abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 19:22 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) dubnová aktualizace aneb nová verze 1.100 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.100 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 18:00 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána v nové verzi 2025.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:22 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 00:55 | Zajímavý projekt

    PyXL je koncept procesora, ktorý dokáže priamo spúštat Python kód bez nutnosti prekladu ci Micropythonu. Podľa testov autora je pri 100 MHz približne 30x rýchlejší pri riadeni GPIO nez Micropython na Pyboard taktovanej na 168 MHz.

    vlk | Komentářů: 0
    7.5. 19:44 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 12.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 17:33 | Nová verze

    Raspberry Pi OS, oficiální operační systém pro Raspberry Pi, byl vydán v nové verzi 2025-05-06. Přehled novinek v příspěvku na blogu Raspberry Pi a poznámkách k vydání. Pravděpodobně se jedná o poslední verzi postavenou na Debianu 12 Bookworm. Následující verze by již měla být postavena na Debianu 13 Trixie.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.5. 05:33 | Komunita

    Richard Stallman dnes v Liberci přednáší o svobodném softwaru a svobodě v digitální společnosti. Od 16:30 v aule budovy G na Technické univerzitě v Liberci. V anglickém jazyce s automaticky generovanými českými titulky. Vstup je zdarma i pro širokou veřejnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    7.5. 03:55 | Komunita

    sudo-rs, tj. sudo a su přepsáné do programovacího jazyka Rust, nahradí v Ubuntu 25.10 klasické sudo. V plánu je také přechod od klasických coreutils k uutils coreutils napsaných v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.5. 22:11 | Nasazení Linuxu

    Fedora se stala oficiální distribucí WSL (Windows Subsystem for Linux).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    6.5. 13:22 | IT novinky

    Společnost IBM představila server IBM LinuxONE Emperor 5 poháněný procesorem IBM Telum II.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (1%)
     (3%)
    Celkem 560 hlasů
     Komentářů: 26, poslední včera 09:58
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    buml avatar 6.6.2009 00:56 buml | skóre: 13
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    jsem bez ni jak bez ruky, vzdy kdyz mam napsat cisla na notasu jeste s ceskou klavesnici, tak dlouho premejslim co ze mam vlastne mackat

    To vite, doba ledova je doba ledova.
    pushkin avatar 7.6.2009 18:11 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1 (psáno na numerické klávesnici)
    tsLnox avatar 11.6.2009 09:14 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1 :-D Taky bych to jinak nepsal :-D
    6.6.2009 00:59 Tsukasa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Na notebooku mi numerická moc chybí :(

    Conscript89 avatar 6.6.2009 08:33 Conscript89 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Ja mam na notebooku numerickou, takze ji pouzivam, na predeslem jsem ji ale nemel a byl jsem na tom jako ty :/

    I can only show you the door. You're the one that has to walk through it.
    6.6.2009 11:52 IP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    V brašně s notebookem si zásadně nosím i externí klávesnici ... ;-)

    dayvee avatar 6.6.2009 12:29 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    na notebooku ji nemam ... musel jsem si na to dlouho zvykat ... asi tri dny :-D
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    Jezekus avatar 6.6.2009 02:12 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Taky na ní nedam dopustit, tuhle jsem se dostal k PC kde byla připojená rádoby notebookova klávesnice a myslel jsem že to prohodim oknem (vyplňovat IP adresy byl děs) Ale zase zaděj to na malym notebooku přetrpim než za sebou tahat vlečňáček s notebookem :-D
    thingie avatar 6.6.2009 02:35 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Ty odpovědi jsou špatně, mělo by to být zhruba jako:
    • Ano, pracuji na kase v tesku.
    • Ne. (Zbytek světa.)
    Proč by někdo chtěl datlit tolik čísel, aby potřeboval celý numerický blok?
    Růžové lži.
    6.6.2009 07:38 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Pro někoho to sice může být nepředstavitelné, ale profesí, kde člověk datluje velké množsví čísel je docela dost. Např. konstruktéři datlují jednak nějaké výpočty (ne vše počítá přes MKP) a pak upravují kóty na výkresech a skečích. Různí ekonomové zas datlují spoustu čísel do tabulek aby zjistili zda podnik vydělává či prodělává nebo aby spočítali za jakou minimální cenu můžu nabídnout výrobek aby byl ziskový či počítají různé úspory. Síťový administrátoři zas klepou spoustu IP adres, rozsahů, cost spojů atd. V mnoha firmách pak mistři a parťáci jednou měsíčně nebo týdně datlují spoustu čísel do docházky podřízených. A určitě bude ještě spousta dalších profesí datlujících spoustu čísel, které mě zrovna nenapadají.

    Takže pracovních pozic, které ocení celý numerický blok je spousta. A u české klávesnice, která má čísla dostupné přes shift, ocení numerický blok i ten kdo jednou denně napíše někam datum (mě se netýká, mám výchozí US klávesnici na všech PC doma i v práci).

     

    thingie avatar 6.6.2009 17:16 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Tak já říkal to „chtěl“. Ekonomové, to je stejná pakáž jako prodavač na kase, ale pochybuju, že by někdo chtěl zadavát ručně tuny čísel, které nejspíš splete a bude třikrát kontrolovat, pokud na nich záleží. V důsledku by pak asi ani nikdo neměl chtít celý numerický blok, a to nejde jenom o laptopy a podobné zmetky, ale i já bych neměl nic proti tomu ušetřit pět nebo šest centimetrů místa na stole i u desktopu.
    Růžové lži.
    Vojtěch Trefný avatar 6.6.2009 17:44 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Bože ty seš vůl...
    Pavel Půlpán avatar 7.6.2009 21:33 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    :-D
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    thingie avatar 9.6.2009 00:46 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    To oni bohové bývají.
    Růžové lži.
    tsLnox avatar 11.6.2009 09:15 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    To ne, bohové jsou jedině šílení :-P
    10.6.2009 15:56 bpbp
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1 (na numerické)
    7.6.2009 10:02 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jsem fyzik a čísla potřebuji psát hodně. Numerická klávesnice je výhodná i pro jedno delší číslo, není nutno datlit sloupce nesmyslných údajů. Ale chápu, že při tvé profesi umývání čelních skel na benzince numerickou klávesnici nepoužiješ, takže ti nedává smysl, že by ji mohl potřebovat někdo jiný.
    7.6.2009 10:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Numerická klávesnice je výhodná i pro jedno delší číslo, není nutno datlit sloupce nesmyslných údajů.
    Šlo by to nějak rozvést? Jaké sloupce nesmyslných údajů datlím, když píšu čísla na alfanumerické části klávesnice?
    7.6.2009 20:06 l4m4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nešlo, protože nechápu, jak tvoje reakce souvisí s mým komentářem.
    7.6.2009 20:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nechápu citovanou větu a to ani když si přečtu věty okolo. Proto bych to prosil rozvést.
    8.6.2009 10:25 JirkaH
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    to je pak tezke...

    8.6.2009 10:33 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    On to asi myslel tak, že nepotrebuje písať veľa nezmyselných čísel, aby mohol používať numerickú časť klávesnice. :-)

    Have you tried turning it off and on again?
    thingie avatar 9.6.2009 01:06 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Cena za nutnost přemístit ruku z alfanumerického bloku na numerický je ale tak obrovská, že musí zabít vlastně asi skoro všechno. Leda by fakt člověk trávil zadáváním čísel polovinu času, jenže to už snad asi naprosto každému musí být jasné, že dělá něco zoufale špatně, nezávisle na tom kým je a proč to dělá, neomlouvá snad ani soutěž v rychlosti zadávání čísel. A třeba pro mne je doma na stole těch pár centimetrů nepřítomného numerického bloku rozdíl, který mi dovoluje mít tam myš, a na laptopu ten rozdíl, který ho dovoluje nacpat do batohu ještě snesitelné velikosti.

    Jakože jinak, já samozřejmě chápu, že někomu vyhovuje přepisovat spoustu čísel jednou z papíru do počítače a pak zase zpátky a všude s nima něco dělat, že to někdy i prakticky je nejvýhodnější možné řešení, ale to nikdy nic nemůže změnit fakt, že je to špatně. Přepisování čísla do počítače (vymýšlíte si dvacetimístné číslo z hlavy?) je mechanická činnost náchylná k chybám. A od toho právě počítače jaksi mají být, aby tohle nebylo. Viním třeba zvyk z kalkulaček. Spousta lidí ho má (kolik lidí má ještě dneska běžně u počítače kalkulačku a když ne, tak jsou nešťastní?), ale to ještě neznamená, že je to dobře.
    Růžové lži.
    9.6.2009 01:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Z tvýho komentáře čpí postoj "co vyhovuje mně, musí vyhovovat i ostatním"...
    Já mám stůl vode zdi ke zdi, obětovat 10 cm pro numpad mi fakt nedělá nejmenší problém. A přehmatávat? Vždyť člověk stejně přehmatává z klávesnice na myš a naopak, takže je to prakticky jedno...

    A co se týče tý kalkulačky - co je na kalkulačkách špatného? S kalkulačkou na počítači se prostě blbě pracuje. Mačkat tam myší nějaká tlačítka, to je nahouby, normální HW kalkulačka má všecky funkce ((od)mocnina, goniometrický, logaritmy, určitej integrál, ...) pěkně přehledně a po ruce, stačí zmáčkout jediný tlačítko.

    Na PC máš buďto takovoutu s tlačítky na mačkání myší, nebo musíš psát příkazy do nějakýho příkazovýho řádku - a to je fakt nahouby. Anebo možná existuje nějaká kalkulačka, která má funkce přiřazeny písmenům klávesnice ale a) neznám takovou b) nechtělo by se mi to pamatovat. Navíc SW kalkulátory mývaj většinou debilní zobrazení (jen čísla, ne výrazy).
    Takže HW kalkulačka rulez.
    thingie avatar 9.6.2009 18:02 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Na počítači se nepočítá špatně, naopak, počítá se na něm velmi dobře, nicméně jak komu, protože právě většina lidí je zvyklá spíše na kalkulačky, a pro počítání na počítači si představí imitaci kalkulačky, v nejlepším nějaký Excel nebo podobný krám, což je sice lepší, ale zázrak to taky není.

    Na běžné kalkulačce je třeba právě katastrofa ve smyslu kde krucinál vzít ta čísla, šaškování s nějakými zásobníky nebo pamětma mi nikdy nešlo, a ani nechtělo jít, a donekonečna je přepisovat na papír, do kalkulačky a zpátky je taky běs. Jakákoliv i jednoduchá úloha s kalkulačkou končí typicky v tom, že člověk něco splete a pak to buď ťuká celé znova, protože si toho všiml pozdě nebo to neumí/nejde opravit, nebo to je pak celé blbě, nejlíp. Fakt zázrak. Emulovat kalkulačku je prostě mor počítání na počítači.
    Růžové lži.
    13.6.2009 15:30 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Na své kalkulačce mám 7 proměnných, jejichž používání je naprosto hladké.
    Nějaký složitější vzoreček se prostě napíše celej na displej, a pokud uděláš chybu, stačí šipkama na příslušném místě chybu opravit a jede se dál.
    Tuhle kalkulačku fakt doporučuju, není až zas tak drahá a používá se skvěle...
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2009 17:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Tu mám taky! (To opravování šipkami je ale docela otravné.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 18:04 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Co je špatného na používání interpreteru Pythonu nebo Ruby?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.6.2009 15:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nic. Ale kalkulačka je rychlejší (co se týče použití)...
    Samozřejmě, pokud potřebuješ přesný výsledek na 20 desetinných míst, pak bude asi PC lepší volba... :-D
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2009 17:44 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    IMHO není... F12, python, import math a píšu... s výhodami předprogramovaných funkcí, veliké paměti, schránky,...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    13.6.2009 18:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    a píšu...
    no právě ;-) Já nerad píšu takový věci jako sin(sqrt(x^3)) atd. apod...
    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2009 18:42 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Aha.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Limoto avatar 13.6.2009 16:08 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    V případě pythonu třeba pomalost. Calc je mnohem rychlejší...

    Fluttershy, yay! avatar 13.6.2009 17:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Já jsem teda s rychlostí ještě potíže neměl (oproti normální kalkulačce, tam narážím na omezení HW).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Ilfirin avatar 13.6.2009 21:09 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Ještě abys na dnešních PC měl.
    Fakt mám někdy pocit, že si lidi myslí že i print("Ahoj") trvá na CPythonu 5 vteřin.
    Holt propaganda je propaganda.
    Limoto avatar 13.6.2009 21:28 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Jde spíš o nějaký šílený mocniny... jinak já proti pythonu nic nemám, sám ho hodně používám, ale rozhodně ne jako kalkulačku...

    xkucf03 avatar 14.6.2009 00:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    A není lepší něco specializovaného na výpočty než obecný programovací jazyk? Já si občas něco spočítám v mathomaticu nebo octave.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.6.2009 06:49 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Na cenu za nutnost přemístit ruku serepes :-) Ne každý je placený od minuty a pro někoho je důležitější při psaní čísel přesnost, nikoliv rychlost. A pokud je přesnější na numerickém bloku, není co řešit. Rychlost tady opravdu není argumet, stejně tak lze tvrdit že myš práci zpomaluje což je ve většině případů pravda. Nesmysly o tom že čísla by se do počítače neměla přepisovat (ale měla by v něm asi samovolně vznikat) nemá smysl ani hodnotit, spíš se :D
    9.6.2009 14:33 aR | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Nechápu jak grafikovi nebo konstruktérovi myš zpomaluje práci. Ťukat DXF soubory jen na klávesnici je asi tak "miliardokrát" pomalejší než to naklikat myší v cadu.

    9.6.2009 17:03 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Mluvil jsem o většině lidí používající počítač. Grafici a konstruktéři jsou ta menšina o které jsem nemluvil.
    xkucf03 avatar 9.6.2009 17:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše CAD myš a klávesnice.

    Ale i někteří CADaři používají raději klávesnici: např. narýsovat pět metrů dlouhou zeď, pak zatáčku, pak čtyři metry dlouhou zeď atd., to se dá na klávesnici velmi dobře a pokud to člověk umí, je to efektivnější, než tam ty délky štelovat myší.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    9.6.2009 23:56 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CAD myš a klávesnice.

    V rozumné CADu uděláte od ruky skicu, která se sama nějak základně ukotví. Pak tam nasázíte kóty a vazby dle potřeb a jejich editací se výsledný tvar automaticky upraví. Většina CADů při umístění kóty rovnou nabídne její editaci. Takže dáte myší kótu, napíšete číslo, dáte myší další kótu, opět napíšete další číslo, atd. Na první pohled sice zbytečně zdržující přesun z myši na klávesnici a zpět, ale je třeba vzít v úvahu, že rovnou z hlavy lze málokdy klepat více než cca 5 kót (na opakované vzroky existují pole), pak se musíte zastavit a promyslet či propočítat co zadávat dál, takže drobná ztráta času při datlování kót je zcela bezvýznamná ztráta. Vytvoření podkladů pro konstruování zabere více času než vlastní modelování a při samotném modelování zabere značnou část času obcházení "chyb CADu", kdy postup, který by měl teoreticky jít, kvůli omezené přesnosti nejde použít a musí se hledat jiné cesty k výsledku.

    Značně časovně náročné je pak na konci procesu vytváření výkresové dokumentace, kde se dělá značné množství kót, ale připisuje se k nim ještě spousta různých tolerancí a popisů a celek musí být jasný a přehledný, takže se vším různě po výkresu šoupe což ke spousta práce pro myš.

    xkucf03 avatar 10.6.2009 00:27 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše bližší práce s myší

    jj, s tím souhlasím, osobně je mi taky bližší práce s myší. :-) Je to stejné jako u toho programátora, který nemusí psát vždycky všema deseti, protože vlastní psaní mu zase tolik času nezabere. Jen jsem prostě viděl i lidi, kteří do CADu buší čísla a asi jim to vyhovuje.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    thingie avatar 9.6.2009 18:15 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Pokud je přesnost klíčová, tak je ruční přepisování nutně problém samo o sobě, nezávisle na tom kdo se tomu hodlá smát, při činnostech tohoto typu u lidí prostě chyby v nemalé míře vznikají a nedá se s tím nic dělat, může jich být jen méně nebo více. Numerický nebo alfanumerický blok je pak už spíš otázka zvyku, a lidi se patrně dokážou naučit s obojím přibližně stejně dobře (pes možná třeba na cenu za přehmátnutí na numerický blok srát může, konečně, on žádná nezadává, ale profesionální písař si to moc dovolit nemůže, je-li v textu navíc čísel jak maku, a to ono občas bývá).
    Růžové lži.
    6.6.2009 18:08 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    No, při práci v excelu a acadu jsem si natolik zvykl používat defaultně anglickou klávesnici, že jakékoliv přehmatávání jinam je zbytečná ztráta času.
    7.6.2009 20:38 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    No, jenze 1-5 pises levou a 6-0 pravou, kdezto na num jenom pravou. Navic si vsimni, ze num5 ma synchronizacni prvek (stejne jako J a F) pro synchronizaci pozice ruky, aniz bys musel pouzivat oci k synchronizaci. A z num5 je to pak uz jenom ob jednu klavesu na vsechny cisla (krome num0, ale ta je zase siroka, tak ji taky poznas).

    7.6.2009 20:57 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nojo, ale ty si zase všimni, že v horní řadě můžeš psát číslice všemi deseti, kdežto na numerické klávesnici jen pěti (nebo spíš 4mi protože malíček je tak leda pro enter). Takže podle mne vešekrá obliba numerické klávesnice neplyne z toho, že by na ní bylo psaní z principu možno rychleji a pro mne za mne lépe synchronizovatelné na přes 5ku, ale proto, že jsou na ni lidé zvyklí z kalkulátorů... :)

    Používání očí k synchronizaci bych vůbec nedával jako argument, kdo umí psát poslepu píše poslepu i číslice, to není problém... Vyjma těch co je psát neumí protože používají numerickou klávesnici (kterou používat umí díky kalkulačkám).
    7.6.2009 23:00 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1

    Synchronizace pro mě není problém. Jakmile si jednou najdu tu správnou pozici rukou, mám po většinu času ukazováčky nad klávesnicí a problém mi to nedělá. Mimochodem celý tento příspěvek píšu poslepu a mimo velkých editací (změn slovosledu) se nedívám ani na monitor. Rychlost mám, pravda, zhruba třetinovou, než obvykle, ale řekl bych, že na kvalitě psaní se to neprojevuje vůbec.

    Obliba numerické klávesnice podle mě pramení z toho, že jsou lidé s dostupnou numerikou shnilí se naučit psát všemi deseti, nebo se naučit se prsty orientovat nad horní řadou kláves.
    Limoto avatar 8.6.2009 17:11 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    A všiml sis, že na kalkulačkách ty čísla bývají přesně naopak?

    Limoto avatar 8.6.2009 17:12 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Ne tak nebývají, to si zase pletu s mobilem...

    6.6.2009 09:51 Divoch
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Numerickou klávesnici používám jen zřídka,protože na ntb ji nemám, a protože pracuji hlavně na ntb, tak jsem si odvykl.Pokud pracuji s normální klávesnicí, tak stejně automaticky většinou používám Shift :-)

    6.6.2009 12:39 Drašar | skóre: 27 | Velký Týnec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Hmm, ja teda numerickou klavesnici na laptopu mam (Embedded numeric keypad -- klavesy mjkluio789 apod.) a nevidim duvod, proc na ostatnich laptopech by byt nemela (mozna snad z lenosti vyrobce). Ale je fakt, ze ty klavesy nejsou tak hezky zarovnany jako na klasicke klavesnici :-)
    Patička
    6.6.2009 13:13 bn1 | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Nápodobně, ale i tak mi příjde rychlejší mačkat SHIFT než Fn :) 

    ..::kliknutím změníte text v patičce::..
    6.6.2009 11:07 linear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    V zemich kde horni rada klaves neni pouzita pro diakritiku (USA, Australie, Anglie, ...) by ten pomer asi byl jinej nez u nas. Dovedu si predstavit ze v USA numerickou klavesnici pouziva mensina. U nas je to naopak.

    6.6.2009 13:12 dav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Nejčastěji používané klávesy u mne jsou čísla. Proto numerická část je u mne velmi důležitá. A to je důvod proč jsem si ještě nekoupil notebook i když bych jej hodně potřeboval. Výběr je velmi mizerný a pokud nějaký by mi nějaký náhodou jakžtakž vyhovoval, pak jej nelze sehnat ve verzi bez windows. Takže to je i důvod proč stále setrvávám u desktopu. Vracet OS se mi nechce, když vidím tu "ochotu" prodejců.

    6.6.2009 17:36 Libor Chocholaty | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    K notebooku si muzete poridit numerickou klavesnici na USB. :-)

    gtz avatar 6.6.2009 13:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    na desktopu i na NTB ano. NTB má numeriku celkem schopnou ( ASUS m70SR ) , bez numeriky bych ztracen ....
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.6.2009 13:57 bhy | skóre: 35 | blog: bhyblog | brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    co jsem si na ni odvykl na notebooku, tak ji už nepoužívám ani na obyčejné PC klávesnici. nějak mi k ničemu není. čísla nahoře musím psát se shiftem, ale zase jsou blíž, nemusím hýbat rukou.
    6.6.2009 14:13 Radek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Numericka klavesnice je potreba dost casto, zrychluje mi praci a proto jsem si koupil i malou USB externi numeriku k notebooku. Treba pro praci s Blenderem je to sikovne.


    6.6.2009 14:50 mikro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Wow. Ja na pocitaci hlavne programujem, tak neviem ci som tym nejako ovplyvneny, ale nepouzivat numericku klavesnicu??? 36% ludi su tu masochisti ;-)

    Inak evidentne ludia robiaci distribucie budu z tych 36%, pretoze ak ma vie nieco neskutocne nastvat, tak je to fakt, ze takmer v kazdej distribucii si musim nainstalovat balik numlockx, pretoze numlock je defaultne vypnuty po kazdom logine.

    Nicky726 avatar 6.6.2009 14:53 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Numerická klávesnice je fajn. Třeba pro složitější hesla s číselnými částmi.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Lukáš Benda avatar 6.6.2009 16:55 Lukáš Benda | skóre: 12 | blog: benBlog | Štítina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Hesla psana na numericke klavesnice sou velmi snadno odkoukatelna, pozor na to.
    Google bomba: benzin blog
    Sislik avatar 6.6.2009 15:42 Sislik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    no, na notebooku ji nemam, takze jsem se docela odnaucil ji pouzivat i na desktopu ... pokud nahodou pisu dlouhou radu cisel, tak ano, tak ji pouziju (pripadne si pripojim i normalni klavesnici k notebooku), ale to je opravdu hodne malo kdy

    vzhledem k tomu, ze pouzivam zasadne ENG klavesnici, tak mi psat cisla horni radou prijde celkem pohodlny a nemusim ani prendavat ruku doprava na numerickej blok, takze par cislic mozna napisu i rychlejs :)

    6.6.2009 19:00 repli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

     Už ne :D Numerický blok mi přestal pracovat po upgradu gnome na 2.26 :D a ještě jsem se nedostal k tomu to spravit.

    Fluttershy, yay! avatar 6.6.2009 19:46 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Na laptopu nemám a ani na externí klávesnici ji moc nepoužívám... Nějak to není potřeba, přehmatávat na ni je totiž hrozná otrava (větší než mačkat Shift).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    6.6.2009 20:26 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Dost by mne zajímalo, jak zapisují číslice ti, co nepoužívají numerickou klávesnici. Vkládají to tam z Palety znaků?

    Spíš by byla zajímavější anketa, jestli mají lidé zvláštní numerickou klávesnici, nebo jestli ji mají tam, kde mají i jiné znaky (např. znaky s nabodeníčky)...

    6.6.2009 21:48 Lrrr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Kopněte ho už někdo konečně do koulí...
    kyknos avatar 7.6.2009 18:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.6.2009 10:20 CeS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    +10

    7.6.2009 09:22 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Ti co pro psaní číslic nepoužívají numerickou klávesnici samozřejmě používají samozřejmě tu část alfanumerické klávesnice, kde jsou kromě numer i alfy, to je sand jasné, ne?
    7.6.2009 13:23 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Termín alfanumerická klávesnice, ve smyslu, jak o něm mluvíš, znamená, že se jedná o klávesnici, kde se lze např. pomocí speciální klávesy přepnout do stavu numerické, nebo abecední klávesnice. V jednu chvíli se tedy jedná o numerickou, nebo abecední klávesnici.

    (Za další význam výrazu "alfanum. kláv." bych považoval označení klávesnice, která má oddělené části pro numerickou a abecední klávesnici.)

    7.6.2009 15:17 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nikoliv, alfanumerická klávesnice je taková, na které lze psát písmena i číslice a rozhodně se pouhým přepnutím nemění na numickou nebo abecední :D Stejně jako když si v kabrioletu natáhneš střechu, je to pořád ještě kabriolet s nataženou střechou, není to rozhodně sedan :D Tvé logické soudy jsou zatíženy chybou v uvažování ve stylu
    "kolečková taška se sundavacími kolečky, když je sundám" == "obyčejná taška"
    "chlap v ženských šatech s ženskými rysy" == "ženská"
    "lhář který od chvíle co jsem ho potkal říká pravdu" == "pravdomluvný člověk"
    "alfanumerická klávesnice se zapnutým numlockem" == "numerická klávesnice"
    "Schrödingerova kočka když nevím v jakém je stavu" == "je živá i mrtvá"
    
    ve skutečnosti je to:
    "kolečková taška se sundanými kolečky"
    "chlap v ženských šatech s ženskými rysy"
    "lhář"
    "alfanumerická klávesnice"
    "je buď živá nebo mrtvá, akorát to nevím"
    
    D.A.Tiger avatar 7.6.2009 23:39 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    "Schrödingerova kočka když nevím v jakém je stavu" == "je živá i mrtvá" "je buď živá nebo mrtvá, akorát to nevím"

    Problém se stavových matematicko-fyzikálních modelů je ten, že ve chvýli kdy není znám jejich skutečný stav vycházejí oba v danou chvíly jako pravdivé. Schröndiger byl filuta. A co třeba takový Heinsenberg, Dirac a podobně... :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    8.6.2009 10:21 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jako matematický model to není problém, jen se to nesmí prezentovat jako realita (klávesnice je alfanumerická i numerická, zálaží na stavu shiftu a tlaku vzduchu, ne... klávesnice je jen jedna, je to IBM-alfanumerický-keyboard, žádná "alfická i numerická podle toho jestli mě bolí zub nebo ne").
    6.6.2009 22:05 kulihrach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Tak treba na Mortal Kombat :-)

    tsLnox avatar 11.6.2009 09:21 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    +1 Tak teď mám teda dost :-D Vytahuju CD a jdu instalovat, protože to se vyplatí :-P
    D.A.Tiger avatar 7.6.2009 00:12 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Neberte mi numerickou část klávesnice!!!
    Já si neumím práci na komplu bez numerické klávesnice prostě představit.Už na střední nám tloukli do hlavy, že numerická klávesnice je tam od toho, aby se na ní psaly především čísla. No a kdyby mi ji teď někdo vzal, tak by to bylo asi podobné jako kdyby mi usekl pár prstů.... Efekt by byl asi stejný jako když kdysi byli snahy přeučovat leváky na pravou ruku. :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    7.6.2009 02:25 tmi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Já sice na notebooku numerickou klávesnici mám (přímo, nikoli +Fn), ale protože mám krátký malíček a těžká zápěstí, tak ji nepoužívám (občas jen 1,4,7). Stejně jako dalším v této diskuzi mi připadá numerická klávesnice docela nepotřebná, ještě jsem se nesetkal s úkonem při kterém by mi byla nějak prospěšná; čísla v horní řadě se mi používají dobře.

    mirefek avatar 7.6.2009 07:06 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Pouzivam, ale ne k psani cisel.

    robotics avatar 7.6.2009 18:08 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    K hraní her?

    mirefek avatar 7.6.2009 19:19 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Pouzivam, ale ne k psani cisel.

    Jendа avatar 8.6.2009 20:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    A k čemu ji tedy používáš?

    (původně to mělo být "A mohu tedy vědět, k čemu ji používáš?", ale ty bys určitě odpověděl "Můžeš." :-P)
    7.6.2009 09:43 VOV | Hradec Králové
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Ano velmi.Ač pravák, naučil jsem se díky tomu používat myš levou rukou, abych měl pravou ruku volnou na numerickou klávesnici a nemusel věčně přesouvat ruku z myši na numerickou klávesnici a zpět.

    Toman avatar 7.6.2009 10:48 Toman | skóre: 29 | blog: Tomanův blog | Kostelec nad Orlicí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Používal jsem ji dost často, ale co jsem přešel z desktopu na notebook, tak už ne. Zpočátku to bylo těžké, ale když svou práci miluješ, není co řešit a je třeba se adaptovat :-) Osobně bych ani notebook s numerickou klávesnicí nechtěl.
    7.6.2009 10:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Osobně bych ani notebook s numerickou klávesnicí nechtěl.
    +1

    Jedna z největších výhod notebooku je, že mám ruce +- okolo osy obličej-displej a tím šetřím svá záda. :-) Tahle výhoda se u notebooků s numerikou pochopitelně ztrácí.
    7.6.2009 15:24 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jak zatěžuje záda když dáte ruku o třicet čísel vpravo mimo osu? (Nejsem zdravotník nebo terapeut tak nevím.)
    7.6.2009 18:37 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Bolely mě z toho trapézy a vzpřimovače na krku.
    8.6.2009 17:07 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    To je ovšem zvláštní.. Mě z dlouhotrvajícího psaní na notebooku bolí za krkem, a to tam numeriku nemám.. Že by to bylo tím že se musím sklánět k displeji? ;-) Za největší výhodu stolního kompu považuju to že mám monitor ve výši očí.. A numerickou část klávesnice používám pravidelně, hlavně proto že pod jednotlivými čísly mám matici pracovních ploch :-)
    8.6.2009 17:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Mě z dlouhotrvajícího psaní na notebooku bolí za krkem, a to tam numeriku nemám.. Že by to bylo tím že se musím sklánět k displeji? ;-)
    Přesně tak. Chce si to hlídat pozici hlavy, aby nebyla moc vepředu. A taky aby měly ruce přiměřenou oporu.
    A numerickou část klávesnice používám pravidelně, hlavně proto že pod jednotlivými čísly mám matici pracovních ploch :-)
    Jo, tak takové využití numeriky celkem chápu. :-D
    7.6.2009 18:03 cyclope | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    ja pisu vsema 10ti, takze ruku nesundavam z klavesnice a i cisla pisu bez numericke - naucenej i z NTB

    nejhorsi pak ale je, kdyz neco potrebuju napsat na cizim pocitaci a von pouziva ceske rozlozeni klaves. to me pak chyta takovej nerv. ale co, tak se prepnu, ze jo, ale nejhorsi je pepinat se na woknech, kde je to prepnuti aktivni pouze na prave aktivni aplikaci. a to uz penim uplne, ze bych do toho pocitace kopnul - a pritom za to nemuze.

    zkratka numerickou nepouzivam a vubec mi nechybi.

    Nula neni obycejne nic. Je to nic opirajici se o zelezny zakon sve nezbytnosti.
    tsLnox avatar 11.6.2009 09:23 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Já mám pocit, že to přepínání klávesnice ve windowsech jde nastavit (globálně/v aktuálním okně), ale jistě to nevím :)
    robotics avatar 7.6.2009 18:06 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Nedokážu si život bez ní představit. Je to taková minikalkulačka. Čísla zásadně píšu na ní, protože sou čísla pěkně pohromadě.

    Jakub Lucký avatar 7.6.2009 19:33 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Vzhledem k tomu, že už nemám žádný desktop, tak ne... ale pokud se dostanu k desktopu, tak ano, obzvlášť ten malý enter mám rád...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    7.6.2009 20:25 stderr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Dřív jsem ji využíval jak divou, ale teď, když skoro rok pracuju převážně na noteboku jsem si nějak odvykl .. a ono je to možná rychlejší (bez české klávesnice), ale pořád mi chybí.

    7.6.2009 21:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Tak mě napadá, kdybychom používali římský číslice, nemuseli bychom tyhle problémy řešit...
    Např. moje IP by byla X.XVIII.LIX.XXC ;-)
    Salamek avatar 8.6.2009 08:09 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    njn ale to je o pár bitů víc nemyslíš ? :-D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    8.6.2009 10:23 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    V terciální logice by to bylo zase míň než v binární, ale že by ji někdo kvůli tomu používal... :D
    8.6.2009 22:22 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Počet bitů to neovlivní. Počítač nepočítá v desítkové soustavě. Měl jsem na mysli jen prezentaci čísel ve smyslu číslo to string a naopak...
    8.6.2009 10:13 tedd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Mám notebook už řadu let, takže sem si odvykla používat numerku i na klasické klávesnici a nevadí mi to :-)
    xkucf03 avatar 8.6.2009 10:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Notebook

    Pokud je na klávesnici přítomna, pak ji používám výhradně (v takovém případě čísla pod řadou F1-F12 nepoužívám). Jenže většinou sedím u notebooku, takže mám smůlu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    D.A.Tiger avatar 8.6.2009 22:45 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook
    Možná offtopic, ale někde jsem viděl jen tu numerickou část klávesnice, připojitelnou přes USB. To jen kdyby opravdu moc chyběla.... :-D
    Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
    xkucf03 avatar 8.6.2009 23:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Notebook

    jj, takovou jsem viděl prodávat. Ale když už něco připojovat přes USB, to si rovnou můžu připojit pořádnou klávesnici. To spíš uvažuji o monitoru připojeném přes HDMI, už nejsou tak drahé.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.6.2009 17:23 Sharkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Kdysi jsem ji pouzival v Carmageddonu na nastaveni kamery. Jinak u notasu mi nechybi

    8.6.2009 20:21 Jix0 | skóre: 24 | blog: Not only for humans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Nepouzivam. mam notebook

    If you will not cooperate, you are to be executed! | Starting as a DJ
    9.6.2009 00:57 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Používám, i když mám notebook :-)
    8.6.2009 22:36 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Na jakékoli čísla, v Blenderu a na rychlé psaní blokových komentářů /* */ :-).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    9.6.2009 15:21 freem4n
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Kdo by psal /* */ na numercke, když při anglickém rozložení klávesnice má člověk "/" pod malíčkem a "*" na shift + 8? Sundávat ruce ze základního rozložení je při programování strašná brzda...

    kyknos avatar 9.6.2009 17:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    ne kazdy pouziva anglicke rozlozeni klavesnice :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    9.6.2009 17:05 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Třeba já to tak dřív psal, bylo to docela pohodlné, i když to byla brzda, to jo. Je to už dávno, ale věřím, že někdo je dnes ve stádiu, ve kterém jsem byl tenkrát já ;)
    9.6.2009 17:08 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    A jelikož nejsem písař (přepisovač), tak je u mne větší brzda při psaní mozek než ruce. Takže při takvém přehmátnutí často máte alespoň dost času promyslet si co do toho komentu napíšete a nepřipadáte si tak v prostoji jako kdybyste bleskově napsat /* v základní poloze a teď dlouhé velké nic, mozek přemýšlí nad nejlepší formulací komentáře... pořád nic... a pak ho napsal. :)
    xkucf03 avatar 9.6.2009 17:57 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    +1

    Vždycky se musím smát, když někdo obhajuje rychlost psaní v základní poloze při programování – normální programátor prostě více přemýšlí než píše.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 9.6.2009 21:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    To lze vysvětlit dvěma způsoby:
    1. Myslí extrémně rychle.
    2. Při programování nemyslí.
    U některých geniálních programátorů připadá v úvahu 1. možnost, u některých projektů to vypadá na 2. možnost.

    Pak je ještě zvláštní skupina lidí (mj. já), kteří sice při programování myslí, ale výsledná kód vypadá na 2. možnost ;-)
    Jendа avatar 9.6.2009 21:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    výsledný :-D
    thingie avatar 10.6.2009 02:42 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    To ještě absolutně neznamená, že by neměl umět psát. Naopak, *určitě* nechcete k tomu přemýšlení přidávat ještě potřebu soustředit se na to ťukání do klávesnice, to se vám vždycky vyplatí prostě dělat podvědomě. Když už, tak i rychle, nebo má snad člověk pět minut přemýšlet a pak to na minutu vzdát a soustředit se na pracné nadatlování vymyšleného řádku? To je určitě špatný postup.
    Růžové lži.
    10.6.2009 07:34 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Prostě přemýšlíte a během toho mechanicky napíšete /* v základní poloze nebo mechanicky napíšete /* na numerickém bloku, nevím v čem vidíte nutnost se soustředit na psaní :(
    10.6.2009 11:48 Architekt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    -1

    Programátor při přemýšlení nepíše, a naopak. Proto je tak důležité, vše napsat co nejrychleji, aby se opět mohl soustředit na problém, a vymýšlet co bude psát dál. Pomalé psaní je to, co programátora nejvíc zdržuje, myšlení zrychlí těžko. A proto existuje Vim :-)

    thingie avatar 10.6.2009 13:16 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Ne. Programátor má v hlavě myšlenku, představu co chce udělat, a samotná práce s textovým editorem je pro něj mechanická podvědomá činnost, kterou vykonává aniž by přerušil přemýšlení.
    Růžové lži.
    10.6.2009 13:33 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    No nevím, možná to platí pro opravdové programátory, ale já třeba Vim používám intenzivně, je to dobré pro to když už člověk v hlavně doladí tu přestavu jak by to mělo vypadat v editoru, tak aby to mohl rychle do toho stavu uvést i v reálu, ale na druhou stranu někdy opravdu píšu a při tom si současně promýšlím jak udělám to, co mám v plánu dál, nebo nemám zcela jasnou představu jak by to mělo vypadat, ale stejně sednu a začnu psát, protože to během psaní domyslím.
    10.6.2009 13:36 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Myslím že to lze poměrně snadno dokázat, neboť někdy píšu a najednou začnu to co jsem napsal mazat a napíšu místo toho něco jiného, ani6 bych přerušil psaní ;) Takže buď mám extremně rychlý time-sliced pseudo-multitasking, kdy díky tomu že nepíšu maximálně rychle mám čas volné chvilky během psaní věnovat přemýšlení, nebo zkrátka píšu a při tom přemýšlím, což se mi zdá pravděpodobnější :D
    thingie avatar 10.6.2009 02:44 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Chcete to psaní vůbec nevnímat, prostě dělat, tak jak text vymýšlíte, ne vymýšlet a ještě se soustředit na to jak ho napsat.
    Růžové lži.
    10.6.2009 07:32 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Nepochopil jste podstatu. Ať už píšete rychle nebo pomalu, není potřeba se na psaní soustředit ani v jednom případě, podstatné je že pokud vám zamyšlení nad problémem trvá řekněme a=5s, můžete těch 5s během přemýšlení strávit 1) rychlým napsáním /* v základní poloze, nebo 2) pomalým přesunem na numerickou část a napsáním /* tam. Dobu přesunu a psaní ozančme b. Když vezmete celkový čas strávený úlohou, bude to max(a, b), což je rovno a pro a>=b. Na přesun a napsání /* máme tedy přesně tolik času, kolik musíme (nutně) strávit vymyslením CO potom napíšeme, a pokud je tato doba dostatečně dlouhá (někteří si třeba ještě dají lok čaje nebo kávy) tak je irelevantní jestli /* napíšu rychle nebo pomalu. Je to teď trochu jasnější? :P
    thingie avatar 10.6.2009 13:14 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jenže ono to tak není. Podstatné je, že programátor fakt nechce trávit ani sekundu tím, že přemýšlí jak to napsat.

    Tenhle odstavec je taky pěkný příklad. Namísto toho abych ho prostě automaticky přečetl a pouze se zamýšlel nad tím co říká, tak jsem musel, kvůli jeho docela nešťastné podobě, vědomě hledat kde začíná ten bod jedna a dva a co vlastně přesně znamená to /* rozházené kolem, protože na to v odstavcovém textu nejsem zvyklý a nedokážu to automaticky. Čímž jsem strašně prohrál, protože se tak z triviálního úkolu stalo půlminutové luštění.

    A to prostě není irelevantní, na tom záleží. Pokud proramátor neovládá klávesnici zcela podvědomě, tak má problém, a neshodí ho na nějakou jeho nedůležitost. On to umět potřebuje. Stejně tak já, kdybych nedokázal psát tenhle text zcela automaticky a musel se navíc ještě soustředit na jeho zápis, ne jenom na to co do něj chci napsat, tak by mi to trvalo neúměrně déle, v průběhu bych zapomínal celou myšlenku, a dělal kdovíkolik chyb. Automatické podvědomé ovládání klávesnice je prostě důležité.
    Růžové lži.
    10.6.2009 13:49 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Stejně asi 50% času při programování točím sklenicí vody nebo něco podobného, takže nemám ruce pořád položené na klávesnici :-).
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    8.6.2009 22:44 bob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Bud som vynimkou, alebo preto, ze na pc klavesnici pisem uz cca 25 rokov, pouzivam num. klavesnicu iba kvoli riadiacim klavesom (sipky, Insert, Home, End, PgUp, PgDown). Pre mna by zasa vobec nemusela existovat ta cast klaves medzi num. a alfanum. castou klavesnice. Musim si pohladat ako vyzerali stare klavesnice k salovym (EC, SMEP, PDP) pocitacom; mozno z toho to prameni, ze num. klavesnicu nepouzivam na cisla. Ale moja zena, rovnako stara ako ja, num. klavesnicu pouziva na cisla, avsak ona zacala intenzivnejsie pouzivat pocitace az od dob ked zacali PC.

    9.6.2009 09:48 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    od te doby co me na debianu v gnome nefunguje ne
    Jan Drábek avatar 9.6.2009 15:06 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Hej, to je můj současný stav na gentoo!

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    tsLnox avatar 11.6.2009 09:30 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Co vy s tím chlapci děláte... :-D
    9.6.2009 12:35 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Sid Meier's Colonization
    Bez numerické klávesnice se staré pecky typu Colonization, Civilization skoro nedají hrát.
    Ilfirin avatar 10.6.2009 20:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sid Meier's Colonization
    Ani remaky jako freeciv.
    thingie avatar 10.6.2009 21:32 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sid Meier's Colonization
    G a myš, stejně tak většinu času musíte klikat jako vzteklí.
    Růžové lži.
    David Watzke avatar 9.6.2009 16:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jasně a jak se znám, tak v tom budu pokračovat i poté, co si pořídím notebook ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.6.2009 17:25 JDe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?

    Jak si to tady čtu, jsem docela exot:  já jsem numerickou klávesnici nikdy nepoužíval, ani když jsem ji měl. Ani na čísla, ani na ovládání kursoru. Na kursor je lepší to "kursorové T" a klávesy End/Home/PgUp/PdDn mezi písmenkovou a numerickou částí.  Dokud jsem používal klasickou (velkou) klávesnici (asi 15 let), šahal jsem na numerické klávesnici jen na šedivé plus a šedivé mínus (nějaké programy to vyžadovaly) a když bylo třeba ve Windows zadat číselný kód nějakého znaku. Jinak nic.

    Teď převážně používám notebook a numerická klávesnice mi fakt nechybí. Ani vlastně nevím, jakým kouzelným n-hmatem s klávesou Fn bych ty numerické klávesy měl nahradit.

    Zato jsem těžce závislý na tom, aby těch 6 kláves (insert, delete, home, end, PgUp, PgDn) bylo ve správných posicích pohromadě v pravém horním tohu notebookové klávesnice.  Bohužel takové ntb jsou čím dál větší vzácnost.

    BTW, na myš nepřehmatávám. Pokud zrovna nepracuji s grafickým editorem, vystačím s touchpadem. Je vždy na stejném místě :-)

    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 17:37 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Zato jsem těžce závislý na tom, aby těch 6 kláves (insert, delete, home, end, PgUp, PgDn) bylo ve správných posicích pohromadě v pravém horním tohu notebookové klávesnice... Pokud zrovna nepracuji s grafickým editorem, vystačím s touchpadem.

    To bych čekal spíš trackpoint, ten je na klávesnici a thinkpady jej mají společně s tím umístěním kláves.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    9.6.2009 17:50 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Tak Thinkpady zrovna mají často ultranav, tedy touchpad i trackpoint, tak to asi není dobrý příklad.
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 18:02 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Trackpoint je lepší, proto to zmiňuji takto... navíc řada X a starší modely (řada T) touchpad nemají.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    9.6.2009 21:49 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Hodně jich touchpad nemá, třeba zrovna ty z X series, konec konců je to bez něj kompaktnější, ale řada T maj podle mne touchpad všechny od T20 po T500.
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 22:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Kamarád má T21 a myslím, že bez touchpadu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Fluttershy, yay! avatar 9.6.2009 17:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Vlastně... svého času jsem zkoušel používat numerickou klávesnici k ovládání kurzoru myši (bylo na to takovéto nastavení v KDE). Ale moc použitelné to nebylo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
    Honza Balák avatar 10.6.2009 18:05 Honza Balák | skóre: 23 | blog: Jaxův linuxový zápisník | Předklášteří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Jedině numerickou. Nedokážu si představit třeba zapisovat známky drezúrních úloh bez numerické klávesnice. Cca 90*20 známek v jedné úloze je hodně čísílek (úlohy jsou za den třeba 4 (ale klidně i 6-7):-). Proto s sebou nosím PS2 numerickou klávesnici.
    <null>
    tsLnox avatar 11.6.2009 09:38 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Já numerickou používám pořád... ale někdy v práci (v IT servisu) děláme sestavy (když se koupí PC, tak zapisujeme do XML sestavu, která se potom vytiskne zákazníkovi), a to je děs... To proto, že na server (na Linuxu, ale jaké tam má kolega distro nevím) se připojujeme přes PuTTy, a já ani druhý kolega nejsme za boha schopni nastavit v něm numerickou klávesnici (ve vimu to vždycky hodí divný znak a nový řádek), takže musíme všechna sériová čisla zadávat přes horní řadu... Já jsem zvyklý na numerickou část tak moc, že v ní napíšu S/N za pět vteřin, kdežto na horní mi to trvá půl minuty... A to mluvím o čistě číselných S/N. Když se dělá jedna až čtyři sestavy, tak je to v pohodě, ale vzpomínám si když jsme dělali 26 PC pro jednu firmu... To byl děs, psaní sériových čísel nám zabralo skoro víc času než sestavování PC :-D
    Jezekus avatar 11.6.2009 11:29 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Omlouvam se za offtopic. Ale zkusim kolegovi poradit. V nastaveni putty v Terminal->Features je polozka Disable application keypad mode. Tu zaskrtnout a putty se prestena pokouset pouzit numpad jako kurzorove sipky a zas pujde vesele datlit cisla :-) (Pripadne uz na pustenem putty je to myslim zkratka Ctrl+ NumLock)
    vlastikroot avatar 11.6.2009 20:25 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Numerickou cast klavesnice nepouzivam, je k nicemu, protoze musim hybat rukou kdyz na ni chci psat. Pouzivam vyhradne US klavesnici, kde jsou cisla normalne dostupna. US klavesnice je dokonala ve vsech ohledech ;-) kdo neumi udelat poradnou klavesnici na dostupnych tlacitkach, tak pak musi vyuzivat osklive "hacky" jako je dalsi jen numericka klavesnice.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Jendа avatar 11.6.2009 21:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    US klavesnice je dokonala ve vsech ohledech
    Když nemusíš psát česky.

    BTW to vy cestinari píšete třeba i do školy cesky?
    vlastikroot avatar 11.6.2009 21:29 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Používáte numerickou část klávesnice?
    Do skoly nepisu nic :-D maximalne par vet, kde si to prepnu ale pak strasnou dobu hledam ocima kde jsou ty pismenka (misto toho abych psal rovnou)
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    xkucf03 avatar 12.6.2009 00:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Psát s diakritikou nezdržuje.

    No vidíš – kdybys měl českou pořád, tak bys vůbec nehledal a psal poslepu. Psát s diakritikou totiž nezdržuje ;-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 12.6.2009 10:23 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psát s diakritikou nezdržuje.
    zdrazuje, ja mam ceskou porad a vetsinou pisu bez diakritiky :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    13.6.2009 03:09 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psát s diakritikou nezdržuje.
    No vidíš – kdybys měl českou pořád, tak bys vůbec nehledal a psal poslepu. Psát s diakritikou totiž nezdržuje ;-)
    zdrazuje,
    V jaké měně se to zdražuje? ;-)
    vlastikroot avatar 12.6.2009 10:54 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Psát s diakritikou nezdržuje.
    Kdybych furt jen psal sem, tak se asi ceskou naucim. Protoze ale vetsinu pisu do nejakyho zdrojaku, kde potrebuju vsecky znaky, ktere na ceske nejsou, a v ceske jsou ty zakladni znaky jinde, tak mam jen us klavesnici.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.