Byla vydána beta verze Linux Mintu 22.3 s kódovým jménem Zena. Podrobnosti v přehledu novinek a poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že nástroj Systémová hlášení (System Reports) získal mnoho nových funkcí a byl přejmenován na Informace o systému (System Information). Linux Mint 22.3 bude podporován do roku 2029.
GNU Project Debugger aneb GDB byl vydán ve verzi 17.1. Podrobný přehled novinek v souboru NEWS.
Josef Průša oznámil zveřejnění kompletních CAD souborů rámů tiskáren Prusa CORE One a CORE One L. Nejsou vydány pod obecnou veřejnou licenci GNU ani Creative Commons ale pod novou licencí OCL neboli Open Community License. Ta nepovoluje prodávat kompletní tiskárny či remixy založené na těchto zdrojích.
Nový CEO Mozilla Corporation Anthony Enzor-DeMeo tento týden prohlásil, že by se Firefox měl vyvinout v moderní AI prohlížeč. Po bouřlivých diskusích na redditu ujistil, že v nastavení Firefoxu bude existovat volba pro zakázání všech AI funkcí.
V pořadí šestou knihou autora Martina Malého, která vychází v Edici CZ.NIC, správce české národní domény, je titul Kity, bity, neurony. Kniha s podtitulem Moderní technologie pro hobby elektroniku přináší ucelený pohled na svět současných technologií a jejich praktické využití v domácích elektronických projektech. Tento knižní průvodce je ideální pro každého, kdo se chce podívat na současné trendy v oblasti hobby elektroniky, od
… více »Linux Foundation zveřejnila Výroční zprávu za rok 2025 (pdf). Příjmy Linux Foundation byly 311 miliónů dolarů. Výdaje 285 miliónů dolarů. Na podporu linuxového jádra (Linux Kernel Project) šlo 8,4 miliónu dolarů. Linux Foundation podporuje téměř 1 500 open source projektů.
Jean-Baptiste Mardelle se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 25.12.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení také na Flathubu.
OpenZFS (Wikipedie), tj. implementace souborového systému ZFS pro Linux a FreeBSD, byl vydán ve verzi 2.4.0.
Kriminalisté z NCTEKK společně s českými i zahraničními kolegy objasnili mimořádně rozsáhlou trestnou činnost z oblasti kybernetické kriminality. V rámci operací OCTOPUS a CONNECT ukončili činnost čtyř call center na Ukrajině. V prvním případě se jednalo o podvodné investice, v případě druhém o podvodné telefonáty, při kterých se zločinci vydávali za policisty a pod legendou napadeného bankovního účtu okrádali své oběti o vysoké finanční částky.
Na lepší pokrytí mobilním signálem a dostupnější mobilní internet se mohou těšit cestující v Pendolinech, railjetech a InterPanterech Českých drah. Konsorcium firem ČD - Telematika a.s. a Kontron Transportation s.r.o. dokončilo instalaci 5G opakovačů mobilního signálu do jednotek Pendolino a InterPanter. Tento krok navazuje na zavedení této technologie v jednotkách Railjet z letošního jara.
V práci jsme se rozhodli vyzkoušet Ticket system. Požadavky: jednoduchost, přehlednost. Nemáte někdo s něčím podobným zkušenosti co by jste mohli doporučit?
Stačí když to bude umět vytvářet tickety, přiřazovat je uživateli, psát tam nějaký poznámky a možnosti na selektování (třeba výběr podle uživatele), datumu zadání atd...
Tak zní základní požadavek. Je něco opensource, nebo nějaké free (myšleno zadarmo) s čím někdo máte zkušenosti? Předně by se jednalo o vyzkoušení a teprve podle toho, jak by se systém uchytil by jsme se rozhodli zda na něj přejdeme.
Čeština není nijak moc důležitá, těch pár věcí se dá v opensource přeložit co uvidí uživatelé. Nejlepší by asi bylo webové řešení s podporou emailů ale nevím co přesně se dá očekávat od takových systému. Našel jsem toto ale... prostě je toho moc k vyzkoušení
Díky za jakoukoli radu
Tiskni
Sdílej:
(Zejména, má-li se jednat o něco jednoduššího.)
tudíž podle aktuální situace je lepší si vyzkoušet, zda-li pro nás bude nějaký podobný systém přínosem a jaká na něj bude odezva. Potom se teprve rozhodnout dále a případně napsat něco vlastního.S tím souhlasím.
nebo co to "může" umět.Podle mě na to jdeš špatně. Prvně bys měl říci (anebo aspoň vědět), co chceš, a až pak shánět po nějakém řešení.
Taky muzu docela doporucit Mantis. A samozrejme obligatni Bugzilla.Nevím, jak správci, ale jako uživatel Bugzillu nesnáším. Přímo mě odpuzuje.
A nemyslím si, že jsem sám, a proto si nejsem jistý, že je splňuje požadavky jednoduchosti a přehlednosti.
Petr: Franto, vyřešil's tu stížnost ohledně DNS vrata-interplech.com? Franta: Já nevím, to udělal asi někdo z techniků. Petr: No ale já potřebuju vědět, jestli to už někdo vyřešil, nebo jestli se alespoň někdo ozval. Franta: Nevim, ale oni to vlastně nemohli dělat, protože to nejdřív musej udělat hostmasteři. Petr: No a dělá na tom někdo z hostmasterů? Franta: Nevim, tak jim třeba zavolej.