abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 20:44 | IT novinky

    Na lasvegaském veletrhu elektroniky CES byl předveden prototyp notebooku chlazeného pomocí plazmových aktuátorů (DBD). Ačkoliv se nejedná o první nápad svého druhu, nepochybně to je první ukázka praktického použití tohoto způsobu chlazení v běžné elektronice. Co činí plazmové chladící akční členy technologickou výzvou je především vysoká produkce jedovatého ozonu, tu se prý podařilo firmě YPlasma zredukovat dielektrickou

    … více »
    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 0
    dnes 16:33 | Zajímavý projekt

    Patchouli je open source implementace EMR grafického tabletu (polohovací zařízení). Projekt je hostován na GitLabu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:11 | IT novinky

    Český Nejvyšší soud potvrdil, že česká právní úprava plošného uchování dat o elektronické komunikaci porušuje právo Evropské unie. Pravomocným rozsudkem zamítl dovolání ministerstva průmyslu a obchodu. To se teď musí omluvit novináři Českého rozhlasu Janu Cibulkovi za zásah do práv na ochranu soukromí a osobních údajů. Ve sporu jde o povinnost provozovatelů sítí uchovávat údaje, ze kterých lze odvodit, kdo, s kým a odkud komunikoval.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 02:11 | Komunita

    Google bude vydávat zdrojové kódy Androidu pouze dvakrát ročně. Ve 2. a 4. čtvrtletí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:22 | Zajímavý článek

    Bezpečnostní specialista Graham Helton z Low Orbit Security si všímá podezřelých anomálií v BGP, zaznamenaných krátce před vstupem ozbrojených sil USA na území Venezuely, které tam během bleskové speciální vojenské operace úspěšně zatkly venezuelského diktátora Madura za narkoterorismus. BGP (Border Gateway Protocol) je 'dynamický směrovací protokol, který umožňuje routerům automaticky reagovat na změny topologie počítačové sítě' a je v bezpečnostních kruzích znám jako 'notoricky nezabezpečený'.

    NUKE GAZA! 🎆 | Komentářů: 8
    včera 06:11 | Nová verze

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu dosáhl 3,58 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Linux Mint a Ubuntu. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 26,32 %. Procesor AMD používá 67,43 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 05:55 | IT novinky

    V Las Vegas probíhá veletrh CES (Consumer Electronics Show, Wikipedie). Firmy představují své novinky. Například LEGO představilo systém LEGO SMART Play: chytré kostky SMART Brick, dlaždičky SMART Tagy a SMART minifigurky. Kostka SMART Brick dokáže rozpoznat přítomnost SMART Tagů a SMART minifigurek, které se nacházejí v její blízkosti. Ty kostku SMART Brick aktivují a určí, co má dělat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.1. 18:33 | Bezpečnostní upozornění

    Vládní CERT (GovCERT.CZ) upozorňuje (𝕏) na kritickou zranitelnost v jsPDF, CVE-2025-68428. Tato zranitelnost umožňuje neautentizovaným vzdáleným útočníkům číst libovolné soubory z lokálního souborového systému serveru při použití jsPDF v prostředí Node.js. Problém vzniká kvůli nedostatečné validaci vstupu u cest k souborům předávaných několika metodám jsPDF. Útočník může zneužít tuto chybu k exfiltraci citlivých

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    6.1. 16:22 | Komunita

    V úterý 13. ledna 2025 se v pražské kanceláři SUSE v Karlíně uskuteční 5. Mobile Hackday, komunitní setkání zaměřené na Linux na mobilních zařízeních, kernelový vývoj a související infrastrukturu. Akci pořádá David Heidelberg.

    … více »
    lkocman | Komentářů: 0
    6.1. 16:00 | Pozvánky

    Už je 14 dní zbývá do začátku osmého ročníku komunitního setkání nejen českých a slovenských správců sítí CSNOG 2026. Registrace na akci je stále otevřená, ale termín uzávěrky se blíží. I proto organizátoři doporučují, aby se zájemci přihlásili brzy, nejlépe ještě tento týden.

    … více »
    VSladek | Komentářů: 0
    Které desktopové prostředí na Linuxu používáte?
     (1%)
     (4%)
     (0%)
     (10%)
     (22%)
     (4%)
     (5%)
     (3%)
     (11%)
     (54%)
    Celkem 294 hlasů
     Komentářů: 7, poslední dnes 15:35
    Rozcestník

    Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    Článek, který vyšel na workswithu.com, informuje o znovuotevření debaty týkající se záměny IM klientů v Ubuntu. To, že Empathy nahradí Pidgin ve funkci výchozího programu pro rychlou komunikaci, totiž není úplně jisté (ale pravděpodobné ano). Autor článku se dále zamýšlí, zda na výsledku této diskuse vůbec záleží. Začátečníci prý využijí obě aplikace stejně a pokročilí uživatelé si snadno doinstalují jinou.

    26.8.2009 22:30 | Tomáš Heger (geckon) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    tomboytom-deviant avatar 26.8.2009 23:00 tomboytom-deviant | skóre: 7 | blog: lojdovo | .com
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

     "Začátečníci prý využijí obě aplikace stejně a pokročilí uživatelé si snadno doinstalují jinou" Přesně tohle mě vždycky napadne, když se řeší co bude, či nebude na CD Ubuntu. Pokud vnímám nějaký funkční rozdíl oproti jiné aplikaci, tak taky umím třikrát kliknout v Synaptiku. Prostě žabomyší války. 

    5.10.2009 23:36 m;)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?
    Tak ma napadlo ci by sa rovnako nedalo hovorit o IE -- beznemu uzivatelovi je to jedno a skusenejsi si moze nainstalovat FF/Operu/Chrome/atd.. ;-)
    Sešívaný avatar 26.8.2009 23:02 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?
    Myslím, že Empathy je v dlouhodobém horizontu vhodnější variantou, už minimálně integrací frameworku Telepathy do GNOME. Na druhou stranu pořád tam postrádám docela základní funkce, takže je otázka, jestli je ten pravý čas na změnu.
    Kamil Páral avatar 27.8.2009 00:52 Kamil Páral | skóre: 13 | blog: Kamil Páral | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    Chybí mi tam podpora IRC.

    27.8.2009 03:00 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?
    ja myslim, ze pidgin IRC umi, a tudiz to umi i Empathy skrz Haze plugin do Telepathy fameworku, a nebo dokonce i "nativne" pomoci pluginu Idle. nebo se pletu?
    27.8.2009 01:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?
    Jasně, Empathy je cesta dopředu. Kdo chce funkce, které nemá, může nainstalovat Pidgin, nebo něco jiného. Zůstávám zatím u Pidginu, ale jsem rád, že je teď výchozí Empathy.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    27.8.2009 03:30 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Prehrsel abstraktnich vrstev?
    tohle je mozna trosicku offtopic, ale stejne bych se chtel zeptat, pac se v tom vazne vubec nevyznam: jakou roli ve vsech techto knihovnach, abstrakcnich vrstvach, frameworkach, pluginech a klientech (libpurple, GStreamer, Telepathy, Farsight, Haze, Gabble, Empathy...) hraji Tapioca, Landell a Decibel ?
    28.2.2010 21:48 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prehrsel abstraktnich vrstev?
    a) gstreamer je (gtk/gnome) framework pro audio/video

    b) telepathy je framework pro instant messaging (primarne pro gtk/gnome)

    c) haze, gabble, ... jsou "pluginy" do telepathy, ktere implementuji jednotlive protokoly

    d) empathy je klient, ktery zpristupnuje uzivatelske rozhrani k telepathy (ale zrovna tak lze napr. napsat piskvorky, ktere budou spolu pres telepathy fungovat a nebudou mit s empathy nic spolecneho)

    e) libpurlple implementuje ICQ, je pouzivana jak z napr. pidginu, tak prave pluginem implementujicim ICQ pro telepathy

    f) tapioca, landell a decibel neznam, posledne jmenovany by mel byt asi obdobou(?) telepathy pro KDE, pricemz protokol (dbus) bude stejny, takze by aplikace pro telepathy napsana pro gnome mela fungovat i pod decibel a naopak? jestli tomu dobre rozumim...
    27.8.2009 08:19 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    Pokiaľ v Emplathy môžem využívať audio a video a v Pidgine nie, ak je to jasné. Keby sa tam dostal Pidgin 2.6.x (a nie 2.5.8), ktorý už začína podporivoať audio a video, tak by to bolo otázne.

    27.8.2009 08:40 Martingt89
    Rozbalit Rozbalit vše Nedokoncenost Empathy
    Na empathy sa mi nepaci nedostatocne podporovanie icq, ja viem ze je to uzavrety protokol ale pouziva ho vela ludi :(
    problem nastava pri posielani suborov, s klasickou instalaciou to nejde, dalej nejde posielat autorizacie ludom s icq, nemoznost vytvorit icq ucet (to nevie ani Pidgin), jedine v com mi pride lepsi je moznost skinov na komunikacne policko. Dalej tu je problem so smajlikmy nedaju sa lahko manazovat, vlastne neviem ani ci sa daju. Program to moze byt fajn ale podla mna este nie je pripraveny...
    Zaciatocnik sa preto moze laknut co to je za somarinu...
    28.2.2010 21:42 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedokoncenost Empathy
    Nic proti, ale nepoužívá telepathy pro ICQ lautr tu samou knihovnu, jako Pidgin?
    27.8.2009 12:44 Laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    to aj niekdo pouziva tieto dementne chatovacie aplikacie ?

    Milhouse avatar 27.8.2009 12:59 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    Ano, všichni dementi Světa. A že  nás je!

     

    "...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
    27.8.2009 15:41 Honzík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?

    Doufám že se také mákne na vylepšení SIPu, aby byl jeden program na všechno (psaní, volání) a mohlo to tk nahradit i ekigu..
    Nevíte jak je na tom epathy s videem? :)

    Každopádně kombinace xmpp a SIPu a uznávám že i ICQ, kvůli jeho rozšířenosti se mi zamlouvá. Škoda že něco takového není i pro windows.

    www.volani.webnode.cz

    28.2.2010 21:49 xurpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu: Empathy nebo Pidgin? A záleží na tom?
    mel by video podporovat, ale nepodarilo se mi to rozchodit, protoze druha strana nema webkameru :-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.