec zmien. na druhu stranu skoda lebo take KDE3 malo v svojej dobe viacej priaznivcou nez to GNOME2.
všetko je to o ludoch! ak by sa našli viacery podporovatelia TDE urcite by sa zviditelnilo ako to MATE. a čo sa týka mna KDE4 povazujem za fajn prostredie a rovnakoako MNOHO dalsich moja plocha s KDE4 je cista bez widgetov a pdoobne takze si myslim ze developery si dali kopec casi vyvijanim prave tohto aspektu KDE4 (widgety a podobne nezmysly na ploche) a zbytocne. ked sompouzival KDE3 tak som take veci ako superkarambu vobec nepouzival ani vtedy
však to :D a dalsia vec neviem ci ste si vsimli ale taky Audacious presiel naspet s gtk3 na gtk2 + qt :D a pri vyvoji gtk3 sa tomu nedivim taky vyvojary lxde to uz pochopili davno ze gt3 nie je cesta
takže som nechápal, aký zmysel má kvôli TQt3 upravovať tak veľa vecíAby se mohlo v aplikacich pouzivat Qt3 a Qt4 zaroven.