Byla vydána nová verze 24.04.28 s kódovým názvem Time After Time svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) a nová verze 7.24.0 souvisejícího frameworku MLT Multimedia Framework. Nejnovější Shotcut je vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.
Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
V souvislosti s mou předchozí depkou a pokusy najít nějakou cestu ven mě napadla poněkud úchylná myšlenka: pokud nemohu najít řešení na tomto světě, což zkusit prostředky ze světa onoho? Samozřejmě, že na takové věci nevěřím - na druhé straně nemám ani žádný důkaz, že neexistují. Možná by stálo za to prozkoumat i tento obor, samozřejmě striktně vědecky.
Potíž je v tom, že je to obor zcela mimo mé znalosti a nevím, odkud začít. V souladu s osvědčenými postupy jsem hledal ve Wikipedii heslo "magic", ale výsledky mě zklamaly; zdá se, že Wikipedie je zaměřena striktně materialisticky (což je vzhledem k jejímu zaměření naprosto v pořádku), k danému tématu nabízí pouze historická fakta a psychologicko-psychiatrická vysvětlení. Další hledání také zatím nevedlo k žádnému zvláštnímu cíli; stránek na tato témata je sice mnoho, ale ty, co jsem zatím našel, byly dost nevědecky pojaté a především, zabývají se kouzly, jejichž efekt nelze kloudně ověřit.
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).
Samozřejmě, možná nic takového neexistuje, koneckonců většina kouzelníků ani příliš nestojí o takové věci jako prokazatelnost nebo definované chování (zejména pokud jsou to všechno podvody)...
Tiskni Sdílej:
Ale anketa mi připomněla DrD... taky bych si zase po letech zahrál, ale tak snadné jako s cédéčkem to není :-(A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu. Já bych se i přidala. Na PJování moc nemám, ale hrát by mě určitě bavilo. A přes internet je i jednoduší se sejít. To bylo vždycky největším problémem, když jsem to hrála.
A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu.To mě tedy neláká. Tam nešlo ani tak to, co se ve hře odehrávalo, ale o samotné hraní (s kamarády, hrnkem svařáku...).
vzpominam, jak jsem se pred par lety pravidelne dobre bavila tim, ze jsem se snazila soustredenym myslenim presvedcit prodavace v mekaci nebo KFC, aby mi vratili desetikorunu navic. Mela jsem uspesnost tak tricet procent...Stejným způsobem (a s podobnou úspěšností) jsem se na střední vyhýbal zkoušení. Pak mi jednou došlo, že taková manipulace není fér a nechal jsem toho.
Ony jsou svým způsobem magií i různé způsoby "programování podvědomí", například autosugesce.Nakonec se ukaze, ze Pratchett vubec neni daleko od pravdy se svymi carodejnicemi na Zemeplose a ze vsechno je opravdu jenom hlavologie
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).No jo, jenže to je hrozně těžký.
Ono se ještě nepodařilo dostatečně prokázat, že telepatie, telekineze etc. fungují.To se skutečně nepodařilo. existují jen subjektivní svědectví lidí.