abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:22 | Nová verze

    Armbian, tj. linuxová distribuce založená na Debianu a Ubuntu optimalizovaná pro jednodeskové počítače na platformě ARM a RISC-V, ke stažení ale také pro Intel a AMD, byl vydán ve verzi 24.5.1 Havier. Přehled novinek v Changelogu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:44 | IT novinky

    Společnost xAI založena Elonem Muskem a stojící za AI LLM modelem Grok získala investici 6 miliard dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | IT novinky

    Finálový zápas mistrovství světa v ledním hokeji přinesl nový rekord NIX.CZ (𝕏): "Dosavadní absolutní maximum našeho propojovacího uzlu bylo překonáno v čase 21:10, kdy jsme při přenosu dat dosáhli 3,14 Tbps. Je třeba také doplnit, že po deváté hodině večerní byly na maximu i ostatní datové přenosy nesouvisející s hokejovým šampionátem".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 15:11 | Pozvánky

    Přihlaste svou přednášku na další ročník konference LinuxDays, který proběhne 12. a 13. října na FIT ČVUT v pražských Dejvicích. CfP poběží do konce prázdnin, pak proběhne veřejné hlasování a výběr přednášek.

    Petr Krčmář | Komentářů: 0
    25.5. 19:00 | Zajímavý projekt

    Na crowdsourcingové platformě Crowd Supply byla spuštěna kampaň na podporu open source biometrického monitoru ve tvaru hodinek HealthyPi Move. Cena je 249 dolarů a plánovaný termín dodání listopad letošního roku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    24.5. 22:22 | Upozornění Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    24.5. 17:44 | Nová verze

    Firma Murena představila /e/OS verze 2.0. Jde o  alternativní sestavení Androidu bez aplikací Google. Mezi novinkami je podrobnější nastavení ochrany soukromí před sledováním aplikacemi. Murena prodává několik smartphonů s předinstalovaným /e/OS (Fairphone, repasovaný Google Pixel 5).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    24.5. 14:33 | Zajímavý software

    Do 30. května lze v rámci akce Warhammer Skulls 2024 získat na Steamu zdarma hru Warhammer 40,000: Gladius - Relics of War.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    24.5. 13:33 | Nová verze

    HelenOS (Wikipedie), tj. svobodný operační systém českého původu založený na architektuře mikrojádra, byl vydán ve verzi 0.14.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Vypíchnou lze nabídku Start. Videopředstavení na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    23.5. 23:22 | Zajímavý software

    BreadboardOS je firmware pro Raspberry Pi Pico (RP2040) umožňující s tímto MCU komunikovat pomocí řádkového rozhraní (CLI). Využívá FreeRTOS a Microshell.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (89%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 887 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    24.4.2006 15:42 Messa | skóre: 39 | blog: Messa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Budeš dělat maturitu i z češtiny?
    24.4.2006 15:42 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    To byla první třetina :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 16:00 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Tak to asi budeš mít zkažené září, že? :-D
    θηριον ειμι
    24.4.2006 16:01 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    To jako tím, že budu opakovat? To mě fakt, nerozhodí :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 15:42 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Teda po přečtení tohoto blogpostu mám docela strach, jestli autor zvládne maturitu z češtiny!!! :-)
    24.4.2006 18:09 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Spíš autorka, když naučily, ne? ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    24.4.2006 19:47 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Jsem pěkná samice...
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 15:42 Martin Beránek | skóre: 33 | blog: mousehouse | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Spravne by bylo, kdybyste podepsali prohlaseni, ze skola muze vase vytvory sirit, alespon tak je to s DP na VS.

    Kazdopadne zdrojove kody - pokud jsou dobre napsane a okomentovane - jsou vyborna ucebni pomocka (zvlaste ty pod GPL ;-) )
    never use rm after eight
    24.4.2006 15:42 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    když učitel šeptal druhýmu učitely
    Obvykle na podobné hrubky nereaguji, ale když vás tak maturanti (nebo maturantky, viz -- "naučily v praxi" ;-)) čtu, tak jsem vděčný paní učitelce Svobodové za ty tři roky na základní škole, během nichž mě donutila se tu češtinu naučit.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 15:56 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Souhlasim. S vydat se s takovou jazykovou výbavou do světa bych se snad i bál.
    24.4.2006 15:57 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Štěstí přeje odvážným :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 16:06 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Nevím, jestli se vyplatí být odvážný například při psaní žyvotopysu ;-) pro firmu, kde se ucházím o zaměstnání -- a věř mi, že pokud nezvládáš shodu podmětu s přísudkem v běžném textu, může se ti snadno stát, že tě zaměstnavatel odmítne proto, že on přece četl životopis nějaké slečny a ne mladého muže :-D
    θηριον ειμι
    24.4.2006 19:46 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    K tomu se snad nedostanu. Zatím po mě chtěly jen reference a seznam toho v čem jsem dělal..
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 15:58 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Sakra, kážu o jazyce a ani si to po sobě nepřečtu :-) To S v druhý větě je tam samozřejmě navíc.
    Luk avatar 24.4.2006 15:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    takže do něj napíšu, že si nepřeji, aby bylo dokumentu a zdrojových kódů jakkoli využíváno bez mého souhlasu
    To ti bude právně naprosto k ničemu (akorát proti sobě poštveš učitele). Autorský zákon totiž říká:

    (§35, odst. 3) Do práva autorského také nezasahuje škola nebo školské či vzdělávací zařízení, užije-li nevýdělečně ke své vnitřní potřebě dílo vytvořené žákem nebo studentem ke splnění školních nebo studijních povinností vyplývajících z jeho právního vztahu ke škole nebo školskému či vzdělávacímu zařízení (školní dílo).

    Proto škola může tvé dílo klidně používat a ještě se ti smát :-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    24.4.2006 15:52 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Takže bez udání autora může škola s čímkoli co jsem já vytvořil manipulovat?
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 16:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    No, stojí to vůbec za to, hádat se kvůli několika desítkám, maximálně stovkám řádků kódu, které pravděpodobně řeší jenom nějakou tu školní úlohu a nemají praktickou využitelnost? Jinak si to pod GPL klidně zveřejni na Internetu, pokud jsi nepodepsal prohlášení o tom, že vykonavatelem autorských práv je škola.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Saljack avatar 24.4.2006 16:16 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Ale kdyby to bylo vydáno pod nějakou licencí dříve než to odevzdáš a pak to odevzdat tak by podle mě škola nesměla použít.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Luk avatar 24.4.2006 20:41 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Tak to bohužel (bohudík;-)) není. Škola má ze zákona nárok na užití, čemuž nelze bránit žádnou licencí. Pokud by se při tom použilo cizí dílo, pak musí škola samozřejmě respektovat licenci tohoto díla (resp. odmítnout přijmout takovou školní práci, která by obsahovala cizí dílo pod nějakou nepřijatelnou licencí). U díla žáka/studenta samotného nezáleží na tom, jestli vzniklo ve škole nebo mimo - důležité je, jestli bylo použito pro splnění studijní povinnosti (úkol, semestrálka, maturita, diplomka apod.).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Heron avatar 24.4.2006 16:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Je to celkem zajímavý problém.

    Sám jsem se ve škole (Universita Palackého) ptal, jestli to co ve škole napíšu (tedy používám školní techniku a software), můžu umístit na svoje stránky. Je celkem logické, že když něco píšu ve škole, tak to škola bude používat - šef bc. práce mi přímo řekl: "až to dopíšete a odevzdáte, tak byste to ještě mohl trochu předělat a já to hned použiju v laborce, souhlasíte?". Souhlasil jsem. A na svoje stránky si pak můžu umístit obě verse. Diplomka stějně bude vyset na školním webu, tak si ji dám k sobě taky.
    24.4.2006 18:21 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    …Diplomka stějně bude vyset na školním webu …
    Když už se tu řeší ta čeština ;-)
    Heron avatar 24.4.2006 18:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Všiml jsem si toho těsně po commitu :-(. Co už.
    24.4.2006 17:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Znamená to "nevýdělečně", že se nesmí jednat o školu, na které se platí školné? :-)
    Ondrej avatar 24.4.2006 19:01 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Ne, znamena to ze to nesmej prodavat. Sam studuji 3. rokem jednu prazskou soukromou IT skolu a jak se ke me doneslo, moje referaty (jeden cas prohlaseny nejlepsim(i|y) referay na skole) se pouzivaji jako ucebni pomucka. Tedy hlavne jeden - naucny film Letame s JCh. Jo, to byly doby kdy sem si pohraval se cinemou a tvoril v ni filmy :)

    P.S.: Cestinu prosim neresit!
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    msk avatar 24.4.2006 16:12 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Fuj az mi prislo zle. Uz by mohli konecne na tych skolach zacat ucit jazyk, ktoreho vytvory sa aj daju niekde pouzit. Zatial som totiz nenarazil na jedinu aplikaciu z tych co pouzivam, co by bola napisana v pascale.
    Heron avatar 24.4.2006 16:22 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Na informatice se běžně učí na Scheme, Lisp, Prolog atd. (Samozřejmně spolu s C++ a C# nebo Javou). Proč? Protože jazyk pro professionální kariéru se pak každý naučí sám. Stejně jich vystřídá hodně.
    24.4.2006 16:35 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    A jak scheme, lisp a prolog souvisí s Pascalem? Imnho se Pascal učí jen proto, že učitelé na středních se jednoduše nic jiného nenaučí. I když třeba Python je daleko mocnějším jazykem, než starý Pascal.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 16:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Pascal se používá jako zástupce procedurálních programovacích jazyků. Jeho používání při výuce je sice především věcí tradice, ale například Python jednoznačně nepřipadá v úvahu. "Mocnost" je v tomto případě spíš nevýhoda, než výhoda.

    Jak už psal Heron, jazyky pro praktické použití se stejně každý naučí v praxi sám. Koneckonců, i Čapek či Vančura začínali na "Máma má maso. Ó my se máme."
    24.4.2006 16:59 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Takže jazyk s nesmyslnými syntaktickými omezeními (proměnný počet proměnných), s šílenou podporou OOP (verze 7), bez vyjímek, s ukecanou syntaxí, s paměťovými omezeními plynoucími z reálného režimu x86 (spousta lidí pořád dělá v prastarých Borland IDE) ... je vhodnější, než Python (nebo třeba Ruby)?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Heron avatar 24.4.2006 17:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Pravdou je, že s Pascalem jsem se naposledy potkal na základní škole (1994). Na střední už to byly Delphi (a ASM). Je fakt, že Pascal už dost zastarává a překvapuje mě, že se v něm stále učí. Asi je to fakt setrvačnost některých učitelů.
    24.4.2006 17:28 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Delphi, respektive Object Pascal, má zase nevýhodu v závislosti na komerční firmě. Z tohoto pohledu bych raději viděl ve školách - když už to musí být Pascaloidní jazyk - freepascal+Lazarus.

    Ale stejně je to jenom resuscitace mrtvoly :-D
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 20:23 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Pascal má jako jazyk pro výuku velkou výhodu právě proto, že je ukecaný, takže student vidí, co píše. Příklad:
    program Foo;
    uses Crt;
    var bar;
    begin
     writeln ('FooBar');
    end.
    I začátečník v tom může vidět základy. Program je samovysvětlující, uses Crt - používá knihovnu Crt, var bar - proměnná bar, begin - začátek, end - konec.

    Ano, je to ukecané, ale taky výstižné. Navíc je z toho vidět, že program někde začíná, někde něco dělá a někde končí. Rozhodně je to jednodušší než nějaké public static void main, na kterém se začátečník nic nenaučí, protože je okolo toho spousta dalšího kódu, do kterého nevidí. IMHO to platí pro všechny pokusy učit začátečníky rovnou OOP.

    Btw. kromě té ukecané syntaxe všechny tvé stížnosti řeší Object Pascal.
    Quando omni flunkus moritati
    24.4.2006 20:36 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Není ukecaný a výstižný i Scheme? :-D A přitom "trošku" mocnější. Přitom je to jazyk s de facto stejnými ambicemi. :-)
    24.4.2006 20:42 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Nevím, neznám
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 24.4.2006 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita

    Malá ukázka jednoho příkladu z 15 na zápočet:

    (define perinn-stream
      (letrec ((stream+ (lambda (s1 s2)
                          (cons-stream (+ (stream-car s1) (stream-car s2))
                                       (stream+ (stream-cdr s1) (stream-cdr s2))))))
        (cons-stream 3 (cons-stream 0 (cons-stream 2 (stream+ perinn-stream (stream-cdr perinn-stream)))))))
    
    24.4.2006 21:21 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    To zní jednoduše, je to taky k něčemu dobrý? ;-)
    Quando omni flunkus moritati
    Heron avatar 24.4.2006 22:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Vytváří to stream Perinnových čísel:

    P={3, 0, 2, další prvky: P(n-2)+P(n-3)}
    24.4.2006 22:20 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Hmmm.

    No, teď už to tak jednoduše nezní, dokonce i Google mlčí.
    Quando omni flunkus moritati
    24.4.2006 23:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Jé, tak to je pěknej příklad na streamy... :-) Díky! :-)
    Heron avatar 24.4.2006 23:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Rádo se stalo :-)
    Jardík avatar 24.4.2006 21:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    To je věc názoru. První programovací jazyk, který jsem se učil bylo C++ a to formou samostudia. Prvních půlhoďku se mi to zdálo trošku obtížné, ale potom to do mně začalo lézt. C++ jsem cca po měsíci poměrně slušně ovládal. Potom se mi zalíbilo programování v Delphi/pascalu, ale ne na moc dlouho (cca tak měsíc) a následně nastala opět "éra" C++. Ve druháku se do toho pak zkoušel "navážet" VisualBasic, který se učíme ve škole, jenže ten mě nikdy nebral, nebere a s největší pravděpodobností ani nebude. Jeho omezení jsou skoro nekonečná a jeho rychlost (resp. pomalost) na tom není o nic lépe.
    Věřím v jednoho Boha.
    25.4.2006 10:35 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Pascal nemá šílenou podporu OOP, Pascal nemá žádnou. Taktéž samozřejmě sám nemá žádné omezení reálného režimu x86. A samozřejmě nemá výjimky a má ukecanou syntaxi.

    Ano, právě proto je mnohem vhodnější na výuku základů procedurálního programování. Jistě, můžeme diskutovat o tom zda je vhodné začínat s procedurálním stylem, ale to je úplně jiná diskuse. Ale jedno ze základních pedagogických pravidel je, že se musí postupovat od jednoduchého ke složitému.

    Samozřejmě souhlasím s tím, že i pro mírně pokročilé již je Pascal nedostatečný a pokračovat cestou Borland Packalu není zrovna dobré.

    Co se týče Pythonu a Ruby, tyto jazyky jsou prop výuku velice nevhodné. Nereprezentují žádné vyhraněné paradigma. Ruby je něco mezi procedurálními a funkcionálními jazyky, správně pochopit koncepci closures je velmi náročné. Navíc do toho ještě objekty. Python je v podstatě totéž, ale mnohem více matoucí. Oba tyto jazyky bych doporučil pouze zkušeným programátorům. Pokud bych měl něco vybrat pro výuku, tak spíše Smalltalk - ten je čistší (i když jen objektový) a hlavně ukecanější.

    A ještě jedna poznámka: je dost velký rozdíl mezi učením ve škole (libovolného stupně, či jiném vzdělávacím zařízení) a mezi samoukem.
    25.4.2006 11:54 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Ale no tak, Turbo Pascal 7, pokud si ještě dobře vzpomínám, jakous takous podporu OOP měl (hlavně si pamatuji na destruktory s parametry, které se ovšem musely volat explicitně :-/). Omezení x86 nemá Pascal, ale Turbo Pascal - měl jsem to napsat přesně.

    V Pythonu můžu docela dobře zůstat u procedurálního stylu a o objektech nic nevědět. Rozhodně s tím vystačím v aplikacích, co se řeší na střední škole. Jediné, co budu muset znát jsou importy, ale něčemu takovému se nevyhneš prakticky v žádném jazyce. Myslím, že například tady vůbec "nevadí" objektovost jazyka ;-).

    # program obsah ctverce
    print "Zadejte stranu ctverce: "
    a = input()
    print "Obsah ctverce je %d" % (a*a)
    
    program obsah_ctverce;
    uses crt;
    var a : integer;
    begin
    writeln('Zadejte stranu ctverce: ');
    readln(a);
    writeln('Obsah ctverce je ', a*a);
    end.
    
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    Heron avatar 24.4.2006 16:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Souvisí to imho tak, že ve Scheme a Prologu, stejně jako v Pascalu bude těžko někdo psát velkou aplikaci. Msk si, jak jsem pochopil, přeje, aby se na škole učil takový jazyk, aby student mohl okamžitě po ukončení studia v něm začít programovat ve firmě.

    Já si myslím opak. Podle mě je lepší učit programování v několika obskurdních jazycích, které jsou k ničemu, aby byl pak absolvent donucen se sám naučit pořádný jazyk pro svou budoucí kariéru.

    Rozdíl: učnák vs. střední (vysoká) škola. Na učňáku se učí věci, které zvládne cvičená opice, ale na střední a vysoké by se mělo učit především samostatné myšlení.
    24.4.2006 17:04 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    I v Pascalu jsou psány velké aplikace (bohužel). Scheme, Lisp a Prolog jsou představiteli specializovaných jazyků, které jsou výborné, pokud se používají, kde mají. V Lispu nikdo nebude psát matematický software, ale spíše umělou inteligenci, nebo jej použije jako prototypovací, případně skriptovací (AutoLisp) jazyk.

    Pascal není tento případ.
    Já si myslím opak. Podle mě je lepší učit programování v několika obskurdních jazycích, které jsou k ničemu, aby byl pak absolvent donucen se sám naučit pořádný jazyk pro svou budoucí kariéru.
    I když, znám pár lidí, kteří se ve škole setkali v Javou a teď by v ní dělali úplně vše, jen proto, že nic jiného neumí.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    24.4.2006 17:43 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Já si naopak myslím, že Lisp není ani omylem špatný na matematický software. Dokonce bych řekl, že se těžko najde lepší jazyk. Proč napsali Macsymu v Lispu, hm? :-) A Maxima jako její potomek je nádherné dílo. :-)
    24.4.2006 17:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Kromě toho jsem přesvědčený, že ani Scheme není odepsané jako praktický jazyk. Třeba takové Bigloo je dost slušný kompilátor. :-) Kamarád Scheme používá úplně normálně pro komerční embedded HW, a to zcela úmyslně. :-)

    Kurník šopa, já bych tak rád měl víc času, abych se mohl pustit do psaní nějakého toho kurzu... :-( :-( Ještě tenhle týden je to zabitý. :-/
    Heron avatar 24.4.2006 17:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Kurník šopa, já bych tak rád měl víc času, abych se mohl pustit do psaní nějakého toho kurzu... :-( :-( Ještě tenhle týden je to zabitý. :-/

    Věčný to problém :-(. Já za tento týden stihl napsal firewall skript, zabezpečit server před útokem na sshd, upravit projekt v javě a hrát si doma s linuxem. Do pátku musím zpracovat dvě měření, vybrat hardware a nebylo by špatný si vydělat nějakou tu korunu na brig. Kdy má člověk dělat, to co ho baví? ;-)

    25.4.2006 02:26 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Mimochodem, tohle tvrzení mi připomnělo citát z jedné slavné knížky... :-)

    „There is a myth that Lisp (and Prolog) are "special-purpose" languages, while languages such as Pascal and C are "general purpose". Actually, just the reverse is true. Pascal and C are special-purpose languages for manipulating the registers and memory of a von Neumann-style computer. The majority of their syntax is devoted to arithmetic and Boolean expressions, and while they provide some facilities for forming data structures, they have poor mechanisms for procedural abstraction or control abstraction. In addition, they are designed for the state-oriented style of programming: computing a result by changing the value of variable through assignment statements.“

    Autorem je pan Peter Norvig, v současnosti kápo přes výzkum v Googlu. :-)
    Daniel Kvasnička ml. avatar 24.4.2006 16:47 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    A co treba Pixel?

    (Tim nerikam, ze by nebyly lepsi jazyky, co by se na SS mohly ucit)
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    24.4.2006 16:31 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Co se ti nelíbí na 8051?
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    24.4.2006 17:52 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    8051 je ZLO. Je to ještě větší hnus než x86, asi tak ortogonální a intuitivní jako krychle náhodně obsekaná sekerou... :-D Zapřísahám Tě, ve jménu architektury MIPS, už to Satanovo číslo nevyslovuj! :-D
    Ondrej avatar 24.4.2006 19:06 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    A hlavne ATmega8 toho umi dvojnasobek za stejnou cenu :))
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    24.4.2006 19:46 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Nikdy jsme v tom nic nedělal a učit se mi to nechtělo. Pascal jsem vykšeftoval, protože není těžký se ho během pár minut naučit.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 16:34 ondracch | skóre: 19 | blog: Mozková kreč
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Nevíte jak je to s pracemi v SOČ? Dělám totiž něco, co bych chtěl po dokončení prodat firmě.
    Proč myslíš, že nemůžeš žít jinak? Pořád Tvořím...
    Jardík avatar 24.4.2006 18:08 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Chctěl bych se zeptat, k čemu jsou dobrý ty exe dokumenty. Vždy, když na ně v nautilovi poklepu, ukáže se dialog, v čem to otevřít. :-)
    Také by mě zajímalo, proč vám dávaj na "praktickejch" takový kraviny. Kdybyste alespoň měli udělat pořádný program, který k něčemu je. A pokud škola chce k takovýmto zdrojákům vývoják, tak jí pěkně hrabe. Další věcí je, že nejprve se dělá vývoják a pak zdrojový kód, ale já to dělám také obráceně :-). Kolikrát je ten vývoják těžší, než sesmolit pár řádků.
    Věřím v jednoho Boha.
    24.4.2006 19:44 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Jsem si říkal, že to bylo v zadání napsaný obráceně :) Exáče jsem tam nechal, protože se mi budou hodit zejtra, až budu dělat dokumentaci. Škole hrabe pořád, ale s tím nic neudělám, ty 3 poslední týdny tam vydržím...teď už to jen ukecat :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 20:58 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Co děláš přesně za školu? Napsat tyhle prográmky v pascalu je celkem pro mne řečeno primitivní. My děláme v pascalu (zároveň assembler) krokový motory, programování plotteru a podobný blbosti. Ještě z Packalu tam mám ještě: pocitacova analyza elektronickych obvodu což je celkem fajn věc, při zájmu pošlu ukázkovej zdroják.

    Jinak musím říct že packal je dobrej jazyk. Pro mě celkem pohodlnej, asi je to věc názoru ale na pythona jsem si nezvyk nebo pan učitel mi to dost znechutil.
    Don´t worry, be happy.
    24.4.2006 21:04 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    To je primitivní, však jsem dneska půl dne pařil gamesky na ICQ. Na linuxu si jich moc neužiju:) Je to www.spslan.cz.
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    24.4.2006 21:12 ParadoX | skóre: 20 | blog: Paradox
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    no nevim, ty stránky mi moc neřekly co se tam všechno probírá ale máte toho dost. Jinak držím palce na maturitu.
    Don´t worry, be happy.
    24.4.2006 21:54 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Praktická maturita
    Ta škola je asi tak hrozná jako ty stránky :) Chybí mi tam větší odbornost, větší snaha u učitelů. Ale takový problémy jsou všude, tak to ještě chvilku vydržím :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.