abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:44 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    3.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (58%)
     (1%)
     (8%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (2%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 521 hlasů
     Komentářů: 20, poslední dnes 00:19
    Rozcestník

    Ubuntu 10.04 LTS Beta 1

    Steve Langasek oznámil vydání Ubuntu 10.04 Beta 1. Pro veškeré podrobnosti čtěte poznámky k vydání. Stabilní verze by podle plánu měla vyjít 29. dubna.

    19.3.2010 18:17 | Tomáš Heger (geckon) | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.3.2010 06:03 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Testujeme s kamarádem již od alfaverzí na dvou noteboocích a reportujeme chyby (pády), které se většinou během pár dnů opravují. Přehodili jsme přes gnomeconfig uzavírací křížky doprava a změnili motiv vzhledu na modrý gilouche. Rychlost startu je fajn a celkově jsme spokojení. Stabilita začíná být srovnatelná s produkčními verzemi, protože při vydávání LTS verze je znát konzervativnější přístup, neboť se automaticky synchronizovalo s Debian testing namísto unstable a navíc se zkrátil alfacyklus ve prospěch betacyklu.
    vain avatar 20.3.2010 06:46 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    No já nevím, nebyla poslení LTS právě problémová a naopak nekonzervativní? Btw. také používám Fedoru 13 (i 12 jsem používal) od chvíle Alpha a nespadlo mi tedy nikdy nic, takže si podle mě všichni, co si stěžují na nestabilitu vymýšlejí ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.3.2010 08:45 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Tak se bavme konkrétně a ne obecně, v čem měla být minulá LTS problémová? A Fedoru jsem také používal v betaverzích a občas to prostě spadlo. A občas něco spadne i v této vývojové verzi Ubuntu - to jsou takové obecné bugy související třeba s GNOME, které se týkají všech distribucí.
    vain avatar 20.3.2010 09:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Nevzpomínám si přesně, ale nebyla to ta verze s problémovými ovladači intelu a nějakou betou FireFoxu?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.3.2010 10:37 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    To ale vyřešily aktualizace relativně kráte po vydání. Každá distribuce je 3 měsíce po vydání odladěnější než v den vydání, to je normální jev.
    vain avatar 20.3.2010 10:51 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    S tím souhlasím, jen jsem odpovídal na otázku ;-)
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.3.2010 11:52 Brutus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Skutečně? Já měl za to, že LTS je jen marketing bullshit, protože skutečná podpora v podání Canonicallu snad nelze nazvat ani parodií.
    20.3.2010 13:35 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    dobra, rikejme tomu treba alfaparodie
    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    20.3.2010 13:45 kuda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    zdravim, mno nevim, ja 8.04 pouzivam uz dlouhou dobu jak na serverech, tak nekolika desktopech a myslim, ze vcelku bez problemu ..., abych si rejpnul do fedory, tak od te sem utekl nekdy pri verzi 6 tusim, kdy byly nejaky zasadni prechody a upravy (libata) a tento krok se myslim ten x moc nepovedl .. presel sem na ubuntu/debian a bylo mi lepe, pocitam, ze fedora je samo plnohodnotnym distrem, jen pisu, proc sem ji opustil .... k.
    vain avatar 20.3.2010 13:50 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    abych si rejpnul do fedory, tak od te sem utekl nekdy pri verzi 6 tusim, kdy byly nejaky zasadni prechody a upravy (libata) a tento krok se myslim ten x moc nepovedl .. presel sem na ubuntu/debian a bylo mi lepe, pocitam, ze fedora je samo plnohodnotnym distrem, jen pisu, proc sem ji opustil .... k.
    A s čím to má jako co společného?
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.3.2010 14:27 kuda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    No já nevím, nebyla poslení LTS právě problémová a naopak nekonzervativní? Btw. také používám Fedoru 13 (i 12 jsem používal) od chvíle Alpha a nespadlo mi tedy nikdy nic, takže si podle mě všichni, co si stěžují na nestabilitu vymýšlejí
    vain avatar 20.3.2010 16:34 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Nope, s tím to nemá nic společného, respektive žádnou návaznost, prostě sis jen trapně rýpnul, to je tak vše.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    20.3.2010 14:42 Brutus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    jak to souvisí s tím, že LTS nepodporuje ani balíky v hlavním repozitáři?
    20.3.2010 21:49 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Neplést slovo "podpora" s "častým vydáváním backportů". Hodně lidí si to plete.
    20.3.2010 22:10 Brutus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    já si podslovem podpora představuji to, že když je balík rozbitý nebo obsahuje rozbitý SW, tak je opraven.
    20.3.2010 22:29 sd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    problemy s ovladaci intely vyreseny? si robite snad srandu:) musim uznat, ze je to lepsie, ale asi 1 z 3 startov systemu mi stale hlasi, ze nevie detegovat grafiku
    21.3.2010 08:12 Kilmous
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Jak dlouho po vydani je podle vasich zkusenosti dobre pockat s instalaci? Chci uz konecne prejit z opnSUSE 10.3, ale chci aby nova distribuce byla ihned pouzitelna, ne az po nejake dobe.
    23.3.2010 23:58 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Záleží na tom, co používáte za SW a HW, my jsme to nasadili již jako produkční systém (kamarád jako hlavní, já ze zvědavosti testuju a rozkoukávám se) s tím, že aspoň pomůžem doladit drobnosti do ostrého vydání. Na dvou noteboocích ale běží běžná práce tak jak má, občas spadne třeba nějaký aplet po spuštění na panelu nebo flash, ale v drtivé většině případů to na podruhé jede. Samozřejmě počet opravených bugů, hlavně těch závažných pádů, každým dnem klesá.
    20.3.2010 11:41 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Na mém NB padala Alfa 3 jak hrušky na podzim, Kubuntu Alfa 3 se vůbec nenainstalovala. Faktem je, že můj NB není úplně Linux-friendly. Jinak těch změn je na konzervativní LTS verzi podle mě zbytečně moc.
    tomboytom-deviant avatar 20.3.2010 14:09 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Tyjo, alpha verze padala jak hrušky, nestačím se divit. Ale jelikož jste to nahlásil jako bug a nebo jste již existující bug potvrdil a přidal logy ze systému, je pravděpodobný, že už je to vyřešený. Pošlete odkaz na Vámi potvrzený bug, třeba můžu nějak pomoct :)
    Bedňa avatar 20.3.2010 18:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.3.2010 19:08 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    V to doufám.
    20.3.2010 22:10 abr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Beta je opet o neco stabilnejsi, doporucuji ji vyzkouset.
    20.3.2010 12:02 Brutus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Návrat k Ubuntu?
    23.3.2010 23:56 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Zvědavost. Zatím.
    20.3.2010 23:13 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Je nahlášená chyba instalátoru step 3 (keyboard layout)?

    Česko je tam zobrazoeno jakp "?esko" a navíc testovací textboxík nefunguje.

    Nenašel jsem to... Launchpad mi připadá super, až na sekci Bugs.
    Vojtěch Trefný avatar 21.3.2010 18:13 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/542310

    Asi jsem už na LP zvyklý, protože najít mi to trvalo cca. deset sekund.
    belisarivs avatar 21.3.2010 18:20 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Ja teda mel v launchpadu problem vubec sekci bugs najit.

    Kdybych nevedel, ze je to adresa https://bugs.launchpad.net, tak jsem v loji.
    IRC is just multiplayer notepad.
    Bedňa avatar 21.3.2010 21:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    To máš pravdu, keď som chcel nahlásiť ďalší bug, tak som nevedel nájsť kde som to vlastne bol :-) Ešte že si FF pamätá navštívené stránky. Asi to skrývajú, akože Ubuntu nemá chyby :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    20.3.2010 21:49 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Dík za report. Přiměl mě upgradovat EEEčko, tak jsem zvědavej.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    20.3.2010 22:50 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    To bylo na Petra.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    23.3.2010 23:55 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Poděl se o zkušenosti.
    24.3.2010 00:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Aktualizace na 1005ha proběhla bez vážnějšího problému a po ní bylo potřeba vyřešit několik menších zádrhelů (nic nepřekonatelného, jenom opruz sem a tam s najetím desktopu po přihlášení). Doba bootování je znatelněš kratší, GNOME je trochu vychytanějšíl. Tlačítka oken jsou nalevo, což je hrůza vyžadující nápravu. Nejede flash (v čemž nevidím zásadní problém, protože to se opraví). Stabilitu aplikací nemohu posoudit, protože na EEEčku nepracuju nijak intenzivně. Výdrž na baterku zdá se stejná (podobná té ve Windows XP). Zmizelo několik bugů, s kterými jsem měl potíž v předchozí verzi (síť pro probuzení, bluetooth, reklama v R) a na nové jsem zatím nenarazil. Celkově novou verzi hodnotím kladně.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    24.3.2010 19:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Taky jsem si ta uzavírací talčítka vrátil do základního stavu peřs gnome-config. Flash jede po nainstalování/přeinstalování ubuntu-restricted-extras. S čitstou instalací mám lepší zkušenosti než s upgradem, pokud máš čas a možnost (máš zálohovaná data), doporučuju to pro jistotu přeinstalovat načisto z betaverze nebo aspoň po vydání ostré verze koncem dubna.
    24.3.2010 20:56 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Prakticky nikdy neinstaluju znova. To ať si dělají oběti Windows. Jenom když upgraduju 32-bit instalaci na 64bitovou, měním distribuci, nebo zdechne disk. Většina mých instalací je průběžně upgradovaná tři nebo čtyři roky. Vždycky se vyskytne nějaký zádrhel způsobený upgradem, ale nikdy se mi nestalo, že by nešel rychle odstranit (smazáním patřičného adresáře v homu, použitím nového konfiguráku apod.). V tomto je Debian/Ubuntu velmi robustní.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Conscript89 avatar 29.3.2010 10:23 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Nejen Ubuntu/Debian. Nedavno upgradoval kolega v praci z Fedory 10 na 12 a ja na nej udivene hledel, ze nechce udelat novou cistou instalaci. Vsechno probehlo naprosto v poradku pri spravnem postupu (nic sloziteho) a bez problemu ted funguje na F12.
    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    29.3.2010 10:57 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    To rád čtu. Největším problém mám vždycky s proprietárními ovladači. Můj desktop s kartou Nvidia má po upgradu pravidelně potíže. Tentokrát dalo docela práci to dát do kupy. Jak já je nesnáším!
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    michich avatar 29.3.2010 12:36 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 10.04 LTS Beta 1
    Pro zajímavost... použil k tomu preupgrade nebo jinou metodu?

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.