abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    dnes 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 04:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 4.0 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 00:33 | Komunita

    Podpora Windows 10 končí 14. října 2025. Připravovaná kampaň Konec desítek (End of 10) může uživatelům pomoci s přechodem na Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    5.5. 23:22 | Pozvánky

    Již tuto středu proběhne 50. Virtuální Bastlírna, tedy dle římského číslování L. Bude L značit velikost, tedy více diskutujících než obvykle, či délku, neboť díky svátku lze diskutovat dlouho do noci? Bude i příští Virtuální Bastlírna virtuální nebo reálná? Nejen to se dozvíte, když dorazíte na diskuzní večer o elektronice, softwaru, ale technice obecně, který si můžete představit jako virtuální posezení u piva spojené s učenou

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    5.5. 22:33 | IT novinky

    Dle plánu dnes končí služba Skype. Uživatelé mohou pokračovat v Microsoft Teams.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    5.5. 21:44 | IT novinky

    Český statistický úřad rozšiřuje Statistický geoportál o Datový portál GIS s otevřenými geografickými daty. Ten umožňuje stahování datových sad podle potřeb uživatelů i jejich prohlížení v mapě a přináší nové možnosti v oblasti analýzy a využití statistických dat.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 12:33 | Zajímavý projekt

    Kevin Lin zkouší využívat chytré brýle Mentra při hraní na piano. Vytváří aplikaci AugmentedChords, pomocí které si do brýlí posílá notový zápis (YouTube). Uvnitř brýlí běží AugmentOS (GitHub), tj. open source operační systém pro chytré brýle.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 544 hlasů
     Komentářů: 23, poslední dnes 07:51
    Rozcestník

    Volla Phone Quintus

    Do 22. srpna probíhá na Kickstarteru kampaň na podporu telefonu Volla Phone Quintus. S Volla OS nebo Ubuntu Touch. Za 647 eur.

    1.8.2024 03:00 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.8.2024 14:21 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Nemci maji zvlastni uchylku, kazdy xty clovek tam vymysli svou verzi telefonu… za posledni rok jsem videl (nejenom tady) snad 20 open source and secure telefonu a 19 z nich je z nemecka. Nekdy se tocilo kvalitni beckovo nemecke porno, dnes se serou do vymysleni xxxxte kopie toho sameho telefonu.
    1.8.2024 16:46 ~
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Na rozdil od jinych linux telefonu tyhle zvladaji telefonovani.
    1.8.2024 22:27 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    a aplikace se do toho berou odkud? apt install nejaka linuxova sracka nebo si je clovek musi napsat sam?

    pardon, muze
    2.8.2024 21:19 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    V případě Ubuntu Touch odkaz. Jestli na to někdo naportuje SailfishOS jako na předchozí smartphony od Volla, tak kromě Jolla Store (který nemá web katalog) OpenRepos a Chum.
    3.8.2024 00:55 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Hele, jak treba provozujes bankovnictvi od fio? V nejakem mobilnim web prohlizeci? Takze push notifikace nebo tyhle veci ti nefunguji? Me tohle vzdy zajimalo, jako je skvely si pustit na telefonu sshcko nekam do prdele ale pokud mi na tom nefunguji zakladni veci tak je mi to jaksi k hovnu.
    4.8.2024 22:13 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Udělal jsem si pro SailfishOS vlastní appku pro zjištění zůstatku a pohybu na účtu, když Fio jako jediná banka v ČR nabízí API pro kohokoli :-) a používám bankovnictví jen na PC (dá se přihlásit v prohlížeči na mobilu do něj taky, ale Fio myslím nemá mobilní verzi webu). Naštěstí Fio nevyžaduje pro ověřování přihlášení/plateb mobilní appku a stále podporuje ověření přes SMS. Nemám smartphone s podporou Android appek od Jolly, ani zařízení, kde by fungoval Waydroid, takže nevím jestli tam funguje Androidí appka od Fio, ale jestli funguje na custom ROM Androidech (jestli nekontroluje root, odemknutý bootloader apod.), tak bych očekával, že bude fungovat... jen teda NFC není podporováno v té podpoře Android appek, takže placení mobilem místo karty v obchodě nepůjde.
    5.8.2024 01:49 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    takze z pohledu uzivatele na hovno...
    3.8.2024 08:30 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    ja chapu, ze nejakejch par exotu (a pohledem do toho repa vidim, ze vetsina tech aplikaci, ktery lidi zajimaji, je nejak owrapovanej web) existuje, mne jen neni jasny, odkud se realne bude brat ekosystem na mobilnim telefonu pouzitelnejch aplikaci za situace, kdy ten hw nikdo nepouziva a motivace vyvojaru pro to neco vyvijet je prakticky nulova

    z ceho se bude tavit ta kvalita

    nejakej takovej ekosystem, jako ma Android nebo Ios
    4.8.2024 22:53 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Záleží co kdo používá a potřebuje. Na SailfishOS mi možná přijde situace o něco lepší... např. offline navigace OSM PureMaps+OSM Scout server (to je i na Ubuntu touch), Quickddit skvělá appka pro Reddit, dvě appky pro OTP ověřovací kódy, Tidings pro čtení RSS, Linksbag pro čtení offline článků z Pocketu, Discourser pro čtení diskuzních fór používají Discourse, Tooter pro Mastodon, dvě appky pro Telegram (z nichž jedna by měla umět volání, nezkoušel jsem), Whisperfish pro Signal (neumí volání), BarWal pro slevové kartičky, Sailhub pro procházení Githubu, dále existují nějaké appky na evidenci útrat, hodin nad projekty/prací, překladače, záznam trasy z GPS, textové editory, správci souborů, appky na podcasty, přehrávače, uTube pro Youtube (ale v poslední době díky Google moc nefunguje), SyncDings pro synchronizaci Syncthing, appky pro některé password managery. Audiocut, Imageworks, Videoworks - editory zvukových, obrazových a videosouborů. To vše appky s nativním UI. Byla skvělá appka i pro Twitter než Musk omezil API a pro Twitch než Twitch změnil API. Rclone jde nainstalovat přímo z webu rclone rpm.
    5.8.2024 09:23 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    kdyz mi ta jedna aplikace, kterous pro kazdou tu kategorii uziti vyjmenoval, nebude vyhovovat, kolik dalsich podobne kvalitnich (resp. proste kvalitnich) alternativ mam?

    problem tehle platforem je, ze clovek nekupuje jen nejakej opinionated hw a pohadku kolem, ale vetsinou je nucenej i do nejakyho alternativna vuci mainstreamu..
    David Heidelberg avatar 2.8.2024 04:42 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Pro příště: nejdřív si zjisti fakta a teprve potom komentuj. Můj OnePlus 6 i 6T zvládá telefonování v pohodě. A to jsou telefony, na kterých původně běžel Android...
    2.8.2024 07:31 čisté víno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Jo protože jste ukradli drivery a GSM klíče! Ne, není to žádné FOSS sdílení, je to prachprostá krádež! Čisté linuxove telefony GSM hovory neumí.
    2.8.2024 11:18 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Vijín Kefalín, a čo si tak predstavujete pod pojmom GSM?

    Hint: Mobilná sieť druhej generácie od ktorej sa už vyše 20 rokov upúšťa. A operátori ju zatiaľ nevypli len kvôli tmu aby neprišli o platby za priemyselné IoT.
    2.8.2024 13:57 čisté víno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Já myslím, že jsi mě slyšel dobře. Z lesa si přes wifi nezavoláš.
    2.8.2024 16:38 d. c.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Inu, poté co u nás byla "chytře" vypnuta 3G síť, je GSM ta jediná, která podporuje hlasová voláni. VoLTE se zapíná jen pro konkrétní verze telefonu+OS a nic jiného se hlasem netrápí vůbec. Ale možná je dnes už úplně úchylné mít telefon na telefonování...
    2.8.2024 16:54 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Ako u ktorého operátora.
    2.8.2024 17:31 d. c.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    V ČR u všech. Třeba v Austrálii vypnuli GSM a UMTS jede vesele dál.
    3.8.2024 09:38 Peter Golis | skóre: 64 | blog: Bežné záležitosti | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Napríklad v takmer celej USA vypli GSM a UMTS, a idú na 4G.

    Na Slovensku sa zatiaľ vyplo UMTS, a beží sa na GSM a LTE (niekde tu je aj čínske 5G).
    2.8.2024 16:58 @
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Na tom neco bude, rok linuxoveho telefonu (neplest si s androidem) zacne az se telefon nebude pouzivat na telefonovani :-)
    2.8.2024 17:36 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus

    Každá SIM má svoj vlastný súkromný kľúč. Okrem toho šifrovanie prebieha na SIM, nie v mobilnom telefóne.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    2.8.2024 19:16 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Ki je soucasti simky, to mas pravdu. Ale hovor nesifruje simka, ta je na to prilis pomala a neumi to.
    2.8.2024 20:51 §
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Pletete hrusky s jabkama. GSM cip v telefonu musi mit cast klice vyrobce aby mohli delat relay klice simky k BTS. Je to soucast firmware a licence od GSM konzorcia neco stoji. Radove miliony. A to tihle linux pristipkari proste nedaji. Jedna cesta je ukrast existujici klic z nejakeho Android telefonu, coz projde v asii ale v EU by sli sedet.
    3.8.2024 00:58 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Relay klice simky k bts? Pobavilo, diky! Ano, gsm chip obsahuje proprietarni veci (ty se pak dodavaji jako blob od vyrobce) ale jinak je to standard ktery je volne dostupny. Odpovidal jsem na topic ohledne sim a ne ohledne gsm.
    3.8.2024 08:32 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    nova doba, linuxtard se prsi, ze na svym telefonu muze telefonovat
    4.8.2024 10:13 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    porad lepsi nez iphone, ktery musi clovek drzet specialnim chvatem v presne danem uhlu a vzdalenosti od hlavy, jinak to nema signal
    4.8.2024 14:13 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    To jsi cetl na retard.cz? Za tech x let s iphonem telefonuji u hlavy, na stole a v dalsich xxx pozicich…
    4.8.2024 20:35 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Vlastni zkusenost. mel jsem firemni iphone a soukromy android a rozdil byl obrovsky. 500 metru od bts i ten iphone celkem fungoval (kdyz mu zrovna nezdechla baterka), ale v horach nebo v lese, par km od civilizace, byl signal na iphonu tristni
    4.8.2024 21:25 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Vlastni zkusenost… ach jo… zkus se nekdy podivat jak ma umistnenou antenu iphone a tamtung, zkus si precist neco o povolenem vyzarovacim vykonu a pak se klidne muzeme bavit o tom ze dve carky na iphone neznamenaj ze mas spatny signal i kdyz ti v ten samy okamzik tamtung ukazuje 3 carky… krome toho nikoho nezajima pokryti v lese, vsichni chteji telefonovat na ulici ve meste, v kancelari, v aute, dopravnich prostredcich (95%+ vsech use case) a tomu jsou prizpusobeny jak iphone tak samsung. Chces 99% telefonovat outdoor? Porid si telefon s externi antenou.
    4.8.2024 22:43 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Nemluvim o carkach, ale o tom, jestli se dalo vlezt na net nebo telefonovat. chapu, ze nekdo ma use case slaba baterka, predrazeny prumerny hw, dementni os, neopravitelnost by design a vendor lock-in jako bonus, ale ja to v praci dostal zdarma - takze jsem si nemusel nalhavat, ze nejsu debil, kdyz jsem za neco takoveho zaplatil...
    4.8.2024 23:03 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    Jinak to ze vetsinou telefonuji ve meste neznamena, ze se spokojim s necim, co nezvladne telefonovat kdyz vyrazim do lesa na houby nebo na nejaky kopec na rozhlednu. V kanade nebo na sibiri pochopim, ze signal neni - ne tak v cr par km za mestem, tim spis, kdyz samsung nebo motorala tam telefonovat zvladaji. take nevidim duvod, proc si koupit krap na 95% use case a na dalsich 5% si poridit neco rozumneho, kdyz si muzu koupit telefon na 100%...
    5.8.2024 01:53 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    telefon na 100%? Myslis ten svuj telefon za 2000 na ktery sice nakopirujes pres sftp cokoliv ze sveho linuxoveho desktopu ale neumi to uplne zakladni veci ktere moderni telefon umi? No tak jo, mas pravdu bazante, svete je presne takovej jak ho mas a vsichni kolem jsou idioti a jenom ty jsi lokomotiva...
    5.8.2024 08:24 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    klasicky argument applistu - porovnat iphone s telefonem za 2k. kdybych si musel v praci vybrat mezi iphonem zdarma a androidem za 2k zdarma, tak stejne zvolim android, i kdyz to bude snek... kazdopadne kdyz se podivame na telefony v cene treba polovicni proti iphonu, tak iphone uz skutecne nema co nabidnout
    5.8.2024 09:28 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    krom toho, ze mas x let zarucenou funkconialitu v nejaky kvalite a muzes veskery starosti ohledne telefonu hodit za hlavu, protoze to proste funguje..

    zatimco android bude za 2 roky nepouzitelne pomalej a do ty doby ti asi 100x zmeni UI totalne elementarnich veci, totalne elementarni veci nebudou ani za ty 2 roky fungovat, darmo mluvit..
    5.8.2024 09:54 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    ano, prave ta zarucena "kvalita" i "funkcionalita" me od iphonu nejvice odrazuji
    4.8.2024 23:39 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    To se kurva pletes, v lese chces navigaci, geocaching, orientacni beh a kde co. To telefonovani ani moc ne. Dalsi vec je chlad. iPhone pri -5 umira a ultra model neexistuje. Takze na expedice musis brat androida a pro istotu taky inreach.
    5.8.2024 01:51 RealJ | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    ale nikdo nerika, ze v lese nechces navigaci, geocaching,... ale vytahni si hlavu z prdele a zjistis, ze 95% uzivatelu telefonu do lesa jde maximalne jednou za rok...
    5.8.2024 08:28 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    koukam, ze 95% je oblibene cislo. smir se s tim, ze ne kazdy sedi cely rok na prdeli v kanclu. nechces telefon, ktery je 3 mesice v roce uplne nepouzitelny a zbytek roku velice spatne. v zime se neda vytahnout (jiste prijde argument, ze 95% lidi nebezkuje, nelyzuje a nechodi na zimni prechody hor...) a po zbytek roku abych tahal dalsiho ctvrt kila batery pack
    5.8.2024 09:29 koroptev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    chtel jsem napsat, ze priste bude linuxtard tvrdit, ze na ajfonu se telefonovat neda, ale linuxtard me predbehl
    5.8.2024 10:03 bazant
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volla Phone Quintus
    netvrdil jsem, ze se neda. tvrdil jsem, ze se da blbe. bud neni signal, nebo neni baterka. jako pevna linka, pripojene na kabelu v kanclu, to funguje celkem dobre, kdyz neni clovek moc narocny a nic moc po tom nechce

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.