abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.5. 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (15%)
     (14%)
    Celkem 119 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    10.2.2012 22:16 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Na PHP bych se vykašlal. Teď letí JavaScript a NodeJS, mrkněte na to... nebo cokoli...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.2.2012 23:09 kovariadam | skóre: 12 | blog: biased | Košice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    odporucam j2ee
    10.2.2012 23:13 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Nó, tak to teda né...
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Saljack avatar 11.2.2012 11:34 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Taky bych doporučil, ale pokud s tím někdo nikdy nedělal, tak to prostě nezvládne. Hlavně pokud umí "programovat" pouze v php. Já prostě nechápu lidi co vyvíjí v php s javascriptem a se jim to ještě líbí.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    xkucf03 avatar 11.2.2012 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Asi tak nějak. Pro mě je Java EE celkem jasná volba, ale chce to přece jen víc studia – pak se dostaví výsledky a stojí to za to, ale pokud s tím autor nikdy nedělal a jeho cílem je „jen“ udělat maturitu, tak bych si asi zůstal u toho PHP.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    11.2.2012 13:03 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    To jo, zvlášť když můžou vyvíjet s JavaScriptem bez PHP.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.2.2012 23:54 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    V i v php se dá psat slušně.
    Baník pyčo!
    11.2.2012 00:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    O tom nepochybuju.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    11.2.2012 14:19 retroslava | skóre: 9 | blog: TryCatch | Žižkoff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Ale za jakou cenu.
    Pozor! Jsem naprostý idiot. Co jsem napsal včera dnes už dávno neplatí. Zavazuji se, že budu diskutovat nezávazně.
    Jakub Lucký avatar 12.2.2012 19:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Když člověk pochopí Nette (já ještě úplně ne), tak mi to nepřijde tak zlé...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    14.2.2012 18:20 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    +1
    Baník pyčo!
    Max avatar 10.2.2012 23:18 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    To není nic malého, co tak využít existující řešení a k němu popř. dopsat moduly, rozšíření apod.? Pokud se trvá na php, tak bych zkusil nějaké minimalistické cms, které jde jednoduše upravovat, popř. dopisovat věci a tvořit šablony ( CMS Made Simple, popř. pak něco komplexnějšího jako drupal apod.?).
    Nebo rozjet nějaké super cool mega rychlé a vychytané řešení, něco jako Plone CMS (python).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    10.2.2012 23:38 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Jak bude řešeno zabezpečení přístupu jednotlivých uživatelů?

    Kdo se bude o tento systém starat v budoucích letech?

    Myslím tím pravidelné aktualizace, opravy chyb a bezpečnostních zranitelností, podpora v případě výpadku tohoto systému, zálohování...

    Nebo to bude stylem "Tady to máte a dělejte si s tím, co chcete. Sbohem."?
    Bluebear avatar 11.2.2012 00:16 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    To není nic malého, co tak využít existující řešení a k němu popř. dopsat moduly, rozšíření apod.?

    Souhlasím, že malé to rozhodně není, ale v této situaci věru nevím, co bude větší hrůza: jestli psát to na zelené louce nebo ohýbat existující soft.

    Psát to na zelené louce bude trvat strašně dlouho. Použití existujícího řešení znamená popasovat se s chybami, které nejsou vaše, a narážet na designová rozhodnutí, která budou v protikladu se zamýšleným cílem, protože autor existujícího softu nepomyslel na daný způsob použití.

    Viděl jsem (a někdy i napsal) hrozné bastly založené na Plone, Drupalu a Mediawiki, a byly fakt příšerné. Pak jsem si jednou řekl "nikdy víc", sedl a začal psát vlastní řešení úplně od nuly v Pythonu. Zabil jsem na tom rok a půl a výsledek byl horší než všechno předtím. Ale to je možná jen moje neschopnost. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 11.2.2012 13:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    To není nic malého, co tak využít existující řešení a k němu popř. dopsat moduly, rozšíření apod.? Pokud se trvá na php, tak bych zkusil nějaké minimalistické cms
    Spíš bych doporučil Drupal. Ale řekl bych, že tady bude spíš cílem naprogramovat něco vlastního, než použít hotové řešení (byť by to bylo v praxi efektivnější).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 11.2.2012 00:07 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    To zadání vypadá značně zlověstně.

    Kdybych byl já ztrestán vedením takového projektu, tak po nezbytné dávce úvah "proč já" a "co jsem komu udělal", bych odhadl, že s týmem pěti zkušených a motivovaných lidí, pracujících na plný úvazek, bychom to dopytlíkovali do půl roku (tím myslím, že za půl roku by byla první betaverze), a podle pravidla šéfinženýra Scotta bych tedy oficiálně ohlásil dvojnásobnou dobu ("první betaverzi budete mít za rok, pokud se nestane nějaký průser").
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Migi avatar 11.2.2012 00:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    asi nějaká hardcore střední
    11.2.2012 00:32 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Možná ani ne. Souhlasím ve všem s Bluebearem. Přesně tohle už jsem viděl několikrát, v pár případech jsem se takový "projekt" chvíli pokoušel "vést".

    Asi tak - není to k ničemu, ti kluci se na tom hodně naučí. Minimálně to, že "takhle ne". Pokud u toho není v aktivní pozici někdo, kdo na podobném projektu pracoval až k úspěšnému závěru, tak to v nejlepším případě skončí polofunkčním bastlem. Do produkce takovou věc může nasadit jen někdo s nedostatkem soudnosti, a to říkám s vědomím, že ve škole mohou být požadavky na kvalitu trochu níž než v business sféře. Jestli se pletu, tak klobouk dolů před všemi zúčastněnými.

    I taková implementace hotového CMS od slušné firmy s mnohaletými zkušenostmi + dokopání obsahu do použitelné podoby byla v případě jedné střední školy akce na 3 měsíce, a to bych hodnotil tak, že šlo všechno bez komplikací.
    xkucf03 avatar 11.2.2012 13:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Za půl roku bys měl zvládnout vyvinout transakční systém pro banku (byť ve víc lidech).

    Mně se tohle zadání líbí ze dvou důvodů: jednak je z prostředí, které řešitelé důvěrně znají (škola) a jednak je to něco praktického (na rozdíl od většiny školních úloh).

    Druhá věc je jestli výsledek takového snažení nasadit do provozu (bez nějaké revize určitě ne). Ale přijde mi dobré, když studenti budou mít nějakou naději, že se jejich dílo uplatní v praxi – ne že se jen založí do šuplíku, to je dost demotivující.
    s týmem pěti zkušených a motivovaných lidí, pracujících na plný úvazek, bychom to dopytlíkovali do půl roku
    Zkus si vynásobit platy těch lidí (pět zkušených vývojářů) a čas (půl roku až rok) + další náklady a zjistíš, že je to blbost (naprosto nekonkurenceschopné řešení – s takovým projektem bys možná uspěl ve státní sféře, kdybys někoho hodně uplatil).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 11.2.2012 23:23 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Novinky první týden, galerie druhý týden a třetí týden tam nacpat ty sociální nesmysly. Pak trocha testování, dolaďování a ještě u toho stihne školu. Tedy pokud už to někdy dělal a ví, jak na to.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    11.2.2012 08:19 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    zajimalo by me kolik za takove reseni skola zaplati...
    Jakub Lucký avatar 12.2.2012 19:53 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    N maturitních vysvědčení...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    11.2.2012 09:01 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Coz se zkusit podivat na moodle? Asi bude jednodussi do toho neco dodelat nez psat od zakladu.
    Belias avatar 11.2.2012 10:35 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Moodle už na serveru běží pro správu domácích úkolů atp.

    Nemůžeme použít žádné již hotové řešení - je to maturitní práce a proto to musíme psát na zelenou louku jak jste psali. Jediné co jsem do zadání zapomněl napsat je to, že píšeme přes smarty.

    Dále - nemůžu to psát v něčem co doposud neumím a určitě se to nestihnu naučit do odevzdání (které je za 14 dní).

    O ověřování uživatelů se bude starat již existující databáze, která běží pod systémem pnir. Je to systém psaný nějakou firmou takže bezpečnost snad nebude problém. My jsme si pouze požádali, aby firma napsala funkci, která má jako vstup uživatelské jméno a heslo a jako výstup zda-li údaje sedí nebo ne.

    Starat se o tento systém bude vedoucí (učitel) tohoto projektu - z pohledu pozdějších úprav chyb a o aktualizaci obsahu se budou starat kantoři.

    Není to ani tak hardcore střední. Ostatní mají ze stejného předmětu za úkol udělat web o 4 databázových tabulkách a ukázat UPDATE, SELECT, INSERT a DELETE. Ti co se mnou pracují na té složité maturitní práci jsou ti co již několik let pracují v oblasti programování webových stránek.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    Migi avatar 11.2.2012 11:21 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    14 dní? to jako vážně?
    bazil avatar 11.2.2012 11:22 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    taky na to koukám jak sůva z nudlí ...
    11.2.2012 14:26 hatatitla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    to nikto z vas nestudoval? zaverecne prace sa pisu tak tyzden, prakticka cast sa narychlo nejako zbucha, len aby nevyskakovali varovne okienka. staci sa do toho opriet a da sa to zvladnut :D
    11.2.2012 20:23 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Jasně. Sešla se tu opravdu pestrá paleta tragédů s korporátním "myšlením". Tyhle lidi věnují vždy víc času přemítáním o tom, proč něco nejde, než jak to udělat tak, aby to šlo.

    Ve škole platí, že nemá-li úloha řešení, upravíme zadání tak, aby měla. Taktéž nejde o to dodat zákazníkovi dvakrát podtržený výsledek (hotový produkt), počítá se i (nejen) správný postup. A koneckonců se počítá i výsledek "řešení neexistuje", je-li patřičně dokázán.

    Prosím autora, aby se nenechal stupidními komentáři znervóznit a zachoval si chladnou hlavu.
    11.2.2012 20:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Nadruhou stranu alespoň VCS a dokumentaci by autor zrealizovat mohl. Možná se to někomu zdá jako korporátní bullshit, nicméně ten, kdo to pak bude spravovat, by to mohl ocenit...
    11.2.2012 21:03 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Já jsem vždy pro to dělat věci pořádně a tak, aby k nečemu byly. Ano, může tam vrazit nějakej super cool distribuovanej VCS, ale k čemu to bude, když ho nebude umět používat. Naučit se dělat smysluplné commity a používat VCS chce taky čas. Člověk musí pochopit, jak to má dělat tak, aby mu to samému k něčemu bylo. Jsou např. experti, co udělají změnu a až nakonec ji pak nacommití do GITu a to po jednotlivých souborech...
    11.2.2012 21:19 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Jó, s tím souhlasim, učit se na projektu ve 14 dnech git asi není ono...
    pavlix avatar 11.2.2012 22:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Tak se ho může (v základním použití) naučit za první hodinu nebo zvolit prý jednodušší Mercurial.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2012 18:46 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Ano, může tam vrazit nějakej super cool distribuovanej VCS, ale k čemu to bude, když ho nebude umět používat. Naučit se dělat smysluplné commity a používat VCS chce taky čas. Člověk musí pochopit, jak to má dělat tak, aby mu to samému k něčemu bylo.
    to nejak mlcky predpokladas, ze to jeste neumi. Jestli je to nejak programatorska skola (kdyz je soucasti maturity neco programovat, tak asi je), tak bych cekal, ze tohle je naucili uz behem studia...
    pavlix avatar 12.2.2012 19:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Závidím ti tvůj optimismus.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2012 20:17 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    mno, nejsu si jisty, jestli je to optimizmus, mozna "naivita" nebo "zit mimo realitu" by bylo vystiznejsi:-) (su rozeny pesimista...)
    pavlix avatar 12.2.2012 20:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Já bohužel o fungování škol „zaměřených na programování“ trochu povědomí mám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 11.2.2012 20:36 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Možná jsem taky postižen „korporátím myšlením“, ale stále snad dovedu rozlišit, co je školní úloha a co velký komerční projekt. Jak už jsem tu psal – za těch 14 dní se úloha stihnout dá.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bluebear avatar 11.2.2012 12:25 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    do odevzdání (které je za 14 dní)

    Je mi líto, ale IMO to je bez šance (pomíjím možnost, že někdo z vás je zakuklený vyslanec vyšší mimozemské inteligence, schopné programovat stokrát rychleji než člověk). Ani s dlouholetými zkušenostmi. Je to příliš velký projekt, než aby šel udělat za dva týdny. Připravil bych si plán B. (Flašku pro zkoušejícího?)

    Je to systém psaný nějakou firmou takže bezpečnost snad nebude problém.

    Jen dávejte pozor, aby případné budoucí bezpečnostní problémy nesvedli na vás.

    z pohledu pozdějších úprav chyb a o aktualizaci obsahu se budou starat kantoři.

    Za takovéhle zadání si to rozhodně zaslouží. :-)
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    11.2.2012 12:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    do odevzdání (které je za 14 dní).
    lol...
    11.2.2012 12:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    do odevzdání (které je za 14 dní).
    Jistě existuje cesta ven. Přemýšleli jste o sebevraždě?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Bluebear avatar 11.2.2012 13:13 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Na seppuku bych to ještě neviděl. Podle mne je to jen typický případ úlohy "Černý petr", založená na tom, že pro uspokojení bohů statistiky někdo tu trojku dostat musí.

    (Nevěřím, že by se za neúspěch v tomto případě vyhazovalo - oběť by pak požádala o přezkoušení před nezávislým arbitrem, arbitr by se po prozkoumání úlohy začal zajímat, který blázen úlohu navrhl a byla by z toho velká ostuda pro školu).

    S podobným zadáním mám zkušenost z vejšky, kdy náš pětičlenný tým dostal za úkol spočítat kompletní rozvody vody pro dvoupatrovou chemickou továrničku. (Ostatní skupiny dostali zadání poměrně příčetná.) Poté, co jsme vyčerpali všechny nápady, jsem v zoufalství požádal o pomoc otce, který dvacet let navrhoval hydraulické systémy. Otec vzal tužku, štůsek papírů a kalkulačku a dva dny strávil řešením, zcela soustředěn jako starý kovář brousící špičkovou katanu, bez jediné nadávky a valně beze slova vůbec, a stravoval se po tu dobu převážně čajem. Pak přinesl korektní řešení, které jsme úspěšně obhájili. Od té doby chápu tu nesmírnou úctu, kterou vyjadřují Japonci, když říkají "prastarý mistr".

    Nicméně, jsem přesvědčen, že kdyby došlo na lámání chleba, že bychom po nadávkách a zapsání špatné známky obdrželi jiné zadání, už příčetné, které bychom pak spočítali. Je to IMO skutečně oběť statistice, u které nikdo nepočítá s tím, že by to svinstvo někdo skutečně vyřešil - pokud náhodou nemá doma prastarého mistra daného oboru.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    xkucf03 avatar 11.2.2012 13:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Držím palce. Jen jedna rada: důležité je všechno dokumentovat, evidovat – verzovací systém je samozřejmost, mít ale zaznamenanou i komunikaci mezi členy týmu a s vedením (e-maily, zápisy z porad), analytické dokumenty, UML, prostě všechno. I kdyby se projekt nepodařilo úspěšně dokončit (splněné cíle/požadavky v termínu), je důležité přinést nějaký závěr, který obhájíte – říct, co se povedlo, co ne, co by se mělo dělat jinak, jak měl být projekt lépe naplánovaný. Když bude dokumentace chybět, tak budete vypadat jako banda lemplů, kteří na to kašlali a místo práce na projektu seděli v hospodě (i kdyby to tak nebylo).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kouzer avatar 11.2.2012 19:47 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání

    14 dní? Za tu dobu neuděláš analýzu ani nenavrhneš pořádně potřebné datové struktury DB. Nebo tedy já bych to nedokázal, aby to za něco stálo.

    Linux user #448944.
    xkucf03 avatar 11.2.2012 20:10 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Řekl bych, že na střední škole se bude vyvíjet jiným stylem než ve velkých firmách ;-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kouzer avatar 11.2.2012 21:42 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání

    To je asi pravda. Ale to co on popisuje přímo volá po nějaké analýze a promyšleném návrhu. Nemyslím si, že to bude něco ve stylu vlastní CMS pro blog (na pár řádků kódu).

    Linux user #448944.
    Belias avatar 12.2.2012 11:49 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Veškeré návrhy databáze a diagramy jsou už hotové. Jak již jsem psal nyní nás už jenom čeká to programování.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    Josef Kufner avatar 12.2.2012 12:13 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Tak je ukaž, ať se pobavíme... a najdeme ti tam chyby dřív než to budeš implementovat. (Napiš samostatný zápisek s nimi, tady by se to ztratilo.)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Belias avatar 12.2.2012 13:11 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Nebudu Vás bavit diagramy... Nepsal jsem je já - jsem naštěstí jen programátor a všechny diagramy schválil vedoucí projektu - učitel.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    pavlix avatar 12.2.2012 13:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    a všechny diagramy schválil vedoucí projektu - učitel.
    O důvod víc, proč je tu zveřejnit, abychom tě upozornili na případné chyby :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kouzer avatar 12.2.2012 19:41 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání

    V tom případě se omlouvám za nepochopení.

    Linux user #448944.
    11.2.2012 11:17 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Na maturitni praci me to pripada pomerne slozite, pokud to ma byt provedene aspon trochu kvalitne. GL ;-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Vašek Lorenc avatar 11.2.2012 13:19 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    A nechtěl bys tu třeba naznačit, co už jste udělali, čím hodláte začít, co považujete za zásadní, než se každý vrhnete na svoji část úkolu a vlastní bušení kódu?

    Jinak 14 dní práce, když "nesmíte využívat existující produkty" (což samo o sobě je na pováženou), to je dost odvážný odhad.. Zajímalo by mě, kdo takové zadání schválil, ten taky nebyl moc příčetný.
    ...včetně majestátného loosa
    Belias avatar 11.2.2012 15:36 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Můžeme používat existující projekty jako například lightbox a tomu podobné - nemůžeme ale web nasadit na nějaký již existující redakční systém. Jde o to, že musím předvést znalost PHP.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    Josef Kufner avatar 11.2.2012 23:30 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Koukni na nějaké pěkné frameworky. Třeba Nette s Dibi. Aspoň na formuláře a přístup k databázi se to hodí a tam to ušetří nejvíce času.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Belias avatar 12.2.2012 11:48 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Celý projekt píšeme na Smartym
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    Josef Kufner avatar 12.2.2012 12:16 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Smarty je jen šablonování. To je tak třetina projektu.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Vašek Lorenc avatar 12.2.2012 14:50 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Tady se přikláním k použití Nette, opravdu vám to vyřeší spoustu činností, které byste jinak řešili po svém (a zpravidla déle a špatně) -- např. přístup k databázi, autentizaci, atd. Chápu, že má člověk prokázat, že umí programovat -- ale když u toho navíc prokáže bystrost úsudku při výběru frameworku, dá se tím rozhodně mávat u obhajoby.
    ...včetně majestátného loosa
    xkucf03 avatar 12.2.2012 15:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Na druhou stranu: aspoň jednou by si každý vývojář měl zkusit udělat tu aplikaci relativně na zelené louce a implementovat všechny vrstvy sám*. (ale tyhle věci si to chce spíš vyříkat s učitelem, nedá se moc radit takhle na dálku…)

    *) nemyslím tím psát si vlastní OS a dělat v assembleru, ale zhruba všechno od databáze výše.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 12.2.2012 15:34 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Nejlepší je napsat si vlastní OS komplet v 64-bit assembleru (MenuetOS)! :-D
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Vašek Lorenc avatar 12.2.2012 16:09 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Tak já si na střední svůj vlastní OS v assembleru psát začal ;) Ale nechtěl jsem to odevzdat během 14 dní jako maturitní projekt, vydrželo mi to na bastlení ještě pár měsíců, než jsem to vzdal.. :)

    Takže v podstatě souhlasím, ono je dobré si vyzkoušet naprogramovat seznam, vymyslet serializaci, atd. Ale ve správný čas zvolit správný nástroj.
    ...včetně majestátného loosa
    xkucf03 avatar 11.2.2012 13:51 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    BTW: těch 14 dní je vyhrazený čas (tzn. 2×5×8 hodin + víkendy jako rezerva) nebo při tom budete chodit do školy a na projektu dělat po večerech? Jestli to druhé, tak je to sebevražda. Jestli to první, tak se to dá. Ale hodně záleží, jak budete spolupracovat a táhnout za jeden provaz – nebo jestli zabiješ půl dne čekáním na e-mailovou odpověď od spolužáka. A taky záleží na vedení projektu – koordinace, rozdělení úkolů (podrobné a včetně termínů, ne to, co jsi sem napsal).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jakub Lucký avatar 12.2.2012 20:29 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Souhlas, myslím si, že pokud nebudeš chodit do školy, tak je to docela reálné (kód nebude sice krásný, přenositelný a nejrychlejší na světě, ale dostačující)...

    Držím palce...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Belias avatar 12.2.2012 20:39 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Do školy bohužel chodit musím, ale není problém pracovat ve škole :) Tam se mi ostatně pracuje nejlépe protože mám celý tým u sebe ve třídě a můžu vše jednoduše a okamžitě prokonzultovat jak s učitelem tak s ostatními kolegy.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    11.2.2012 13:51 h0nzZik | blog: Osel a stín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Můžu se zeptat, co děláš za střední? I kdyby vás bylo deset a vytvořili jste použitelný produkt - tak všechna čest. (Taky mám maturitní projekt, ale dělám ho už půl roku (pouze v občasných chvílích). Odevzdání někdy v dubnu.)
    Belias avatar 11.2.2012 15:38 Belias | skóre: 1 | blog: Beliasovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Na samostatné webové řešení (bez jídelny atp.) jsme dva. Všechna základní dokumentace je již hotova (funkční a nefunkční požadavky...). Nyní už nás jenom čeká programování a zase jenom programování. Některé části kódu už jsou také hotovy. Pracujeme každý na své části nezávisle na tom druhém a pracovat můžeme i ve škole. Takže v nejhorším případě to bude 12*7*2 hodin a myslím si, že by to neměl být zase takový problém.
    Nemusíme to chápat, aby to fungovalo.
    11.2.2012 21:07 Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Základním problémem v začátcích programování je neznalost korelace mezi předpokládanou časovou a znalostní náročností a skutečnou časovou a znalostní náročností. Typicky když si říkám "neměl by to být zase takový problém", tak už je jasné, že projekt jsem schopný realizovat tak v dvojnásobném čase se čtyřnásobným počtem lidí. Teprve když si myslím, že to prostě v žádném případě nemůže nevyjít, tak pak teprve se dá spoléhat, že to asi v jeden a půl násobku času bude mít nějakou slušnou základní funkčnost.

    Takže poučka: pokud nejsi velice zkušený vývojář, tak jakýkoliv tvůj časový odhad bude pravděpodobně zoufale optimistický :D
    pavlix avatar 11.2.2012 22:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Typicky když si říkám "neměl by to být zase takový problém", tak už je jasné, že projekt jsem schopný realizovat tak v dvojnásobném čase se čtyřnásobným počtem lidí.
    Teorie hezká, ale moje praxe z mých úplných začátků (tedy potom, co jsem zprogramoval pár primitivních webů) ukazuje na dvojnásobek časového odhadu při zachování počtu osob (jeden člověk). Maximálně bych řekl 2,5 násobek, když něco nevyšlo. Teorie hezká, ale moje praxe z mých úplných začátků (tedy potom, co jsem zprogramoval pár primitivních webů)

    Vtip je v tom, že ten dvojnásobek jsem naštěstí do oficiálního časového odhadu započítal, a vycházelo mi to.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 11.2.2012 23:32 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Jo, ten dvojnásobek mám také vyzkoušený a je to tak akorát.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xxx avatar 12.2.2012 02:36 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání

    Jezis to sou kecy. Vzdyt je to normalni skolni uloha. Za 14 dni to musite mit s prstem v nose. Mam takovej pocit, ze uz nekterejm jebe z tech sracek o sw inzenyrstvi.

    Kdyz to vemu od zadu. Socialni site. To je to nejednodusi. FB ma jednoduchy interface, je to spis usnadneni prace, protoze srat se s vlastnima komentarema by bylo mnohem tezsi. Galerie. Asi tak milonta varinta na nahravatko obrazku, opet zadna veda. Novinky. To je jako neco, kde resite jak do db nacpat texty, a vcas je z ni zase vyhodit.

    Ja fakt nevim, ale tohle snad jde zvladnout i za tyden, pokud ho teda nestravite tvorbou UML omalovanek. Ja tam proste nevidim zadnej velkej kamen urazu. Vzdyt nikdo nechce nejakej megarobustni system.

    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 12.2.2012 09:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Jezis to sou kecy. Vzdyt je to normalni skolni uloha. Za 14 dni to musite mit s prstem v nose. Mam takovej pocit, ze uz nekterejm jebe z tech sracek o sw inzenyrstvi.
    To bude asi ono :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    12.2.2012 23:17 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    jasnacka... jenze po takovych jako jsi ty pak zpravidla ti sw inzenyri nastupuji, kdyz si zadavatel vymysli dalsi rozsireni, ktere v puvodnim navrhu nejdou realizovat :)
    xxx avatar 13.2.2012 00:38 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání

    Tak ja hlavne narazel na to, ze v tomhle pripade je nutne udelat praci, ktera bude obhajitelna pred komisi. Vzhledem k omezenemuu casu, bych se proto vykaslal na nejaky super navrh, a delal veci, ktere budou videt.

    Protoze jak jsem se dozvedel v hodinach sw inzenyrstvi, nejvetsi dojem se na zakaznika udela tak, ze mu ukazete zelene tlacitko, kdyz chce zelene tlacitko, a ne tim, ze mluvite o tom, ze vas navrh umoznuje udelat nekolik instanci tlacitka v ruznych barvach, ale bude to hotove az za tyden.

    Please rise for the Futurama theme song.
    pavlix avatar 13.2.2012 00:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    jasnacka... jenze po takovych jako jsi ty pak zpravidla ti sw inzenyri nastupuji, kdyz si zadavatel vymysli dalsi rozsireni, ktere v puvodnim navrhu nejdou realizovat :)
    Takže po takových, jako je on, nastupují takoví, jako jsi ty? Buďte rádi, že nenastupují takoví, jako jsem já, protože takoví by vám z toho udělali kůlničku na dříví :D.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    13.2.2012 01:52 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    nejsem sw inzenyr... ale neutahuju si z nich...
    pavlix avatar 13.2.2012 12:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zadání
    Takže bojovník za uzávání menšin? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.