abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    Před 25 lety zaplavil celý svět virus ILOVEYOU. Virus se šířil e-mailem, jenž nesl přílohu s názvem I Love You. Příjemci, zvědavému, kdo se do něj zamiloval, pak program spuštěný otevřením přílohy načetl z adresáře e-mailové adresy a na ně pak „milostný vzkaz“ poslal dál. Škody vznikaly jak zahlcením e-mailových serverů, tak i druhou činností viru, kterou bylo přemazání souborů uložených v napadeném počítači.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 5.0.0 svobodného multiplatformního nástroje BleachBit (GitHub, Wikipedie) určeného především k efektivnímu čištění disku od nepotřebných souborů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 22:22 | Komunita

    Na čem pracují vývojáři webového prohlížeče Ladybird (GitHub)? Byl publikován přehled vývoje za duben (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 19:11 | IT novinky

    Provozovatel čínské sociální sítě TikTok dostal v Evropské unii pokutu 530 milionů eur (13,2 miliardy Kč) za nedostatky při ochraně osobních údajů. Ve svém oznámení to dnes uvedla irská Komise pro ochranu údajů (DPC), která jedná jménem EU. Zároveň TikToku nařídila, že pokud správu dat neuvede do šesti měsíců do souladu s požadavky, musí přestat posílat data o unijních uživatelích do Číny. TikTok uvedl, že se proti rozhodnutí odvolá.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:22 | Zajímavý projekt

    Společnost JetBrains uvolnila Mellum, tj. svůj velký jazykový model (LLM) pro vývojáře, jako open source. Mellum podporuje programovací jazyky Java, Kotlin, Python, Go, PHP, C, C++, C#, JavaScript, TypeScript, CSS, HTML, Rust a Ruby.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 09:11 | Bezpečnostní upozornění

    Vývojáři Kali Linuxu upozorňují na nový klíč pro podepisování balíčků. K původnímu klíči ztratili přístup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    1.5. 20:00 | Komunita

    V březnu loňského roku přestal být Redis svobodný. Společnost Redis Labs jej přelicencovala z licence BSD na nesvobodné licence Redis Source Available License (RSALv2) a Server Side Public License (SSPLv1). Hned o pár dní později vznikly svobodné forky Redisu s názvy Valkey a Redict. Dnes bylo oznámeno, že Redis je opět svobodný. S nejnovější verzí 8 je k dispozici také pod licencí AGPLv3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    1.5. 19:22 | IT novinky

    Oficiální ceny Raspberry Pi Compute Modulů 4 klesly o 5 dolarů (4 GB varianty), respektive o 10 dolarů (8 GB varianty).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána beta verze openSUSE Leap 16. Ve výchozím nastavení s novým instalátorem Agama.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.4. 17:44 | Zajímavý článek

    Devadesátková hra Brány Skeldalu prošla portací a je dostupná na platformě Steam. Vyšel i parádní blog autora o portaci na moderní systémy a platformy včetně Linuxu.

    karkar | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (9%)
     (21%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (0%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 515 hlasů
     Komentářů: 19, poslední 30.4. 11:32
    Rozcestník

    Watson vyhrál v Jeopardy!

    Počítačový systém Watson společnosti IBM se ve dnech 14. až 16. února 2011 utká se dvěma nejúspěšnějšími účastníky vědomostní soutěže Jeopardy! u nás známé jako Riskuj! (tisková zpráva). Včera byla zveřejněna video upoutávka. Watson poháněný Linuxem v přípravném kole vyhrál.

    14.1.2011 18:59 | Ladislav Hagara | Nasazení Linuxu


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.1.2011 19:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    eh? - tak už vyhrál, jak říká nadpis, nebo se teprv dnes, zítra a pozítří s někým utká, jak říká text zprávičky?
    14.1.2011 19:48 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    V pripravnem kole vyhral. Nebo myslis, ze mu rupnou nervy, az se pojede naostro?
    15.1.2011 13:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    nějak nerozumím, co chce básník říci s těmi nervy ...

    ohledně přípravného kola - nikde jsem neviděl titulky o tom, že by loni v hokeji Německo vyhrálo olympiádu, když se umístilo první v kvalifikaci skupiny E
    15.1.2011 16:29 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Ze tady vubec nejde o absolutni poradi(jako v tom hokeji), ale ze je schopen souperit s lidmi a vyhrat. Ani druhe misto by nebylo o nic mene zajimave.
    pavlix avatar 16.1.2011 04:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Tady jde o to, že nadpis zprávíčky je kec. Čímž pádem i když dobře napsaná zprávička mohla potěšit, tak takhle akorát rozvíří diskuzi o tom, proč je ten nadpis blbě.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    16.1.2011 22:14 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    +1
    17.1.2011 00:27 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    ... ze je schopen souperit s lidmi a vyhrat.
    mno, já bych řekl, že je to dost podstatné ...

    podívejme se třeba na šachové programy, nějaké použitelné byly snad v šedesátých letech, dost možná by dokázaly porazit třeba mě, ale velmistři nad nimi měli navrch až do přelomu tisíciletí, a teprv v posledních pár letech můžem říci, že stroje už člověka v šachu překonaly

    že někdo sestrojil stroj tak výkonný, že dokáže vyhrát nad nejlepším člověkem, nejen nad nýmandem jako jsem já, je úžasné

    ale že někdo napsal soft schopný soupeřit s lidmi a vyhrát, bylo ve své době neméně zajímavé

    a i když je to oboje víceméně stejně zajímavé, mezi těmito zprávami je propastný rozdíl - už jenom ten časový o nejméně dvě lidské generace

    nevím, jaká je historie Watsona, pokud se nebudem ohlížet na první expertní systémy a prvotní experimenty s rozpoznáváním řeči, tak se asi na ty dvě generace nedostaneme, ale pořád je to pro mě dost rozdílná informace, jestli jim to jenom "už nějak funguje", anebo jestli už je to tak vymakané, že to předčí lidské možnosti v daném oboru

    když to dotáhnu do absurdna, tak je to jako kdyby v 15. století hlásal titulek "přistáli jsme na Měsíci", a v textu bylo upřesněno, že program Apollo se plánuje až za cirka 500 let, a že zatím jenom Kolumbus přistál u břehů Indie, oprava Ameriky, oprava San Salvadoru ...
    17.1.2011 03:20 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Když jsem psal zprávičku, začal jsem s titulkem "Počítačový systém Watson vyhrál v přípravném kole vědomostní soutěže Jeopardy!". Titulek mi ale připadal dlouhý, navíc se z něj generuje URL, tak jsem jej zkrátil. Také v případě delšího titulku by se mohlo opět namítat, že Watson nevyhrál v přípravném kole vědomostní soutěže Jeopardy!, ale v přípravném kole speciálu "Jeopardy! The IBM Challenge".

    Titulek "Watson vyhrál v Jeopardy!" neříká, že Watson vyhrál "Jeopardy! The IBM Challenge". Titulek říká, že Watson vyhrál v Jeopardy!, myšleno jako typ vědomostí soutěže.

    Jsem rád, že se nikdo nestěžuje, že Emma Watson v Jeopardy! nevyhrála a v titulku by proto mělo být "Počítačový systém Watson ...".
    pavlix avatar 18.1.2011 03:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Titulek "Watson vyhrál v Jeopardy!" neříká, že Watson vyhrál "Jeopardy! The IBM Challenge". Titulek říká, že Watson vyhrál v Jeopardy!, myšleno jako typ vědomostí soutěže.
    Aha, to jen my hloupí jsme to nepochopili :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    14.1.2011 21:27 Rivon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Ten nadpis je jak z bulváru. Mělo by v něm být uvedeno, že vyhrál jen v přípravným kole. To hlavní se teprve bude dít.
    17.1.2011 00:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    dnes, zítra a pozítří
    kurnik, února, ne ledna, tak mě to dostalo, že už ani měsíce neznám :-)
    14.1.2011 19:51 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Od Riskuj to ma docela daleko.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    14.1.2011 21:22 jehovista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Puvodni Risk byla licencovana jeopardy. Po nejakych neshodach provedla TV Nova par kosmetickych zmen a vzniklo riskuj. Co si predstavujes pod slovnim spojenom "docela daleko"?
    moo avatar 14.1.2011 21:54 moo | skóre: 7 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    snad len fakt, ze nbc nie je nova a alex trebek nie je ujo rosak :-)
    End the FED!
    14.1.2011 22:09 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    no jestli je to podobne Risk(uj) tak jde o odpovidani na vedomostni otazky. Je pak prekvapenim ze pocitac mel vetsi encyklopedicke znalosti?
    14.1.2011 22:11 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    no, i ten pocitac musi tu otazku pochopit a najit na ni spravnou odpoved. a imho o tom to bylo, ne?
    Heron avatar 14.1.2011 22:48 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Ty znalosti nejsou překvapením. Překvapením je to, že dokáže rozpoznat lidskou řeč, analyzovat poměrně vágně položenou otázku z lidské činnosti (člověk má výhodu ve znalosti kontextu, počítač ne), najít odpovědi ve stejně vágně popsaných faktech a z možných odpovědí vybrat tu nejlepší v čase několika stovek ms.

    To je rozhodně pokrok, už to není porážení člověka v ryze exaktní algoritmické činnosti jako jsou například šachy (btw ani toto nebylo úplně samozřejmé a než počítač porazil člověka v šachu uběhlo mnoho let).
    15.1.2011 10:18 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Navic, tohle je inverzni soutez. Dostanes odpoved a mas polozit otazku, coz je IMHO vyrazne tezsi na analyzu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    15.1.2011 10:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Jo, to byla jedna z neshod, kterou měla TV Nova s tím, od koho si Jeopardy licencovali. Soutěžící totiž musí odpovídat tím, že položí otázku, a američanům se nějak nezdálo, že přitom používají stejný slovosled (jde mluvit o slovosledu, když je odpověď jedno slovo?) jako v oznamovací větě (kde ten otazník řeší intonace...)
    Quando omni flunkus moritati
    16.1.2011 22:18 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    O téhle záležitosti už jsem se dočetl na rootu a nechápu to.
    16.1.2011 22:30 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Answers Must Be in the Form of the Right Question « Literal-Minded - tady se píše, že nenutí lidi položit stejnou otázku, protože přesná podoba otázky není z odpovědi poznat. Pak je teda otázka, k čemu to pravidlo je. U českého Riskuj to beru tak, že se hádají odpovědi, ne otázky; resp. je to hádání, kde soutěžící dostane informace a hádá "co to je". Stejně jako u AZ-kvízu a dalších soutěží. Ti Američani to chápou nějak divně.
    17.1.2011 03:51 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
    Rozbalit Rozbalit vše 42
    Protože v Jeopardy! se odpovídá otázkou, možná se ve finále dozvíme znění základní otázky života, vesmíru a vůbec. :-)
    17.1.2011 13:59 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 42
    Dozvíme se "kolik je 6 krát 7?" - to by byla v Jeopardy správná odpověď. Otázek, na které je správná odpověď "42" je nekonečně mnoho a my nevíme, kterou z nich hledáme. Bude to nějaká velmi výpočetně náročná.
    16.2.2011 10:23 Net
    Rozbalit Rozbalit vše Re: 42
    Otázka je překvapivě, kolik je 6x9;-)
    17.1.2011 11:14 Rebel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Jinak Watson běží na SUSE Linux Enterprise Server 11 na strojích IBM Power 750 (32 jader, 128-256 GB paměti) propojených přes 10 Gb Ethernet a používá 4TB diskového prostoru v clusteru.
    Ravensun avatar 17.1.2011 13:19 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    No vida a nám stačí na to mozek (některým). :)
    Gentoo je můj poslední velký linux test...
    17.1.2011 18:08 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Za 20 let budeš mít počítač s podobnými parametry třeba integrovaný v mozku nebo někde blízko něj (mobily jak je známe už asi nebudou, jinak bych řekl v mobilu) ;)
    17.1.2011 18:23 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Někomu ty počítače zdá se lezou na mozek... :-D
    Heron avatar 17.1.2011 18:33 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Tak ti nevím. Před 20 lety jsem měl počítač o velikosti klávesnice (integrovaný v klávesnici), monitor na stole a joystick. Dneska mám počítač pod stolem, o váze 18kg, rozměrech 60x50x20 cm, na stole monitor, klávesnici a myš.

    Dříve byla CBčka do ruky, dneska je to mobil řádově podobných rozměrů (a stejné funkce).

    Za 20 let zcela jistě bude mít pod stolem počítač, snad o vyšším výkonu jako dnešní Watson, rozhodně však ne jako implantát v mozku. Těch 20 let není zase tak moc a stačí se podívat do minulosti.
    17.1.2011 20:58 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    ty nevíš, že v roce 2000 už budeme lítat na Měsíc na dovolenou?
    17.1.2011 21:37 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    A taky budem mít toustovač připojený na internet. A ledničku, která nám přes internet vykrade účet (nakoupí plno takových "strašně zdravých" jogurtů, o kterých robot prodavač říkal, že je musíme mít a teď jsou v akci).
    17.1.2011 22:10 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Lednička +1. Příbuzní ji mají. Teda naštěstí nenakupuje, ale radí jim, co by měli koupit, protože to dochází :-)
    Bilbo avatar 18.1.2011 04:11 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Budoucnost se předpovídá blbě, podle některých autorů sci-fi lidstvo mělo dnes létat mezi galaxiemi, ale zároveň si kurz k tomu počítat na logaritmických pravítkách.

    Jinak co se vývoje týče, tak jde tak trochu v kruzích - první počítače byly mnohatunová monstra, pak se "bežný počítač" zmenšoval co do velikosti i spotřeby (až do dolezlo někam k ZX spektru) a teď spíš zas roste. Časem třeba bude zase klesat, pokud se podaří dostat do praxe nějakou zajímavou technologii co to umožní (optické počítače?)

    BTW počítače o velikosti klávesnice (integrované v klávesnici) se vyrábějí i dnes. Jsou to notebooky ....

    A mobily se dnes začínají vyrábět ve verzi jako hodinky. Současná technologie k tomu má asi ještě celkem daleko, ale IMHO mít počítač v mozku není nereálné. Jednodušší počítač (kalkulačka, diář, přesný čas) by šel voperovat do mozku i dnes (jednoduchost = minimální spotřeba energie, takže buď baterie s kapacitou řádově mnoho let, případně nějaký pohon třeba z rozdílů teplot v těle nebo tak něco). Akorát problém je v interfacu - napojit počítač na neurony aby to člověk mohl ovládat, případně z toho informace číst je už dost problém .... IMHO s dnešními technologiemi zatím ještě neřešitelný.

    A tipl bych, že jak půjde vývoj dál, tak tyhle počítače v mozku budou čím dál tím schopnější ....
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    18.1.2011 09:21 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    A tipl bych, že jak půjde vývoj dál, tak tyhle počítače v mozku budou čím dál tím schopnější ....
    I kdyby to bylo jinak v pohodě, tak co až ti HW v mozku zastará? Ten nemůžeš jen tak vyměnit. Jestli voperovávání počítačů do mozku (pro běžné účely, ne jako léčba) někdo myslí vážně, měl by se jít léčit. Já jsem zase vymyslel (když jsem něvěděl, co napsat do slohovky v češtině) že v budoucnosti si lidi budou moct mozek teleportovat a zjistit tak, co si myslí ostatní - dostal jsem za 5.
    Bilbo avatar 18.1.2011 14:13 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    I kdyby to bylo jinak v pohodě, tak co až ti HW v mozku zastará? Ten nemůžeš jen tak vyměnit.
    Pokud se zařízení vhodně rozdělí na interface (vlastní zadrátování do mozku a mozek se nijak nemodernizuje) a výpočetní část, tak by pak stačilo jen odpojit jednu výpočetní část a nacpat tam jinou.
    Jestli voperovávání počítačů do mozku (pro běžné účely, ne jako léčba) někdo myslí vážně, měl by se jít léčit.
    První pokusy o propojení elektroniky s nervy už jsou: http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_Warwick#Project_Cyborg - zatím ale ještě příliš primitivní. Lidem co přišli o nějakou končetinu by to mohlo pomoct aby měli protézu, co můžou ovládat. Léčba různých neurór např. by mohla být další aplikací. A další kandidát na nasazení by byla asi armáda (nacpou to třeba do pilotů a pokud získají tímhle rychlejší reakce, tak je to výhoda). A jakmile bude proces implantace mozkového počítače dost bezpečný, tak si to prostě některý lidi začnou pořizovat ...
    Já jsem zase vymyslel (když jsem něvěděl, co napsat do slohovky v češtině) že v budoucnosti si lidi budou moct mozek teleportovat a zjistit tak, co si myslí ostatní - dostal jsem za 5.
    Čtení myšlenek by se asi líbilo tajným službám a policajtům. A nejen jim. Takže pokud to je technicky možné, tak to dříve nebo později půjde. I když asi ne teleportací mozku.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    18.1.2011 16:25 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    I rozhraní časem zastará, i když ne tak rychle.

    Protézy jsou jasný přínos, tam se napojení na nervovou soustavu v budoucnu určitě víc rozvine. Se zlepšením reakcí implantací nějakého "rychlejšího" rozhraní do mozku je to IMHO pořád ještě sci-fi a dlouho bude. Taková úvaha bude mít smysl teprve až počítače nebudou ve vidění za lidma zaostávat. A až technologie tak pokročí, bude mít pak smysl posílat do boje živého vojáka a ne robota? Bezpilotní letadla jsou už teď. Samozřejmě dá se k tomu přistupovat i tak, že člověk je jen jedna z platforem, na kterých se dá robot (vlastně... kyborg) postavit a když se to podělá... no tak se použije jiný člověk ;-) Dr. Mengelemu by se takové pojetí určitě líbilo. Doufám, že nebude potřeba, aby se tohle začlo praktikovat.

    Představa, že za 20 let budeme mít v mozku implantované něco jako dnešní PC, je naprosto ujetá. Je dost problémů PC a s mozkem i teď, když jsou oddělené.

    Mobily samozřejmě za 20 let budou. HTML5 už budou tou dobou dávno podporovat všechny prohlížeče a možná budeme mít holografické displeje a možná dokonce formálně ověřený OS odolný proti virům a na UNIX, Linux a Windows se budeme dívat asi jako dneska na DOS - jako na starý dobrý, primitivní OS.
    Bilbo avatar 18.1.2011 19:18 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Pravda, je možné, že ve chvíli kdy bude k dispozici dostatečně dobré nervové spojení do mozku tak už budou natolik schopní roboti, že spojení s mozkem nebude třeba.

    Ale pokud někdo vynalezne tuhle technologii a pokud bude poptávka (t.j. bude nějak užitečné mít v hlavě počítač), tak výrobce se vždycky najde ....

    Těžko říct jak by to šlo nakonec použít, záviselo by i na tom, jestli se podaří napojit na optické a zvukové nervy (s tím zvukem by to šlo i s dnešní technologií a bez napojení na nervy, prostě se strčí do ucha malé "naslouchátko") a jakými směry (jestli počítač může vnímat co se děje v okolí, případně jestli může do toho přimíchávat nějaké svoje informace), případně jaký tam bude výpočetní výkon.

    Pokud např. člověk bude v některých profesích s tímhle počítačem v hlavě pracovat 2x lépe/rychleji než bez něj, tak to bude pro dost lidí velká motivace si to pořídít.

    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    19.1.2011 10:20 imploder | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Ale pokud někdo vynalezne tuhle technologii a pokud bude poptávka (t.j. bude nějak užitečné mít v hlavě počítač), tak výrobce se vždycky najde ....
    To nepochybně. Vždycky by se ale mělo upřednostňovat řešení, které se do mozku neinstaluje. Ještě dlouho to IMHO nikdo nebude umět udělat slušně. Jestli se toho chytí dnešní firmy, tak pojem vendor lock-in a nekvalitní HW/SW nabude úplně nový rozměr.
    Pokud např. člověk bude v některých profesích s tímhle počítačem v hlavě pracovat 2x lépe/rychleji než bez něj, tak to bude pro dost lidí velká motivace si to pořídít.
    Pokud to bude legální a to myslím ještě hodně dlouho nebude. Viz klonování lidí - v podstatě neškodná věc, ale prakticky všechny země to zakázaly, protože je to neopodstatněný umělý zásah do člověka.
    9.2.2011 22:41 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Myslím že armádě o legalitu zdaleka nepůjde, a až to bude tak vychytané a levné, tak se toho chytne komerční segment. Ten v první řadě naláká lidi na "eyePhone" z Futuramy s hrami v podobě Matrixu a v druhé řadě tohle zařízení využije k shromažďování informací o lidech(i když, proč aktivně shromažďovat když je budou lidi sami sdílet, stačí se podívat dnes na sociální sítě) nebo k cílené reklamě. Na klonování lidí se moc vydělat nedá (na to to zdaleka není tak vychytané, a je nutné vynaložit značné prostředky na udržení např.klonů k transplantacím orgánů, čili je to opětovně nevýdělečné), kdyby to šlo, už by to někdo dělal (byť třeba v nějaké exotické zemi nebo načerno). Na tomto se dá trhnout balík a to pravděpodobně v blízké budoucí době (pokud to samozřejmě nedopadne tak že se sežereme, pozabíjíme nebo něco podobného).
    Jendа avatar 19.1.2011 22:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Něco podobného bylo na CCC, někde tam je i ta prezentace. No, je otázka, jestli bych něco takového chtěl - obzvláště, když vidím, jak je „zabezpečena“ většina RFID karet.
    Jendа avatar 19.1.2011 23:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Ten odkazovaný blogísek je střelenej. Něco podobnýho snad nemají ani na Rootu
    Bilbo avatar 20.1.2011 03:07 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Tak třeba auta na tom nejsou o moc lépe - je v nich už dost elektroniky a v dost autech lze dělat "zajímavé" věci - např. zamknout dveře, brzdit (někdy i nerovnoměrně, např. jen pravé přední kolo), přidávat plyn .... něco lze zevnitř auta přetlouct, něco ne (závisí i na modelu). Lze to provést i tak, že po záškodnickém programu se nenajdou stopy, ve chvíli kdy policie začne vrak zkoumat.

    Viz. např. paper "Experimental Security Analysis of a Modern Automobile" (http://www.autosec.org/pubs/cars-oakland2010.pdf)

    Zcela bezpečné není nic, i když některé technologie jsou na tom v praxi lépe, některé spíš hůře (např. to RFID).
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    17.1.2011 22:16 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    Podle minulého vývoje bude mít mobil za 20 let takové parametry, jako mají dnešní hi-end počítače, ale ještě nebude tak chytrý jako Watson, to budou teprve stolní počítače. Takže až za 40 let :-)
    Bilbo avatar 18.1.2011 04:18 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Watson vyhrál v Jeopardy!
    No, to asi dřív, kolem 1991 byla high-endem zhruba tak 386ka s taktem kolem 20 MHz a 2MB paměti. Dnešní mobily (aspoň ty highendové) jsou na tom přecejen o něco lépe :)

    Kolem roku 2001 byly už procesory kolem 1 GHz, 512 MB paměti bylo tenkrát spíše lehký nadprůměr - asi jako dnešní mobily (srovnávat výkon jen dle frekvence nejde, ale pokud jde o 10 let staré stolní CPU a to co je v nejnovějších mobilech tak se hodnota výkon/Mhz asi zas tak moc lišit nebude)

    Takže ne za 40 ale jen za 20 let :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.