Společnost Proxmox Server Solutions stojící za virtualizační platformou Proxmox Virtual Environment věnovala 10 000 eur nadaci The Perl and Raku Foundation (TPRF).
Byla vydána nová verze 2.4.65 svobodného multiplatformního webového serveru Apache (httpd). Řešena je bezpečnostní chyba CVE-2025-54090.
Společnost Proton AG stojící za Proton Mailem a dalšími službami přidala do svého portfolia AI asistenta Lumo.
Amazon koupil společnost Bee zaměřenou na nositelnou osobní AI aktuálně nabízející náramek Pioneer (YouTube) s mikrofony zaznamenávající vše kolem [𝕏, LinkedIn].
Společnost Teufel nedávno představila svůj první open source Bluetooth reproduktor MYND.
Byla vydána verze 4.2 multiplatformního integrovaného vývojového prostředí (IDE) pro rychlý vývoj aplikaci (RAD) ve Free Pascalu Lazarus (Wikipedie). Využíván je Free Pascal Compiler (FPC) 3.2.2.
Anton Carniaux, právní zástupce Microsoft France, pod přísahou: Microsoft nemůže garantovat, že data z EU nepředá do USA bez EU souhlasu, musí dodržovat americké zákony.
Byl vydán Mozilla Firefox 141.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání a poznámkách k vydání pro vývojáře. Lokální AI umí uspořádat podobné panely do skupin. Firefox na Linuxu využívá méně paměti. Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 141 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.
NÚKIB upozorňuje na kritickou zranitelnost v SharePointu. Jedná se o kritickou zranitelnost typu RCE (remote code execution) – CVE-2025-53770, která umožňuje neautentizovaný vzdálený přístup a spuštění kódu, což může vést k úplnému převzetí kontroly nad serverem. Zranitelné verze jsou pouze on-premise verze a to konkrétně SharePoint Server 2016, 2019 a Subscription Edition. SharePoint Online (Microsoft 365) není touto zranitelností ohrožen.
Společnost Valve zpřísnila pravidla pro obsah, který je možné distribuovat ve službě Steam. Současně řadu her ze Steamu odstranila. V zásadách a pravidlech přibylo omezení 15: Obsah, který by mohl porušovat pravidla a normy stanovené zpracovateli plateb a souvisejícími sítěmi platebních karet a bankami nebo poskytovateli připojení k internetu. Sem spadají zejména určité druhy obsahu pouze pro dospělé.
V souvislosti s mou předchozí depkou a pokusy najít nějakou cestu ven mě napadla poněkud úchylná myšlenka: pokud nemohu najít řešení na tomto světě, což zkusit prostředky ze světa onoho? Samozřejmě, že na takové věci nevěřím - na druhé straně nemám ani žádný důkaz, že neexistují. Možná by stálo za to prozkoumat i tento obor, samozřejmě striktně vědecky.
Potíž je v tom, že je to obor zcela mimo mé znalosti a nevím, odkud začít. V souladu s osvědčenými postupy jsem hledal ve Wikipedii heslo "magic", ale výsledky mě zklamaly; zdá se, že Wikipedie je zaměřena striktně materialisticky (což je vzhledem k jejímu zaměření naprosto v pořádku), k danému tématu nabízí pouze historická fakta a psychologicko-psychiatrická vysvětlení. Další hledání také zatím nevedlo k žádnému zvláštnímu cíli; stránek na tato témata je sice mnoho, ale ty, co jsem zatím našel, byly dost nevědecky pojaté a především, zabývají se kouzly, jejichž efekt nelze kloudně ověřit.
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).
Samozřejmě, možná nic takového neexistuje, koneckonců většina kouzelníků ani příliš nestojí o takové věci jako prokazatelnost nebo definované chování (zejména pokud jsou to všechno podvody)...
Tiskni
Sdílej:
Ale anketa mi připomněla DrD... taky bych si zase po letech zahrál, ale tak snadné jako s cédéčkem to není :-(A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu. Já bych se i přidala. Na PJování moc nemám, ale hrát by mě určitě bavilo. A přes internet je i jednoduší se sejít. To bylo vždycky největším problémem, když jsem to hrála.
A hej, nešlo by to náhodou hrát tady? Někde v blogu.To mě tedy neláká. Tam nešlo ani tak to, co se ve hře odehrávalo, ale o samotné hraní (s kamarády, hrnkem svařáku...).
vzpominam, jak jsem se pred par lety pravidelne dobre bavila tim, ze jsem se snazila soustredenym myslenim presvedcit prodavace v mekaci nebo KFC, aby mi vratili desetikorunu navic. Mela jsem uspesnost tak tricet procent...Stejným způsobem (a s podobnou úspěšností) jsem se na střední vyhýbal zkoušení.
Ony jsou svým způsobem magií i různé způsoby "programování podvědomí", například autosugesce.Nakonec se ukaze, ze Pratchett vubec neni daleko od pravdy se svymi carodejnicemi na Zemeplose a ze vsechno je opravdu jenom hlavologie
Co bych potřeboval, by bylo něco velmi jednoduchého, jasně definovaného a prokazatelného - například kouzlo, které osvětlí prostor. Pokud bych něco takového našel, začal bych se zkoumáním, vše pečlivě zdokumentoval a vyrobil přesný grimoár s ověřenými údaji (možná první vědecky pojatý magický sborník na světě).No jo, jenže to je hrozně těžký.
Ono se ještě nepodařilo dostatečně prokázat, že telepatie, telekineze etc. fungují.To se skutečně nepodařilo. existují jen subjektivní svědectví lidí.