abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 14:00 | Zajímavý projekt

Vítězným projektem letošního ročníku soutěže určené vývojářům open source hardwaru Hackaday Prize se stal modulární senzorový systém FieldKit.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
16.11. 15:44 | Nová verze

Byl vydán Debian 10.2, tj. druhá opravná verze Debianu 10 s kódovým názvem Buster. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 10 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
15.11. 13:22 | Zajímavý článek

Na stránkách spolku OpenAlt vyšel Rozhovor s Jaroslavem Tulachem o GraalVM – o kompilátoru umožňujícím v jednom programu kombinovat různé jazyky (Java, JavaScript, Ruby, R, C, C++, Fortran, Rust aj.), překládat do nativních binárek nebo si snadno vytvořit vlastní jazyk a použít při tom stávající ekosystém (debugger, profiler, IDE atd.).

xkucf03 | Komentářů: 0
15.11. 11:55 | Komunita

Bylo spuštěno předobjednávání linuxových chytrých telefonů PINEPHONE v limitované edici BraveHeart. Cena telefonu je 149 dolarů. Cena dopravy do Česka je 15 dolarů. Telefony by mely být odesílány na přelomu prosince a ledna.

Ladislav Hagara | Komentářů: 25
15.11. 02:22 | Pozvánky

Fedora 31 Release Party, tj. oslava nedávného vydání Fedory 31, se uskuteční ve středu 20. listopadu v Brně. Program přednášek bude upřesněn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
15.11. 01:11 | Nová verze

Příspěvek na blogu webové aplikace pro spolupráci na zdrojových kódech pomocí gitu Gitea (Wikipedie) představuje novinky a ukazuje náhledy nové major verze 1.10.0 této v programovacím jazyce Go naprogramované aplikace. Nově jsou například vedle sebe zobrazovány původní a nové verze obrázků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.11. 22:33 | IT novinky

Společnost Docker stojící za stejnojmennou kontejnerovou technologií čelila vážným finančním problémům. Stávající investoři do ní ale vložili dalších 35 milionů dolarů a společnost Mirantis odkoupila Docker Enterprise.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.11. 16:11 | IT novinky

Od 24. listopadu bude možné předobjednat přenosný počítač Pocket Popcorn Computer (Pocket P.C.) s 1.2 GHz Quad-Core ARM Cortex-A53 CPU, 2GB DDR3 RAM, 32GB eMMC Memory, 4.95" Full HD IPS LCD a 3200 mAh Removable Battery. Počítač by měl být odesílán v květnu 2020. Předinstalován by měl být Debian 10.

Ladislav Hagara | Komentářů: 113
14.11. 11:11 | Komunita

Canonical věnoval nadaci UBports další telefony a tablety pro podporu vývoje Ubuntu Touch, tj. Ubuntu pro telefony a tablety. Vybraní vývojáři Ubuntu Touch je mohou získat zdarma.

Ladislav Hagara | Komentářů: 24
14.11. 09:33 | Zajímavý projekt

Společnost GitHub v rámci svého GitHub Archive Programu vytvoří několik off-line záloh open source softwaru nacházejícího se na GitHubu pro budoucí generace. První taková záloha všech aktivních repozitářů proběhne 2. února 2020 ve spolupráci se společností Pigl na jejich piqlFilmy a uložena bude v Arktickém světovém archivu. Případné obnovení ze zálohy by mělo být možné i za 1 000 let.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
 (25%)
 (6%)
 (16%)
 (54%)
Celkem 224 hlasů
 Komentářů: 16, poslední dnes 10:42
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

 

28.2. 06:05 | poslední úprava: 9.4. 23:18

         

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

28.2. 07:32 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Pěkné, škoda že to není v lidském jazyce. Takhle to těžko můžu dát přečíst klukovi na základce, který se anglicky teprve učí.
28.2. 09:52 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Use translator if you like ... https://translate.google.cz/translate?hl=cs&sl=en&tl=cs&u=https%3A%2F%2Fwww.abclinuxu.cz%2Fblog%2Fbherzet%2F2019%2F2%2Fcharging-a-smartphone-from-aa-batteries

Or give URL only and be surprised as is your son skilled.
28.2. 10:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jo díky, ale já ho potřebuji motivovat tak, aby se chtěl naučit zacházet s trafopájkou, a ne aby se místo učení angličtiny spoléhal na nějaký překladač.
28.2. 11:05 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Tak najdi text v češtině nebo ho to nauč sám, ne?
28.2. 11:29 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
My son didn't like Voltik. So he has something more simply - Boffin 500 now. And he plays with them.
If you like to change anything use their own motivation.
28.2. 13:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Tenhle text je na úrovni, že ho přečte se slovníkem libovolný začátečník. Stačí nebýt líná lemra. Neumět anglicky znamená být pologramotný.
28.2. 13:45 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Na trafopajku zabudni, radsej nejaku stanicu. Napr. SL-20 nie je draha a pritom je velmi dobre pouzitelna.
Bystroushaak avatar 28.2. 13:53 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Proč proboha? Proč kupovat bazmek za tři tisíce, kterým se ve výsledku pájí blběji než tou trafopájkou za pětikilo?
28.2. 14:19 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Je to asi o osobní preferenci. Mně se trafopáječkou pájí blbě. Další věc je, že AFAIK spousta trafopáječek není ošetřená proti napěťovým spičkám při vypínání, tj. může ti to zrakvit CMOSy.

Koupil jsem před časem tuhle páječku a přide mi zcela ok (ale nejsem náročnej, pájím celkem málokdy).
Bystroushaak avatar 28.2. 15:28 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Je to asi o osobní preferenci. Mně se trafopáječkou pájí blbě.
Jde o to se to naučit. Když to člověk neumí, tak se to skutečně dělá blbě. Možná zním kousavě, ale nemyslím to tak - v životě jsem viděl lidi, co se to nikdy nenaučili a taky preferovali všemožné alternativní páječky, od plynových po pájecí stanice. Přitom to celé bylo o impulzním PWM, kterým jsi schopný když to umíš dost precizně dávkovat patřičný výkon. Samozřejmě to ještě komplikuje délka očka, která má na výkon docela brutální vliv.
Další věc je, že AFAIK spousta trafopáječek není ošetřená proti napěťovým spičkám při vypínání, tj. může ti to zrakvit CMOSy.
To je pravda. Osobně jsem to řešil většinou instalací patice, protože stejně jsem často čipy kanibalizoval na další projekty a cena patice je asi korunu padesát.
Koupil jsem před časem tuhle páječku a přide mi zcela ok (ale nejsem náročnej, pájím celkem málokdy).
Já můžu doporučit ERS 50. Vyrábí se to už někdy od dob komunismu prakticky beze změny a na aukru se dá sehnat okolo pětistovky. Patří k těm věcem, které potom můžeš odkázat ještě vnoučatům a výkonově je na tom dobře.
28.2. 17:49 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jde o to se to naučit. Když to člověk neumí, tak se to skutečně dělá blbě. Možná zním kousavě, ale nemyslím to tak - v životě jsem viděl lidi, co se to nikdy nenaučili a taky preferovali všemožné alternativní páječky, od plynových po pájecí stanice. Přitom to celé bylo o impulzním PWM, kterým jsi schopný když to umíš dost precizně dávkovat patřičný výkon.
Jo já věřim, že to jde, a jsem schopen pracovat i s trafopáječkou, akorát to nepreferuju... Připomíná mi to naši debatu o code completion na ircu, akorát tentokrát obráceně ;-)
Já můžu doporučit ERS 50.
Jo, ty jsme měli v radioklubu, když jsem tam ještě chodil kdysi dávno... Ty byly fajn. Pak tak byly nějaký novější co se prodávaly jako stavebnice a taky byly dobrý.
Fluttershy, yay! avatar 28.2. 19:15 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
1.3. 09:01 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ked prisoplis 5 suciastok na nejaky plosak, tak je to asi jedno (aj ked vysledok casto podla toho aj vyzera). Ale skus si tym vymenit TQFP128.
Bystroushaak avatar 1.3. 09:31 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No tak asi očividně se bavíme o domácím bastlení. Netvrdím, že trafopájka je vhodná na všechno, ale neplatí to ani opačně. Jinak TQFP128 jsem trafopájkou zrovna odstraňoval, ale pravda že připájet zpět už bych asi nedal :D
1.3. 10:02 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Co takhle reball?
1.3. 18:44 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Na reball teplovzdusna pistol a sablona s drziakom. Gulicky kupit. Netreba ziadne drahe vybavenie - ale je to dost babracka.
Jendа avatar 1.3. 11:42 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Článek nebyl o měnění TQFP128 (což si mimochodem neumím představit mikropájkou, potřeboval bych to prohřát plošně, tj. horkovzduch nebo IR), ale o pájení drátů. A to se mi osobně líp dělá tou trafačkou.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
Bystroushaak avatar 1.3. 11:49 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jendа avatar 1.3. 11:51 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
To samozřejmě umím a dělám. Řeč byla o výměně -- jak to mikropájkou odstranit?
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
1.3. 13:43 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
To samozřejmě umím a dělám. Řeč byla o výměně -- jak to mikropájkou odstranit?
No, tak v zásadě jde to tak, že prohřeješ jednu nebo několik málo nožiček a pinzetou ji/je vychýlíš trošku nahoru. Samozřejmě ale pak je celkem velká pravděpodobnost, že se nějaká nožička ulomí, takže se to moc nedá doporučit...
1.3. 21:50 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
U TQFP namatlat nudli tekutýho cínu a dost na to aby vydržela tekutá než se namatlají všechny 4 strany, pak jen sundat IC a očistit cín.
1.3. 21:59 Filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Lepsi je to nahrat na zhlicce, plus horkovzduch zvrchu, z rohu to chytnout ostrou pinzetou

Samozrejme kdyz tomu konstrukce desky nebrani
1.3. 21:57 Filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Zkus JBC s uz nikdy nic jinyho do ruky nevezmes :))

https://www.jbctools.com/compact-category-10.html

Cenove je to samozrejme uuplne jina liga nez trafopajka

- hrot se nahreje prakticky okamzite (nez prisunu hrot k soucastce) - velkej vykon, vyhriva se primo spicka hrotu - jednoduchym pohybem vytahnu aktualni hrot a nasadim si novej (jinej rozmer, tvar, ...).. a to jednou rukou, neresim, ze starej je jeste horkej

Je to masakr <3
Bystroushaak avatar 2.3. 15:00 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
To vypadá super, kdybych ještě bastlil, tak o tom asi uvažuju. Co ty, co teď děláš?
1.3. 18:53 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Nahriat teplovzdusnou pistolou (30-60 sekund) a zdvihnut vakuovou pipetou (lacna rucna s pumpickou). Osadit sa to da tiez teplovzdusnou pistolou, ale takmer vzdy niektore piny nemaju kontakt (napriklad su zoxidovane) a treba to rucne dokoncit. Pripadne to rovno cele spajkovat rucne. Dobry cin, tavidlo a spajkovacia stanica - robi sa cela strana naraz, tak musi drzat teplotu.
28.2. 18:44 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Stanici mám také, ale některé věci jdou lépe tou trafopájkou. Třeba nastavovat uhnilé kabely v husích krcích.

Před lety jsem s trafopájkou dokonce pájel drátky místo sežraného tištěného spoje na jedné staré 486ce, ta je funkční dodnes! Takže v tomhle ohledu netrpím nadměrnými obavami, naposledy jsem trafopájkou zprovoznil jednu řídící jednotku asi před měsícem.
Jendа avatar 1.3. 02:04 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Radši ať si každý vyzkouší co mu vyhovuje. Já taky preferuju trafopájku na všechno kromě SMD, mnohem líp se mi pájí s nástrojem, u kterého můžu rychle regulovat teplotu.

YMMV, znám lidi, kteří skvěle pájí mikropájkou i dráty, a lidi, kteří tu realtime ruční regulaci nějak nezvládají a tak hrot o konstantní teplotě potřebují.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
1.3. 06:22 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No, trafopájkou jsem jednou před lety pájel odloupnutou SMD blechu v mobilu, který kamarádovi upadl. On teda pak ještě upadl na něj, a ani zodolněný Siemens jeho váhu nezvládl :-)

Velikost asi milimetr krát půl, přidržoval jsem jí udělátkem vyřezaným ze sirky. Povedlo se mi to přilepit na několikátý pokus a mobil byl funkční, ale už takovou hrůzu nikdy nehodlám opakovat :-D
1.3. 11:44 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Nojo, Rusko není země ale životní styl.
28.2. 23:40 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Přeložit synovi těch pár vět, třeba i s Google Translatem v ruce, a nebo mu i poslat odkaz na anglickou verzi, když je v ní 9 obrázků, které nesou více informační hodnoty než ten text okolo, by snad neměl být takový problém. Ale dobře, přidal jsem český překlad.
1.3. 06:33 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Díky, předám až ho uvidím. Není to můj syn ale známé, a má o elektriku i trochu zájem, ale rád bych ho nenápadně motivoval, aby víc chtěl "sám od sebe".
vencour avatar 1.3. 10:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Měl by mít zájem, vědět, proč něco chce.
Sám chystám spáchat něco jako "semafor na dveře", zelená, když je za nima tma, červená, když se tam svítí a oranžová, když je tam pohyb nebo něco jinýho. Čili nejen zapájet, ale i navrhnout, jak to bude reagovat, fungovat, plus otestovat když bude na záchodě okno, jak to modifikovat nebo umístit, aby to pořád fungovalo.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
1.3. 10:48 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Kdyby to záleželo jen na něm, tak bude chtít akorát hrát Minecraft, k tomu má příkladů kolem sebe dost. Ale když se dozví pár věcí dřív, než se to začne učit ve fyzice, chytne se sám...
vencour avatar 1.3. 11:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Stačí inspirativní příklad.
Buď ho to bude lákat stavět, spojovat, provozovat nějaká aktivní schémata, co k něčemu jsou, nebo zjistí, že "radši půjde na archeologii" nebo kam vlastně ...
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
1.3. 11:49 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No a tohle mi právě připadá docela inspirativní, celkem jednoduchá ptákovinka s velkou užitečností. S tou archeologií se uvidí, už mám otestované že zvládne výstavu počítačů stejně jako keltských vykopávek a zajímá ho obojí. Však i skladník si může přečíst Vergilia v originálu, ne? ;-)
vencour avatar 1.3. 13:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Přijde na to ... archeologii jsem uváděl jako citát našeho profesora na analýzu z prváku ... kdo nezvládne tohle, může jít jinam ;-)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
1.3. 02:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Něco mi říká, že angličtina je víc lidský jazyk, než zbytečná čeština.
1.3. 06:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Za lidské jazyky považuji ty, které jsou mě a lidem v mém okolí srozumitelné bez dlouhého učení, tady češtinu, slovenštinu a polštinu. Což jsou v podstatě tři nářečí jednoho jazyka. Nikoliv zaostalou ostrovní hatmatilku existující v řadě natolik odlišných dialektů, že si její rodilí mluvčí neporozumí ani mezi sebou, natož s ostatními. A podle tvého měřítka je ještě mnohem víc lidský jazyk arabština ;-)
1.3. 11:46 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Nejsem rodilý mluvčí, ale ještě se mi nestalo, abych někomu, kdo umí anglicky, nerozuměl. Ano, pokud je to exotické nářečí, chce to občas pár hodin na kalibraci a pochytit pár nových slovíček, ale není to o nic horší, než mezi Prahou a Brnem či Ostravou.
1.3. 11:52 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Nikoliv zaostalou ostrovní hatmatilku existující v řadě natolik odlišných dialektů, že si její rodilí mluvčí neporozumí ani mezi sebou, natož s ostatními.
Podle posledník testů IETLS mám AJ na úrovni rodilého mluvčího (band 8,5), setkal jsem se snad se všemi rodilými mluvčími angličtiny ze všech koútů světa a fakt jsem všem rozuměl, z různých částí US, různých částí UK, Austrálie i spousty 3. zemí, které nemají AJ jako primární jazyk.

Zato porozumět slovákům, nebo polákům je docela problém a hlavně v případě slováků mě to i neskutečně irituje; poláci se alespoň netváří divně, když přejdeš na AJ. A mimochodem, AJ jsem se nikdy nijak zvlášť neučil, to co probíhalo ve škole a dá se považovat za učení byla spíše parodie. Stačí konzumovat obsah v tom jazyce, komunikovat a není problém.
A podle tvého měřítka je ještě mnohem víc lidský jazyk arabština ;-)
Myslíš že je na světě více lidí, kteří umí Arabsky, než Anglicky?
1.3. 12:11 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Mluvit s Poláky anglicky bych se teda styděl, a rozprávať po slovensky som sa vedel skǒr ako česky psát. Stačí konzumovat obsah v těch jazycích a není problém minimálně s porozuměním ;-)

Arabsky se dorozumíš ve značné části světa, například v severní a západní Evropě. A třeba ve Francii rozhodně lépe než anglicky ;-)
1.3. 12:46 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Stačí konzumovat obsah v těch jazycích
A oni nějaký kvalitní obsah vhodný konzumace mají? ;-)
Arabsky se dorozumíš ve značné části světa, například v severní a západní Evropě. A třeba ve Francii rozhodně lépe než anglicky ;-)
Myslím, že jsem v těch zemích strávil víc času než ty, a AJ nebyla problém ani s komunitou imigrantů.
1.3. 13:03 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Rozhodně kvalitnější než Česká televize: https://www.youtube.com/playlist?list=PLFttT4XjEwKQjYyH9m2vwwXQG94tUEeR1

Případně s českými titulky: https://videacesky.cz/tag/polske-legendy
1.3. 13:47 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Máš nějakej osobní problém s angličtinou nebo proč vlastně tohle řešíš?
1.3. 14:45 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No verim, ze zvratky chutnaji lepe nez stolice, ale to pro me neni duvod zacit je konzumovat. Argument s ceskou televizi je asi na stejne urovni. Vzdycky me na netu prekvapi, ze na televizi kouka nekdo jiny nez duchodci.
1.3. 15:58 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
A jak víš že nejsem důchodce? Nebo si myslíš že sem chodí jenom samí uhrovití puberťáci jako jsi ty? :-D

Tedy, v dobách kdy jsem ještě televizi sledoval, což už bude několik desetiletí, v té polské bylo vždy k vidění víc než v československé.

Mohl bys dát konkrétní příklad kvalitnější současné krmě, kterou konzumuješ ty osobně?
1.3. 14:43 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Az zacnou Slovaci a Polaci produkovat obsah, ktery za to stoji, tak mozna. Oni tedy obcas produkuji, ale kupodivu v anglictine.

Ve Francii jsem se domluvil anglicky bez problemu, ale nikdo, s kym jsem tam pravidelne komunikoval, tedy arabsky neumi. Snad krome prodavace kebabu, ale to byl mozna spis turek, takza arabsky neumi taky.
Max avatar 28.2. 08:57 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Doporučuji používat věčný hrot. Jednou jsem ho koupil a od té doby se mi ho nepodařilo upálit. Ke koupení za pár korun a rozhodně se vyplatí :
Věčný hrot k trafopáječce 0,8mm
Věčný hrot k trafopáječce 1,6mm
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
28.2. 10:34 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jo, to je dobrá věc v nějakém kumbálu. Ale jednou jsem potřeboval něco spájet venku, kde foukal vítr, a dopadlo to tak že jsem ten věčný hrot uštípl kombinačkami a konce smotal, jinak bych to nezapájel ani za hodinu.

Víc se mi pak osvědčil mosazný svářecí drát, s pomocí šmirglu a pájecí kyseliny pro klempíře pocínovaný. Ten vydrží mnohem déle než měděný a i po přepálení stačí když se konce dotýkají, pájí to dál protože mosaz je tvrdá a drží spojení.
Bystroushaak avatar 28.2. 13:44 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Já si prostě dopředu vyrobil pár desítek pájecích oček z kusu elektrikářského drátu a měl jsem na rok vystaráno. Ta výměna je otázkou pár minut, tak nevím proč hledat nesmrtelné očko.
28.2. 15:21 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 31 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Nesmrtelný očko není třeba měnit. Není nic otravnějšího než nutnost před posledním spojem měnit očko... Věčné očko opravdu vydrží dlouho a je preciznější. Na fajnovější práci pak už je samozřejmě lepší pájka s hrotem.
-- OldFrog
Bystroushaak avatar 28.2. 15:29 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
To chápu, ale podle všeho má nižší výkon. Samozřejmě každému jak je libo. Mám takový pocit že jsem to kdysi zkoušel (už je to přes deset let, uh) a nebyl jsem s ním spokojený.
Max avatar 28.2. 16:26 Max | skóre: 67 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Já jsem s ním spokojeno na 100%. Pravdou ale je, že jsem s ním ještě nepájel pod širákem ve větru.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 28.2. 13:40 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Doporučuji používat věčný hrot. Jednou jsem ho koupil a od té doby se mi ho nepodařilo upálit.
Tipol by som si, že tak vznikol jeho názov :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
28.2. 17:06 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Přihodím k příští objednávce, díky.
28.2. 09:37 MadCatX | skóre: 23 | blog: dev_urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Here is a question for the crowd. When there is a post written in English on a Czech website visited almost exclusively by people who understand Czech, are we supposed to have the followup discussion in English anyway?

One thing that strikes me as a possible problem is the voltage drop as the AA batteries discharge. This could seriously limit the usable capacity of the batteries that can be used to actually charge the phone.
28.2. 09:53 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Well then voltage from powerbank is constant?
28.2. 11:04 MadCatX | skóre: 23 | blog: dev_urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Every accumulator drops voltage as it discharges, what matters is the extent of the drop. For example a car battery is rated at 12 V, it has about 14 V at full charge and when it drops to about 12.6 V it is considered nearly fully drained. I never checked myself but I'd expect the Li-Ion cells in powerbanks to exhibit much lower voltage drop than AA batteries.
28.2. 14:01 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Power banks use DC/DC converters to keep output voltage constant (5 V) regardless of battery charge level.
28.2. 10:10 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Here is a question for the crowd. When there is a post written in English on a Czech website visited almost exclusively by people who understand Czech, are we supposed to have the followup discussion in English anyway?
Ich denke что да ...
28.2. 11:51 čechyČechům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
ale hovno
28.2. 12:52 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
¿Qué?
28.2. 13:37 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Pydaan anteeksi
28.2. 18:05 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
When there is a post written in English on a Czech website visited almost exclusively by people who understand Czech, are we supposed to have the followup discussion in English anyway?
I don't think so. My take on this is that I'll eventually have to host my blog elsewhere and once that happens, I'll lose most of the Czech readers. All that'd be left to gain any relevant feedback or promote some of my thoughts would be to post it to mostly English-speaking communities. At the same time, most of the people here understand English at least to some degree. I get a much larger potential audience for a little bit of extra effort (and practice my English doing it).

Discussing in English only makes sense if we want people who don't speak Czech understand it too. I don't see it particularly important here (even the buttons to reply to a comment are labeled in Czech), so use whatever language you want.
One thing that strikes me as a possible problem is the voltage drop as the AA batteries discharge. This could seriously limit the usable capacity of the batteries that can be used to actually charge the phone.
That's a good point and one that worries me too. I'll see how bad it gets and try to figure out a solution if necessary.
1.3. 02:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Well it definitely eliminates some Kapica's from taking part in the conversation; I'd say it's a benefit.
1.3. 08:08 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Polib si prdel.
1.3. 11:55 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Well I was not wrong... At least you've just prove that.
1.3. 13:20 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Dlouho jsem tě považoval za normálního, ale pravděpodobně trpíš ve spojitosti s mou osobou jistou obsesí, takže bys měl navštívit nějakého psychoanalytika. Že by nějaký pocit selhání z minulosti? To by tomu totiž odpovídalo.
1.3. 18:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
I am not the one who takes the slightest joke way too personal. Besides, it's common knowledge that you don't speak English, you've shared it here. If you're ashamed of it, do something about it dummy.
1.3. 13:22 banikpyco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
We lose Kapica big expert about distributed data but has big expert on vegan fanatism Stopka. So bad deal, please no more.
1.3. 14:18 Aleš Kapica | skóre: 49 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No machines – no games.
1.3. 18:44 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Attempt for Czechlish?
10.3. 00:08 Dirka | skóre: 15 | blog: dirka12345
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
btw - proved / am. proven
28.2. 12:02 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Interpunkce na blití, to je takovým folklórem czenglish cpát čárky tam, kam nepatří. Co takhle psát jazykem, který autor ovládá? (pokud takový tedy existuje!)
28.2. 12:28 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Suhlasim, nikto by nemal pouzivat jazyk, ktory dokonale neovlada. Mal by radsej slusne a nenapadne cakat az to jedno rano pride samo a bude to bezchybne. Kam by sme dosli, keby si kazdy zvanil anglicky len tak.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
28.2. 12:30 Semo | skóre: 44 | blog: Semo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
A niekto by sa mal taktiez naucit kam kliknut, ked chce reagovat na aktualne posledny/najspodnejsi prispevok. A aj to snad jedno rano pride samo.
If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
28.2. 13:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Samo se to nezlepší ani když by napsal 10000000000000 blogísků ve špatné angličtině
28.2. 13:29 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ok, a v čem je pointa?
28.2. 13:34 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Co takhle psát jazykem, který autor ovládá?
28.2. 13:36 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Angličtinu autor ovládá - ten blog je čitelný a srozumitelný. Leckterý rodilý mluvčí píše hůře.
28.2. 13:43 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Negramotům to tak přijít může
Bystroushaak avatar 28.2. 13:51 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Gramoti píšou tečku na konci věty. Obecně ti doporučuji odebrat se směrem v prdel, neb tu jen škodíš blbýma kecama.
28.2. 13:55 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ty jsi na tom s interpunkcí na chlup stejně jako autor blogu (proč asi?), takže tvou projekci chápu
Bystroushaak avatar 28.2. 13:58 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Chceš naznačit že to není demence, ale póza? Ó, jak sofistikované.
1.3. 03:15 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
když by
Jo a mimochodem: Vyliž mi prdel.
1.3. 08:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Zajímavá volba slovníku, co takhle ta slova občas obměnit?
Bedňa avatar 28.2. 13:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
V rootu, kde hoci do prázdnej diskusie môžeš vstúpiť, ale nemôžeš v nej diskutovať.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
28.2. 13:35 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Pokud má baterie 2700 mAh, tak s tím telefon asi mockrát nenabiješ, protože smartfouny mají řádově podobnou kapacitu (a ještě tam budou ztráty).

Násobit kapacitu baterií 4x nemůžeš, protože mAh představuje jinou různou energii v závislosti na napětí.
28.2. 14:30 pavele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Článek je pěkný.

Ovšem já bych se obával připojit takový bastl na mobil za xxx peněz.

28.2. 18:22 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
No, to já se bál taky, proto jsem pod záminkou, že bych jinak neměl čím fotit, s připojením svého mobilu takticky vyčkal. :D Ale IMO je to celkem safe (pokud ty baterie nezačnou hořet, což… no, raději nic).
28.2. 18:10 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Díky za opravu, s elektrotechnikou začínám a zblbnul jsem to.
regine avatar 28.2. 18:07 regine | skóre: 22 | blog: regine
Rozbalit Rozbalit vše ReCYKO

Užívám asi půl roku:

GP Charge AnyWay
Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
28.2. 19:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ReCYKO
Používáš i ty vyzobrazené ReCyko akumulátory? Pokud ano, jakou máš zkušenost s jejich životností? Mně umírají už po pár cyklech s originální nabíječkou
regine avatar 28.2. 20:53 regine | skóre: 22 | blog: regine
Rozbalit Rozbalit vše Re: ReCYKO

Koupil jsem přímo z čínského e-hopu. Bylo levnější a bral jsem i jiná udělátka. Já mám v nich aku GP ReCyko+ 2050mAh AlwaysReady. Ale mám i samostané tužkové AAA GP ReCyko+ Pro a není problém. Možná bude k sehnání i bez aku a užívat něco od Panasonic Eneloop.

Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
regine avatar 1.3. 08:06 regine | skóre: 22 | blog: regine
Rozbalit Rozbalit vše ReCYKO - odkazy

Další odkazy, ale ceny střílí od boku. Co mám já přímo z čínského e-shopu, tak loni vyšlo asi na 300 Kč.

UK - v angličtině

česky EMOS

Jinak tyto krabičky v čínských e-shopech vyjdou na pár korun. A lze je použít jako svítidlo. ;-)

US $2.69

US $3.03

Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
Jendа avatar 1.3. 01:59 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Technické připomínky k pájení: máš úplně nesmyslné množství kalafuny na pinech které jsi nepájel (jako kdyby ses je snažil kalafunou zalejt) a naopak žádnou kalafunu na pinech které jsi pájel. Zejména na tom záporném je to hezky vidět: ta hrbolatá hrouda cínu, která se pořádně neslila s pinem, je způsobená tím, že to v tekuté fázi nepotkalo tavidlo.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
1.3. 02:25 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Díky za připomínky. Já ty piny do té kalafuny strčil prostě všechny, ale asi jsem ji neohřál dost, důsledkem čehož se na některé piny nedostala skoro vůbec a na zbylých jí ztuhlo moc. Ale s tou snahou je zalejt jsi v podstatě blízko. Říkal jsem si, že takhle to třeba bude o kousek odolnější (což teda nebyl plán, spíš improvizace :D).

Ono mně teda popravdě přijde, že na tom pájení dělám blbě úplně všechno od začátku do konce a když se mi většinou tak na ten druhý nebo třetí pokus povede udělat spoj, který drží, tak to na mě působí spíš jako náhoda. Až se někdy budu nudit, tak zkusím prostě spojovat dráty, na tohle jsem ani pořádně neviděl (osvětlení, je to malé, a pod ochrannými brýlemi už nenosím ty dioptrické, moc to tlačí).
1.3. 06:14 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Materiál se musí pořádně prohřát, aby se do něj cín "vsákl" - povrchová difuze funguje až od dost vysoké teploty. Kalafuna ho přitom chrání před vzdušným kyslíkem, aby nedocházelo k oxidaci, která tomu brání. Pokud to jde, tak pájená místa nejdřív oškrábu, ony tam nějaké oxidy už bývají a navíc se nerovný povrch lépe chytá.

Ale pokud máš ty pájené piny v termoplastu, tak je s tím prohříváním trochu problém :)
regine avatar 1.3. 07:45 regine | skóre: 22 | blog: regine
Rozbalit Rozbalit vše ???

Nedalo mi, ale jinak je mi šum a fuk:

O oxidaci slyším poprvé. Cínu vadí mráz, ale až po desetiletích.

Kdysi jsem pracoval ve firmě, kde na cínové vlně pájeli osazené tišťáky. Kalafunu neužívali, jen 'smáčecí olej', dokonce docela normální olej na smažení (tehdy se olejem zabraňuje za vysokých teplot povrchové oxidace roztaveného cínu). Na konci vše důkladně očistili kartáčováním v perchlorové lázni. Čili kalafuna má upletnění jen ve chvíli vysokých teplot v momentě pájení.

Tehdá ještě cín obsahoval olovo.

Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
1.3. 09:16 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ono mně teda popravdě přijde, že na tom pájení dělám blbě úplně všechno od začátku do konce a když se mi většinou tak na ten druhý nebo třetí pokus povede udělat spoj, který drží, tak to na mě působí spíš jako náhoda.
Jak nanášíš pájku? Občas začátečníci dělaj to, že přikládají pájku současně s páječkou, tj. když ještě není spoj pořádně prohřátej. Případně dokonce občas někdo nejdříve nanáší pájku na páječku a následně hrot omlatlaný v pájce přikládá na spoj pod dojmem, že páječkou se má nanášet pájka.
1.3. 10:13 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ono jak u čeho a kdy. Když přiložíš čistý hrot, tak se dotýká na malé ploše a přenos tepla jde strašně pomalu, někdy to stačí chladnout stejně rychle a prostě to neohřeješ. Ale stačí malinko cínu, a jde to samo. Jenže horký cín po chvíli oxiduje a drolí se!

Navíc očko je potřeba čistit a udržovat pocínované, jinak se ten měděný drát strašně rychle přepálí.
1.3. 11:28 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
jj, suchým hrotem taky nepájím, většinou ho trošičku nacínuju, taky mj. abych si zkusil, jestli má zhruba správnou teplotu...
Jendа avatar 1.3. 11:47 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jenže horký cín po chvíli oxiduje a drolí se!
Při správném pájení trafačkou se ti tohle nestane, protože ji zapneš přesně tak jak potřebuješ a proto se horký cín nijak zbytečně nevyskytuje.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
1.3. 11:55 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ano, při správném pájení. Jenže když si nejdřív nabereš kouli pájky na očko a pak se tím snažíš něco olepit, tak z toho máš za chvilku šedivou kaši a nezapájíš nic, upadne to. A nebudu zapírat že se mi to také stávalo, to je prostě o praxi a zkušenostech.
1.3. 11:29 prqek | blog: prqek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Případně dokonce občas někdo nejdříve nanáší pájku na páječku a následně hrot omlatlaný v pájce přikládá na spoj pod dojmem, že páječkou se má nanášet pájka.
Tak přesně tenhle postup se mi osvědčil úplně nejvíc. Navíc jsem ještě vždycky horké očko s pájkou strčil do kalafuny. I když jsem v tomhle víceméně samouk, tak mám takový matný pocit, že mi tohle dokonce kdysi někdo poradil.
Jendа avatar 1.3. 11:49 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Většinou je to v pohodě, ale jednak je to pomalejší (což asi neřešíš) a jednak u některých tvarů plošek na PCB nechce cín z očka přelézt. Tam se pak hodí dotknout se cínem přímo toho spoje.

Jinak já tohle dělám minimálně když druhou rukou musím něco držet a nemohu s ní tak přikládat cín.
Bojíte se 5G sítí? Pořiďte si domů radar, který veškeré 5G sítě spolehlivě zaruší!
Bystroushaak avatar 1.3. 11:51 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Taky jsem takhle pájel celou střední a nikdy s tím nebyly žádné problémy. Dokonce nás to tak učili.
1.3. 19:13 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ziadna kalafuna! Kvalitny cin obsahuje tavidlo, ktore pri spravnom postupe staci na bezne spoje.

Takze hrotom so spravnou teplotou sa dotknes cieloveho miesta a hned pridavas cin (dotykom o hrot). Spravna teplota je dolezita - ak je prilis vysoka, cin sa prepaluje. Ak prilis nizka, tak nespajkujes, ale lepis. Preto pisem o spajkovacej stanici, je to uplne ina praca - odkedy som kupil, trafopajku som nepouzil. Aj na prvy pohlad "blbe" prispajkovanie drotu na konektor sa da urobit bez roztavenia jeho plastovych dielov...
1.3. 21:02 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Případně dokonce občas někdo nejdříve nanáší pájku na páječku a následně hrot omlatlaný v pájce přikládá na spoj pod dojmem, že páječkou se má nanášet pájka.
Dělám to přesně tak. Přiložím páječku k cínu, nahřeju jí tak, aby se k ní ten cín přichytl, chvíli počkám, přiložím ke spoji, zahřeju, pustím. Abych mohl pájku přikládat ke spoji, potřeboval bych třetí ruku (nebo aspoň něco jako svěrák).

Je to hodně špatně?
Josef Kufner avatar 1.3. 22:52 Josef Kufner | skóre: 69
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jo. Pokud jsi sikovný, můžeš součástky a cín držet jednou rukou a druhou rukou obsluhovat páječku. Pokud jsi šikovný méně, tak ta třetí ruka se prodává. Má dva krokodýlky a lupu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
1.3. 23:04 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Měl jsem problém jednou rukou vůbec udržet jen ten drát u správného pinu. Přikládat ještě cín si nedokážu vůbec představit, takže ta třetí ruka by mohla být dobrá investice, pokud se tomu budu nějak dlouhodoběji věnovat (fakt s tím začínám, vůbec nevím, kam se dostanu). Chtěl jsem se tě zeptat, pod jakým názvem to mám hledat, a hele – ono se to fakt jmenuje třetí ruka. :D (První odkaz ze Startpage na dotaz „pajeni treti ruka“).

Co jsem teda zapomněl napsat je, že jsem prvně jak pin, tak drát pocínoval. Zásadní problém asi je, že jsem pak přidal zbytečně moc cínu, pročež tam vznikla ta hrudka, kterou zmiňoval Jenda.
Josef Kufner avatar 1.3. 23:10 Josef Kufner | skóre: 69
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Palcem a prsteníčkem podržíš drátek, mezi ukazováčkem a prostředníčkem cín. Chce to trochu cviku, ale jde to. Asi tak jako jíst hůlkama. Je dobré si uvědomit, že na přikládání cínu stačí jen jeden stupeň volnosti a tedy méně obratný kloub.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
1.3. 23:38 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Au, už vidím, jak se spálím. :D Ale vyzkouším.
2.3. 06:04 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Neboj, spálíš se mockrát.

Ještě zábavnější je spojování dvou věcí tímhle způsobem, když třeba dva dráty držím takhle mezi prsty proti sobě ve správné poloze, a na posledním mám navlečenou cívku s cínem, protože to nejde nikam povytáhnout a tu třetí ruku bych tam mohl mít leda v zubech... V lepším případě je cívka s cínem někde poblíž položená a z ní vytažená "šibenice", pod kterou to pájím.

S tím pocínováním jsi to udělal dobře, a správné množství cínu na spojení je zase věc zkušenosti, méně je někdy více. Já teda obvykle dávám o maličko víc než je potřeba, protože už jsem opravoval hodně konektorů vylámaných v desce, protože vrstva cínu byla tak tenká že vibracemi praskla.
1.3. 23:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Mě přijde ta "třetí ruka" teda jako dost mechanicky nestabilní.
Josef Kufner avatar 1.3. 23:17 Josef Kufner | skóre: 69
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Má to dost těžkou podstavu. Malé součástky to drží dobře a je celkem snadné to nastavit na správnou polohu.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
1.3. 23:33 SkákalPřesOheňAžSiPropálilMokasíny | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Zásadní problém asi je, že jsem pak přidal zbytečně moc cínu, pročež tam vznikla ta hrudka, kterou zmiňoval Jenda.
Odsávačka je dobrá věc. Případně můžeš tu věc nahřát, a když je ta bakule cínu dostatečně nahřátá, jebnout s tím o stůl.
2.3. 01:05 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Dá se koupil i elektrická odsávačka, ušetří to jednu ruku :-D .
Fluttershy, yay! avatar 2.3. 01:16 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Co tím myslíš? Něco jako ZD-985/987? Snad…
2.3. 01:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Fluttershy, yay! avatar 2.3. 01:35 Fluttershy, yay! | skóre: 85 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Aha, tak to jsem rovnou přeskočil. Ne že by můj případ odpájení ~400 kontaktů na jedno sezení byl zrovna typický.
houska avatar 1.3. 13:47 houska | skóre: 41 | blog: HW
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries

Kdyz jsme u tech AA baterii, tak by se nekomu mohl hodit jejich test: nejlepsi-baterie.cz

Chvalim za text v anglictine a na kritiky typu "kdyz to poradne neumis tak nepis" se vykasli!
1.3. 21:03 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Díky.
1.3. 21:27 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Hah, nevěděl jsem, že při vybíjení různě silným proudem se kapacita baterií bude lišit. Ale asi dává smysl, že rychlost vybíjení ovlivní ten chemický proces uvnitř baterie.

V tom případě je ten můj odhad životnosti těch baterií ale ještě horší. U těch mnou použitých by kapacita při odběru 500 mA měla být zhruba 1 180 mAh, ale čert ví, jaké proudy tam tečou mně.

Jsem do toho skočil trochu moc po hlavě, teď je přesně ta chvíle, kdy si musím jít dostudovat nějakou teorii, protože zatím plavu i v základních pojmech a jednotkách. Ten web určitě ještě využiju při nějakých budoucích nákupech, dík.
PepaSFI avatar 1.3. 18:21 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
pár drobností z praxe:

Zaprvý, vyprd bych se na pájení. Vodič uchopit, ustřihnout vyčnívající konec a utvořit "konektor". Tento urobíme snadno. Vezmeme špendlík, vrazíme jej pokud možno ne pod nehet ale do toho vodiče frontálně přímo z čela, čímž vytvoříme dutinku kterou pak nasadíme na ten pin toho konektoru. Pokud je izolace tuhá a nechce se roztahovat, pomůže mírné ohřátí, třeba přiblížením páječky, nebo krátké namočení do acetonu, což má tu výhodu, že po jeho vyprchání se izolace smrští zpět a bude to fest držet.

Zadruhý, pistol je při trošce šikovnosti velice schopný nástroj se kterým se dá udělat obrovské spektrum práce. Od titěrností až po prasárny jako řezání plastů. Pájeli jsme s tím i CMOS obvody v hodinách. Je to sice trošku riziko ale dá se to. Nesmí se zrovna upálit smyčka a nesmí se "cvaknout". Prostě zapínat a vypínat vždy mimo pájený spoj. Zapnout-přiložit, pájet- oddálit- vypnout. Prý se dá dát na vstup trafa nějaký kondenzátor aby ty zákmity vychytal ale nikdy jsme to neřešili.

Doporučuju upravit montáž hrotu. Ty šroubky se časem vyviklají, přeřezání na větší pomůže jen dočasně. Buď tam dát delší červíky, kousky závitové tyče, zajistit matičkou a hrot přitahovat druhou matičkou, nebo lepší věc je dát tam svorkovnice. Sehnat velké svorkovnice lidově zvané čokoláda, případně svorky co se dávají na lišty, vykuchat je z plastu a namontovat na konce vývodů páječky. Výhoda je že se hrot nemusí složitě tvarovat do oček, prostě se rovné konce strčí do svorkovnice a utáhnou. A když se svorkovnice poškodí, snadno se nahradí novou.

A za třetí, zdraví nade vše. Udělejte si odsávání zplodin. Ikdyž už se olovo do pájky nedává (dává, pořád se dá koupit a líp se s tím dělá), je lepší to moc nedýchat. Ikdyž co je to proti cigaretě po ránu, trocha olova ve vzduchu nemůže škodit žejo. No každý svého štěstí strojvůdce. Větráček z nějakého počítačového šrotu, stačí ten nejmenší co najdete. Nemusí dělat velký průvan, stačí když se vzduch trošku pohne aby ten kouř nešel přímo do zobáčku. Důslednější jedinci můžou použít kus hadice, třeba od vysavače nebo elektrikářský "husí krk" a čmoudíky hnát úplně do pryč.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
1.3. 19:33 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
To jsou dobré rady. Svorkovnice z čokolády jsem kdysi viděl u jednoho člověka, který tu trafopájku držel v ruce skoro pořád. Měl je na těch ramenech napájené! Já tam mám šroubky z harddisku, mají okraj zvětšující průměr hlavy, navíc dělám ta očka úplně uzavřená, takže je lepší kontakt na větší ploše. Výměna smyčky je sice obřad, ale zase si ho vychutnávám. Důležitá je dostatečná délka šroubů, aby nedržel třeba jen za dva závity!

Používám dvě aktuálně prodávané pájky, tenčí Sn60Pb40, silnější Sn40Pb60, s tou se mi dělá lépe. Takže vlastně pájím olovem s přísadou cínu, a ne opačně. O odsávání už jsem také párkrát uvažoval, ale zatím jsem se k němu nedokopal. Velmi pěkný návod na stavbu je tady: http://www.nostalcomp.cz/smradocuc.php

Psal jsem nahoře o čištění hrotu, nejrychlejší je žhavou smyčku prostě otřít hadrem a hned nově pocínovat. Pochopitelně se nehodí "moderní" textilie z plastů, chce to přírodní materiál. Sice smrdí, ale netaví se.

Když už jsi zmínil ty prasárny s řezáním plastů, kdysi jsem trafopájkou svářel plastové tělo elektrické utahovačky na kola, na kterou spadlo čtvrttunové listové pero z obrněného vozidla. Nařezal jsem si "pájku" z PET lahve a šel na to. Pak tam každodenně fungovala další dva roky, než ho konečně objednali jako náhradní díl.
1.3. 21:11 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Díky za rady. Ohledně odvětrávání: Používám bezolovnatou pájku, mám u toho otevřené okno a tomu kouři se snažím uhýbat. Pro jistotu si beru ještě ochranné brýle, které jsem docenil při předchozím pokusu, kdy jsem taky přepálil tu smyčku a začaly z ní lítat jiskry (možná jak se ty konce ještě dotýkaly?). Dávat si pozor, aby v blízkosti nemělo co chytnout, asi taky není od věci…

Ale větráčky tu nějaké mám a shodou náhod jsem s nimi i něco plánoval, tak třeba bych to využil i takto.
1.3. 22:15 m.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Ja jsem vzdycky myslel, ze olovo se pri pajeni neodparuje, protoze teplota pri ktere se paji je hluboko pod bodem varu (1700 st C). Jak to teda je?
1.3. 23:09 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Jednotlivé atomy můžou mít dost kinetické energie aby se vytrhly z krystalové mřížky i když celek je pod 1700°C.
PepaSFI avatar 3.3. 12:40 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
taky tam určitě vznikají nějaké sloučeniny, oxidy a kdovíco, něco vyleze i z mědi, pak zplodiny z tavidla, nějaké ty ochranné laky a plasty se taky občas připečou, no prostě samá chuť. Rozhodně to chce aspoň větrat a trošku se tomu kouři vyhýbat.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
xkucf03 avatar 3.3. 12:44 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries

K tomu by pomohlo mít i polohovatelný/vysoký stůl, aby na to člověk koukal spíš zboku než shora. Používáte to někdo nebo jste nad pájením shrbení nad normálním stolem?

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
PepaSFI avatar 3.3. 17:22 PepaSFI | skóre: 6 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
pokud se tím hodláš zabývat víc, je vyšší stůl určitě plusem. Já jsem původním řemeslem hodinář a to je prostě základ, to se nedá dělat na normálním stole. Za pár týdnů bys byl hrbatej jak afghánskej žebrák. Pokud nechceš měnit stůl, udělej si druhý patro. Někde v hobbymarketu kus prkna nebo nějaké nábytkové desky, třeba v Ikea mívají ve výprodeji za pár korun vadné věci. Pod to nějaké nožičky, 10-15 cm dle potřeby. Pod to můžeš přidělat zásuvku od prodlužovačky ať je proud po ruce a nějaký šuplíkový systém na drobnosti. Když chceš kutit, dáš to na libovolný stůl, když máš dost, strčíš to někde do kouta nebo na skříň..
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
xkucf03 avatar 3.3. 17:59 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Stůl na pájení

To druhé patro je dobrý nápad, dík. Stůl mám věčně plný, tak by to vyřešilo rovnou dva problémy – stačí, když na něm bude místo na ty nožičky :-)

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
3.3. 21:32 Bherzet | skóre: 11 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Já u toho sedím a koukám na to právě spíš zboku, no.
Bystroushaak avatar 3.3. 22:24 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries

K tomu by pomohlo mít i polohovatelný/vysoký stůl, aby na to člověk koukal spíš zboku než shora. Používáte to někdo nebo jste nad pájením shrbení nad normálním stolem?

Používám, ale ne na pájení.
vencour avatar 3.3. 13:54 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Charging a Smartphone from AA Batteries
Příloha:
Když jsem kdysi pájel pracovně používali jsme zahnutý výměnný nasazovací hroty. Teď když jsem je sháněl, tak na mne koukali divně, co že to hledám ... tak mam zatim tuhle jednoduchou.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.