abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 12:11 | IT novinky

    Google Blog ČR informuje, že mobilní aplikaci Gemini a NotebookLM lze používat už také v Česku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8 duálně licencovaného open source frameworku JUCE (Wikipedie, GitHub) pro vývoj multiplatformních audio aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | IT novinky

    Od 18. června bude možné předobjednat notebook DC-ROMA RISC-V LAPTOP II od společnosti DeepComputing s osmijádrovým 64-bit RISC-V AI CPU a s předinstalovaným Ubuntu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    13.6. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.79.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 14:33 | Zajímavý článek

    Byly zveřejněny výsledky průzkumu (infografika) mezi uživateli FreeBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    13.6. 13:22 | IT novinky

    Na konferenci DevConf.CZ 2024 je na stánku Furi Labs prezentován linuxový telefon FuriPhone FLX1. Jeho cena 499 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    13.6. 00:11 | Nová verze

    Bylo vydáno Eclipse IDE 2024-06 aneb Eclipse 4.32. Představení novinek tohoto integrovaného vývojového prostředí také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    12.6. 22:00 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-2 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 15:44 | Nová verze

    Po roce od vydání verze 15.5 bylo vydáno openSUSE Leap 15.6. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    12.6. 12:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 256 správce systému a služeb systemd (GitHub). Nově mimo jiné s run0 jako alternativou k sudo.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.10.2007 19:38 maniakum | skóre: 20 | blog: medved
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Naprosto souhlasim s tim, ze je to nezbytne. Jen nechapu proc tato stavba, at to bude chobotnice nebo nejaky minimalisticky navrh, stoji tolik penez? Uz jenom co jsem zaslechl, ze Kaplicky, kdyz vyberou jeho navrh, ziska 140 mil. pro svou spolecnost, ktera to navrhla. Nevim do jake miry je to projekt nebo jen architektonicke reseni, ale i tak se mi to zda moc, moc penez!
    Toto APT má schopnosti svaté krávy.
    JiK avatar 24.10.2007 19:42 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Nepopiram uzitecnost knihovny jako instituce, a ani v nejmensim nepopiram jeji vyznam. Ale knihovna ty zminene ukoly preci plni uz ted, i bez nove budovy za mnoho miliard, ne?

    Musime si opravdu a nutne pujcovat penize abysme postavili nejaky unikatni barak, nebo jde o to, aby pouze plnil ucely a muze byt levnejsi? Mam-li to osklive zjednodusit, tak pro ty Tebou vyjmenovane ukoly muzeme bud postavit ultralevnou montovanou halu jako Tesco (a i na tu bychom si museli pujcit protoze rozpocet konci schodkem 70 miliard) nebo pockat na dobu, kdy nebudeme mit dluhy (treba za 5 let nebo za 10 nebo nikdy) a pak budovat unikaty a honosna sidla statnich instituci.
    Vojtěch Trefný avatar 24.10.2007 19:56 Vojtěch Trefný | skóre: 24 | blog: Blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Nepopiram uzitecnost knihovny jako instituce, a ani v nejmensim nepopiram jeji vyznam. Ale knihovna ty zminene ukoly preci plni uz ted, i bez nove budovy za mnoho miliard, ne?
    Současná knihovna sice tyto úkoly plní, ale Klementinum není nafukovací a pokud přibývá do fondu ročně přes 50.000 knih, tak se někam dát musí...
    nebo pockat na dobu, kdy nebudeme mit dluhy (treba za 5 let nebo za 10 nebo nikdy)
    Vzhledem k tomu, že kaacita současných budov knihovny se vyčerpá za pár let, tak se vážně čekat moc dlouho nedá...
    24.10.2007 20:25 CEST
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Na druhou stranu priznej, ze ten navrh spis nez knihovnu pripomina atrakci. Osobne bych preferoval klasickou "kostku" (nerikam, ze to musi bejt ala Tesco nebo sidlistovej panelak, ale proste klasickou stavbu, nez takovejhle cirkus), ktera tim padem bude mit vetsi objem a vejde se do ni vic. Urcite bude levnejsi a nebude tam problem s mistem jeste delsi dobu, nez u toho paskvilu. Osobne bych takovou stavbu tipoval spis na nejaky detsky hriste nebo mensi zabavni park, nez narodni knihovnu.
    25.10.2007 08:27 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    To máme klasickejch kostek v Praze málo? Ještě že takhle nepřemýšleli o stavbách naši předci, jak by dneska Praha vypadala… To je zajímavé, jak se v Česku ujal tenhle přístup "nezáleží na kvalitě, hlavně ať je to co nejlevnější" – a přitom to není záležitost hned porevoluční, takhle masivně se to projevuje až v posledních letech, kdy jsme vlastně už dost zbohatli. Navíc to zpravidla probíhá tak, že to nejlevnější řešení se nakonec stejně pěkně prodraží, ale ta nekvalita už zůstane.
    Heron avatar 24.10.2007 22:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Ty bys chtěl mít Národní knihovnu v montované hale typu Tesco?
    JiK avatar 24.10.2007 23:38 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Ne, ale evidentne na nic lepsiho nemame penize. (Nemame ani na tu montovanou halu, nekdo by nam na ni musel pujcit.)
    Heron avatar 25.10.2007 07:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Nemame ani na tu montovanou halu, nekdo by nam na ni musel pujcit

    Tohle už je neskutečná demagogie.

    JiK avatar 25.10.2007 14:25 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    No, mi to pripada spis jako matematika nez nejake subjektivni dojmy. -71 miliard (vysledek statniho hospodareni) mi prijde jako velke a zaporne cislo, nevidim tam prebytek +5 miliard, ktere muzeme utratit na chobotnici, ani prebytek +0.33 miliardy na Tesco halu i s parkovistem. Takze mi fakt, ze by nam na halu musel nekdo pujcit jako pomerne neodiskutovatelna realita.
    25.10.2007 14:49 chemik | skóre: 5 | blog: chemik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Ovšem ty stavíš na předpokladu, že ve státním rozpočtu není co ušetřit, tedy, že všechny výdaje kromě Národní knihovny jsou nezbytné a zapomínáš na rozložení nákladů ma stavbu do několika let.
    JiK avatar 25.10.2007 15:04 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Pokud ty vsechny vydaje nejsou nezbytne, proc si na ne teda proboha od nekoho pujcujeme 71 miliard, navic k tem nasim 1040 miliardam co utratime normalne? S rozlozenim do vic let souhlasim, necekas ovsem, ze si stavebni a projecni firmy nechaj rozlozit platby do 20 nebo 30 let, ze? Bezne je to rozlozeno po dobu stavby, takze tak 2-3 roky maximalne.
    25.10.2007 16:11 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Protože jsme blbí. Např. pořádáme mistrovství světa v klasickém lyžování, které přijde na víc než miliardu, chceme pořádat olympiádu, dáváme dotace lidem, kteří žádné nepotřebují ("bezplatné" zdravotnictví, ale je fakt, že je to lepší než nechat pochcípat ty, co by si jinak péči dovolit nemohli, proč by přece JiK měl někoho dotovat, když z toho sám nic mít nebude, on radši bude solidárně s dobrým pocitem dávat peníze těm, na které se udělá reklama ve zprávách na Nově). Holt na knihovnu nemáme, tak raději budeme někomu platit za uskladnění těch knih jinde, to vůbec nebude vyhazování peněz.
    25.10.2007 15:55 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    +0.33 miliardy na Tesco halu
    ehm, jenom asi 260 MKč ... jestli stejně pozorně zpracováváš všechny informace, opravdu ti přeju hodně úspěchů na burze nebo do čeho jsi to onehdy psal, že ses pustil ;-)
    25.10.2007 16:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    No ještě mínus DPH.
    26.10.2007 13:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    měl jsem zato, že se mluvilo o ceně stavby bez ohledu na to, kolik z toho zaplatí stát sám sobě ... pokud ne, tak Jirka udělal chyby dvě, ještě lepší ;-)
    26.10.2007 13:33 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Mluvil o přebytku 1/3 mld (příjmy - výdaje). No a tady je podle mě jasné, že např. o DPH nemá smysl mluvit, protože je na obou stranách. Leda že by se knihovna stavěla na úkor do jiné stavby, kterou by stavěl soukromý sektor sám pro sebe. Tak by daně přitekly jinou cestou, ale to je krajně nepravděpodobné.
    JiK avatar 26.10.2007 15:06 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Panove oba dva mi prijdete jako kdyz se dva hospodsti 'socialne slabi' povaleci, kazdy s dluhem 71 tisic, divoce hadaji o tom, zda si maj na dalsi dluh koupit radeji plochou televizi za dalsich 5 tisic, nebo jen obycejnou z bazaru za 3 stovky. Je mi trapne za oba, je mi lito jejich veritele, a predevsim mi prijde dost bezvyznamne resit, zda je cena te televize s DPH nebo bez, protoze bych obema tak maximalne nasral. Az splati, muzou si koupit klidne i Jaguara nebo hodinky s vodotryskem, ale za svoje...a ja s nima budu klidne a rad verbalne resit, jestli se k barve jejich oxfordske kravaty hodi spis cerne BMW nebo tmavozeleny Jaguar.
    Heron avatar 26.10.2007 16:55 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    kazdy s dluhem 71 tisic, divoce hadaji o tom, zda si maj na dalsi dluh koupit radeji plochou televizi za dalsich 5 tisic, nebo jen obycejnou z bazaru za 3 stovky

    Tohle beru jako srovnání se schodkem státního rozpočtu. Příklad ale nesedí.

    Příkladem by bylo kdyby se ti dva bavili o tom, jestli mají navýšit dluh o pár korun a koupit si lepší kýbl na nošení uhlí do kotle nebo investovat řádově víc do zateplení domku a koupě plastových oken. Druhá varianta vyžaduje výraznou počáteční investici ale ušetří v budoucnu (a v případě toho domku to i dovolí splatit dluh).

    26.10.2007 20:43 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    nesnaž se - Jirka je prostě zdravý, vystudovaný, relativně inteligentní, bezpáteřní, úspěšný mladý muž, takže proč by ho měly zajímat nějaké podmínky pro dobré fungování společnosti jako celku z dlouhodobého hlediska, když on je teď schopen zbohatnout na úkor ostatních, a pak už ho bude jen zajímat, jestli mu někdo za jeho zelené papírky bude ochoten utřít prdel, už ho nebude zajímat, zda mu společnost poskytuje dobré podmínky pro vzdělávání; naopak snaha o zkulturnění dalších občanů je pro něj kontraproduktivní, mohla by mu omezit nabídku stran utíračů prdele ...
    JiK avatar 26.10.2007 21:36 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    jeste jsi zapomel dodat, ze jsem sobecky vystudoval za penize delnicke tridy a svym odchodem do zahranici pak zbabele zradil duveru pracujicich a cele socialisticke spolecnosti,... :-)
    JiK avatar 26.10.2007 21:44 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    jo a ze jsem ztroskotanec a zaprodanec, ktery bezpracne bohatne na ukor pracujicich (tos zminil) v kapitalistickem zoldu, ze prislujuhu revansistum a vrahum z wall streetu a vubec jsem celkove zavrzenihodny podclovek, ktereho muze prevychovat pouze tvrda pec revolucni delnicke spravedlnosti.
    26.10.2007 20:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Mluvil o přebytku 1/3 mld (příjmy - výdaje). No a tady je podle mě jasné, že např. o DPH nemá smysl mluvit, protože je na obou stranách.
    ok, o to se nepřu, šlo mi o ten konkrétní projekt Metrostavu, u čehož prostě chybně uvedl cenu ... chyba, kterou popisuješ, je tedy i u těch 5 GKč (pokud to má být cena za stavbu)
    Heron avatar 25.10.2007 19:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    No, mi to pripada spis jako matematika nez nejake subjektivni dojmy

    Tak to seš v matematice, nebo spíše ekonomice hodně špatný. Existuje spousta reálných případů, kdy počáteční zadlužení vede k pozdějším ziskům.

    JiK avatar 25.10.2007 20:47 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    ja take netvrdil, ze se to casem nevyplati, zde je jiste prostor k diskuzi, jen jsem polemizoval s tim tvym vyrokem o demagogii meho tvrzeni, ze si na to budeme muset od nekoho pujcit, coz je bohuzel kruta realita.
    27.10.2007 13:20 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Taková Tesco krabice za ty peníze má určitě rozsáhlé podzemní prostory s automatickým zakládáním, že. To by ta hala musela být podstatně větší, aby dosáhla stejné kapacity, jako navrhovaná knihovna. Ono to totiž není jen ten rozteklej kužel nad zemí, co všichni kritizují. A mezi tím by běhali skladníci s nevychozenou základní školou a týden vyhledávali jednu knihu, aby to vyšlo ještě levněji.
    27.10.2007 16:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Taková Tesco krabice za ty peníze má určitě rozsáhlé podzemní prostory ... Ono to totiž není jen ten rozteklej kužel nad zemí, co všichni kritizují.
    vážně? ale vždyť zadání zakazovalo ukládání knih v podzemí, tak jaké podzemní prostory, ono je to snad něco jiného než ten "rozteklej kužel nad zemí"? :-/
    24.10.2007 20:45 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Národní knihovna? Maj to všecko zdigitalizovat a dát na pár serverů v telehousingu. Záležitost maximálně desítek miliónů korun. Kamenná knihovna je zbytečný zlatý prase (ta Kaplickýho navíc spíš než kamenně vypadá plastikově).
    Táto, ty de byl? V práci, já debil.
    =^..^= AmigaPower® avatar 24.10.2007 20:57 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    zdigitalizovat a oryginály nejlíp rovnou spálit, co???!!! ;-)

    Nová knihovna je potřebná, ale ta cena? ta budova? ...to ne.
    Heron avatar 24.10.2007 22:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Ironie, nebo vážný názor?

    Jestli to myslíš vážně, tak nejdřív vyřeš zálohování digitálních dat na tisic(e) let dopředu, dojdi si pro nobelovku a pak napiš něco do diskuse.
    alblaho avatar 25.10.2007 00:00 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Tři miliardy? To jsou tři kiláky dálnice... Tedy skoro nic.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 00:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    Chodec, co?
    frEon avatar 25.10.2007 00:56 frEon | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    no nevim, jestli lidem vadi sstaveni knihovny jako takove. myslim si, ze problem je spis v tom, jakou formu stavba bude mit. podle me, jestli se ma stavet nova knihovna kvuli tomu ze v stare dochazi prostor, ma ta nova (chobotnice) naprosto nevhodny tvar. proc ma kazde dalsi patro knihovny mensi uzitnou plochu (proc se do vysky zuzuje)? tomu rikam plytvani prostorem.
    Talking about music is like dancing to architecture.
    =^..^= AmigaPower® avatar 25.10.2007 09:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    +1
    25.10.2007 09:13 neaktivni | skóre: 24 | blog: neaktivni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...

    Presne tak. Lide mluvi o tom, ze je to pro "narod", ze knihovna je potreba a ta od Kaplickeho je navic odvazny a moderni navrh.

    Na me pusobi spis jako pokus o moderne vypadajici budovu, ktera ma byt povzbuzovacem ega p. Kaplickeho, ale ktera rozhodne neni spickou toho, co bychom mohli jako narod mit v dnesni dobe. Na provoz draha, neprakticka, vzhledove jak pokus o sci-fi z 80. let (vlastne mi pripomina barevne hracky z vychodniho Nemecka). Ale hlavne ze je _jina_ - dame za ni hromadu penez a budeme tvrdit, ze je cool. A je vazne jedno, ze bychom mohli mit daleko lepsi budovu.

    Ja jen uprimne doufam, ze se architektura v budoucnu nebude ubirat timto smerem.

    Anebo nejsem dostatecny vlastenec a mam jen mylny pocit, ze si dokazu predstavit daleko lepsi a reprezentativnejsi staveni - Kaplickeho vychodonemecka chobotnicka IS THE BEST.

    25.10.2007 09:18 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    co že nejsi vlastenec, ale hlavně seš konzerva! :-D

    ... velmi mě baví, když někdo obhajuje nějakou blbost jen proto, že je to "moderní", nedávno jsem se například dozvěděl, že důvodem pro zmrvení menu aplikací v Kickoffu není nějaká použitelnost, ale to, že žijeme ve 21. století ;-)
    25.10.2007 09:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    A že se sešlo těch návrhů budov, které by byly špičkou, na provoz levné, praktické a nebyl to kvádr vyjadřující vítězství hmoty nade vším… Ano, mohl se vybrat ještě lepší návrh, než je ten Kaplického – ale byl takový návrh v soutěži?
    25.10.2007 10:10 chemik | skóre: 5 | blog: chemik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...

    Na provoz draha, neprakticka

    Když vyslovíte takovéto tvrzení, bylo by správné uvést nějaký zdroj informací, kterým byste nepraktičnost ( předpokládám vnitřního uspořádání ) a cenu provozu podložil.

    Pokud jde o vzhled knihovny, navštívil jsem výstavu všech zúčastněných projektů a mám pocit, že všechny návrhy byly něčím zvláštní, obzvláště návrhy v první desítce byly něčím extravagantní a nemyslím si, že by vzbudily menší diskuse o kráse než Kaplického návrh.

    A je vazne jedno, ze bychom mohli mit daleko lepsi budovu.

    Opět byste mohl doložit své tvrzení. Čím lepší? Vzhledem? Vnitřním uspořádáním?

    25.10.2007 11:07 tv
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    podivejte se na

    http://www.future-systems.com/

    co Kaplicky udelal. Pak si rozmyslete, co a jak s tou knihovnou.
    25.10.2007 09:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    to je umění, to nechápeš? - tady přece na nějaké užitné hodnotě nezáleží, hlavně že si p. Kaplický udělá jméno, dostane tučnou zakázku, pár zainteresovaných pěknou provizi, stavební firmy se napakují a občan to zacvaká ...
    kotyz avatar 25.10.2007 14:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Knihovna, názory a tak vůbec...
    vono i ta chobotnice by mohla vypadat lip kdyby nebyla tak zeleno-fialova. ale treba nak decentne sediva. ale co uz, jednou uz se to schvalilo tak jakypak copak ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.