abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Nová verze

    Programovací jazyk Rust (Wikipedie) dnes slaví 10 let od vydání verze 1.0. Přímo na oslavě byla vydána nová verze 1.87.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | IT novinky

    Evropská komise obvinila provozovatele čínské platformy TikTok z porušování pravidel EU kvůli netransparentnosti v reklamě. Komise, která v EU plní i funkci antimonopolního úřadu, to dnes uvedla v tiskové zprávě. TikTok, který patří čínské firmě ByteDance, se může k předběžnému nálezu vyjádřit. Pokud ale podezření komise nevyvrátí, hrozí mu pokuta až do šesti procent z ročního globálního obratu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.5. 20:44 | Komunita

    Sovereign Tech Agency (Wikipedie), tj. agentura zabezpečující financování svobodného a otevřeného softwaru německou vládou, podpoří GFortran částkou 360 000 eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 14:00 | IT novinky

    Microsoft hodlá zrušit zhruba tři procenta pracovních míst. Microsoft na konci loňského června zaměstnával kolem 228.000 lidí. Tři procenta z tohoto počtu představují téměř 7000 pracovních míst.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    14.5. 13:33 | IT novinky

    V říjnu loňského roku provedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) místní šetření u společnosti Seznam.cz. Krajský soud v Brně tento týden konstatoval, že toto šetření bylo nezákonné.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Branch Privilege Injection (CVE-2024-45332, Paper) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel. Intel jej řeší ve včerejším opravném vydání 20250512 mikrokódů pro své procesory. Neprivilegovaný uživatel si například může přečíst /etc/shadow (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.5. 14:22 | Komunita

    Dle plánu byl vývoj Firefoxu přesunut z Mercurialu na Git. Oficiální repozitář se zdrojovými kódy je na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    13.5. 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    V terminálovém multiplexoru GNU Screen byly nalezeny a v upstreamu ve verzi 5.0.1 už opraveny bezpečnostních chyby CVE-2025-23395, CVE-2025-46802, CVE-2025-46803, CVE-2025-46804 a CVE-2025-46805. Podrobnosti na blogu SUSE Security Teamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    12.5. 19:33 | Bezpečnostní upozornění

    Training Solo (Paper, GitHub) je nejnovější bezpečnostní problém procesorů Intel s eIBRS a některých procesorů ARM. Intel vydal opravnou verzi 20250512 mikrokódů pro své procesory.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.5. 11:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 25.05.11 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Jaký filesystém primárně používáte?
     (57%)
     (1%)
     (8%)
     (22%)
     (4%)
     (2%)
     (3%)
     (1%)
     (0%)
     (3%)
    Celkem 619 hlasů
     Komentářů: 26, poslední 8.5. 09:58
    Rozcestník

    Vložit další komentář
    rincewind avatar 5.12.2006 20:28 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Prvni :D
    rincewind avatar 5.12.2006 20:29 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Ano, ja vim, tohle bylo velmi detinske :)
    5.12.2006 20:33 leyla | Kynšperk nad Ohří
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To je pravda... ale kdyz clovek vidi, jakou z toho mas radost, tak se na tebe nemuze ani zlobit :D
    5.12.2006 20:29 fastsnail | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    jedině tečka
    David Watzke avatar 5.12.2006 20:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Nediktuju a kdybych diktoval, řekl bych tečka.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 5.12.2006 20:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    no já říkám ábísílinuksucézet, ale jinak bych diktoval s tečkou, dot nemám rád je to cizí tak proč ho používat
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    vencour avatar 5.12.2006 21:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka

    To mi nesedí ... á ... bí ... sí ... napůl česky a napůl anglicky?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    5.12.2006 21:16 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Linux je taky cizí :)
    Vojtěch Trefný avatar 5.12.2006 20:36 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Většinou nic, protože předpokládám, že běžný uživatel pochopí, že za www a před cz jsou tečky, pokud je to složitější, tak říkám tečka.
    Prcek avatar 5.12.2006 20:49 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    jj - proc se zdrzovat teckami, kdyz stejne kazdy vi, ze tam jsou :-)
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    5.12.2006 21:15 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Toz, mi ta adresa nejela... ja tam napsala i pet zavinacu a staleee nic ;)). Ty internety dneska nejsou to co byvaly... :-)
    Baník pyčo!
    6.12.2006 07:01 Trinom | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Tak, tak.
    6.12.2006 01:26 kapy | skóre: 4 | blog: kapy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    +1
    6.12.2006 09:14 kabakov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    presne tak, jen u slozitejsich adres rikam tecka, vyjimecne i to dot, ale vetsinou skutecne nic.
    6.12.2006 13:18 vredy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    taktez.
    5.12.2006 20:40 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    mam dejavi?
    andree avatar 5.12.2006 20:41 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    bodka, neee? :o)
    6.12.2006 00:38 Sikora Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Tak veru :) bodka. Aj ked minule som nejakej sekretarke niekde diktoval email adresu kde mam aj bodku a pri slove bodka si nebola vsetkym ista... :)
    9.12.2006 23:23 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    samo ze bodka, taka volba vsak chyba :(
    rincewind avatar 5.12.2006 20:49 rincewind | skóre: 14 | blog: Bloguji,_tedy_jsem? | Hermanova Hut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jeste me tak napada, chybi mi moznost - bodka, i kdyz nejsem slovak, tento nazev me zaujal :)
    6.12.2006 08:58 Jooky (inactive) | skóre: 39 | blog: Jooky | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    jj, aj mne to chyba
    freshmouse avatar 5.12.2006 20:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jak kdy. Kdybych někomu diktoval třeba dot.kde.org, tak bych nejspíš to "dot" řekl. :-D
    6.12.2006 21:58 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    nebo třeba dotmac
    5.12.2006 21:19 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Pokud se nepletu, tak většina uživatelů jsou programátoři, tak snad DOT :)
    5.12.2006 21:24 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To se teda pleteš :-)
    I am Jack's wasted life.
    5.12.2006 21:33 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    SORRY :)
    5.12.2006 21:44 morpher
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Ked diktujem, tak vacsinou nehovorim ani bodka (resp. tecka), ani dot.. ale ked treba tak bodka.. lenze sam pre seba, ked si hovorim adresu, si dost casto hovorim dot... neviem ci prave preto, ze som programator... mozno preto, ze je to kratsie ;-)
    Rozhodujeme len o tom, co spravime s casom, ktory nam bol dany...
    freaz avatar 5.12.2006 21:39 freaz | skóre: 4 | blog: freaz | Zdiby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    v cechach tecka a ted piste nebo dot.. :)
    5.12.2006 21:54 Franta
    Rozbalit Rozbalit vše Chybí "nic"
    Při diktování většinou neříkám v místech "." nic - prostě "vévévé nějaká adresa cé zet" A jěště se mi nestalo, že by to někdo nepochopil. A říkat "dot" by mne nenapadlo ani ve snu.
    Vykook avatar 5.12.2006 22:07 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    Me to bohuzel nenapadlo pred lety u male maturity za anglictiny. to dablju dablju dablju tecka ... ucitelku moc nenadchnulo ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    vencour avatar 6.12.2006 21:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"

    Anglina? Lepší je snad "three times double u"?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    David Watzke avatar 6.12.2006 21:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    Triple double u.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.12.2006 10:26 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    (:
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2006 11:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    Mí američtí přátelé vyslovují www jako dabljůdabljůdabljů.
    Asi je to tak správně. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    9.12.2006 10:16 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    co se ja slysel od americanu i anglicanu tak rikaji vetsinou [vívíví]. jako dyby to byly jednoduchy v. to double u double u double u se asi pouziva jen u oficialnich projevu...
    Pavel Beníšek avatar 9.12.2006 13:39 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    Tak to se asi snazi prizpusobit nam jinak si to neumim vysvetlit. Ja jsem zatim vzdycky slysel jen double ju:
    checking for chicken... must have egg first
    Rezza avatar 7.12.2006 11:35 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    A co trebas "doble ve doble ve doble ve punto" nebo "tres uve dobles punto" :) To kdyz jsem si takto poslouchal Radio Exterior de Espana :D
    5.12.2006 22:26 miro | skóre: 19 | blog: miro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    presne tak. mala pauza a je to kazdemu jasne.
    6.12.2006 09:25 skonciljsem | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Chybí "nic"
    Každou chvíli z rádia slyším "vvv tečka rozhlas tečka cz". Vždycky jsem v pokušení vyzkoušet adresu vvv.rozhlas.cz... Proč se sakryš nepoužívá "šestivé"?
    5.12.2006 22:17 Ses
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Nechápu, proč se ještě používá www. Naprostá většina stránek se načte i bez www.
    David Watzke avatar 5.12.2006 22:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To je zase jednou moudro...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    freshmouse avatar 6.12.2006 10:26 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Já s ním souhlasím. "www." je přežitek. Obvykle to tam je jen proto, aby i nejhloupější dítě Jindra Hojer vědělo, že se jedná o tu věc, co se má napsat do políčka nahoře "v tom internetu, jak je na něj odkaz na ploše"...

    Obvykle to tam je zbytečně, protože: a) je to přesměrováno na obsah bez "www."; b) je tam stejný obsah jako s "www.". Varianta b) je navíc nevýhodná pro vyhledávače...

    Jaký je důvod, aby tam ty 2 volkswageny byly? Žádný. Chápu mail.něco.cz, chápu jméno.blogísek.cz, chápu počítač2.něco.cz -- ale "www."...?
    6.12.2006 10:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Stále netrpělivě čekám, až mi někdo z vás, radikálních anti-www-istů, vysvětlí, jak hodlá korektně řešit situaci, kdy je na jedné IP adrese 50 virtuálních webů se jmény typu doména.cz
    freshmouse avatar 6.12.2006 10:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Je to o kousek výše.
    Jaký je důvod, aby tam ty 2 volkswageny byly? Žádný. Chápu mail.něco.cz, chápu jméno.blogísek.cz, chápu počítač2.něco.cz -- ale "www."...?
    6.12.2006 11:55 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To není důvod, ale otázka ;-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.12.2006 12:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To není odpověď na mou otázku. Nepopisujete řešení problému, ale pouze požadavek, jehož splnění by vedlo právě k problému, o kterém mluvím.
    freshmouse avatar 6.12.2006 12:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jestli má odpověď nebyla dostatečná, pak musím konstatovat, že jsem asi nepochopil dotaz...
    6.12.2006 12:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To je docela dobře možné. V tom případě byste se ale neměl tak radikálně vyjadřovat k problematice, které dostatečně nerozumíte.
    freshmouse avatar 6.12.2006 12:14 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Já se nevyjádřil jako expert a už vůbec ne radikálně! V podstatě jsem řekl názor uživatele...
    6.12.2006 12:21 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka

    Cituji:

    "www." je přežitek. … Obvykle to tam je jen proto, aby i nejhloupější dítě Jindra Hojer vědělo, že… Obvykle to tam je zbytečně, protože:… Jaký je důvod, aby tam ty 2 volkswageny byly? Žádný.

    Všechno ve stylu "takhle to je a basta", žádné IMHO, AFAIK ani nic podobného. Proto jsem vám položil naprosto přirozený dotaz, jak hodláte řešit problém, na který narazí nemalá část těch, kdo se podle vašich názorů budou řídit (pokud nechtějí porušovat RFC).

    6.12.2006 15:51 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To je problém spíš v tom, že jim vadí porušit něco, u čeho porušení víceméně nevadí.
    6.12.2006 23:11 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Velmi nerad bych se dočkal toho, aby Internet dopadl jako web. Proto mám ostře odmítavý postoj k tvrzením, že porušování RFC víceméně nevadí.
    7.12.2006 12:58 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    So what? Čemu to tedy technicky tak hrozně vadí? Že DNS se dneska používá trochu jinak než se počítalo, to je fakt. Něco to asi odnese. Vždycky je možnost standard přizpůsobit aby to fungovalo jak má.
    7.12.2006 13:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka

    přizpůsobit != ignorovat

    Ano, pozměnit specifikaci DNS by byla cesta (i když bych osobně dal přednost urychlení přechodu na IPv6 a denatifikaci Internetu). Ne ponechat současnou, ale ignorovat ji a dělat si to po svém. Protože přesně takový přístup udělal z webu ten neskutečný chaos, jakým je.

    7.12.2006 15:00 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Slepice nebo vejce? Specifikace nebo implementace? Urychlení přechodu na IPv6 a denatifikace internetu to nenahrazuje, dle mého.
    Pavel Beníšek avatar 9.12.2006 13:43 Pavel Beníšek | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Je naprosto jasne ze vejce :D
    checking for chicken... must have egg first
    Marcho avatar 9.12.2006 18:34 Marcho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Proč naprosto jasně? ... co když praslepice, která nesnášela vejce, měla zmutovaného potomka slepici, která se narodila bez vejce ale pak už snášela vejce? :-)
    No Linux, Just GNU!
    David Watzke avatar 9.12.2006 19:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Tohle je blbá teorie :-D, nicméně lepší než ta, že první bylo vejce. Samozřejmě, že první byla slepice. Myslím, že uspali jakéhosi Adama, urvali mu žebro a udělali ji z něj - proto jsou slepice tak hloupé.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.12.2006 22:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To by tu ta praslepice ovšem musela být ještě před plazy…
    9.12.2006 22:37 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Ale ano, až bude IPv6, nebude žádný důvod cpát padesát virtuálních serverů na jednu IP adresu, jak se to dělá dnes.
    Milan 6.12.2006 13:10 Milan "Nemo" Cingroš | skóre: 27 | blog: Nautilus | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Nějak nechápu co na tom řeší www. Když je na jedné IP adrese 50 virtuálních webů, tak je problém hlavně s HTTPS. Spíš si myslím, že www řeší problém, kdy je na jednom počítači v doméně http server na jiném třeba mailserver a chceme se držet pojmenování strojů název_stroje.doména.cz.
    Soutěžte na české LinuxWiki a vyhrajte plyšového Tuxe.
    freshmouse avatar 6.12.2006 13:23 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jo, tohle jsem myslel...
    6.12.2006 23:14 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Není problém udělat A záznam pro jedno jméno stroje, toto jméno použít pro reverzní záznam a zbylá řešit pomocí CNAME. Jenže pro jména typu doména.cz CNAME záznam z principu uděláte dost těžko…
    Václav 6.12.2006 06:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Já bych ty internety zrušil celý :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    7.12.2006 14:17 Zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    No některé stránky se při zadání pouze blabla.cz (bez www) nenačtou... A některé třeba neotevře IE :-)
    5.12.2006 22:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    "www.abclinuxu.cz" je URL? To jsou mi novinky…
    6.12.2006 00:18 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    tak co to je?
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    6.12.2006 00:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Doménové jméno.
    6.12.2006 08:33 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Horší je, že uvedením české domény to trochu ztratilo smysl. Já tuto otázku položil právě proto, že se mi stává, že české domény končím tečka cé zet, tak občas ze mě vypadne dot com, dot net a dot org. Možná to má souvislost s tím, že teď často dělám v .NET :-D

    BTW: stejný problém mám s C++ vs C#. Zatímco tomu první říkám cé plus plus, tomu druhému sí šárp. Bohužel varianty sí plas plas, nebo cé s křížkem se mi příliš nelíbí. Zatracený Microsoft, taky to mohl pojmenovat rozumněji :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    6.12.2006 15:47 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    m$? rozum? no hej, čítam aj horšie protiklady :-))

    ono to # je
    a) ascii art loga windows
    b) ++++

    7.12.2006 00:37 kraklakvakve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    ad C# - já říkám cis :-)
    Rezza avatar 7.12.2006 11:48 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    A co takhle Db nebo-li des :) Po di flat :)
    8.12.2006 20:26 pexxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Hej, hej, mas pravdu, c# je uplny des ;-)
    7.12.2006 14:18 walley walleyovic | skóre: 4 | blog: walley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    c mrizka
    7.12.2006 20:23 Maf | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    sí šárp :)
    8.12.2006 23:35 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    c kanál
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    5.12.2006 23:05 David Sedláček | skóre: 20 | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    http://cs.wikipedia.org/wiki/URL :D

    Kazdopadne, ze zkusenosti diktuji projistotu i tecku slovy, uz se mi stalo, ze jsem nebyl pochopen a uzivatel tecku nepsal.

    6.12.2006 00:35 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Keby som povedal abclinuxu dot cz, tak by to zrejme pochopil ako abclinuxu.dot.cz
    6.12.2006 01:12 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    hlasoval jsem pro tecku, ale nevyslovuji ji, proste pred org com cz atd. je jasny ze ta tecka je...
    6.12.2006 01:14 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    pardon, cz melo byt na prvnim miste...
    6.12.2006 01:15 DNA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    a taky sk, to mi doslo ay ted...
    6.12.2006 06:12 wifinista | skóre: 25 | blog: Nesmyslný Svět | Drozdov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Nediktuju - píšu...
    Umět dobře pracovat s PC vůbec neznamená umět dobře vytvářet makra v Microsoft Office
    6.12.2006 10:13 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    vravim to www abclinuxu cz ak by som mal povedat to znamienko, povedal by som bodka ;)
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    freshmouse avatar 6.12.2006 10:27 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    No jo, Slováci. Už abyste se od nás trhli. :-D :-D :-D
    6.12.2006 10:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Zlaté tečky… Když diktuji svou mailovou adresu stylem "jméno at doména cz", polovina lidí dnes nemá tušení, že to at znamená zavináč… :-(
    6.12.2006 18:57 J.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Existují dokonce i lidé, kteří by nepochopili toho zavináče :)
    6.12.2006 11:12 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Při diktování adres a doménových jmen spoléhám na inteligenci druhé strany a tečky ani zavináče nezdůrazňuju, takovou pozornost si zaslouží jen lomítka. Škoda, že na to tvůrce ankety nepamatoval, takto jsou výsledky možná zavádějící. Kdybych však potřeboval náhodou tečku zdůrazni, např. v některých e-mailových adresách, kde to není zřejmé, nebránil bych se tomu a označil bych tečku tím jazykem, kterým bych právě hovořil. :-)
    CIJOML avatar 6.12.2006 12:34 CIJOML | skóre: 58 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    zasadne nediktuju adresu na abclinuxu do doby, co to bude byt castecne vlastnit Korbel.
    6.12.2006 13:27 anaman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    punkt
    6.12.2006 15:18 Moskyto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Ja rikam punkt. To je ten germanimis no.
    www punkt abclinuxu punkt com
    chlorovodice at volny punkt cezet ...
    Java: Write once, run everywhere. ... Perl: Write once, run away. ... Perl6: No need to write, it DWYW.
    6.12.2006 15:27 Tsukasa Himura
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Upřímně mi chybí ještě možnost tecka, čili cokoli bez diakritiky.
    6.12.2006 15:42 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    bodku (tečku) čítam, t.j. menšia prestávka v čítaní url :-)
    6.12.2006 15:50 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Dot, tečka je úchylná. Je ovšem otázka jak dobře by to DW opsal z tabule.
    6.12.2006 20:01 midar | skóre: 21 | blog: starý blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    adresy se diktujou? :O :)
    6.12.2006 20:14 kuda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    mno, kdyby mi nejakej cech rek´ "dot" jakoze "tecka", asi bych ho serezal rakoskou :) .., toz sme kurna cesi ne? inac jako vetsina bez niceho, u slozitejsich tecka ..., nebejt tydle ankety, nikdy by me nenapadlo, ze "dot" jde u nas v cz ubec rict!
    8.12.2006 23:39 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Kdyby nějaký čech prznil češtinu vynecháváním diakritiky, asi bych ho seřezal rákoskou... Tož jsme sakra češi, ne?
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    9.12.2006 10:40 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Darmo mluvit, někteří to nikdy nepochopí. :-) A že je tady takových dost. :-)
    Balu avatar 6.12.2006 20:27 Balu | skóre: 25 | blog: Ja a Linux | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Diktujem veľmi zriedka, v drvivej väčšine rovno pošlem celú adresu cez nejaký IM, a v prípade že musím nadiktovať, tak je to "ábécélinuxu cézét"
    Počítač bez Windows je ako kakao bez kečupu.
    7.12.2006 07:50 boso | skóre: 7 | Praha, original - Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) n
    chyba mi tam bodka
    7.12.2006 10:58 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    nikdy
    Rezza avatar 7.12.2006 11:52 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Kdyz jsem nedavno nekde celt rozhovor s Panem, tak se tam psalo, ze kdyby jeste dnes vymyslel znovu web, tak nebude tecka, ale lomitko a domeny by se zapisovaly opacne :) Takze muzeme rovnou cist cz/abclinuxu/www :)
    7.12.2006 12:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    A jak si to chlapec představuje? Že by kvůli tomu jen tak pro nic za nic předělalo celé DNS nebo by to konvertoval prohlížeč, který by nějak automagicky uhodl, kde končí transformované doménové jméno a začíná cesta?
    Rezza avatar 7.12.2006 12:15 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jsem psal kdyby to mel znovu vymyslet... To znamena pred tem xx rokama znovu sedel nekde nad papirem a kdyz usinal, tak misto aby tuzkou dobl, tak s ni udelal lomenou caru :)
    7.12.2006 12:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Chápu to dobře, že si (jako mnoho jiných) neuvědomujete propastný rozdíl mezi termíny Internet a web? Tj. že "ty tečky" nejsou součástí toho, jak někdo naprojektoval službu WWW, ale jsou součástí systému DNS, který tady byl nějakých deset let před tím, než v CERNu někoho napalo vymyslet HTTP a HTML?
    7.12.2006 12:59 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    princíp napr takto?
    my @list = split /\//, $location;
    shift @list;
    my $name = shift @list;
    my $ip = undef;
    while (! defined $ip || dns_query ($name)) {
      shift @list;
      $ip = dns_query ($name);
      $name = $list[0] . '.' . $name;
    }
    
    $location = '/' . join ('/', @list);
    
    7.12.2006 13:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka

    No, perl zrovna nemusím… Také nevidím pokrok v tom, že ke stažení jedné stránky budete typicky muset vyřešit tři DNS dotazy místo jednoho.

    Zkuste začít třeba tím, jak poznáte, zda

      http://tld/domain/service/dir/doc.html
    

    znamená dnešní mluvou

      http://service.domain.tld/dir/doc.html
    

    nebo

      http://domain.tld/service/dir/doc.html
    

    když obě URL mohou existovat nezávisle na sobě a každé odkazovat na jiný dokument.

    7.12.2006 13:40 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    to je teraz ... ale nebola otázka o to čo by bolo keby bolo ? ;-) ak by bol daný/podobný algoritmus definovaný v špecifikácii ...

    Ani som sa nesnažil o nejaký optimálny algoritmus, chcel som len poukázať na to, že nič nie je nemožné a i s existujúcim DNS sa dá riešiť.

    7.12.2006 14:07 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Bývá ovšem dobré si u podobných "vylepšení" nejdřív položit otázku, zda přínosy budou dostatečné, aby vyvážily problémy, které to přinese. Podle mne je v tomto případě odpověď záporná.
    7.12.2006 16:06 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    no to je už iná vec. Ja som reagoval na vašu prvú námietku so zámerom poukázať na to, že problémy sú od toho, aby sa riešili :-)

    btw, kto vie, či záporná, nebol by to len taký veľký filesystém? nie je náhodou ldap svojou štruktúrou tomuto návrhu podobný ? Chcelo by to viacej informácii ako jednu ukážku linky ...

    7.12.2006 16:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Já zase hlavně chtěl upozornit, že služba WWW nevznikla na zelené louce, ale jako jedna ze služeb Internetu, který už tady fungoval dávno před webem (chtělo by se říct "a bude dlouho po něm", ale to samozřejmě nevíme). Proto by byl nesmysl, aby se Internet přizpůsoboval webu, ale bylo to obráceně. Dnes si sice spousta laických uživatelů nedokáže představit, k čemu by byl Internet bez webu (mnozí ani netuší, že něco jiného než web (a možná mail) existuje), ale to nic nemění na skutečnosti, že web je jen jednou z mnoha služeb, které Internet umožňuje využívat.
    7.12.2006 20:40 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Co tak další jmenný systém mimo DNS?
    8.12.2006 01:15 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Mně připadá praktičtější použít existující, osvědčenou a léty prověřenou univerzální jmennou službu, než si pro každou síťovou službu vymýšlet vlastní.
    8.12.2006 11:25 thingie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Jistě. Ale pokud bude DNS klást odpor při poskytování možností které lidé od jmenných služeb chtějí, tak se to dřív či později stane. Já bych se teda vykašlal na službu, která neumí co potřebuju.
    8.12.2006 12:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Já jsem ovšem nezavrhoval myšlenku úpravy specifikace DNS - i když stále trvám na tom, že se nejedná o řešení problému, ale pouze o jeho obcházení, kterým se pouze oddaluje skutečné řešení. Pouze jsem proti tomu, aby si jednotliví uživatelé systému svévolně říkali "je to špatně udělané, vykašlu se na to"; je-li specifikace špatně navržená, měla by se opravit, ne ignorovat.
    7.12.2006 14:10 j3nda | skóre: 14 | ostrava/brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    diktuju rovnou adresu a jakmile je tecka, udelam magickou diktovaci pauzu. (slozitejsi url se posilaji linkem :-)
    ___---==~[ uxunilcba | baclniuxu ]~==---__sevrer_pnly_liunx-lkie_hcaricku__/libGDX-rulez-the-W0R7D!___
    7.12.2006 18:08 madloki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Zasadne delam mezi slovy pomlku. Pokud se zepta, tak tecka.
    7.12.2006 21:24 zero0x | blog: zero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    chyba tam moznost nic ja hovorim wewewe(pauza)abecelinuxu(pauza)cezet
    8.12.2006 15:23 fanyy-b
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    Jako spravny teckaNET programator rikam samozrejme dot :)
    David Watzke avatar 8.12.2006 15:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka?
    spravny teckaNET programator
    Dobrej vtip :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.12.2006 15:36 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    lol, +1 :-D
    freaz avatar 8.12.2006 22:43 freaz | skóre: 4 | blog: freaz | Zdiby
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    Ted jsem si uvedomil pri diktovani adresy kamosovi do telefonu ze nerikam vubec nic, jen stranku kratkou odmlku a cz/com/atd..
    8.12.2006 23:01 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    „Koukni se na abclinuxu, je tam zajímavej článek“... říkám většinou;o)
    ...
    vencour avatar 10.12.2006 05:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka

    Hm, v psané komunikaci AbcL, v hovoru Ábíčko.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.12.2006 21:07 Sandik | skóre: 13 | blog: obcasny_obcasny_blog | Praha (když zrovna nejsem někde jinde ;o)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    "Ábíčko" je zásadně pouze papírový časopis "ABC mladých techniků a přírodovědců". Ne, že bych ho stále ještě kupoval, ala tu nostalgii člověk jen tak z hlavy nevygumuje ;o)
    ...
    10.12.2006 15:16 vlado
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    tahle otázka přesně ukáže kdo jak7 je.... všichni známe takové ty rádoby "všudybyli" a "experty", který si svoje komplexy kompenzují tím, že při rozhovoru s našincem vkládají každé třetí (někdy i dokonce každé druhé) slovo anglicky, viz třeba magor techi nebo tenhle týpek (pozor tohle je už fakt síla) ...ale výsledek této ankety mě přijemně potěšil
    10.12.2006 19:10 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    To je pokrokovej cool multi-kulti děsně in styl psaní, ne? :-D
    10.12.2006 15:50 mato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Při diktování URL (www.abclinuxu.cz) našinci říkáte dot nebo tečka
    tak ja hovorim sice bodka, ale tak pointa je rovnaka, toz hlasujem za tecka ;)
    ale za to hovorim 'at', nie zavinac (@) ^_^

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.