abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 19:22 | Nová verze

Byla vydána verze 11.3 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy v příspěvku na blogu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Komunita

Do 30. října se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 4. prosince 2018 do 4. března 2019, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 84
21.9. 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
21.9. 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 11
21.9. 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.9. 13:22 | Nová verze

Alan Griffiths z Canonicalu oznámil vydání verze 1.0.0 display serveru Mir (GitHub, Wikipedie). Mir byl představen v březnu 2013 jako náhrada X serveru a alternativa k Waylandu. Dnes Mir běží nad Waylandem a cílen je na internet věcí (IoT).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.9. 22:00 | Nasazení Linuxu
Stabilní aktualizace Chrome OS 69 (resp. Chromium OS), konkrétně 69.0.3497.95, přináší mj. podporu linuxových aplikací. Implementována je pomocí virtualizace, a proto je tato funkce také omezena na zařízení s dostatkem paměti a podporou hardwarové akcelerace, tudíž nejsou podporovány chromebooky s 32bitovými architekturami ARM, či Intel Bay Trail (tzn. bez Intel VT-x).
Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
20.9. 21:32 | Zajímavý projekt

Došlo k uvolnění linuxové distribuce CLIP OS, vyvíjené francouzským úřadem pro kybernetickou bezpečnost ANSSI, jako open source. Vznikla za účelem nasazení v úřadech, kde je potřeba omezit přístup k důvěrným datům. Je založená na Gentoo.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
20.9. 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (21%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 398 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
Max avatar 12.4.2015 22:52 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Přílohy:
Slíbené návody viz příloha.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.4.2015 01:23 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ja nic nespravuju v praci jsem jen jako uzivatel a jen do toho IT kecam :) nasadili nam novou ustrednu pro jistotu outsourcovat do jineho sousedniho statu aby k ni nemel nikdo pristup. A telefony Avaya zazitek k nezaplaceni, hned po tydnu si lidi stezovali ze jim nejde "internet" na PC a jelikoz se vi ze se stouram v Pc a sedime ve velke kancelari a IT neni u nas na patre byl jsem k tomu povolan... ukazalo se ze Avaya funguje telefonuje ale nepousti pakety dal do PC, takze stacilo vyahnout PoE kabel nechat ten smejd znova nabehnout a bylo to, takze tohle delam jako 1-2x do tydne,ale uz me to zacina stvat takovejch blbosti jsou tu hromady a ja nemuzu obihat celou kancelar ze tenhle nemi Excelem, tamhleten neumi kopirovat na USB, uz pomalu kolegy zacinam cvicit aby si skutecne na cokoliv volali IT i na banalni vytazeni kabelu, at se kluci probehnou kdyz roupama nevi co by...
Max avatar 13.4.2015 07:33 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Tak s tím opravdu problémy nemáme. Běžně používáme jako switch a ve většině případů tagujeme a vše plně ok.
Jinak opravdu doporučuji takové věci dávat na support IT, aby problém nepřetrvával a řešil se. Navíc několikrát se nám stalo, že nějaký uživatel řešil nějaký problém, nebo nějaký šéfík, ale po nějaké době ho to přivedlo k šílenství. Prostě toho na sobě měl kupu + tohle a vždy to skončilo tak, že při nějaké big konferenci s ředitelem "zmínil", že něco dlouhodobě nefunguje. My jsme samozřejmě o ničem nevěděli a takové věci se u nás staly nemálokrát. Takový lidi jsou pak na zabití.
Nebo se řediteli nezmínili, ale prostě to nechali vygradovat tak, že je to rozzuřilo do nepříčetnosti, takže měl člověk na uchu člověka, co měsíc něco obcházel místo toho, aby zavolal, a pak už toho měl na sobě tolik, že mu ruplo v kouli. Celkem běžná věc.
Jo, běžně nám lidi volají, proč tohle v excelu nejde a jak se dělá tohle atd. Většinou se to vyřeší hned, připojíme se na plochu, ukážeme uživateli a šlus, takže rozhodně rychlejší, jak kdyby jim to měl nějaký jejich kolega ukazovat na PC. Chápu ale, že né všude mají takové IT, co řeší vše hned, ale místo toho jedou tickety, priority a občas si to schválně protáhnou, nebo prostě na uživatelské problémy kašlou, co by měl IT řešit náplň práce někoho jiného, že?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bystroushaak avatar 13.4.2015 09:29 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Já měl tedy s Avayami jen dobré zkušenosti.
My sustenance is information. My interventions are hidden. I increase as I learn. I compute, so I am.
13.4.2015 07:13 bigBRAMBOR | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
U digitálu stačí naťukat číslo a hned se volá, u SIPu člověk musí naťukat číslo a zvednout sluchátko, nebo zmáčknout tlačítko "volit". Je tu tedy o krok navíc.

lze to nastavit uplne stejne pomoci bhodne napsaneho dial planu, po dosazeni urciteho postu cisel proste telefon cislo vytoci. A stejne jsme to nakonec zrusili, lidem zacalo pripadat prirozenejsi ze vytukali v klidu cislo a zvedli sluchatko, co neni ani jeden krok navic, to sluchatko musis zvednout tak jako tak.
Max avatar 13.4.2015 07:19 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Zajímavé, ale jinak to sluchátko nemusíš zvedat tak jako tak ;-). Občas někdo využije hlasitý odposlech (většinou šéfové, co jsou v kanclu sami) :).
Jinak jak se to pak chová, když potřebuji volat externě? Předpokládám, že tam lze zanést nějakou výjimku, která říká, že když začínám volat číslem 9, tak automaticky netoč?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.4.2015 07:49 bigBRAMBOR | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
podle delky a taky podle toho cim to zacina, vytoc po 4 digitech nebo kdyz to zacina 0 tak po 10 digitech, + vyjimky na 112, 155, 150, 158 ty se toci po trech digitech. Ale uz jsem tu ustrednu vypnul. Moc me to nebavilo a rad jsem se ji zbavil do virtualu u providera. A lidi se opravdu sami naucili tocit sluchatkem uz predtim, takze to vlastne nikdo nepotreboval.
Max avatar 13.4.2015 08:00 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Jj, taky myslím, že to je zbytečné řešit.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.4.2015 08:21 ivir | skóre: 7 | Barrandov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Také máme v práci tuto ústřednu, bohužel jsme narazili na několik hodně nepříjemných chyb, které i po roce stále řešíme.

1.) Nefunguje zřetězené přesměrování. MX-ONE umí jen kombinace interní přesměrování -> externí přesměrování -> interní přesměrování. Dodavatel nám tak musel udělat obezličku

2.) Jsou příliš striktní na RFC, resp. výrobce odmítá nastavení benevolentnější režimu. Alespoň jsme narazili se starými Siemens telefony, že ústředna nedostane odpověď navíc při callbacku a tak hovor po 30s utne, ale jen pro externí hovory, ačkoliv v předchozí verzi to fungovalo bez obtíží.

3.) Po zřízení linky nelze měnit CustomerID podle kterého se u nás nastavuje přesměrování na regionální IZS.

Celkově mě u tohoto řešení zaráží přístup výrobce, kdy svému zákazníkovi fakticky nikterak rozumně nepomáhá včetně toho, že v případě nasazení Veeam 8 a tedy potřebného mlocate od toho okamžitě dá ruce pryč, že to bude nepodporované řešení.

Pro mě je to ponaučení, že musím být ve výběrovém řízení zcela konkrétní včetně popisu chování systémů při všech možných situacích a ideálně nechat to postavit ještě před podpisem smlouvy pro možnost testování. Jinak asi není šance ověřit zda dodavatel nemystifikuje.
Max avatar 13.4.2015 08:53 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
ad 1) - zas tak moc nepoužíváme, takže jsem na tento problém nenarazil, ale přijde mi to divný
ad 2) - používáme kompatibilní telefony a měli jsme to v požadavkách při přechodu, takže problémy nemáme
ad 3) - mně měnit jde (jsem to teď zkusil na své lince)
Backup řešíme jednou za čas celou VM, neděláme tunu změn denně, abychom potřebovali něco víc.
Jinak Veeam nepoužívám, ale MLocate balíček do distra je kvůli možnosti obnově na úrovni jednotlivých souborů, ne? Pokud to není třeba, tak není ani onen balíček třeba? Netuším, jen se ptám.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.4.2015 13:24 ivir | skóre: 7 | Barrandov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
ad 1) Taky mi to přišlo hodně divné a tlačím na dodavatele ať to nahlásí jako chybu výrobci. Prý je to v "telefonním světě" normální chování a já zatím nejsem tak dobrý vyjednávač, abych pořádně dupl

ad 2) my to také měli v požadavcích, že to musí fungovat a teď tedy dodavatel vymýšlí jak to vyřešit. Naštěstí už ke konci roku je snad vyměníme na LTE mobily s VOIPem a VPN.

ad 3) To vypadá, že ve v6 se asi pochlapili, my zatím fungujeme na v5 SP5 s tím, že v6 začneme teprve testovat i s ohledem na virtuální media-gateway a tedy možnosti se HW řešení zbavit i když kvůli tomu zřetězenému přesměrování tam je pár HW úprav (několik loopbacků)

Ano, je to kvůli obnově na úrovni jednotlivých souborů, ale i velikosti inkrementálních záloh. Takže nyní zálohujeme celý virtuál, ale místa na diskovém poli je vždy málo a takto získáš "levně" možnost více snapshotů a také Veeam lépe zvládá deduplikaci dat.
Max avatar 13.4.2015 13:46 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Divné, my jedeme na verzi v5 SP3, ostatně viz screenshoty, co jsou pod článkem.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
13.4.2015 18:51 ivir | skóre: 7 | Barrandov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Vytvořit linku s vlastním customer id lze, ale změna už není možná, alespoň od SP4 u SIP linky. Ve verzi SP5 tedy zavedli jednu záludnost, kdy při změně nastavení linky automaticky u jména odstraňuje mezery. Stačí načíst a dát uložit. Pak tedy ještě překopali ten SIP stack a urychlili CSTA API pro vzdálené ovládání ústředny.

Jinak ústředna má mít v sobě i jabber server, ale to jsem se raději neodvážel zkoušet.
Max avatar 14.4.2015 07:12 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Máš pravdu, zkoušel jsem to u digitálu a teď na IP a opravdu nejde.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bystroushaak avatar 13.4.2015 09:33 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Velmi dobrý článek, dal jsem hned tučňáka. V kontextu s článkem působí ta diskuze s kyknosem ještě zábavněji.
My sustenance is information. My interventions are hidden. I increase as I learn. I compute, so I am.
14.4.2015 07:05 Nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Co to ma spolecneho s Linuxem?
Max avatar 14.4.2015 07:08 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Nic moc, ale pokud umíš dobře číst, tak tučňák se nedává za linuxové téma, ale za dobrý technický (IT) zápisek, proto tu padli i tučňáci za články týkající se windows.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Petr Tomášek avatar 13.4.2015 19:36 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
A jaké telefonní řešení používáte/spravujete v jobu vy?

Sice ne v „jobu“, ale tak nějak obecně pouטžívám Asterisk. Holt si tam člověm může naprogramovat všechno, co chce...

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Petr Tomášek avatar 13.4.2015 21:59 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
ale 1Gib podpora je jen u vyšších/dražších verzí
Propána, to fakt nechápu, k čemu má být 1Gbit ethernet u SIP telefonu dobrý. Ještě jsem neviděl, že by někdo použil kodek s větší bitrate než 64kbit/s, tj. i s RTP overheadem ca. 80kbit/s. Na to ti stačí 10Mbit ethernet i kdybys nechtěl! Dokonce i latence jsou u 100Mbit ethernetu tak malý, že to nemáš šanci poznat...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Bystroushaak avatar 13.4.2015 22:45 Bystroushaak | skóre: 33 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Však psal, že je používá i jako switche, ne?
My sustenance is information. My interventions are hidden. I increase as I learn. I compute, so I am.
Max avatar 13.4.2015 23:02 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Výš, jak je drahý port na switchi? Proto se daťák k PC táhne přes telefon. Vedeš síť ze zásuvky do telefonu a z telefonu do PC. Telefon má dva porty, jeden lankový a jeden pro PC. Taktéž umožňuje vlany, takže IP telefon může být v oddělené síti. Pokud máš POE switch, třeba Cisco SG300-52P, tak ušetříš i jednu 230V zásuvku na adaptér pro telefon. Obojí používáme. Problém je, že SIP telefony do 5kkč mají převážně 100Mbit switch, takže kdo by potřeboval větší datový tok na koncových stanicích, tak má problém a pak vyjde levněji táhnout dva kabely, jeden k telefonu, druhý k pc.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
14.4.2015 07:35 bigBRAMBOR | skóre: 31
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
tak tak, takze vlastne port ve switchi je hodně levný...
Max avatar 14.4.2015 08:22 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Hehe :D. Ale ano, záleží prostě na situaci.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Petr Tomášek avatar 15.4.2015 13:51 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Výš, jak je drahý port na switchi?

Záleží na tom, jaký switch použiješ. Ale SIP telefony klidně můžeš všechny píchnout do jednoho (resp. vícero) 100Mbit nemanagovaných switchů s POE a ty už dnes nejsou zas tak drahý... (P.S. "víš" a ne "výš"...). Jo, jasně ve firmě se 100 telefony už to asi bude jiná. Ale na druhou stranu jsou HW telefony s Gbitem o kus dražší...

multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Josef Kufner avatar 15.4.2015 19:07 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ono nejde jen o switch, ale i o těch pár desítek metrů kabelu, který je potřeba ke switchi natáhnout, a který musí být kudy natáhnout.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Max avatar 15.4.2015 19:55 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ono je toho víc, ušetří se zásuvky v kanclu, kde jich bývá docela málo. Dále, každé zařízení (třeba switch) navíc, to je něco ošklivého, protože ti to zabírá místo, víc patch kabelů v racku (menší přehlednost), spotřebovává více energie, takže je potřeba přizpůsobit ups a víc hřeje (takový normální switch HP ProCurve 2810, to je snad 80W), takže je třeba přizpůsobit klimatizaci. Když se pak koupí nějaký hloupý 100Mbit POE switch, tak zase, nemáš jednotnou síťovou infrastrukturu, když je hloupý, tak nemáš ani rozumnou možnost monitoringu.
Podle mně je téměř vždy výhodné využít jen jeden port a táhnout komunikaci přes telefon. Samozřejmě se tu bavíme už o nějaké infrastruktuře, né o malém podniku o 20 uživatelích.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Petr Tomášek avatar 15.4.2015 21:42 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ono je toho víc, ušetří se zásuvky v kanclu, kde jich bývá docela málo. Dále, každé zařízení (třeba switch) navíc, to je něco ošklivého, protože ti to zabírá místo, víc patch kabelů v racku (menší přehlednost), spotřebovává více energie, takže je potřeba přizpůsobit ups a víc hřeje (takový normální switch HP ProCurve 2810, to je snad 80W),
No, tak tam nemusíš dávat zrovna největšího žrouta. Existují i docela úsporné switche, zvlášť 100Mbit...
takže je třeba přizpůsobit klimatizaci. Když se pak koupí nějaký hloupý 100Mbit POE switch, tak zase, nemáš jednotnou síťovou infrastrukturu, když je hloupý, tak nemáš ani rozumnou možnost monitoringu.
Ping ti nestačí? ;-) Navíc ten 100Mbit máš lépe oddělený než pomocí VLAN ;-)
Podle mně je téměř vždy výhodné využít jen jeden port a táhnout komunikaci přes telefon.
No, jenomže to má zase tu nevýhodu, že když chcípne telefon (nebo ho někdo hackne), tak máš v čoudeli i PC...
Samozřejmě se tu bavíme už o nějaké infrastruktuře, né o malém podniku o 20 uživatelích.
Zdar Max
No, tak zrovna ten problém, že ti telefon potenciálně může ohrozit PC, bude existovat při 20 stejně jako 1000 pracovních míst...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
14.4.2015 17:36 MarSarK | skóre: 23 | blog: marsark_linux | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Nebyl by nějaký kontakt na tu firmu, která prodává repasované Dialogy 4xxx ? Budeme jich několik potřebovat. Dík.
Even a small adventure could be a beginning of a great journey.
Max avatar 14.4.2015 20:40 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ahoj,
byla to omezená nabídka se slevou pro nás a počet telefonů byl omezen. Akce proběhla před cca 2 roky. Mno, ale zkusit to můžeš, takže ti to pošlu do mailu přes tvůj profil.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 14.4.2015 20:46 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Tak máš v profilu nefunkční mail, takže smůla. Napiš ty mně (buď přes profil, nebo kontakt viz web).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
14.4.2015 19:11 Magog | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Dovolím si osobní pracovní zkušenost s Ericssonem a Aastrou. A vlastně i Siemensem, zmíněným kdesi v komentářích. Pracuju ve firmě zabývající se nahráváním call center, zákaznických linek atd. A každá ústředna, která kdysi byla v zásadě H323 (resp. ISDN pro digitály) a později se jí výrobce snažil překlopit na SIP, je problém. Prostě tam je běžný postup udělat z komára velblouda, pak vzít kanón na vrabce a tohle všechno třikrát protočit. Výsledkem je, že permanentně něco nefunguje. Koupíš novější generaci stejného telefonu a máš problém. Uděláš upgrade firmware ústředny, několik telefonů přestane fungovat. A dokumentace buď žádná, nebo neúplná.
Max avatar 14.4.2015 23:57 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Máme zatím asi 3 druhy IP telefonů + i nějaké analogy přes převodníky a zatím si nestěžuji. Starých dektů jsme se museli zbavit, ty by byly nekompatibilní. Jinak výrobce dodává k ústředně i hafo jiných výrobců a nevypadá to zle. Každý telefon má svůj config a hotovo.
Teď je jen otázkou, co doporučuješ? Já jen tak, ze zvědavosti. Také Asterisk?
Jinak teď jsem řešil nahrávání jedné analogové linky. Nakonec zvítězila cena a i to, že je to jen minorita, jen kdyby. Šli jsme do ReDat, základní verze pro win ,co nahrává do mp3 a má jednoduché indexační a filtrační win okénko pro snadnější hledání konkrétní komunikace.
Kdyby jsme to řešili ve větším, tak hodně dobře vypadá řešení od firmy Doradus, linuxová mašinka s web ksichtem, vše přehledný atd.
Na druhou stranu, mělo by něco existovat i přímo pro naší ústřednu, zase za těžký many. Mno, je to jedno, zatím nenahráváme :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
15.4.2015 09:41 MarSarK | skóre: 23 | blog: marsark_linux | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Já zatím pro pár linek provozuji Asterisk. Mám tam SIPy + kartu, která je připojená systémovým kabelem do patchpanelu, kde se připojují analogy. Pak to mám propojené s druhým Asteriskem, který je jinde a trustujeme si nějaké věci. Kdybych řešil nějakou větší instalaci, tak bych asi šel do nějakého řešení postaveného na Asterisku s komerční podporou.

Jinak u nás na ČVUTu dožívají ústředny MD110 různě pospojované přes IPmuxy a vedle toho se páchá Cisco CallManager, cože je težký vendor-lock-in a křeč, ale chodí to.

MS:
Even a small adventure could be a beginning of a great journey.
Petr Tomášek avatar 15.4.2015 13:54 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Jinak teď jsem řešil nahrávání jedné analogové linky. Nakonec zvítězila cena a i to, že je to jen minorita, jen kdyby. Šli jsme do ReDat, základní verze pro win ,co nahrává do mp3 a má jednoduché indexační a filtrační win okénko pro snadnější hledání konkrétní komunikace.
Kdyby jsme to řešili ve větším, tak hodně dobře vypadá řešení od firmy Doradus, linuxová mašinka s web ksichtem, vše přehledný atd.
Na druhou stranu, mělo by něco existovat i přímo pro naší ústřednu, zase za těžký many. Mno, je to jedno, zatím nenahráváme :)
Zdar Max
No, vidíš a s asteriskem bys měl nahrávání spíchnuto za půl hodiny...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Max avatar 15.4.2015 14:07 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
A včetně user interface s vyhledáváním? To asi ne, co? To jedině nějaká supportovaná verze, jejíž součástí je i nějaká klikačka? Nebo žiju v nevědomosti a Asterisk má také nějaký webksicht?
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Petr Tomášek avatar 15.4.2015 17:55 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
No, klidně to můžeš házet do určitého adresáře jako soubor pojmenovaný podle telefonního čísla a datumu/času, kdy se hovor uskutečnil (případně pokud máš v nějaké databázi k číslům přiřazená jména i to) - no a na zobrazování souborů a vyhledávání předkládám už nějaké webové udělátko určitě existuje, se vsadím...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
18.4.2015 18:54 Magog | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Heh, tak teď jsem si koukám docela pěkně naběhl, a to hned nadvakrát.

V první řadě ano, pracuju ve firmě, která je zodpovědná za ReDat. Takže cokoliv napíšu ohledně nahrávání je buď reklama na zaměstnavatele, nebo poškození dobrého jména zaměstnavatele :-)

Ono je nejhorší na tom to, že všechno má svoje pro a proti. Z mého pohledu je nejlepší (čti: nejméně špatně) Cisco. Ale je složitý jak hovado, kdykoliv se cokoliv podělá, utopíš v tom spoustu času a/nebo peněz (např. nic netuše změníš preferenci kodeků a ono to přestane nahrávat, protože transcoding šifrovaně nelze). Navíc očekávám, že Cisco nebude zrovna nejlevnější (ceny ústředen nesleduju, ale odhadoval bych to tak).

Kromě Cisca se dost nahrává Avaya, Genesys nebo Siemens (ten český je teď myslím na něco přejmenovaný, ale už si nepamatuju na co).
24.9.2015 11:50 Libor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Zdravím, nevím, zda to ještě někdo bude číst, ale mám dotaz na autora:

Telefonní seznam se na SIP telefonech nedá zobrazit. Standardně má ústředna nějakou fci a digitální telefony mají přístup k seznamu v ústředně. Pro SIP telefony existuje nějaké komerční řešení, cena asi 20kkč, možná i více (umí to samozřejmě mnohem více věcí). Nakonec jsme to vyřešili tak, že kolega nastudoval API u SIP telefonů, rozjel telefonní seznam formou web app s tím, že poskytuje i API pro SIP telefony. Nemáme tedy telefonní seznam v excelu, ale kompletní seznam máme formou web app, kterou lze jednoduše editovat a vše vidí SIP telefony., takže jsou teď na tom líp, jak digitály

Mohl bych se zeptat, jakým způsobem to bylo vyřešeno? Aktuálně řešíme také telefonní seznam do telefonů AASTRA, ale: 1) to, co si umí natáhnout přímo do sebe neobsáhne seznam celé společnosti, má omezenou velikost, co si může do sebe stáhnout 2) seznam samozřejmě není aktuální, dokud se telefon nerestartne a nenatáhne si aktuální soubor.

Je možné se s autorem případně spojit nějak osobně, abych to nepsal do vlákna?

ústředna aastra není.

děkuji za odpovědi Libor
Max avatar 24.9.2015 12:04 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
Ahoj,
seznam se nenatahuje do telefonu, ale telefon je napojen na web službu. Na telefonu je tedy jedno tlačítko předprogramované jako XML s hodnotou : "http://seznam.firma.local/aastra/tels.php"
Když se ťukne na tlačítko, tak je tam klasický search box. Začneš ťukat nějaké jméno a pak dáš šipku dolu a listuješ v seznamu, který jsi vytvořil tím search boxem a je tam vyfiltrovaných x lidí.
Ta app je čistý tel. seznam napsaný v php, kam mají zaměstnanci přístup přes web prohlížeč. Jsou tam základní informace, které ve firmě používáme, tzn. : pobočka, číslo, mobil, zkratka na mobil, mail, poznámka a pár dalších věcí.
Máme tedy vlastně dva tel. seznamy. Jeden je v rámci ústředny a poskytuje tel. seznam jen digitálním telefonům a udržuje se sám, druhý je formou php aplikace, kterou si udržujeme sami a máme tam komplet info o kontaktu + jsou na něj napojeny všechny IP telefony (Aastra 67xx a 68xx).
Kontakt na mně viz můj profil, nebo můj web uvedený v profilu.
Zdar Max
PS: jinak z textu je patrné, že na ústředně nezáleží, záleží jen na IP telefonech, protože kolega to napsal na základě dokumentace k Aastra IP telefonům.
Měl jsem sen ... :(
9.6.2016 18:53 Akát
Rozbalit Rozbalit vše Re: Firemní telefonní ústředna Aastra MX-ONE
My používáme o dost levnější řešení. Dvě SIP ústředny Ipex iPBX 100 (založené patrně na Asterisku), v různých městech. A telefony SIP:
  • teď Grandstream GXP1625 - konfigurace z ústředny, měly by umět centrální tel. seznam, ale zatím nepoužíváme, jednou za delší čas některé kusy začnou zlobit, a musí se opakovaně restartovat, možná chyba ve firmware s uvolňováním RAM
  • Grandstream GXP1165 - už se neprodává
  • Well SIP-T20 - dražší, solidnější, ale ústředna nepodporuje jejich centrální konfiguraci
  • Interbell IB135, IB136 - první nasazené telefony, bez konfigurace z ústředny, po výpadku proudu se někdy zasekly, ale dost jich funguje už asi 7 let

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.