abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 21:33 | Komunita

    Fedora 40 release party v Praze proběhne v pátek 17. května od 18:30 v prostorách společnosti Etnetera Core na adrese Jankovcova 1037/49, Praha 7. Součástí bude program kratších přednášek o novinkách ve Fedoře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 21:11 | IT novinky

    Stack Overflow se dohodl s OpenAI o zpřístupnění obsahu Stack Overflow pro vylepšení OpenAI AI modelů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:55 | Nová verze

    AlmaLinux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4 (Mastodon, 𝕏). S kódovým názvem Seafoam Ocelot. Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:11 | IT novinky

    Před 50 lety, 5. května 1974 v žurnálu IEEE Transactions on Communications, Vint Cerf a Bob Kahn popsali protokol TCP (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 717 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:00 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová stabilní verze 2.10.38 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP (GNU Image Manipulation Program). Přehled novinek v oznámení o vydání a v souboru NEWS na GitLabu. Nový GIMP je již k dispozici také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 00:22 | Komunita

    Google zveřejnil seznam 1220 projektů od 195 organizací (Debian, GNU, openSUSE, Linux Foundation, Haiku, Python, …) přijatých do letošního, již dvacátého, Google Summer of Code.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    5.5. 22:22 | IT novinky

    Na základě DMCA požadavku bylo na konci dubna z GitHubu odstraněno 8535 repozitářů se zdrojovými kódy open source emulátoru přenosné herní konzole Nintendo Switch yuzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    5.5. 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.5. 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (63%)
     (8%)
     (15%)
     (15%)
    Celkem 123 hlasů
     Komentářů: 8, poslední 4.5. 08:25
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.11.2008 14:07 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Čím dál víc v poslední době slyším o GitHub.
    vim ~/.emacs
    hikikomori82 avatar 1.11.2008 15:04 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    ak by stacilo svn tak code.google.com, narozdiel od sf.net netreba na registraciu cakat a celkovo je tam menej byrokracie, proste napises meno projektu, par viet popis a hotovo.
    David Watzke avatar 1.11.2008 15:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Ne, SVN nestačí... ten github vypadá ok.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 1.11.2008 15:37 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    SVN nestačí

    To mě zajímá, pročpak nestačí?

    David Watzke avatar 1.11.2008 15:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Protože mám radši Git...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 1.11.2008 15:53 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Aha, já čekal nějaký důvod typu SVN nemá toto, git má támhle to vyřešené líp. No míti radši je taky důvod :-D
    David Watzke avatar 1.11.2008 20:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Je rychlejší. Používá ho Linus a já si myslim že zrovna on ví co dělá. Je to pokrokový. Uvědomuju si, že u mých ptákovin to je fuk, ale co už se mnou, že?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    hikikomori82 avatar 1.11.2008 20:49 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    no len aby si nepremarnil pol roka hladanim free git repozitara a skutocna praca medzytim stoji
    David Watzke avatar 1.11.2008 20:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Už používám github. Nepotřebuju se na nic vymlouvat, když se mi nebude chtít programovat, nebudu programovat :-) Jestli's to myslel takhle.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2008 22:06 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Ty mi připomínáš jednoho kluka, kterého jsem zaslechl na přednášce z diskrérty.. Říkal PHP je na hovno! Ptám se ho proč? A on odpověděl... Protože to říkají všichni. Inu pousmál jsem se a řekl jsem mu, že jestli to je jediný jeho argument, tak že jeho názor je opravdu fundovaný. :-)
    Limoto avatar 2.11.2008 19:29 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    ten github vypadá ok.
    Já jsem ti to říkal
    David Watzke avatar 2.11.2008 19:45 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Já tam měl účet už dlouho, ale tu overlay jsem nakonec hodil na or.cz... Ten github se IMHO hodí spíš na takovýhle věci.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2008 15:26 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    CVS RULEZ :-) noflamepls
    mkoubik avatar 1.11.2008 15:41 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    MAERTIEN SUX :-) noflamepls
    1.11.2008 23:48 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Taky nazor... Co take cekat od cloveka z Bohnic? :-)
    mkoubik avatar 2.11.2008 13:05 mkoubik | skóre: 5 | blog: lorem_ipsum | Praha 8 - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Původně jsem chtel napsat "CVS SUX :-) noflamepls", ale údernost tvých argumentů mě donutila to na poslední chvíli přeformulovat.
    2.11.2008 18:03 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Ja ani nechtel nejak argumentovat... Chtel jsem proste o uzasne veci jmenem CVS zvolat do sveta! Nic vic, nic min...
    1.11.2008 15:44 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    napadl me zajimavy algoritmus na testovani game overu:

    piskvorky:
    00001
    00001
    00001
    00001
    00001
    cat piskvorky | tr -d '\n' | grep -E '1.{4}1.{4}1.{4}1.{4}1'

    {4} v regexpu se meni podle velikosti hraci plochy a hledaneho smeru
    David Watzke avatar 1.11.2008 16:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Ok, tak v bashi bych to vymyslel taky, s regexama nemám problém (nakonec jsem o nich napsal článek), ale zkus to v C++ :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2008 16:12 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    muzes to klidne volat z c++ a budes to met unix-like :D, nebo jednoduse prepsat do c++, jde o princip hledani opakujicich se 1 urcite frekvence v retezci
    David Watzke avatar 1.11.2008 16:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Nevím jestli bych si tím nějak pomohl oproti stávající situaci.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.11.2008 20:32 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Možná mi něco uniklo, ale toto řešení ignoruje situaci, kdy vítězná skupina piškvorek dlí na jedné řádce. Nicméně na to stačí přidat jeden další regexp.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    David Watzke avatar 2.11.2008 20:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    A co teprv diagonála ;-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 18:15 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    neignoruju, resi dokonce i diagonaly, je to tam napsane(staci zmenit pocet opakovani {4})
    David Watzke avatar 3.11.2008 18:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Jo, to je fakt, sorry. No, dělám to tak nějak podobně... ale ještě na to mrknu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 20:31 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Výherní pětice nebo jak se tomu říká přece musí obsahovat poslední přidanou piškvorku. A ty v každém kroku víš, které je ta poslední, takže se od ní stačí rozejít těma nekolika směry a konec hry můžeš detekovat nezávisle na velikosti hrací plochy (v konstantním čase tomu někdo říká). No a abys nemusel kontrolovat, že nejseš mimo pole, kde máš uložené piškvorky (jak předpokládám), tak si obě strany udělej o dva pruhy větší, tyhle uživateli nezobrazuj - jelikož víš, že tam nikdy nebude piškvorka, tak kdyš se rozejdeš do těch směrů, zarazíš se vždycky nejpozději v tom pruhu. Je to jako při vyhledávání v seznamech, když se dá to co hledám na n+1 pozici v seznamu (n je jeho délka) a jesli je v seznamu poznám tak, jestli jsem našel v prvních n místech nebo až v místě n+1. Někdo tomu říká zarážka.
    David Watzke avatar 3.11.2008 21:02 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    To je dobrej nápad, dík. Zvláštní že mě to vůbec nenapadlo. Jinak teda raději budu kontrolovat jestli nejsem mimo pole, než abych ho dělal větší, protože... takovej prostě jsem :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 22:20 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    nebo si udelej misto pole "zretezenou vsesmerovou matici" a krajni bunky budou met nullove ukazatele na venkovni bunku, bude to vyhodnejsi pokud budes delat AI
    struct cell
    {
        cell* top;
        cell* bottom;
        cell* left;
        cell* right;
        cell* sikmo;
        ...
    
        int hrac;
    }
    
    David Watzke avatar 3.11.2008 22:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    To je fakt... promyslím to. Dík.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 22:48 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Jo, takovej jsem obvykle taky. A vždycky si nadávám, když vidím, že s podobnou vychytávkou je najednou celý algoritmus o poznání jednodušší a průhlednější :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    Josef Kufner avatar 4.11.2008 21:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Jojo, to mi připomíná, jak jsem nevěděl, jak zjistit, která náplň v tiskárně je prázdná, když je tam jedno světýlko a dvě náplně. Když jsem uznal porážku a otevřel návod, byl v něm velmi jednoduchý postup: "Jednu náplň vyndej a když to přestane blikat, vytáhl jsi správnou."

    Btw, pro procházení několika směrů je celkem praktické chodit jen do jednoho, daného směrovým vektorem, a tyto vektory mít v tabulce (2D pole hodnot {-1, 0, 1}).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    4.11.2008 18:43 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Zkusil jsem to experimentálně, a opravdu to ignoruje výherní pětici na jedné řádce. Zkus si to se vstupem
    11111
    00000
    00001
    00001
    00001
    
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    4.11.2008 18:49 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    vazne to funguje:

    cat tvuj_vstup | tr -d '\n' | grep -E '1.{0}1.{0}1.{0}1.{0}1'
    4.11.2008 18:51 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Grrr. a funguje _tento_ stejný regexp i na tvůj původní vstup? A nedetekuje náhodou tento regexp milně i vstup stylu:
    00011
    11100
    00000
    00000
    00000
    
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    4.11.2008 18:53 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Idea zajímavá, nicméně v původně prezentované podobě nefunkční. Buďto musíš ten samý vstup projet dvěma různými regexpama, ne jenom jedním, jak avizuješ ty, navíc ten pro vítěznou pětici musí brát v potaz, že se nechceme přetýkat přes konce řádků.
    „O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
    4.11.2008 19:27 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    sak to tam pisu ze ten regexp se meni podle smeru hledani a sirky hraciho pole, a tu chybicku by slo zpravit, pridal by se jeden sloupec ktery by se nezobrazoval
    lankvil avatar 1.11.2008 16:03 lankvil | skóre: 8 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Koukam ze si taky rad hrajes :) Hada jsem kdysi psal v qbasicu, to byla docela zabava. Kdyby ti nekdy dosly napady, muzes zkusit treba "zidy". Ty jsem vzdycky chtel napsat, ale nikdy jsem to nedodelal. A pro nedostatek programovaciho casu uz asi nedodelam :/
    Já mám taky blog
    1.11.2008 17:27 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    uvítám věcný připomínky ke kódu
  • texty ("Moves:" atd.) nejsou oznacene pro preklad, v cistem Qt je to myslim tr()
  • stejne tak se texty neslepuji z kousicku jako v Board::updateStatus(), protoze po prekladu z toho bude Tarzanstina, ale dela se tr( "%1 wins" ) atd.
  • v MainWindow::newGame(), nepomuze to resize( sizeHint()) vic nahore s tim FIXME? Nebo mozna explicitni activate() na layoutu? Nevim, co tohle presne je, ale tyhle druhy problemu se tak obvykle resi.
  • jestli jsem neco neprehledl, tak 'QPoint* path;' staci proste 'QPoint path;' a pouzivat to hodnotou. Nemusi se pak resit nejake alokace nebo (jako tady) chybejici delete v destruktoru.
  • 'btn->setFixedSize(50, 50);' - potrebnou velikost jde zjistit pomoci btn->fontMetrics()
  • 'size(-1)' mi prijde jako strasne zavadejici kus kodu
  • 'int Board::size() const'
  • 'QPair<QRect,Owner>(...)' - 'qMakePair(...)'
  • to psani dvou nebo tri veci na radek je docela zbytecna lenost a 5 jednopismennych promennych citatelnosti taky zrovna neprida
  • polovina vsech moznych zadani patnactky nema reseni, proto se po generovani bud kontroluje resitelnost, nebo se to rovnou rozhazi systemem, ktery to necha resitelne. Urcite to pujde najit ve Wikipedii nebo Googlem.

    Jinak asi dobry ... :)
  • David Watzke avatar 1.11.2008 17:38 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Aha, tak proto sem to fifteen nemohl dohrát... :-D Díky moc za připomínky, několik věcí je mi úplně jasných, jsem dobytek :-D Upravím to pak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 1.11.2008 21:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    v MainWindow::newGame(), nepomuze to resize( sizeHint()) vic nahore s tim FIXME? Nebo mozna explicitni activate() na layoutu? Nevim, co tohle presne je, ale tyhle druhy problemu se tak obvykle resi.
    Zkusil jsem dát resize hned za vytvoření boardu a za to ještě layout->activate(), ale nepomohlo to.

    Je to tam z toho důvodu, že když člověk vytvoří velkej board a potom menší, zůstane mu bez toho velký okno.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 2.11.2008 03:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    • jestli jsem neco neprehledl, tak 'QPoint* path;' staci proste 'QPoint path;' a pouzivat to hodnotou. Nemusi se pak resit nejake alokace nebo (jako tady) chybejici delete v destruktoru.
    • 'size(-1)' mi prijde jako strasne zavadejici kus kodu
    • 'int Board::size() const'
    • 'QPair<QRect,Owner>(...)' - 'qMakePair(...)'
    • polovina vsech moznych zadani patnactky nema reseni, proto se po generovani bud kontroluje resitelnost, nebo se to rovnou rozhazi systemem, ktery to necha resitelne. Urcite to pujde najit ve Wikipedii nebo Googlem.
    Vyřešeno v Gitu... to poslední teda zatím (doufám) funguje jen pro 4x4 boardy, takže jsem ten spinbox zatím schoval.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2008 21:04 Boris Dušek | skóre: 22 | blog: everything
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    qMakePair<QRect,Owner>(.. - zkus vynechat template parametry, tzn. qMakePair(..., tipuju, že to funguje stejně jako std::make_pair, tzn. že kompilátor si ty template parametry vydedukuje jednoznačně z parametrů funkce, což je dobré, protože je otrava tam ty parametry psát (a taky myslím, že přesně tak to myslel Luboš Luňák)
    vim ~/.emacs
    David Watzke avatar 1.11.2008 21:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Jojo, pochopil jsem - a ano, funguje to tak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 3.11.2008 23:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Počkej, vlastně kecám, teď to vidím... bez toho to patrně nejde.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 4.11.2008 00:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Tak ne, funguje to :-D Jdu už radši spát, leze mi to na bednu.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    1.11.2008 23:38 Zomp | skóre: 1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen)
    Ty jo, zrovna takový čtení jsem potřeboval - chystám se v Qt dělat hada, a protože jsem v něm nikdy nic nedělal, docela jsem se ho bál. Tahle diskuze mě uklidnila, o pomocníky snad nebude nouze... :)
    2.11.2008 14:12 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    To s tou patnactkou je jednoduchy, jsou 2 druhy rozmisteni, ktery se na sebe nedaj prevest.

    Staci si spocitat znamenko permutace a index radky mezery modulo 2. Pak uz je zrejmy, ze posunem mezery dostran se nemeni ani jedno, kdezto posunem nahoru/dolu, se meni oboji. Takze pak jeden druh rozmisteni prechazi pri hre mezi [+,0] a [-, 1], kdezto druhy mezi [+, 1] a [-, 0] (pokud indexujete radky od 0). Takze kdyz se vygeneruje zadani, jde snadno spocitat, jestli to jde vyresit.
    David Watzke avatar 2.11.2008 14:35 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Já vim, už to takhle řeším, ale problém je, že to funguje pouze pro 4x4 board (resp. zkoušel jsem 3x3 a to generuje furt voloviny).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.11.2008 14:50 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Protoze kdyz jsou jenom 3, tak se pri posunu nahoru/dolu preskoci jen 2 prvky, tudiz se zmeni pocet inverzi o 2, takze znamenko zustane zachovany. Tady staci zachovavat porad stejny znamenko.
    2.11.2008 14:52 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Pokud by to z toho nebylo jasny, tak pro lichou delku radku staci testovat znamenko, pro sudou se musi i ten index mezery.
    David Watzke avatar 2.11.2008 15:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Aha, díky. Já to teď řeším tak, že vygeneruju rozmístění a pak na základě toho vyberu řádek ve kterym bude mezera. Takže to budu muset trochu upravit.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 2.11.2008 15:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Tak už je to opravený (v Gitu)...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 08:36 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Taky jsem kdysi napsal patnáctku (kdo ne, že?) a to míchání jsem dělal tak, že jsem vyšel z vyřešené pozice a potom provedl několik (cca 20 - 30) náhodných tahů (nedělal jsem tahy, které byly opakem tahu předchozího). Oproti řešení s paritou to má to jednu výhodu, pěkně se na to kouká, když se patnáctka míchá. :-)
    David Watzke avatar 3.11.2008 15:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Hehe :-D No, až budu chtít koukat na to jak se to míchá, tak napíšu funkci, která to rovnou celý vyřeší.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 15:52 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    :-) No, šlo mi o to, že když bude delay při míchání mezi tahy desetina vteřiny a méně, tak to težko někdo při řešení využije. A vypadá to líp, než když se rovnou objeví zamíchané řešení.
    hikikomori82 avatar 3.11.2008 16:03 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Alebo z toho spravit featuru - cim dlhsie drzi tlacidlo "Miesaj", tym viac sa to pomiesa - vacsia obtiaznost.
    3.11.2008 20:08 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Jsem natvrdlej, nebo u těch piškvorků nelze hrát proti počítači?
    David Watzke avatar 3.11.2008 21:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Nejsi natvrdlej, AI jsem ještě nenapsal (a jen tak to zřejmě nebude).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 22:25 SADAM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Zdarec! gratuluju že jsi začal s QTčkem. :-) Studuješ ještě pořád strojárnu? Co naprogramit něco takového Stačily by jenom ty strojní výpočty a bylo by to moc good! :-)
    David Watzke avatar 3.11.2008 22:57 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Ahoj :-) Jo, ještě pořád studuju strojárnu. Zklamu tě, takovej program psát nebudu. Byl by mi k ničemu a hlavně mám strojárny až po krk už ze školy, takže bohužel :-/
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    3.11.2008 23:09 SADAM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    :-)))) škoda. Si myslím že to je ten pravej důvod proč pro strojaře se nedělají otevřené prográmky. A to ten že strojaři neumí programit a kdžy už umí tak je strojařina nebaví. :-) Ale pohoda a držím palce s dalším programením! :-)
    28.11.2008 18:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    Proč se v Qt třídách nepíše destruktor, přestože v konstruktoru se používá new na vytváření objektů?
    28.11.2008 20:03 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    http://doc.trolltech.com/4.4/qobject.html#QObject
    28.11.2008 21:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update
    DaBler avatar 5.1.2009 08:58 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Hry v Qt 4 (piškvorky a fifteen) - update

    Pěkné piškvorky! Jěště bych k nim udělal CMakeLists.txt ;-) Nedávno jsem dostal přibližně stejný nápad (naučit se Qt a napsat v něm piškvorky). Dokonce jsem kvůli nim vytvořil projekt na SourceForge -- http://ttt-game.sf.net/ :-D

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.